Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    HB? Nooit van gehoord.
    Eva De Roovere? Van het ene liedje dat ik ken (met de NL rapper) krijg ik "Tourista"
    Axl was goed bij Ashbury Faith en Camden, zijn NL-talig werk kan mij niet bekoren.
    Nog nooit van HB gehoord ? Tiens, dit jaar niét naar onze nationale radio-omroep geluisterd ? HB was een paar dagen geleden eregaste op dat dinges op radio1 naar aanleiding van de 50e verjaardag van Bart Peters. Hij (Bart P., maar via extrapolatie, héél de vrt en héél links Vlaanderen) vindt haar gewéldig
    Net als de dag ervoor alles draaide rond Dani Klein en Vaya con Dios (sukkels van de vrt : de "v" wordt in het Spaans als "b" uitgesproken).
    Of de dag erna (meen ik) alles rond Axel Red.
    --------------
    Dat lied van Eva De Roovere was al grijsgedraaid VOOR ze nog eens met die Hollander in zee ging. Ah ja, in Vlaanderen 6.000.000 potentiële "kopers/afnemers", in Nederland zijn dat er minstens 10.000.000 méér.
    --------------
    Ik kan je zo voor de vuist de namen noemen van mensen die àltijd op de vrt zijn en de mensen die NOOIT te beluisteren zijn.
    --------------
    Heb je onlangs ook de 100 beste nummers uit België gehoord ? Moeilijk te geloven maar Deus stond er een keer of 5-6 in !
    Alsof nog moest bewezen worden dat pluggen écht werkt...

    Comment


    • #17
      Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

      Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
      Nog nooit van HB gehoord ? Tiens, dit jaar niét naar onze nationale radio-omroep geluisterd ?
      Toch wel, Alle radios in huis, auto, werk staan vastgeroest op StuBru sinds 1983.

      Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
      Heb je onlangs ook de 100 beste nummers uit België gehoord ? Moeilijk te geloven maar Deus stond er een keer of 5-6 in !
      Alsof nog moest bewezen worden dat pluggen écht werkt...
      't Is dEUS en dat ze verschillende kren in zo'n top 100 staan is wel terecht. Ze hebben fantatische nummers, maar wat wil je met muzikanten als Stef Kamil (vroeger) en Mauro (nu) in je groep.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

        Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
        De artiesten die je hierboven opnoemt zijn toch Vlaams? En dankzij die airplay kunnen zij, ONZE zangers, hun boterham verdienen. Prima toch? Ik zie het probleem niet.
        Uiteraard ziet gij het probleem niet. Dàn pas zou ik me zorgen gaan maken...
        ---------------
        Het probleem is dat de vrt zélf beslist wie ze draaien. Ik bedoel concreet : die beunhazen, ambtenaartjes, die een programma samenstellen kunnen dat doen zonder dat ze zich moeten verantwoorden. Tja, da's wel zo handig. Maar als zij en zij alléén beslissen wie wordt gedraaid dan beslissen ze ook over het inkomen van "onze" artiesten. En op welke gronden maken zij een keuze ? Kwaliteit (volgens hén, dus) ? Volledig vrij ? Sympathie ? Nepotisme ? Steekpenningen ? En nét hetzelfde geldt voor boeken, films,.... voor àlles wat er op de openbare omroep "komt". Of hoe denk je dat hun politiek agenda is ingevuld ?
        --------------
        Stel je voor dat jij in 't Vlaams zou zingen. Wel, als je niét door de vrt wordt gedraaid mag je, als je wat geluk hebt, nu en dan eens een namiddag in een bejaardenhuis gaan zingen voor 2500 F. Of wist je dat niet ? Om het anders uit te leggen : als je niet gedraaid wordt verdien je niéts en kun je hoogstens wat "in bijberoep" gaan kwelen.
        --------------
        Hoevéél cd's van Vlaamse artiesten (al of niet in het Vlaams gezongen) heb je zelf gekocht ? En wélke ? En wie of wat heeft jouw keuze bepaald ? Antwoord : onze (linkse) media, natuurlijk.
        ---------------
        Neem nu Laura Lynn.


        Dat meiske uit Ardooie had een paar jaar geleden een gewéldige hit (een zgn "schlager") terwijl ze door de hele Vlaamse omroep (radio & tv) compléét werd genegeerd. Ik noem maar een voorbeeld maar zo zijn er ongetwijfeld tientallen.
        ---------------
        In Nederland en Duitsland worden de schlagerzangers wél gewaardeerd. Nooit zo'n show gezien ? Ge kunt erop neerkijken en het is ook niet écht mijn ding maar dat betekent nog niet dat ik iemand die "àndere" muziek brengt ga broodroven hoor.
        ---------------
        Er is overduidelijk een publiek voor. Een publiek dat tickets maar ook cd's kan & wil kopen.
        ---------------
        Jarenlang werd André Hazes uitgelachen. Tot...de linkse "elite" hem, min of meer naar aanleiding van die film over hem, in de armen sloot en op slag kon die mens niéts meer verkeer doen. En toch maakte hij al zijn tekstjes zelf met behulp van (de anecdote = overbekend) zijn Prisma "rijmwoordenboek".

