Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 32 van 32

Standaard Re: Laptopprobleempje ...

De kans dat een update van windows voor problemen zorgt is redelijk groot (zeker de laatste tijd...). De kans dat op hetzelfde ogenblik ook je SSD de geest aan het geven is, is redelijk klein denk ik...
    Mijn oud laptopke werkt al jaren met een SSD die behoorlijk vol staat (ergens een 15 GB vrij op een SSD van 250 GB). Als ik de diagnostics van dat ding mag geloven is er niets aan de hand.
    In principe lijkt het me handiger om te wachten tot Microsoft door heeft wat het probleem is en met een volgende update het probleem ongedaan maakt.

Bij een PC met 16GB ram zou ik de paging file (als test) eens op de gewone harddisk zetten op vast 32 GB. En als je meerdere partities hebt op die harddisk, dan doe je dat op de partitie die je eerst hebt aangemaakt.
    Behalve als je dagelijks foto's bewerkt van 10 GB of aan 4K videobewerking doet, ga je amper voelen dat het ding trager werkt (mocht je maar 8 GB hebben zou ik het anders formuleren ).

Of daarmee je opstartprobleem van de baan zal zijn is weer iets anders : als de oorzaak die update is, dan zal Microsoft uit zijn pijp moeten komen...
    Groeten,

Polleke

Hallo,

Even een update: nog wat dingen geprobeerd die Microsoft aangeeft bij een "zwart scherm", maar geen soelaas.
    Maar het gaat meestal over een scherm dat zwart blijft. Hier heb ik na ongeveer 5 minuten gewoon beeld. In die tijd is de SSD bijna de ganse tijd "bezig" aan het ledje te zien.
    En eenmaal opgestart werkt de laptop de ganse dag gewoon zonder problemen.
    Inmiddels heb ik mijn mail overgezet naar een andere laptop - voor alle veiligheid en al bestanden staan ook op een externe HD.
    Maar ik kan nog steeds verder en alles staat "in veiligheid"
    Nog steeds bedankt allemaal voor het meedenken
    Nu Microsoft nog met een nieuwe update ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Eenvoudig gezegd weliswaar, maar die niet toegekende 23GB op mijn SSD (zie vorige post) zijn toch gewoon "overprovisioning" ?
    Vrije cellen om in te schakelen waar nodig.

En uiteraard diende die hibernation om snel terug op te starten, voor wat anders ? Dat was jarenlang de truuk voor een harde schijf.

Heb ik iets gemist ?
    dat hangt er van af hoe die 23GB aangemaakt is ... Om als overprovisioning te kunnen dienen moet die ruimte "raw" zijn ttz er moet op de blanko SSD een partitie aangemaakt worden die minstens 10% kleiner is dan de volledige beschikbare schijfruimte voor formattering. De moderne installatie programmas die met de SSD meegeleverd worden kunnen dit (bijna) automatisch.

Die hibernation was NIET jaren lang de truk om snel op te starten, Fast Boot bestaat nog maar sinds redelijk recent en voor een aantal redenen wordt afgeraden om dit te gebruiken met een SSD. De oude techniek om fast boot toe te passen was via dataram en opslag van een systeem image net voor shutdown.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    dat hangt er van af hoe die 23GB aangemaakt is ... Om als overprovisioning te kunnen dienen moet die ruimte "raw" zijn ttz er moet op de blanko SSD een partitie aangemaakt worden die minstens 10% kleiner is dan de volledige beschikbare schijfruimte voor formattering. De moderne installatie programmas die met de SSD meegeleverd worden kunnen dit (bijna) automatisch.

Die hibernation was NIET jaren lang de truk om snel op te starten, Fast Boot bestaat nog maar sinds redelijk recent en voor een aantal redenen wordt afgeraden om dit te gebruiken met een SSD. De oude techniek om fast boot toe te passen was via dataram en opslag van een systeem image net voor shutdown.
    Die overprovisioning ruimte werd inderdaad aangemaakt met het Samsung installatieprogramma.
    Tot nu toe geen enkel probleem met de SSD, ondanks het feit dat de Lightroom previews er op staan.

En die andere buzzwords zijn niet meer van toepassing op een SSD .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Voor wie nog wat info wil.
    https://support.microsoft.com/nl-be/...ernate-your-pc
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als je in die link /nl-be/ vervangt door /en-uk/ dan zie je dat hibernate nog altijd actueel is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Als je in die link /nl-be/ vervangt door /en-uk/ dan zie je dat hibernate nog altijd actueel is.
    In het Nederlands ook ... met de Nederlandstalige term.

Maar wie op zijn eigen PC naar de de instellingen gaat, die ziet dat ook.
    Hier uitgeschakeld.

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Regels voor berichten