Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    in die meerkost zit natuurlijk distributie en netbeheer + mankosten en winst.
    Ik ben zeker dat dit lijstje niet in volgorde van belangrijkheid staat
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #17
      Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      ......................
      Wat kost 1 Kw die ingevoerd wordt................
      APX, dagprijs vandaag 28/11, 49,58€/1000kWh

      APX is een beurs waar energie verhandeld wordt.
      Bron: De Tijd.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #18
        Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Zouden er nu écht nog mensen zijn die luisteren naar, en nog erger, geloof hechten aan, al de prietpraat over "een mogelijke stroomuitval" .
        Tsja, dat zegt dan veel over die mensen zelf zeker .
        De gevolgen alleen al Ivan, stel je voor servers van fabrikanten/bedrijven en grootwarenhuizen die uitvallen,
        verkeershaos ivm verkeerslichten en slagbomen enz. enz.
        De schadecleams zouden groot zijn, zeer groot.

        Comment


        • #19
          Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          De gevolgen alleen al Ivan, stel je voor servers van fabrikanten/bedrijven en grootwarenhuizen die uitvallen,
          verkeershaos ivm verkeerslichten en slagbomen enz. enz.
          De schadecleams zouden groot zijn, zeer groot.
          Als AL de Belgen beslissen om zo'n test te doen, t.t.z. alle belgen sluiten hun stroom (volldedig) af op krak hetzelfde ogenblik, dan kan heel Europa platliggen.
          Als het afsluiten van de stroom, wegens tekort(?), onhandig gebeurt of als het verkeerd loopt dan kan hetzelfde gebeuren.
          Last edited by Skitch; 28 november 2014, 12:03.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Als AL de Belgen beslissen om zo'n test te doen, t.t.z. alle belgen sluiten hun stroom (volldedig) af op krak hetzelfde ogenblik, dan kan heel Europa platliggen.
            Als het afsluiten van de stroom, wegens tekort(?), onhandig gebeurt of als het verkeerd loopt dan kan hetzelfde gebeuren.
            Inderdaad Skitch, en dat weten die mannen maar al te goed, alleen die dommekl*ten in de regering
            en de pers weten dat niet.....
            En als ze maar 10% tekort hebben, laten ze simpelweg de spanning 10% zakken en het is opgelost, en niemand zal het merken.

            Ook zo nen klucht, de spanning opvoeren van 220 naar 230 of van 380 naar 400 volt zou hun netwerk moeten ontlasten.....
            wie wat kan rekenen en de wet van ohm kent weet dat dat eigenlijk voor geen meter klopt, integendeel tenzij je allemaal
            nieuwe herberekende toestellen zou plaatsen natuurlijk.
            Fabrieken hebben op dat moment hun verbruik zien stijgen, maar dat beseffen velen niet.
            Last edited by Guest42; 28 november 2014, 12:18.

            Comment


            • #21
              Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

              Ik heb gisteren op mijn gsm drie berichtjes van Lampiris ontvangen, ik ben er geen klant, heb er in de verste verte niets mee te maken, en voor zover ik weet heb ik mijn gsm nummer nooit aan Lampiris gegeven.
              Als zij mij mogen lastigvallen met hun berichtjes, dan mag ik ook een mail naar hen sturen om daarover te reclameren, en dat heb ik dan ook gedaan (ik wacht af of ze er iets op te zeggen hebben).
              In die mail heb ik het onder andere over het feit dat alle elektriciteitsmaatschappijen de laatste jaren alleen maar zoveel mogelijk winst gepakt hebben, en dat ze veel te weinig van die winst terug hebben geïnvesteerd om hun klanten te waarborgen waarop ze recht hebben. Als wij meer betalen voor elektriciteit dan in de meeste omringende landen, dan moeten zij met dat geld maar zorgen dat wij niet zonder stroom vallen tijdens de wintermaanden.

              Dat ik hier een paar spaarlampjes uit doe op die piekmomenten dat zal niet veel helpen.
              Ik kook op gas, de wasmachine en droogkast worden alleen gebruikt op nachttarief (dat is er ook in het weekend), de koelkast is een A++, mijn tv verbruikt maar zo'n 50W zoals die nu is afgeregeld, en de helderheid van de computermonitor is ook lager dan de standaard instelling, dan verbruikt die ook al minder.
              Ze moeten dus geen sms berichtjes naar mij sturen, als zij er niet voor kunnen zorgen dat ik een minimum comfort over hou, dan moeten zij boetes betalen in plaats van de gemeenten die led kerstverlichting laten branden...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Wij zullen niet lachen IZ, maar zij wel na de verhoging van de energieprijs.......