        Comment


        • #19
          Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Toch wel, Alle radios in huis, auto, werk staan vastgeroest op StuBru sinds 1983.
          Niet echt iets om bepaald trots op te zijn, want luister je 1 uur StuBru, dan hoor je de weken die daarop volgen al diezelfde nummers tot ze er bijna langs je strot uitkomen... En vooruitstrevend én alternatief zoals ze vroeger bekend voor waren zijn ze ook allerminst.
          De nummer swaar ze nu mee uitpakken zijn vaak al 1 of 2 maanden te horen op Radio 1. Die radio draait pas alternatieve muziek.
          'k vraag me bv af wanneer zij gaan uitpakken met Raid The Radio van General Electrics, iets dat ondertussen zo goed als een maand op Radio 1 gedraaid wordt, en 't is nochtans niet commercieel!!
          Ryan Adams bv... Nooit gehoord op StuBru, echt zonde voor zo'n talentvolle singer songwriter (ook alternatief dus)

          Ah ja, dat StuBru weer een alternatieve zender zal worden zal altijd wel een Utopie blijven...

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #20
            Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            gekocht ? En wélke ? En wie of wat heeft jouw keuze bepaald ? Antwoord : onze (linkse) media, natuurlijk.
            Gaat het hier over muziek of politiek?

            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            Dat meiske uit Ardooie had een paar jaar geleden een gewéldige hit (een zgn "schlager") terwijl ze door de hele Vlaamse omroep (radio & tv) compléét werd genegeerd. Ik noem maar een voorbeeld maar zo zijn er ongetwijfeld tientallen.
            Not my cup of tea. Wat zij (en vele anderen) brengt past in een Duitse show of op de omroep van het lokale bejaardenhuis. Er is inderdaad een markt voor maar om dit genre nu extra airplay te geven.

            Nu goed, smaken verschillen en dat is maar best.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

              Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
              Ik had het dus over deze. (Absynthe Minded )

              Op zich dus zeker iets waard, maar niet elke dag een hele maand lang (of langer).
              Als er één liedje is waar ik me aan erger dan is het dat wel. Zo'n gebrekkige uitspraak van het engels. Het is plat vlaams van uitspraak met engelse woorden. Je kunt gewoon meezingen in het plat W-Vloams. Dan de muzikale "loopjes" in het nummer. Typisch loopjes van een beginnend rockgroepje. Voor mij is dat het meest amateuristische plaatje van de laatste jaren, maar gebombardeerd tot hit. En als een nummer maar vaak genoeg gedraaid wordt dan gaan velen het toch nog goed te vinden.

              En nog iets waar ik me kan aan ergeren: mensen die in het dialect willen zingen maar er een algemeen beschaafd dialect van maken. ( waaronder HB) Zo was er daar ook ergens een groepje met een Antwerpse zangeres die in het W-Vlaams dialect zong .

              Geef mij maar nen wijlen Johny Turbo, of een Belgium assosiality.
              Gewoon puur maar nooit platgedraaid op de radio.
              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

              Comment


              • #22
                Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                Het is me ooit overkomen dat ik een onnozel nummer van Clouseau voor de kiezen kreeg. Ik koos meteen voor een àndere preselectie en ook dààr... een nummer van Clouseau. Dus zowel op 1 als op radio2 en nog wel op hetzelfde ogenblik !
                Hoog tijd dat we het "fenomeen" Clouseau eens gaan herbekijken. Dat is eenvoudig genoeg : om hun "succes" écht af te meten moet je eens kijken naar hun buitenlandse platenverkoop en dito optredens...
                Denk niet dat het bij de Clouseau leden ooit is opgekomen om Internationaal te gaan.
                en da's maar goed ook want Nederlandse teksten doen het buiten onze landsgrenzen, op Nederland na dan, nooit goed he... rarara hoe dat zou komen?
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #23
                  Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                  In ieder geval, ik beklaag de radio"makers" van vandaag.
                  Zelfs de plaatjes in hun programma mogen ze niet meer zelf kiezen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                    Dat is al lang zo hoor.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #25
                      Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                      Denk niet dat het bij de Clouseau leden ooit is opgekomen om Internationaal te gaan.
                      en da's maar goed ook want Nederlandse teksten doen het buiten onze landsgrenzen, op Nederland na dan, nooit goed he... rarara hoe dat zou komen?
                      Heeft Clouseau dan niét deelgenomen aan de preselecties voor het Songfestival ???? Misschien aderverkalking die me treft maar ik meen van wél.
                      ---------------
                      In elk geval hebben ze hun "Daar gaat ze" in het Engels uitgebracht met videoclip en al en het is verschillende keren op MTV geweest.
                      --------------
                      Je bent héél jong zeker ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Gaat het hier over muziek of politiek?



                        Not my cup of tea. Wat zij (en vele anderen) brengt past in een Duitse show of op de omroep van het lokale bejaardenhuis. Er is inderdaad een markt voor maar om dit genre nu extra airplay te geven.

