Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

    Een voorbeeld hoe je mensen kan manipuleren .....
    De laatste twintig jaar zijn er veel meer grote energiewretende fabrieken gesloten dan opgericht in arm wordend België, zijn bijna alle huishoud toestellen en verlichting de helft zuiniger geworden, is kerstverlichting te voeden met amper een paar watt enz.
    Alleen die bende dikzakken die nu met hun duimen zitten te draaien in een paar kerncentrales die momenteel stil liggen riskeren het zonder hun dik
    loon te zullen vallen, wat doe je dan? Inderdaad, de media op stang jagen en mensen bang maken met in hun achterhoofd de tegenstrijdige gedachte, dat verkoop van elektriciteit hun enige vorm van inkomen is.....
    Net dat mindere verbruik van de laatste jaren maakt dat hun inkomen verminderd, veel beter geïsoleerde huizen en gebouwen enz. enz.
    Bekijk eens allemaal jullie eigen gewoon gezinsverbruik in KWh ten overstaan van pakweg 15 jaar geleden, en je zal zien dat dat bij velen
    bijna naar de helft is teruggevallen.
    Sommigen weten hier dat ik een half leven bij Philips Roeselare heb gewerkt, ik was daar verantwoordelijk voor het onderhoud opdampmachines,
    wij hadden daar 8 van deze machines in gebruik, opgenomen vermogen 185.000 watt per stuk, reken maar eens na, en dat is amper een fractie van een fabriek, ondertussen zijn veel van die firma's gesloten, ik hoef daar geen tekeningetje bij te maken denk ik.
    En die bende zeveraars gaan praten over een kerstverlichtingske jongens toch hoe debieler kunnen ze nog worden.......

  • #2
    Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

    Doe mee aan de nationale test en bespaar op donderdag 27 november van 18 tot 19.30 uur zoveel mogelijk energie.
    ---
    heb je nog mee gedaan demeyereg..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

      Hey,

      Cru gezegd.
      Maar meer dan pure waarheid.

      Het mag stilaan gaan stoppen met ons zo voor de gek te houden.

      Staf

      Comment


      • #4
        Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

        Zouden er nu écht nog mensen zijn die luisteren naar, en nog erger, geloof hechten aan, al de prietpraat over "een mogelijke stroomuitval" .
        Tsja, dat zegt dan veel over die mensen zelf zeker .

        Comment


        • #5
          Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

          Nagel op de kop Geert.
          Bij elke rekening die ik van mijn leverancier krijg zit een briefje&brochure, met veel info over hoe je kan sparen.
          Ik heb hier thuis alles op zijn zuinigst en ik weet niet meer wat ik nog kan doen.
          Maar daar zie ik niets van terug op de facturen die ik krijg.

          * als Ford Genk definitief sluit dan gaan ze geen raad weten met het overschot aan stroom.
          * de afgelopen jaren en zelfs voor de crisis van de banken gingen hier honderden kleine en KMO's op de fles: deuren toe en de stroomschakelaar op "nul".
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

            Ik hoop dat we binnen een paar maanden er eens goed mee kunnen lachen met deze farce.

            Weet je wat nog het ergste gaat zijn? Dat men in december effectief een dag de stroom gaat afzetten, om dan te kunnen zeggen "ziet ge wel! Siddert ende beeft gij allen! Oh ja, en uw factuur gaat ook een ietsje omhoog, zoals alle jaren!"
            Een hoop maffiapraktijken ja, en het maakt ons (weeral) de risée van de Lage Landen.

            Weet je dat er onder mijn kennissen zijn die dus al een stroomgenerator hebben gekocht, in geval dat?

            En ik dacht dat onze nieuwe regering al genoeg farce en ergernis zou meebrengen, komen ze met dit af...
            Te gek voor woorden.

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #7
              Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

              Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
              Ik hoop dat we binnen een paar maanden er eens goed mee kunnen lachen met deze farce.
              Wij zullen niet lachen IZ, maar zij wel na de verhoging van de energieprijs.......

              Comment


              • #8
                Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                Kan ik dat fotootje eens delen op de Facebook? Is dat van jezelf of ook ergens opgepikt?

                IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                Comment


                • #9
                  Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                  - De gascentrales verbruiken 47,3% meer aardgas doordat er drie ( 3 !) kerncentrales niet werken.
                  - In September van dit jaar is er een record aan stroom ingevoerd. Dat is 32,9% van het Belgisch stroomverbruik.
                  Bron: De Tijd
                  ( Je kan gratis registreren en dan enkele dagen per maand de gehele krant lezen. )
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Wij zullen niet lachen IZ, maar zij wel na de verhoging van de energieprijs.......
                    ..................
                    Met het record aan ingevoerde stroom lachen ze nu al hun buikje vol in het "buitenland"
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      - De gascentrales verbruiken 47,3% meer aardgas doordat er drie ( 3 !) kerncentrales niet werken.
                      - In September van dit jaar is er een record aan stroom ingevoerd. Dat is 32,9% van het Belgisch stroomverbruik.
                      Bron: De Tijd
                      ( Je kan gratis registreren en dan enkele dagen per maand de gehele krant lezen. )
                      Ja, gisteren ook gehoord op tv.
                      Het zou interessant zijn als we de reële cijfers kenden.
                      Wat kost 1 Kw die ingevoerd wordt.
                      Hetzelfde voor 1 Kw geleverd door onze gascentrales en/of onze kerncentrales.
                      De windmolens.
                      De kost voor de distributie zal wel hetzelfde zijn zeker?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        Doe mee aan de nationale test en bespaar op donderdag 27 november van 18 tot 19.30 uur zoveel mogelijk energie.
                        ---
                        heb je nog mee gedaan demeyereg..?
                        grt,bouk.
                        Neen Bouk, is gewoon een publiciteit stunt van Lampiris.

                        En bovendien heb ik hier een relatief zware aansluiting van + 22 KVA op drie maal 400 volt
                        waar ik dik voor betaald heb, dan moeten die mannen maar zorgen dat ik krijg waarvoor ik betaald heb.

                        Als Nederlander zou je er toch ook nadelen van ondervinden hé Bouk, stel je voor dat de server van BD uit valt,
                        ware toch een ware ramp voor U......

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                          Kan ik dat fotootje eens delen op de Facebook? Is dat van jezelf of ook ergens opgepikt?

                          IZ.
                          Doe gerust IZ staat ook op mijn FB.
                          Last edited by Guest42; 28 november 2014, 11:52.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            .... stel je voor dat de server van BD uit valt,
                            ware toch een ware ramp voor U......
                            klopt...
                            maar ben nog lid van 5 andere fotosites hoor, dus vervelen doe ik me niet.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ja, gisteren ook gehoord op tv.
                              Het zou interessant zijn als we de reële cijfers kenden.
                              Wat kost 1 Kw die ingevoerd wordt.
                              Hetzelfde voor 1 Kw geleverd door onze gascentrales en/of onze kerncentrales.
                              De windmolens.
                              De kost voor de distributie zal wel hetzelfde zijn zeker?
                              Ik weet uit goede bron Theo dat wat van het windmolenpark voor Zeebrugge komt opgekocht wordt aan 2,7 cent per Kwh
                              De prijs die wij als particuliere verbruikers betalen is ongeveer 22 cent per Kwh, is dus de prijs ongeveer maal acht.
                              in die meerkost zit natuurlijk distributie en netbeheer + mankosten en winst.

                              Comment

                              Working...
                              X