Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led breedstraler prijsverschil.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Led breedstraler prijsverschil.

    Ik ben maandag in een zaak en roeselare geweest, en heb er eens staan kijken naar een nieuw
    buitenlicht, prijs 122€ ex. btw, gegevens gefotografeerd met mijn Iphone en eens gaan vergelijken
    op internet, prijs met gratis verzending en btw in, minder dan 70€, toch wel een groot verschil hé.
    het gaat om DEZE LED breedstraler van 30 watt.

  • #2
    Re: Led breedstraler prijsverschil.

    De gegevens van de ledlamp die ik zie via je link zien er wel heel goed uit.
    De meeste van die lampen hebben een veel te hoge (blauw) of te lage (geel) kleurtemperatuur en een heel slechte kleurweergave-index.
    De leds in die lamp hebben een aangename kleurtemperatuur van 4000K, en een kleurweergave-index van meer dan 80.
    2100 lumen zal wel wat minder zijn dan een halogeenlamp van 300W, maar op de meeste plaatsen is dat wel ruim voldoende.
    Zo'n lamp dient gewoonlijk vooral om te zien waar je loopt, als ze moet dienen als "werkverlichting", dan kan je beter uitkijken naar een lamp zoals deze http://www.bouwlamp.net/hqi-400w-helaflux/ .
    Het voordeel van zo'n HQI lamp is dat ze heel veel wit licht geeft en een redelijke kleurweergave-index, het nadeel is dat je die niet kort in en uit mag schakelen, ze zijn dus niet bruikbaar in combinatie met een bewegingssensor.
    Ze hebben ook wat tijd nodig om de volle lichtsterkte te geven, een led geeft meteen de maximale lichtsterkte.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Led breedstraler prijsverschil.

      Deze HQI lampen met aangepaste armaturen gebruik ik in mijn werkplaats Bart.
      Heel aangenaam licht, maar zoals je zegt, niet geschikt om veelvuldig aan en uit te zetten.
      Trouwens als ze warm zijn moet je ze eerst laten afkoelen alvorens je ze kan herstarten.


      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Led breedstraler prijsverschil.

        Oei, daar zijn net iets teveel nadelen aan verbonden Geert om die in mijn werkplaats te gebruiken. Ik heb gekozen voor TL armaturen en ga deze nog even laten hangen vrees ik .

        Comment


        • #5
          Re: Led breedstraler prijsverschil.

          Inderdaad Vincent, TL lampen hangen er bij mij ook natuurlijk, maar als je bv.. zo een
          warmkleurige metaaldamplamp boven een werktafel hebt hangen, "heel aangenaam licht"
          om langere tijd onder te werken.


          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Led breedstraler prijsverschil.

            Gisteren de LED breedstraler ontvangen, en positief verrast, zéér helder en aangenaam licht,
            met een werkelijk verbruik op het net van 33 watt, alle vijzen zijn inbox, en alles is zeer goed afgedicht, de lamp is zelfs voorzien van een zeer degelijke 4 meter lange kabel met aangegoten stekker, zeker een aanrader. :-)


            Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Led breedstraler prijsverschil.

              Dan zijn de gegevens wat de kleurtemperatuur en kleurweergave-index (CRI) waarschijnlijk wel correct.

              Dat is meestal het grote probleem als je led lampen of spots koopt, er zijn maar een paar merken die de kleurweergave-index opgeven (Philips bijvoorbeeld), en die vind ik zelf toch heel belangrijk.
              Een CRI van 80 komt overeen met die van de standaard TL lampen (voor gebruik in huis, want er bestaan er ook nog met een slechtere kleurweergave-index, maar die worden meer in de industrie gebruikt omdat het rendement wat hoger is) en de meeste spaarlampen, dat is aanvaardbaar, alles wat daar onder zit is voor gebruik in huis voor mij niet aanvaardbaar (voor buitenverlichting is dat geen probleem).
              Vandaag zag ik bij de Lidl spotjes liggen, en daar stond op de verpakking ook een CRI van 80.

