Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Le crash test du Nikon D3s.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Le crash test du Nikon D3s.

    Kijk en huiver, en dat met een toestel van + 3.000 euro !! KLIK
    Groetjes, Geert.

  • #2
    Re: Le crash test du Nikon D3s.

    Hij zal nu wel niet meer waterdicht zijn

    Maar als ik dan zie hoe voorzichtig ik altijd al geweest ben met mijn gerief, o.a. een D3, dan had ik nog wel wat marge haha
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Le crash test du Nikon D3s.

      Ze laten de camera op slijk belanden als het statief omvalt, van een autodak vallen in een beschermende fototas, en de vuurproef van enkele seconden met
      aanstekerspiritus gaf de tijd niet om de body op te warmen. Enkel de ontspannerknop was eraf gesprongen tijdens de vuurproef.

      Dat ze eens een echte test laten zien waarbij de camera vanop 1,5m hoogte op de stenen of het beton valt, en daarbij een dosis G's te verwerken krijgt.

      Eens zien hoe de spiegel en de sluiter daar op reageren tegenover op die mietjestesten.

      Comment


      • #4
        Re: Le crash test du Nikon D3s.

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Ze laten de camera op slijk belanden als het statief omvalt, van een autodak vallen in een beschermende fototas, en de vuurproef van enkele seconden met
        aanstekerspiritus gaf de tijd niet om de body op te warmen. Enkel de ontspannerknop was eraf gesprongen tijdens de vuurproef.

        Dat ze eens een echte test laten zien waarbij de camera vanop 1,5m hoogte op de stenen of het beton valt, en daarbij een dosis G's te verwerken krijgt.

        Eens zien hoe de spiegel en de sluiter daar op reageren tegenover op die mietjestesten.
        Beschrijf eerst eens hoe je een reproduceerbare niet-mietjestest ziet (de wetenschapper in mij wordt wakker). Waarom 1,5 meter en geen 1,7 m ? De manier waarop je iets laat vallen kan belangrijker zijn dan de hoogte, denk daarbij aan autocrashes waarbij de ene omzeggens geen schade heeft en de andere in duigen ligt, een glas valt op de grond en blijft op mysterieuze wijze heel, de 9 andere breken. Als je een miljoen eieren uit een vliegtuig gooit zal er zeker een zijn die nog heel is.
        Ik zou dit geen mietjestest noemen maar hij is ook niet reproduceerbaar, ik weet niet hoe je hebt gezien dat dit aanstekerspiritus is maar bepaalde vloeistoffen hebben een erg laag vlampunt.
        Found this vid and thought it was cool. How to make fireballs that you can hold in your hands. Be careful though, it's still fire and can still burn you.


        Daarom zou ik liever objectieve criteria hanteren : Canon/Nikon (want uiteindelijk gaat het daar weer over) elk twee uur in de oven bij 100°, allebei twee uur naast elkaar in het albertkanaal laten liggen en vervolgens laten drogen, allebei een uur in een vloeistof laten liggen bij pH=3, vervolgens even lang spoelen met gedestilleerd en allebei 5 dagen laten drogen onder dezelfde t°, allebei randomised vanop een bepaalde hoogte op allerlei ondergronden laten vallen (het zwaartepunt zal dan allicht ook zijn zeg krijgen en niet gebonden zijn aan een statief). Invriezen in water .... gedestilleerd, gedesioniseerd of kraantjeswater ? Groot verschil, dus allebei in hetzelfde water en voor dezelfde tijd in de diepvries bij eenzelfde temperatuur.
        Enfin, ik kan zo nog een tijd doorgaan maar ik weiger om te geloven dat de technici bij Canon prutsers zijn omdat een D3 deze testen doorstaat.
        Wat ik wel kan en wil begrijpen is dat de kwaliteitseis bij bepaalde cameramodellen een veel ruigere marge toelaat, alleen al de prijs. Je moet geen appels met citroenen vergelijken.
        In het kort : ik vind dit geen "mietjestest" maar ik zou de subjectieve besluiten graag aan een ander willen overlaten.

        Maar ik ben wel blij dat ik een D3 heb

        Comment


        • #5
          Re: Le crash test du Nikon D3s.

          In de veronderstelling dat hij hier gedistilleerd water heeft gebruikt blijft dit onderdeel voor mij het meest wonderbaarlijke.

          Comment


          • #6
            Re: Le crash test du Nikon D3s.

            Mijn idee over dat filmpje;

            "Ik ben een loser, maar met wat poen teveel kan ik toch mijn 15 minuten in the spotlight hebben"

            Iets anders hoor ik die kerel niet zeggen.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Re: Le crash test du Nikon D3s.

              Filmke is wat langdradig...

              Comment


              • #8
                Re: Le crash test du Nikon D3s.

                Er zijn n-tig filmpjes zoals dit verschenen door de jaren heen .. moet zijn dat Nikon gebruikers een stelletje ongelofelijke klunzen zijn als het op het gebruik van een camera aankomt? LOL! Voor mij is dit meer slapstick dan "test" .. zie hoger bij PaulM ... .. ik ben dit soort gezeur na 1 minuut al doodmoe.

                Comment


                • #9
                  Re: Le crash test du Nikon D3s.