                        Nu goed, smaken verschillen en dat is maar best.
                        Wat een oerdomme reactie die, helaas, perfect illustreert hoe bekrompen de zichzelf verklaarde "intelligentsia" wel niet is. En hoe hypocriet. En - nog erger - hoe DOM !
                        Ja, stel je voor dat JIJ of all people, naar "Een Duitse Show" zou (moeten ?) kijken ? Heb je er al eens eentje gezién ? Superprofessioneel en 100% ambiance !
                        --------------
                        Het is niet omdat het JOUW smaak niet is dat het niet het recht heeft om gedraaid te worden. Integendeel : Onze omroepen moesten net, zonder aanziens des persoons, àlle (soorten) muziek draaien en zéker werk van "eigen bodem". Waarom is de muziek van Kowlier "beter" dan van een Laura Lynn ? Ik weet zeker dat mensen als LL minstens éven serieus met "hun" ding bezig zijn als al die over het paard getilde "vedetten" die wél worden gedraaid.
                        --------------
                        Ik luister nooit naar StuBru. Ik kàn daar niet naar luisteren ; het is gewoon mijn muziek niet, evenmin als de presentatie, evenmin als (het gebrek aan) info. Mijn radio staat, helaas, afgestemd & vastgeroest op Radio1. Daar wil ik een goeie mix vinden van goeie muziek, informatie en de heerlijke zondagmiddagse sportverslagen.
                        --------------
                        Wat moet ik evenwel vaststellen ? Voor hun Belgische muziek tappen ze altijd uit dezelfde 2-3 vaatjes. Zouden ze 30 verschillende namen draaien ? Neem nu gewoon een monument als Will Tura. Een ei en een kromprater tot en met (die gast komt van Veurne en praat een soort "Nederlands" waar je tenen van gaan krullen. Arthur, wat moet jij toch bewijzen ????) maar wel iemand die, naar Vlaamse normen, gewéldige platen heeft gemaakt. Ik geloof niet dat ik de laatste tijd 1 nummer van die man ben tegengekomen. Willy Sommers ? Krèk hetzelfde. Ik noem maar willekeurig 2 grote namen hé.
                        ---------------
                        Dat een groep als dEUS (!) tig-keren voorkomt bij de 100 beste geeft al te denken. Ik vraag me af hoeveel Vlamingen GEMIDDELD 1 nummer van dEUS kénnen ?
                        ---------------
                        Wat de Vlaamse omroepen doen is "hun" artiesten promoten en al de rest doodzwijgen. Broodroof, kortom.
                        --------------
                        Maar als dat zomaar kan met iets "onschuldigs" als muziek, wat wordt er dan nog niet allemaal verzwegen ? Wie krijgt een tribune en wie héél duidelijk...niét ?
                        Last edited by 35a; 3 december 2009, 14:33.

                        Comment


                        • #27
                          Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                          Ik zou in uw plaats een politieke partij opstarten.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #28
                            Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                            Andere mensen beledigen omdat ze er een andere mening op nahouden, dat vind ik beneden alle peil, 35a. Probeer het a.u.b. eens op een volwassen manier te argumenteren en discussiëren, in plaats van posters dom te noemen.

                            Over Laura Lynn: ik weet zeker dat zij airplay krijgt op Radio 2 bijvoorbeeld. Net als Johan Verminnen, Jo Vally, Dana Winner, etc. Het is toch normaal dat radio's een beetje afgebakend zijn qua genre.

                            En inderdaad, zij is vast heel serieus bezig met haar muziek. Maar eigenlijk is het niet echt 'haar' muziek, want ze schrijft haar liedjes niet zelf. Noch de tekst, noch de muziek. Dat vind ik bijvoorbeeld al een groot verschil met Flip Kowlier die je daar noemt.
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                            Comment


                            • #29
                              Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                              Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Ik zou in uw plaats een politieke partij opstarten.
                              Misschien beter een eigen radio!
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                              Comment


                              • #30
                                Re: liedjes doodknuffelen op de radio - ENOUGH!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                                Andere mensen beledigen omdat ze er een andere mening op nahouden, dat vind ik beneden alle peil, 35a. Probeer het a.u.b. eens op een volwassen manier te argumenteren en discussiëren, in plaats van posters dom te noemen.

                                Over Laura Lynn: ik weet zeker dat zij airplay krijgt op Radio 2 bijvoorbeeld. Net als Johan Verminnen, Jo Vally, Dana Winner, etc. Het is toch normaal dat radio's een beetje afgebakend zijn qua genre.

                                En inderdaad, zij is vast heel serieus bezig met haar muziek. Maar eigenlijk is het niet echt 'haar' muziek, want ze schrijft haar liedjes niet zelf. Noch de tekst, noch de muziek. Dat vind ik bijvoorbeeld al een groot verschil met Flip Kowlier die je daar noemt.
                                Elvis schreef zijn teksten waarschijnlijk OOK allemaal zélf, bedoel je dàt ?
                                ---------------
                                En leg me eens een play list voor van de vrt zodat ik kan zien waar (bv) Jo Vally nog eens werd gedraaid.

                                Comment

                                Working...
                                X