Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD tV aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LCD tV aldi

    Hallo volgende week staat er een lcd tv in den aldi

    hoeveel Hz zou dit zijn?
    Vroeger had je alleen maar 50/100 hz, deze heeft 200 Hz RMR.
    Is dit dan een betere beeld kwaliteit? of zie ik dit verkeerd?

  • #2
    Re: LCD tV aldi

    Er staat toch bij dat die 200Hz is? (dan neem ik aan dat dat ook zo is)

    Vroeger werkten tv's op de netfrequentie van 50Hz (in de VS en ook nog op andere plaatsen is dat 60Hz), dat gaf "flikkerende" beelden (dat eigenlijk pas echt opviel toen de eerste 100Hz modellen op de markt kwamen).
    Ondertussen hebben ze de beeldverversingsfrequentie nog verder opgevoerd, vooral om te proberen om bewegende beelden vloeiender te laten verlopen.

    De beeldkwaliteit (kleuren, contrasten en dergelijke) heeft op zich niet veel te maken met de frequentie.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: LCD tV aldi

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Er staat toch bij dat die 200Hz is? (dan neem ik aan dat dat ook zo is)

      Vroeger werkten tv's op de netfrequentie van 50Hz (in de VS en ook nog op andere plaatsen is dat 60Hz), dat gaf "flikkerende" beelden (dat eigenlijk pas echt opviel toen de eerste 100Hz modellen op de markt kwamen).
      Ondertussen hebben ze de beeldverversingsfrequentie nog verder opgevoerd, vooral om te proberen om bewegende beelden vloeiender te laten verlopen.

      De beeldkwaliteit (kleuren, contrasten en dergelijke) heeft op zich niet veel te maken met de frequentie.
      Wij hebben een TV met een heel korte beeldverversingsfrequentie, en sedert wij die hebben zal je me niet meer naar een voetbalmatch of wielrennen zien kijken op TV's met een 'trage' verversingsfrequentie (zoals bij mijn ouders of zo).
      Wanneer de camera zwenkt is het precies of alles komt in schokjes achterna... en daar kan ik niet meer wennen sedert ik beter gewoon ben.
      En je kijkt toch naar TV om bewegende beelden te zien en niet enkel om naar bvb. dia's/foto's te kijken niet.
      Dus hebben beeldkwaliteit en beeldververversingssnelheid in feite heel veel met elkaar te maken .

      Ik zou bovendien ook nooit een TV kopen zonder dat ik die in werking heb kunnen bekijken.
      En laat je ook niet bedotten door met grote ogen naar een TV met super HD en of andere geleerde naam wanneer ze daarop één of andere super HD DVD afspelen... vraag maar of ze deze even op een gewone uitzending zetten om thuis niet teleurgesteld te zijn wanneer het plots allemaal heel wat minder scherp blijkt te zijn.

      Tsja, en die TV van denaldi, voor 299 euro... ik heb ongeveer 2.000 euro betaald voor die van ons (die dan nog een kleiner scherm heeft), zou ik dan 7 keer teveel betaald hebben, of zou de kwaliteit toch iets beter zijn dan die van denaldi .
      Een setje goedkope schroevendraaiers voor een paar euro, of een setje inbussleutels voor een paar euro, daar zit ik niks mee in om die in denaldi te kopen, en ik heb het al gedaan, maar 'groot gerief' dat je zowat dagelijks gebruikt.... no way.
      Last edited by Guest17; 7 februari 2016, 16:44.

      Comment


      • #4
        Re: LCD tV aldi

        Als je nu 2000 euro zou betalen voor een lcd met dezelfde specificaties van die Medion uit de advertentie, dan zou je idd. 7 keer teveel betaald hebben. Ook niet vergeten, de tv's van 2000 euro enkele jaren terug zijn ofwel al uit de verkoop gehaald ofwel sterk in prijs gedaald.

        Maw. geen appelen met citroenen vergelijken.

        Je verwart ook je kijkervaring met beeldkwaliteit op zich.

        Vergeet ook niet dat film e.d. nog altijd werkt met 24 beelden per sec. ttz. als je tv toestel via software meer beelden moet tonen, dan is dat met voorberekende beelden gebaseerd op het vorige beeld. Vaak gaat dat goed, soms ook fout, hangt af van wat er zoal op een beeld wordt gevolgd.