                Dit is enigste juiste uitleg : er **IS** geen stroomtekort.

                - Duitsland weet niet waarheen met hun groene stroom ;
                - De olieprijzen zijn de laagste in 4 jaar ;
                - Frankrijk heeft overcapaciteit in kerncentrales;
                - Zelfs in 1974 (oliecrisis) was er geen stroomtekort;
                - Dit heeft alles te maken met de zgn. vrije markt en onze geweldige EU;

                Alleen de bobo's zijn te mottig om te onderhandelen en proberen ons week te maken met zogezegde outages en stroomtekort. Enkel om argumenten te creëren om de prijs te verhogen.
                Dat is het en niks anders

                YMMV

                En inderdaad: niet leveren is contractbreuk. Zo simpel is dat. Als ik weiger om te betalen wegens duiten-tekort wordt ik ook in gebreke gesteld door die kwieten.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #23
                  Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                  Waarom heb ik dan tienduizend kaarsen gekocht in 20 Action winkels?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Waarom heb ik dan tienduizend kaarsen gekocht in 20 Action winkels?
                    Om te kunnen genieten van een zee van kaarslichtjes.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      ....

                      En inderdaad: niet leveren is contractbreuk. Zo simpel is dat. Als ik weiger om te betalen wegens duiten-tekort wordt ik ook in gebreke gesteld door die kwieten.
                      als je stroom hebt gebruikt moet je daar voor betalen das logisch toch.
                      als je geen stroom geleverd krijg wegens overmacht, daar kunnen die arme leveranciers toch iets aan doen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                        -----
                        Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:23.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                          en dan de zo geheten maatregelen....een van de meest belachelijke is : wordt koningin van de eenpansgerechten.....in nederland hebben ze een ludiek spotje gemaakt om "wok" pannen voor ons arme belgen te verzamelen, om te gieren
                          ware het niet zo intriest dat we weer afgaan als een gieter, ik ben de keizerin van de eenpansgerechten, ik kook al een jaar in 1 pan, ja, alles in 1 pan, aardappelen, verse groenten en vlees, elke dag, super lekker, en gezond
                          ik moet wel ik ben alleenstaand met mijn oude moeder die eet als een vogeltje, dus heb ik het roer omgegooid en van voor 4 te koken , kook in nog voor 2 in 1 pan.....
                          't zal mij wel benieuwen of ik minder gas verbruikt heb, of ik inderdaad minder moet betalen, want ik betaal al jaaaaaren voor de buur zijn zonnepanelen...... pfffff
                          groetjes aline

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            .................................................. ....
                            ............................ daar kunnen die arme leveranciers toch iets aan doen.
                            grt,bouk.
                            Humor = een lach en een traan.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                              Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                              Ik betaal al jaaaaaren voor de buur zijn zonnepanelen...... pfffff
                              En als je buur of niemand geen zonnepanelen zou hebben, denk je dat je dan minder zou betaald hebben ???
                              Ik vrees het omgekeerde...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lampiris, een zet om in het nieuws te komen.....

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                En als je buur of niemand geen zonnepanelen zou hebben, denk je dat je dan minder zou betaald hebben ???
                                Ik vrees het omgekeerde...
                                Och ja, is een natuurlijke reactie van iemand die er geen liggen heeft, die er dus geen wilde of kon of kan plaatsen.
                                Zelf op vandaag de dag, zonder groene stroomcertificaten, zonder belastingaftrek ed. is het nog altijd interessant om zonnepanelen te plaatsen.
                                Ze brengen zowat 10% op op jaarbasis. Wellicht zal dat iets verminderen door de 'taks' die ze gaan heffen voor het gebruik van het net, maar dit zal dan wel weer gecompenseerd worden door de véél duurdere tarieven voor verbruik die er zitten aan te komen. Wellicht brengen ze na die prijsstijging(en) nog meer op .
                                Eén klein "nadeel", je moet bereid zijn om een (op vandaag relatief klein) bedrag op je dak te leggen dat er vast ligt, je kan er niet anders meer mee kopen.
                                Wijzelf en onze kinderen hebben ze alvast op ons dak liggen hoor, en ook vele van onze buren .

                                Een tip voor aline55 : wanneer je het familiezilver gaat verkopen (cfr ander topic in Chit Chat), weet ik al een goede investering voor die centen aline .
                                Last edited by Guest17; 29 november 2014, 09:14.

                                Comment

                                Working...
                                X