Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 52

Standaard Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

Een voorbeeld hoe je mensen kan manipuleren .....
    De laatste twintig jaar zijn er veel meer grote energiewretende fabrieken gesloten dan opgericht in arm wordend België, zijn bijna alle huishoud toestellen en verlichting de helft zuiniger geworden, is kerstverlichting te voeden met amper een paar watt enz.
    Alleen die bende dikzakken die nu met hun duimen zitten te draaien in een paar kerncentrales die momenteel stil liggen riskeren het zonder hun dik
    loon te zullen vallen, wat doe je dan? Inderdaad, de media op stang jagen en mensen bang maken met in hun achterhoofd de tegenstrijdige gedachte, dat verkoop van elektriciteit hun enige vorm van inkomen is.....
    Net dat mindere verbruik van de laatste jaren maakt dat hun inkomen verminderd, veel beter geïsoleerde huizen en gebouwen enz. enz.
    Bekijk eens allemaal jullie eigen gewoon gezinsverbruik in KWh ten overstaan van pakweg 15 jaar geleden, en je zal zien dat dat bij velen
    bijna naar de helft is teruggevallen.
    Sommigen weten hier dat ik een half leven bij Philips Roeselare heb gewerkt, ik was daar verantwoordelijk voor het onderhoud opdampmachines,
    wij hadden daar 8 van deze machines in gebruik, opgenomen vermogen 185.000 watt per stuk, reken maar eens na, en dat is amper een fractie van een fabriek, ondertussen zijn veel van die firma's gesloten, ik hoef daar geen tekeningetje bij te maken denk ik.
    En die bende zeveraars gaan praten over een kerstverlichtingske jongens toch hoe debieler kunnen ze nog worden.......

Standaard Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

Doe mee aan de nationale test en bespaar op donderdag 27 november van 18 tot 19.30 uur zoveel mogelijk energie.
    ---
    heb je nog mee gedaan demeyereg..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Hey,

Cru gezegd.
    Maar meer dan pure waarheid.

Het mag stilaan gaan stoppen met ons zo voor de gek te houden.

Staf

Zouden er nu écht nog mensen zijn die luisteren naar, en nog erger, geloof hechten aan, al de prietpraat over "een mogelijke stroomuitval" .
    Tsja, dat zegt dan veel over die mensen zelf zeker .

Nagel op de kop Geert.
    Bij elke rekening die ik van mijn leverancier krijg zit een briefje&brochure, met veel info over hoe je kan sparen.
    Ik heb hier thuis alles op zijn zuinigst en ik weet niet meer wat ik nog kan doen.
    Maar daar zie ik niets van terug op de facturen die ik krijg.

* als Ford Genk definitief sluit dan gaan ze geen raad weten met het overschot aan stroom.
    * de afgelopen jaren en zelfs voor de crisis van de banken gingen hier honderden kleine en KMO's op de fles: deuren toe en de stroomschakelaar op "nul".
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Ik hoop dat we binnen een paar maanden er eens goed mee kunnen lachen met deze farce.

Weet je wat nog het ergste gaat zijn? Dat men in december effectief een dag de stroom gaat afzetten, om dan te kunnen zeggen "ziet ge wel! Siddert ende beeft gij allen! Oh ja, en uw factuur gaat ook een ietsje omhoog, zoals alle jaren!"
    Een hoop maffiapraktijken ja, en het maakt ons (weeral) de risée van de Lage Landen.

Weet je dat er onder mijn kennissen zijn die dus al een stroomgenerator hebben gekocht, in geval dat?

En ik dacht dat onze nieuwe regering al genoeg farce en ergernis zou meebrengen, komen ze met dit af...
    Te gek voor woorden.

IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
    Ik hoop dat we binnen een paar maanden er eens goed mee kunnen lachen met deze farce.
    Wij zullen niet lachen IZ, maar zij wel na de verhoging van de energieprijs.......

Kan ik dat fotootje eens delen op de Facebook? Is dat van jezelf of ook ergens opgepikt?

IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

- De gascentrales verbruiken 47,3% meer aardgas doordat er drie ( 3 !) kerncentrales niet werken.
    - In September van dit jaar is er een record aan stroom ingevoerd. Dat is 32,9% van het Belgisch stroomverbruik.
    Bron: De Tijd
    ( Je kan gratis registreren en dan enkele dagen per maand de gehele krant lezen. )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wij zullen niet lachen IZ, maar zij wel na de verhoging van de energieprijs.......
    ..................
    Met het record aan ingevoerde stroom lachen ze nu al hun buikje vol in het "buitenland"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    - De gascentrales verbruiken 47,3% meer aardgas doordat er drie ( 3 !) kerncentrales niet werken.
    - In September van dit jaar is er een record aan stroom ingevoerd. Dat is 32,9% van het Belgisch stroomverbruik.
    Bron: De Tijd
    ( Je kan gratis registreren en dan enkele dagen per maand de gehele krant lezen. )
    Ja, gisteren ook gehoord op tv.
    Het zou interessant zijn als we de reële cijfers kenden.
    Wat kost 1 Kw die ingevoerd wordt.
    Hetzelfde voor 1 Kw geleverd door onze gascentrales en/of onze kerncentrales.
    De windmolens.
    De kost voor de distributie zal wel hetzelfde zijn zeker?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Doe mee aan de nationale test en bespaar op donderdag 27 november van 18 tot 19.30 uur zoveel mogelijk energie.
    ---
    heb je nog mee gedaan demeyereg..?
    grt,bouk.
    Neen Bouk, is gewoon een publiciteit stunt van Lampiris.

En bovendien heb ik hier een relatief zware aansluiting van + 22 KVA op drie maal 400 volt
    waar ik dik voor betaald heb, dan moeten die mannen maar zorgen dat ik krijg waarvoor ik betaald heb.

Als Nederlander zou je er toch ook nadelen van ondervinden hé Bouk, stel je voor dat de server van BD uit valt,
    ware toch een ware ramp voor U......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
    Kan ik dat fotootje eens delen op de Facebook? Is dat van jezelf of ook ergens opgepikt?

IZ.
    Doe gerust IZ staat ook op mijn FB.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 28 november 2014 om 11:52

.... stel je voor dat de server van BD uit valt,
    ware toch een ware ramp voor U......
    klopt...
    maar ben nog lid van 5 andere fotosites hoor, dus vervelen doe ik me niet.
    grt,bouk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ja, gisteren ook gehoord op tv.
    Het zou interessant zijn als we de reële cijfers kenden.
    Wat kost 1 Kw die ingevoerd wordt.
    Hetzelfde voor 1 Kw geleverd door onze gascentrales en/of onze kerncentrales.
    De windmolens.
    De kost voor de distributie zal wel hetzelfde zijn zeker?
    Ik weet uit goede bron Theo dat wat van het windmolenpark voor Zeebrugge komt opgekocht wordt aan 2,7 cent per Kwh
    De prijs die wij als particuliere verbruikers betalen is ongeveer 22 cent per Kwh, is dus de prijs ongeveer maal acht.
    in die meerkost zit natuurlijk distributie en netbeheer + mankosten en winst.

in die meerkost zit natuurlijk distributie en netbeheer + mankosten en winst.
    Ik ben zeker dat dit lijstje niet in volgorde van belangrijkheid staat
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    ......................
    Wat kost 1 Kw die ingevoerd wordt................
    APX, dagprijs vandaag 28/11, 49,58€/1000kWh

APX is een beurs waar energie verhandeld wordt.
    Bron: De Tijd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Zouden er nu écht nog mensen zijn die luisteren naar, en nog erger, geloof hechten aan, al de prietpraat over "een mogelijke stroomuitval" .
    Tsja, dat zegt dan veel over die mensen zelf zeker .
    De gevolgen alleen al Ivan, stel je voor servers van fabrikanten/bedrijven en grootwarenhuizen die uitvallen,
    verkeershaos ivm verkeerslichten en slagbomen enz. enz.
    De schadecleams zouden groot zijn, zeer groot.

De gevolgen alleen al Ivan, stel je voor servers van fabrikanten/bedrijven en grootwarenhuizen die uitvallen,
    verkeershaos ivm verkeerslichten en slagbomen enz. enz.
    De schadecleams zouden groot zijn, zeer groot.
    Als AL de Belgen beslissen om zo'n test te doen, t.t.z. alle belgen sluiten hun stroom (volldedig) af op krak hetzelfde ogenblik, dan kan heel Europa platliggen.
    Als het afsluiten van de stroom, wegens tekort(?), onhandig gebeurt of als het verkeerd loopt dan kan hetzelfde gebeuren.
    Laatst gewijzigd door Skitch; 28 november 2014 om 12:03

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Als AL de Belgen beslissen om zo'n test te doen, t.t.z. alle belgen sluiten hun stroom (volldedig) af op krak hetzelfde ogenblik, dan kan heel Europa platliggen.
    Als het afsluiten van de stroom, wegens tekort(?), onhandig gebeurt of als het verkeerd loopt dan kan hetzelfde gebeuren.
    Inderdaad Skitch, en dat weten die mannen maar al te goed, alleen die dommekl*ten in de regering
    en de pers weten dat niet.....
    En als ze maar 10% tekort hebben, laten ze simpelweg de spanning 10% zakken en het is opgelost, en niemand zal het merken.