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Er zijn n-tig filmpjes zoals dit verschenen door de jaren heen .. moet zijn dat Nikon gebruikers een stelletje ongelofelijke klunzen zijn als het op het gebruik van een camera aankomt? LOL! Voor mij is dit meer slapstick dan "test" .. zie hoger bij PaulM ... .. ik ben dit soort gezeur na 1 minuut al doodmoe.
                  Uw spontaan besluit dat Nikon gebruikers klunzen zijn is al even slapstick als de rest. Even worse.
                  Als U nog even een minuutje wil lezen vooraleer doodmoe te worden :
                  Ik ben niet de persoon die de eeuwige merkenoorlog opnieuw leven wil inblazen maar ik heb toch niet kunnen nalaten om de test van Geert door te sturen naar een bevriende beroeps die zeer extreem gaat.
                  Ik ga de reply van Jan Masyn hier niet plaatsen om de zoveelste ruzie te vermijden.
                  Op de vuurproef en de ijsproef na heeft zijn D3 alle andere scenario's meegemaakt, inbegrepen een val op beton met flitser en 80-200 vanaf 1.70 meter (geschat vanaf ooghoogte). Flitser in 5 stukken, autofocus kapot (gerepareerd) en drie barsten in de body.
                  Het enige wat niet bij Nikon is binnen geweest is de body(flitser totaal kapot), ik heb in levende lijve die body gezien en hij hangt met plakband aaneen. Blijft wel werken en is nog altijd backup voor zijn opdrachten.
                  Twee jaar geleden is Jan met zijn plakband D3 gaan fotograferen in de Danakil depressie in Ethiopië (dallol). Wie er daar ooit is geweest mag nu zijn hand opsteken. De chemisch meest agressieve site op deze aarde. De week erop zijn er daar 7 fotografen vermoord, om maar iets te zeggen.

                  Tsja, en als je de reply van Jan wil zien dan wil ik hem graag plaatsen hoor.

                  PaulM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Le crash test du Nikon D3s.

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Uw spontaan besluit dat Nikon gebruikers klunzen zijn is al even slapstick als de rest. ....
                    zucht ... aan sommigen is werkelijk niets besteed .. ... misschien moet ge uw "wetenschappelijke" instelling maar eens "anders" gebruiken, ergo zonder oogkleppen. het filmpje toont gepruts van het onzuiverste water en suggereert dat Nikon cameras bouwt die gebouwd zijn voor eindeloze prutsers aka klunzen, als ge dat niet kunt zien zijt ge werkelijk "beyond redemption" man, ongeacht wat om het even welke gelijkgestemde pippo daar nog mocht over te zeggen hebben ... .... en dat heeft geen bal te zien met merkenoorlog enkel met invalshoek over nutteloze domheden en annecdotische situaties! djeez! oh ja ge kunt uw D3 ook nog gebruiken om nagels in te kloppen ... vooral als ge te stom zijt om een hamer te kopen laat staan te gebruiken als ge er al een hebt! enfin .. sic transit gloria mundi.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Le crash test du Nikon D3s.

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      zucht ... aan sommigen is werkelijk niets besteed .. ... misschien moet ge uw "wetenschappelijke" instelling maar eens "anders" gebruiken, ergo zonder oogkleppen. het filmpje toont gepruts van het onzuiverste water en suggereert dat Nikon cameras bouwt die gebouwd zijn voor eindeloze prutsers aka klunzen, als ge dat niet kunt zien zijt ge werkelijk "beyond redemption" man, ongeacht wat om het even welke gelijkgestemde pippo daar nog mocht over te zeggen hebben ... .... en dat heeft geen bal te zien met merkenoorlog enkel met invalshoek over nutteloze domheden en annecdotische situaties! djeez! oh ja ge kunt uw D3 ook nog gebruiken om nagels in te kloppen ... vooral als ge te stom zijt om een hamer te kopen laat staan te gebruiken als ge er al een hebt! enfin .. sic transit gloria mundi.
                      Oef, ik dacht al: waar blijft het Latijns want dit is hier echt wel op zijn plaats

                      Comment


                      • #12
                        Re: Le crash test du Nikon D3s.

                        Het kan natuurlijk elke dag gebeuren dat je je camera vergeet uit de diepvriezer te halen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Le crash test du Nikon D3s.

                          Een Canon 7D kan ook wel iets verdragen http://www.youtube.com/watch?v=RCT-YMgjm9k .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Le crash test du Nikon D3s.

                            Canon filmke is ook veel leuker !
                            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                            Flickr____No place to be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Le crash test du Nikon D3s.

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              zucht ... aan sommigen is werkelijk niets besteed .. ... misschien moet ge uw "wetenschappelijke" instelling maar eens "anders" gebruiken, ergo zonder oogkleppen.
                              Dank U voor deze spontane en opbouwende reactie. Heb ik echt zoiets onvriendelijks gezegd dat afbreken de enige overblijvende mogelijkheid was ?
                              En laat maar eens iets meer horen over die -citaat- "wetenschappelijke" instelling maar eens "anders" gebruiken, ergo zonder oogkleppen".
                              Al is het maar voor de lol.

                              Er zijn nu eenmaal mensen die hun camera (beroepsmatig meestal) gebruiken onder zeer extreme omstandigheden en waar betrouwbaarheid enorm belangrijk is, Guido Sterckendries is vb. nog zo één maar dat zal in uw ogen ook wel een pipo zijn.
                              Maar goed, opbouwend nu maar even : hoe gaan we de robuustheid van camera's op een objectieve, reproduceerbare manier testen "zonder oogkleppen" ? Barst maar los zou ik zeggen. We kunnen hier allemaal nog veel van bijleren. Ik in de eerste plaats.

                              En oja, ik heb toch het recht om op mijn beurt ook even giftig te doen, niet ? Ik zou zelf eerst met correct Nederlands proberen uit te pakken vooraleer Latijnse spreuken te hanteren.

                              Comment

                              Working...
                              X