Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ja, gisteren ook gehoord op tv.
    Het zou interessant zijn als we de reële cijfers kenden.
    Wat kost 1 Kw die ingevoerd wordt.
    Hetzelfde voor 1 Kw geleverd door onze gascentrales en/of onze kerncentrales.
    De windmolens.
    De kost voor de distributie zal wel hetzelfde zijn zeker?
    De kostprijs bij een kerncentrale zullen ze nog niet weten want wat kost de opslag( en hoelang) van het radioactief materiaal.

    Comment


    • #32
      Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Och ja, is een natuurlijke reactie van iemand die er geen liggen heeft, die er dus geen wilde of kon of kan plaatsen.
      Zelf op vandaag de dag, zonder groene stroomcertificaten, zonder belastingaftrek ed. is het nog altijd interessant om zonnepanelen te plaatsen.
      Ze brengen zowat 10% op op jaarbasis. Wellicht zal dat iets verminderen door de 'taks' die ze gaan heffen voor het gebruik van het net, maar dit zal dan wel weer gecompenseerd worden door de véél duurdere tarieven voor verbruik die er zitten aan te komen. Wellicht brengen ze na die prijsstijging(en) nog meer op .
      Eén klein "nadeel", je moet bereid zijn om een (op vandaag relatief klein) bedrag op je dak te leggen dat er vast ligt, je kan er niet anders meer mee kopen.
      Wijzelf en onze kinderen hebben ze alvast op ons dak liggen hoor, en ook vele van onze buren .

      Een tip voor aline55 : wanneer je het familiezilver gaat verkopen (cfr ander topic in Chit Chat), weet ik al een goede investering voor die centen aline .
      nu zijn ze inderdaad veel goedkoper , mijn eerste installatie van 27 panelen kostte ongeveer een 27.000 euro.De certificaten van ons zijn geen problemen maar de parken met duizenden panelen wel .

      Comment


      • #33
        Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Waarom heb ik dan tienduizend kaarsen gekocht in 20 Action winkels?
        om een serieuze bijdrage te kunnen leveren aan de productie van fijn stof
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #34
          Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

          ik ben beginnen werken in 1968 en ondanks het toen al zogezegd crisis was heb ik toch maar een jobke gevonden, na zes jaar van de ene job in de andere in het openbaar vervoer blijven hangen en nog een carriere opgebouwd ook. Gedurende heel mijn werkzame periode heb ik gehoord dat er moest bespaard worden, dat het crisis was en vele andere zever. Enkele jaren gelden maakte men ons bang voor de vogelgriep, later moesten er draconische maatregelen genomen worden (lees de farmacie centen toestoppen) om de mexicaanse griep in te dijken. Praktisch elk seizoen is er weer iets anders waar we bang moeten voor zijn en waar we op moeten besparen. Langs de andere kant klagen dezelfde beleidsmakers dat we niet genoeg consumeren en te veel geld op onze spaarboekjes houden.
          Besluit: de beleidsmakers leven van slecht nieuws en paniekzaaierij en dat al vele eeuwen, ja ook de uiterst linksen en rechtsen hoor.
          Gevolg: ik geloof niet meer in al die praatjes, tracht op een min of meer verantwoorde wijze te leven en te genieten naar best vermogen.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #35
            Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            ik ben beginnen werken in 1968 en ondanks het toen al zogezegd crisis was heb ik toch maar een jobke gevonden, na zes jaar van de ene job in de andere in het openbaar vervoer blijven hangen en nog een carriere opgebouwd ook. Gedurende heel mijn werkzame periode heb ik gehoord dat er moest bespaard worden, dat het crisis was en vele andere zever. Enkele jaren gelden maakte men ons bang voor de vogelgriep, later moesten er draconische maatregelen genomen worden (lees de farmacie centen toestoppen) om de mexicaanse griep in te dijken. Praktisch elk seizoen is er weer iets anders waar we bang moeten voor zijn en waar we op moeten besparen. Langs de andere kant klagen dezelfde beleidsmakers dat we niet genoeg consumeren en te veel geld op onze spaarboekjes houden.
            Besluit: de beleidsmakers leven van slecht nieuws en paniekzaaierij en dat al vele eeuwen, ja ook de uiterst linksen en rechtsen hoor.
            Gevolg: ik geloof niet meer in al die praatjes, tracht op een min of meer verantwoorde wijze te leven en te genieten naar best vermogen.
            wou het enkel met emoticon doen maar ging niet.