Ook zo nen klucht, de spanning opvoeren van 220 naar 230 of van 380 naar 400 volt zou hun netwerk moeten ontlasten.....
    wie wat kan rekenen en de wet van ohm kent weet dat dat eigenlijk voor geen meter klopt, integendeel tenzij je allemaal
    nieuwe herberekende toestellen zou plaatsen natuurlijk.
    Fabrieken hebben op dat moment hun verbruik zien stijgen, maar dat beseffen velen niet.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 28 november 2014 om 12:18

Ik heb gisteren op mijn gsm drie berichtjes van Lampiris ontvangen, ik ben er geen klant, heb er in de verste verte niets mee te maken, en voor zover ik weet heb ik mijn gsm nummer nooit aan Lampiris gegeven.
    Als zij mij mogen lastigvallen met hun berichtjes, dan mag ik ook een mail naar hen sturen om daarover te reclameren, en dat heb ik dan ook gedaan (ik wacht af of ze er iets op te zeggen hebben).
    In die mail heb ik het onder andere over het feit dat alle elektriciteitsmaatschappijen de laatste jaren alleen maar zoveel mogelijk winst gepakt hebben, en dat ze veel te weinig van die winst terug hebben geïnvesteerd om hun klanten te waarborgen waarop ze recht hebben. Als wij meer betalen voor elektriciteit dan in de meeste omringende landen, dan moeten zij met dat geld maar zorgen dat wij niet zonder stroom vallen tijdens de wintermaanden.

Dat ik hier een paar spaarlampjes uit doe op die piekmomenten dat zal niet veel helpen.
    Ik kook op gas, de wasmachine en droogkast worden alleen gebruikt op nachttarief (dat is er ook in het weekend), de koelkast is een A++, mijn tv verbruikt maar zo'n 50W zoals die nu is afgeregeld, en de helderheid van de computermonitor is ook lager dan de standaard instelling, dan verbruikt die ook al minder.
    Ze moeten dus geen sms berichtjes naar mij sturen, als zij er niet voor kunnen zorgen dat ik een minimum comfort over hou, dan moeten zij boetes betalen in plaats van de gemeenten die led kerstverlichting laten branden...

Dit is enigste juiste uitleg : er **IS** geen stroomtekort.

- Duitsland weet niet waarheen met hun groene stroom ;
    - De olieprijzen zijn de laagste in 4 jaar ;
    - Frankrijk heeft overcapaciteit in kerncentrales;
    - Zelfs in 1974 (oliecrisis) was er geen stroomtekort;
    - Dit heeft alles te maken met de zgn. vrije markt en onze geweldige EU;

Alleen de bobo's zijn te mottig om te onderhandelen en proberen ons week te maken met zogezegde outages en stroomtekort. Enkel om argumenten te creëren om de prijs te verhogen.
    Dat is het en niks anders

YMMV

En inderdaad: niet leveren is contractbreuk. Zo simpel is dat. Als ik weiger om te betalen wegens duiten-tekort wordt ik ook in gebreke gesteld door die kwieten.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Waarom heb ik dan tienduizend kaarsen gekocht in 20 Action winkels?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Waarom heb ik dan tienduizend kaarsen gekocht in 20 Action winkels?
    Om te kunnen genieten van een zee van kaarslichtjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    ....

En inderdaad: niet leveren is contractbreuk. Zo simpel is dat. Als ik weiger om te betalen wegens duiten-tekort wordt ik ook in gebreke gesteld door die kwieten.
    als je stroom hebt gebruikt moet je daar voor betalen das logisch toch.
    als je geen stroom geleverd krijg wegens overmacht, daar kunnen die arme leveranciers toch iets aan doen.
    grt,bouk.

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Oud nieuws
    Door appelboom in forum Beginnershoek
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 7 juni 2014, 09:53
  2. Werkt er iemand bij Nuon, Lampiris, Belpower...
    Door Nickon in forum Chit Chat
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 13 juli 2009, 13:49
  3. Ervaring met aardgasleverancier Lampiris?
    Door jaja in forum Chit Chat
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 20 april 2009, 09:01

Regels voor berichten