Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

    Om puur wat foto's onderweg te beoordelen, wat films te zien en als back-up in te zetten ben ik op zoek naar een 17” laptop met een degelijk IPS-scherm.
    Een zeer goede kijkhoek en minimaal full HD (1920x1080) is dus een must.
    Helaas zijn de betere schermen enkel te vinden in de hogere prijsklasse waarbij de hardware eisen eveneens hoger liggen dan ik eigenlijk maar nodig heb.

    De enige eisen zijn een goed mat IPS scherm en een SSD als opstartschijf (minimaal 256GB).

    Iemand die me een goede stevige laptop kan aanbevelen?
    Wat zijn de betere merken?

    Alvast bedankt voor jullie hulp hier.
    Last edited by Moris; 2 juli 2019, 07:24.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

    Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
    Om puur wat foto's onderweg te beoordelen, wat films te zien en als back-up in te zetten ben ik op zoek naar een 17” laptop met een degelijk IPS-scherm.
    Een zeer goede kijkhoek en minimaal full HD (1920x1080) is dus een must.
    Helaas zijn de betere schermen enkel te vinden in de hogere prijsklasse waarbij de hardware eisen eveneens hoger liggen dan ik eigenlijk maar nodig heb.

    De enige eisen zijn een goed mat IPS scherm en een SSD als opstartschijf (minimaal 256GB).

    Iemand die me een goede stevige laptop kan aanbevelen?
    Wat zijn de betere merken?

    Alvast bedankt voor jullie hulp hier.
    Ik zou eens bij DELL PRECISION gaan kijken ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik zou eens bij DELL PRECISION gaan kijken ?
      Misschien geen 17”, maar ook degelijk is een MacBook. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

        De prijzen van bovenstaande genoemden liggen veel te hoog en ga de zware specificaties nooit volledig benutten.
        Er moeten voor het gevraagde toch goedkopere alternatieven zijn?
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

          Ik zou ook voor deze gaan: dell.com/nl-be


          De prijzen van bovenstaande genoemden liggen veel te hoog en ga de zware specificaties nooit volledig benutten.
          Er moeten voor het gevraagde toch goedkopere alternatieven zijn?

          Misschien eentje bij Aliexpress, Alibaba, Medion enz (mopje hoor). bestellen maar dan mis je wel de super goede service van Dell.
          Een laptop moet je nemen zoals hij wordt aangeboden, veel meer kan je daar niet aan veranderen, het is geen desktop die je zelf samenstelt hé.
          Last edited by Red Falcon; 2 juli 2019, 08:31.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

            Ben zelf een Apple fan maar de enige Windows computer die ik kan aanbevelen is een Lenovo Thinkpad...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Ben zelf een Apple fan maar de enige Windows computer die ik kan aanbevelen is een Lenovo Thinkpad...
              Ik moet Freddy gelijk geven: als je met het OS overweg kan is de Macbook echt een super scherm !
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

                Ben zelf ook een Apple fan hoor
                Maar voor wat ik het nodig heb is een macbook te duur en het scherm te klein.

                Zou het merk van Dell wat kunnen zijn?
                Ik heb deze 2 laptops in de vergelijk naast elkaar gezet.
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

                  Snap het niet van Dell, twee monster VGA kaarten en slechts 8GB RAM en een flauwe CPU.
                  En een armoedige 256GB SSD, pffff.
                  Je doet je meug maar die zijn hun geld niet waard.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

                    Intussen heb ik na wat zoekterm bij Coolblue de volgende laptops gevonden.
                    Welke zouden jullie me aanbevelen of zijn er voor het geld betere keuzes?

                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

                      Je mag een euro nog tien keer omdraaien en keren hoe je ook wilt, je krijgt maar waar naar je geld.
                      Ik heb een Dell gehad, ik weet welke service ze kunnen geven en ik zou nooit een Dell buiten Dell kopen.
                      8GB RAM voor film is niet veel hoor, bij een desktop zitten we al bij 32GB RAM en een SSD van 256GB zit zo helemaal vol, dus een 500GB is heden de norm.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

                        De SSD is puur voor de snelheid van het OS, overige kan toch op de interne harde schijf.
                        Hierbuiten heb ik reeds een externe SSD van 500GB om het opslaggeheugen uit te breiden of gewoon om wat films voor onderweg erop te zetten, en als backup voor de foto's.