            Comment


            • #36
              Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              om een serieuze bijdrage te kunnen leveren aan de productie van fijn stof
              Oei, ik dacht dat ik daarvoor al twee volbloed kolenkachels had.

              Comment


              • #37
                Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                nu zijn ze inderdaad veel goedkoper , mijn eerste installatie van 27 panelen kostte ongeveer een 27.000 euro.De certificaten van ons zijn geen problemen maar de parken met duizenden panelen wel .
                Yep, Freya zal gedacht hebben dat enkel particulieren zonnepanelen gingen plaatsen....
                Ken iemand die er heel recent 18 heeft laten plaatsen (goed om het verbruik van een gemiddeld gezin op te brengen), kostprijs slechts 7.000 euro.
                Werd dan nog uitgevoerd met Viessmann panelen, indien Chinese ook goed waren geweest, kon het nog een stuk goedkoper .

                Comment


                • #38
                  Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  ik ben beginnen werken in 1968 en ondanks het toen al zogezegd crisis was heb ik toch maar een jobke gevonden, na zes jaar van de ene job in de andere in het openbaar vervoer blijven hangen en nog een carriere opgebouwd ook. Gedurende heel mijn werkzame periode heb ik gehoord dat er moest bespaard worden, dat het crisis was en vele andere zever. Enkele jaren gelden maakte men ons bang voor de vogelgriep, later moesten er draconische maatregelen genomen worden (lees de farmacie centen toestoppen) om de mexicaanse griep in te dijken. Praktisch elk seizoen is er weer iets anders waar we bang moeten voor zijn en waar we op moeten besparen. Langs de andere kant klagen dezelfde beleidsmakers dat we niet genoeg consumeren en te veel geld op onze spaarboekjes houden.
                  Besluit: de beleidsmakers leven van slecht nieuws en paniekzaaierij en dat al vele eeuwen, ja ook de uiterst linksen en rechtsen hoor.
                  Gevolg: ik geloof niet meer in al die praatjes, tracht op een min of meer verantwoorde wijze te leven en te genieten naar best vermogen.
                  Heel juist , zie #4 .

                  Comment


                  • #39
                    Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                    [QUOTE=demeyereg;4240896]Een voorbeeld hoe je mensen kan manipuleren .....
                    De laatste twintig jaar zijn er veel meer grote energiewretende fabrieken gesloten dan opgericht in arm wordend België, zijn bijna alle huishoud toestellen en verlichting de helft zuiniger geworden, is kerstverlichting te voeden met amper een paar watt enz.
                    Alleen die bende dikzakken die nu met hun duimen zitten te draaien in een paar kerncentrales die momenteel stil liggen riskeren het zonder hun dik
                    loon te zullen vallen, wat doe je dan? Inderdaad, de media op stang jagen en mensen bang maken met in hun achterhoofd de tegenstrijdige gedachte, dat verkoop van elektriciteit hun enige vorm van inkomen is.....
                    Net dat mindere verbruik van de laatste jaren maakt dat hun inkomen verminderd, veel beter geïsoleerde huizen en gebouwen enz. enz.
                    Bekijk eens allemaal jullie eigen gewoon gezinsverbruik in KWh ten overstaan van pakweg 15 jaar geleden, en je zal zien dat dat bij velen
                    bijna naar de helft is teruggevallen.