              De kleurtemperatuur is nog zo'n probleem, de 2700K lampjes zijn voor mij veel te geel, 6000K en hoger begint teveel naar het blauw te gaan (6000K kan er nog net mee door, maar hoger mag zeker niet), de aangenaamste kleurtemperatuur voor mij is rond de 4000K, en daar is eigenlijk bijzonder weinig keuze in (en als die al bestaan, dan vindt je ze alleen maar in webshops, in de winkel liggen meestal alleen maar de "gele" spots en lampen).
              Zeker bij de Chinese lampen/spots vind je er heel veel op 2700-3000K, en dan gaat het meteen naar 6000-8000K.
              Heel wat mensen zien wel liever die "warme" lampjes van 2700-3000K, maar voor mij mag het licht wel wat witter zijn zodat de kleuren er correcter uitzien (4000-4500K dus).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Led breedstraler prijsverschil.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik ben maandag in een zaak en roeselare geweest, en heb er eens staan kijken naar een nieuw
                buitenlicht, prijs 122€ ex. btw, gegevens gefotografeerd met mijn Iphone en eens gaan vergelijken
                op internet, prijs met gratis verzending en btw in, minder dan 70€, toch wel een groot verschil hé.
                het gaat om DEZE LED breedstraler van 30 watt.
                Heb deze Led breedstraler gekocht en staat al een week tot volle tevredenheid 's avonds sfeerverlichting te geven in de tuin.

                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Led breedstraler prijsverschil.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Heb deze Led breedstraler gekocht en staat al een week tot volle tevredenheid 's avonds sfeerverlichting te geven in de tuin.

                  Walter
                  Hier ook een dikke week in gebruik Walter, wat denk je van de afwerking ?
                  Fameus verzorgd hé, en niets (buiten de toch wel stevige beugel) dat kan roesten, deze mochten ze ook in roestvast staal gemaakt hebben,
                  verder alles inox en alluminium.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Led breedstraler prijsverschil.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hier ook een dikke week in gebruik Walter, wat denk je van de afwerking ?
                    Fameus verzorgd hé, en niets (buiten de toch wel stevige beugel) dat kan roesten, deze mochten ze ook in roestvast staal gemaakt hebben,
                    verder alles inox en alluminium.
                    't Is prachtig Geert, verlicht hier 's avonds een grote witte berk. Wat een licht, en dat je daar vroeger zo'n halogeen voor nodig had die direct gloeiend heet werd en 10X zoveel verbruikte

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Led breedstraler prijsverschil.

                      Zijsprong ...
                      Ik neem aan dat deze soort Led straler uitermate geschikt is, om met een IR detector te fungeren, als bestuurbare "buitenverlichting"?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Led breedstraler prijsverschil.

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Zijsprong ...
                        Ik neem aan dat deze soort Led straler uitermate geschikt is, om met een IR detector te fungeren, als bestuurbare "buitenverlichting"?
                        Zo'n ledverlichting kan er heel goed tegen dat je die geregeld in en uit schakelt, veel beter dan eender welk ander type lamp.
                        Die is dus perfect geschikt om ze te koppelen aan een bewegingsdetector.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Led breedstraler prijsverschil.

                          Volgende week in den Aldi, naast de patatten .... een LED-straler met sensor ...

                          Iemand een idee of dit een goed dingen is of gewoon sneu ? Ze spreken van 20 led op 4, 5 W ?
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Led breedstraler prijsverschil.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Volgende week in den Aldi, naast de patatten .... een LED-straler met sensor ...

                            Iemand een idee of dit een goed dingen is of gewoon sneu ? Ze spreken van 20 led op 4, 5 W ?
                            Die mag je niet vergelijken met de led breedstraler waarover dit topic gaat.
                            In de heel goedkope ledverlichtingsarmaturen zitten kleine ledjes die doorgaans een lichtkleur geven die eerder naar het blauw gaat, met een verschrikkelijk slechte kleurweergave-index.
                            Met 4,5W krijg je ook niet erg veel licht, als die ledjes in die schakeling al 80 lumen per Watt geven dan zal het heel veel zijn (verliezen in het voedingsgedeelte meegerekend).
                            Je kan die wel gebruiken om een kleine oppervlakte te verlichten, als die lamp bijvoorbeeld vrij hoog hangt, dan zal er niet veel licht op de grond terecht komen.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Led breedstraler prijsverschil.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Zo'n ledverlichting kan er heel goed tegen dat je die geregeld in en uit schakelt, veel beter dan eender welk ander type lamp.
                              Die is dus perfect geschikt om ze te koppelen aan een bewegingsdetector.
                              bedankt .. 't is dat ik nog zo'n IR detector heb, die schakelde zo'n twee 180W lampen/stralers maar dat was precies een verlichting van een landingsbaan als die aan ging! ... tot schrik van mens en dier!!

                              Comment

                              Working...
                              X