                        Om gewoon een film te bekijken heb ik dan volgens jou meer dan 8GB nodig? Het is niet bewerken, hé
                        Sony A7 mkIII
                        Is all I need :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

                          Om films te bekijken is 8GB ram ruim voldoende, als je video wil bewerken met een redelijke snelheid, dan kan je wel beter naar een heel wat duurdere computer uitkijken, maar als het alleen maar is om films te bekijken, dan gaat dat zelfs met de goedkoopste laptop.
                          Dan is de kwaliteit van het beeldscherm de belangrijkste factor, toch als je een goede beeldkwaliteit wil.
                          Als het gaat om foto's te beoordelen, dan is ook de kwaliteit van het beeldscherm de belangrijkste factor.
                          Met elke computer of laptop die nu wordt verkocht kan je foto's bewerken, op een duurdere (snellere processor, meer werkgeheugen...) zal het alleen maar sneller gaan (vooral bij grote bestanden en bewerkingen waar meer "rekenkracht" voor nodig is zal je dan het verschil zien), de foto's op zich zullen er helemaal hetzelfde uitzien op hetzelfde beeldscherm als ze op dezelfde manier bewerkt zijn.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

                            Wat wil je nu juist ?
                            1) een laptop
                            2) kwlaitatief één van de betere schermen en dan nog minimaal 1920x1080 HD
                            3) goede kijkhoek en ik veronderstel dan ook uitmuntend in kleur ?
                            4) Vermoedelijk een grote capaciteit aan data, lees een grote SSD ?
                            5) Ik veronderstel dan ook een tamelijk lange aanvaardbare werking op batterijen ?

                            6) een lage prijs ! Dit lijkt zo een beetje op: ik wil een fototoestel met alle hoogstandjes van een Nikon D5, maar ik wil slechts de prijs van een compactje betalen ...

                            Ik vrees er echt voor hoor. Bij de laptops zijn het scherm nu éénmaal en weinig verbruik en veel capaciteit en BETERKOOP, nu eenmaal niet de beste vrienden.
                            Koop je een degelijke laptop en probeer die dan ook maximaal te gebruiken.
                            Zelf heb ik geïnvesteerd in Lenovo
                            - Beeldscherm is glanzend en NIET mat 3200 x 1800. Touchscreen. Ik gebruik die touchscreen niet en heb die uitgezet omdat je dan echt vloekt sn spot met de term 'kwalitatief' goed scherm. Vette vingers ....
                            - Bij aankoop heb ik de laagste opslag genomen en heb ik via amazon een micro-ssd van 1TB gekocht en erin gestoken. Op Youtube zijn er filmkes genoeg die je tonen hoe je dat moet doen, waar je moet op letten ...
                            - Batterij gaat zo'n 4 uur mee bij intens gebruik, foto's tonen doet hij ongeveer 6 uur.
                            - is van het notebook-type, dus ultra-dun en niet te zwaar.
                            - kan als tablet gebruikt worden.
                            - 8 GB Ram




                            Nadelen
                            Helaas geen ethernet-aansluitng
                            Slechts 2 USB-poorten
                            Niet goedkoop geweest, maar me nog geen minuut gespeten.



                            De dochter had, heeft ook een laptop nodig en ik heb haar het kleinere broertje gekocht. Kwalitatief even goed, maar wel minder opslagcapaciteit (had ze niet nodig) en een kleiner scherm wat ook een minder hoge resolutie in houdt. 3200 x 1800 is nu ook weer niks en voor tekstverwerker .... heb je dat niet nodig, ook niet voor het tonen van foto's op een klein scherm.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop puur om foto's te beoordelen en filmgebruik.

                              Ik heb hier een Toshiba Tecra waar ik vrij tevreden van ben, 500GB ssd, 16 GB ram i7 enz.

                              Voor het zwaardere werk gebruik ik een dikke desktop.
                              Last edited by Guest42; 3 juli 2019, 06:34.

                              Comment

                              Working...
                              X