        Bij 100 Hz versus 50 Hz moet er tussen elk ' echt ' beeld een zelfgefabriceerd beeld worden tussengevoegd. Bij 200 Hz zijn dat al 3 gefingeerde beelden.

        Het geeft ons een vloeiender beeld maar daarom geen beter beeld.

        200 Hz is meer dan genoeg voor prima tv ervaring te hebben, eigenlijk al " te veel " goed genoeg ...

        Of zo'n toestel nu in de Aldi, Carrefour, Vandenborre, en andere wordt verkocht doet niet terzake, net zomin als een argumentatie van : ' ... ik heb een tv van 2000 euro ... '

        We kopen waar we zelf tevreden mee zijn, jij door 2000 uit te geven, anderen door 300 euro uit te geven om naar Familie, Thuis, voetbal of wielrennen te kijken ....

        Comment


        • #5
          Re: LCD tV aldi

          Moderator Note: Omdat deze vraag niet direct met fotografie te maken heeft, is ie naar ChitChat verhuisd, waar dergelijke onderwerpen vaker aan bod komen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: LCD tV aldi

            Vroeger was het idd 50 Hz rastersnelheid op analoog. (25 beelden per seconde want je hebt 2 rasters nodig voor 1 beeld)
            In die tijd waren de beeldbuizen ook niet echt groot en stelde zich geen groot probleem en je zat in die tijd ook met de nagloeitijd van het fluor.
            Maar dan kwamen de oversized beeldbuizen en dan kreeg je last van flikkering en oogvermoeidheid op 50Hz. Is een probleem die zich ook stelt op PC trouwens. Gamers weten er alles van.
            Dus zaten ze toen met 100Hz en digitale interpolatie van de frames wat een vloeiender beeld gaf.
            Vooral voetbal, tennis, snelle actiebeelden zijn er gevoelig aan.
            Maar toen kwamen de flatscreens en het probleem stelde zich opnieuw omdat de schermen weer groter werden.
            Het type die je daar vernoemd is 40" en dan is 200Hz een echt minimum.

            Mijn tv koste een behoorlijk stuk meer maar ik heb dan ook 800Hz.
            Als ik soms bij vrienden naar tv kijk dan vraag ik mij af hoe die mensen zo kunnen leven met zoeen triest beeld.

            Naargja, 300 euro is niet veel (12000 oude BFR) , je moet niet teveel verwachten van dat merk trouwens ook niet maar voor zijn prijs zal het best ok zijn denk ik.

            De moraal van het verhaal is dat je krijgt voor wat je betaalt.

            Comment


            • #7
              Re: LCD tV aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Er staat toch bij dat die 200Hz is? (dan neem ik aan dat dat ook zo is)
              Tja ik zie ook 200Hz staan :-)
              Maar op deze site spreken ze over 400Hz van dit model

              en op deze site spreken ze over 50Hz voor hetzelfde model:

              vandaar mijn vraag.

              Comment


              • #8
                Re: LCD tV aldi

                Ga naar de Aldi en kijk wat er op de doos staat.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: LCD tV aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Vroeger was het idd 50 Hz rastersnelheid op analoog. (25 beelden per seconde want je hebt 2 rasters nodig voor 1 beeld)
                  In die tijd waren de beeldbuizen ook niet echt groot en stelde zich geen groot probleem en je zat in die tijd ook met de nagloeitijd van het fluor.
                  Maar dan kwamen de oversized beeldbuizen en dan kreeg je last van flikkering en oogvermoeidheid op 50Hz. Is een probleem die zich ook stelt op PC trouwens. Gamers weten er alles van.
                  Dus zaten ze toen met 100Hz en digitale interpolatie van de frames wat een vloeiender beeld gaf.
                  Vooral voetbal, tennis, snelle actiebeelden zijn er gevoelig aan.
                  Maar toen kwamen de flatscreens en het probleem stelde zich opnieuw omdat de schermen weer groter werden.
                  Het type die je daar vernoemd is 40" en dan is 200Hz een echt minimum.

                  Mijn tv koste een behoorlijk stuk meer maar ik heb dan ook 800Hz.
                  Als ik soms bij vrienden naar tv kijk dan vraag ik mij af hoe die mensen zo kunnen leven met zoeen triest beeld.

                  Naargja, 300 euro is niet veel (12000 oude BFR) , je moet niet teveel verwachten van dat merk trouwens ook niet maar voor zijn prijs zal het best ok zijn denk ik.