                    Het is inderdaad enkel een manier om dezelfde of meer inkomsten te halen. Iedereen gaat over op energiezuinige lampen en de inkomsten zouden wel eens kunnen dalen.
                    Zelfs de grote bedrijven willen nu ook nog generatoren om de stroomuitval op te vangen.
                    Bij mij op mijn werk eisen de klanten zelfs dat we een generator hebben. Zodat hun producten in de koelcellen niet te warm worden. Anders gaan ze naar een ander bedrijf.
                    Dus maar weer een generator van 40000€ aangeschaft.
                    Last edited by Tep; 29 november 2014, 22:08.
                    Nikon

                    Comment


                    • #40
                      Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht
                      Het is inderdaad enkel een manier om dezelfde of meer inkomsten te halen. Iedereen gaat over op energiezuinige lampen en de inkomsten zouden wel eens kunnen dalen.
                      Zelfs de grote bedrijven willen nu ook nog generatoren om de stroomuitval op te vangen.
                      Bij mij op mijn werk eisen de klanten zelfs dat we een generator hebben. Zodat hun producten in de koelcellen niet te warm worden. Anders gaan ze naar een ander bedrijf.
                      Dus maar weer een generator van 40000€ aangeschaft.
                      Een paar gemeenten bij ons vandaan is een heel bekend bedrijf dat generatoren verkoopt en ik heb me laten vertellen door één van hun medewerkers, dat ze twee gouden perioden voor verkoop van generatoren gekend hebben :

                      - eind 1999, want toen ging ook zowat alles stilvallen omdat alle besturingssystemen, dus ook die van electriciteitcentrales niet zouden overweg kunnen met het jaar 2000

                      - nu in 2014 wegens de gekende reden ...

                      Zo zie je maar, het is altijd voor iemand goed.

                      Comment


                      • #41
                        Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                        Je kan er maar één zinnig ding over zeggen: wie gelooft die mensen nog?
                        Last edited by VIM; 30 november 2014, 08:03.
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                          De grootste nachtmerrie van de energieleveranciers is dat wij allemaal een heel energiezuinige woning zouden bouwen.
                          Daarom zijn ze nu al bezig om ervoor te zorgen dat ze nog evenveel inkomsten hebben als ze bijna niets meer verkopen, de manier om dan nog evenveel winst te maken is gewoon de prijs per KWH (gas en elektriciteit) zo hoog mogelijk te krijgen.

                          In hun foldertjes promoten ze telkens weer opnieuw methodes om energie te besparen, maar eigenlijk hebben ze liever niet dat we die toepassen.
                          En als je toch investeert in energiebesparing, dan zijn de energieprijzen het jaar daarna toch weer zo gestegen dat je er niet veel van merkt op het factuur.
                          Als je niet de mogelijkheid hebt om te investeren (te weinig verdient), dan ben je helemaal gezien, dan plunderen ze het laatste restje nog van je bankrekening als je warm wil zitten in de winter...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            De grootste nachtmerrie van de energieleveranciers is dat wij allemaal een heel energiezuinige woning zouden bouwen.
                            Daarom zijn ze nu al bezig om ervoor te zorgen dat ze nog evenveel inkomsten hebben als ze bijna niets meer verkopen, de manier om dan nog evenveel winst te maken is gewoon de prijs per KWH (gas en elektriciteit) zo hoog mogelijk te krijgen.

                            In hun foldertjes promoten ze telkens weer opnieuw methodes om energie te besparen, maar eigenlijk hebben ze liever niet dat we die toepassen.
                            En als je toch investeert in energiebesparing, dan zijn de energieprijzen het jaar daarna toch weer zo gestegen dat je er niet veel van merkt op het factuur.
                            Als je niet de mogelijkheid hebt om te investeren (te weinig verdient), dan ben je helemaal gezien, dan plunderen ze het laatste restje nog van je bankrekening als je warm wil zitten in de winter...
                            Nagel op de kop Bart.
                            Ik zei al eerder dat ik me kapot spaar en niet meer weet wat ik hier thuis nog kan vervangen om de kosten te doen dalen.
                            Dit zijn toch investeringen op mijn kap maar ok ik heb er ook het comfort van.
                            Ik heb ook de indruk dat de vrije markt niet een rol speelt in de energiemarkt.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                              Vanmorgen brand uitgebroken op de site van Tihange 3. Tijdelijk 1000MW minder beschikbaar, maar vandaag nog geen drama omdat het zondag is.
                              Afwachten tot morgenvroeg als de fabrieken opstarten.
                              Zelfde dader als degene die de olie uit de turbinelagers van Doel 3 liet lopen ?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                .......................
                                Zelfde dader als degene die de olie uit de turbinelagers van Doel 3 liet lopen ?
                                Er bestaan geen moeilijke vragen hé.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X