                  De moraal van het verhaal is dat je krijgt voor wat je betaalt.
                  Met deze twee zinnen ben ik volledig akkoord.
                  En met die laatste zin, schrijf jij in een paar woorden wat ik bedoelde in #3 .
                  En natuurlijk is het ook zo, en ik viseer hierbij niemand, dat indien je je geen goede/dure TV kan veroorloven, het heel normaal is dat je verder moet met iets goedkoops en bijgevolg van mindere kwaliteit.
                  Alle begrip daarvoor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: LCD tV aldi

                    Die verversingsfrequentie is een ongeloofwaardig cijfer.

                    Je moet trachten de native frequentie van het paneel zelf te achterhalen, want alleen dat heeft belang!
                    Als die TV 300€ kost, kan ik je met zekerheid zeggen dat het een 50Hz paneel is.

                    Een 40' met 100 Hz zal je pas vinden voor 500-700€.

                    Comment


                    • #11
                      Re: LCD tV aldi

                      Koop gewoon die tv en probeer hem zelf. Als je er niet tevreden over bent, kan je hem zonder probleem binnen de 8 dagen terugbrengen en je geld terugkrijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: LCD tV aldi

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Koop gewoon die tv en probeer hem zelf. Als je er niet tevreden over bent, kan je hem zonder probleem binnen de 8 dagen terugbrengen en je geld terugkrijgen.
                        Dat is inderdaad zo als je iets koopt bij den Aldi, ik heb ook al een paar dingen terug gebracht die niet naar mijn zin waren (onder andere de negatiefscanner waarvan ik hier toen de bevindingen heb gepost).

                        Maar meestal ben ik wel tevreden over de spullen die ik heb gekocht bij Aldi en Lidl.
                        Een tv heb ik er nog nooit gekocht, maar over Medion computers ben ik wel heel tevreden (de laatste heb ik wel via de Medion website gekocht).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: LCD tV aldi

                          Die frequenties dat ze vermelden is vaak ook dikke zever.
                          Zo kan een 100Hz, 200Hz of 600Hz net hetzelfde zijn.
                          Bij de ene bedoelen ze met 100Hz dat het 100 keer ververst wordt, bij de andere is het 100 keer aan en uit ... dan zetten ze maar 200Hz en bij nog een andere is het 100 keer aan uit per kleur en vermelden ze 600Hz.

                          Dat is nog erger dan het gefoeffel met uitstoot van wagens, ge kunt op verschillende manieren meten en weergeven en vermelden wat best oogt.

                          Is als een koptelefoon van 150 Watt of een draagbaar radioke van 650 Watt, ge kunt vanalles vinden in de boekskes.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: LCD tV aldi

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Dat is inderdaad zo als je iets koopt bij den Aldi, ik heb ook al een paar dingen terug gebracht die niet naar mijn zin waren (onder andere de negatiefscanner waarvan ik hier toen de bevindingen heb gepost).

                            Maar meestal ben ik wel tevreden over de spullen die ik heb gekocht bij Aldi en Lidl.
                            Een tv heb ik er nog nooit gekocht, maar over Medion computers ben ik wel heel tevreden (de laatste heb ik wel via de Medion website gekocht).

                            Binnen de week of binnen de maand, dat ben ik even kwijt, nadien moet je het met de fabrikant zelf regelen.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: LCD tV aldi

                              Dat "schokkend beeld", dat hier vernoemd wordt bij de zogenaamde goedkopere tv's komt door die hogere beeld frequenties van 100 Hz en meer.
                              Om dit op een vlotte manier te kunnen weergeven zijn er weer bepaalde filters en snelle geheugens nodig, die waneer niet aanwezig of verkeerd ingesteld het schokkende beeld geeft in snelle bewegingen.
                              Dit is goed te zien bij een tekst die horizontaal over het scherm loopt.

                              Dus of een tv met een hoge beeldfrequentie beter is dan eentje van 50 of 100 Hz kan zo niet beantwoord worden. Je moet het beeld gezien hebben.

                              Nu moet ik wel zeggen dat in het verleden, als ik een toestel van den Aldi, moest gaan instellen, het beeld en het geluid toch maar bedroevend was.

                              Wat niet wil zeggen dat het met deze tv ook zo gaat zij .

                              Mvg
                              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                              Comment

                              Working...
                              X