Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laat je niet gek maken door Black Friday

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laat je niet gek maken door Black Friday

    Laat je toch niet gek maken met die uit de VS overgewaaide onzin van Black Friday.
    Bij Media Markt en vele andere winkels duurt Black Friday zelfs drie dagen tot een week. Vroeger hete dat gewoon uitverkoop maar die heb je tegenwoordig ook al tien keer per jaar maar dan noemen ze het Sale.
    Wanneer je internet doorzoekt is het elke dag Black Friday en vaak met grotere korting.
    Ik krijg aanbiedingen zelfs thuisgestuurd van BV: Ibood; KoopjesDeal; Kamera Expres; Paradigit.
    Een week geleden kocht ik bij Kamera Expres twee led Video/foto lampen voor een aanbiedingsprijs van €90-, per twee stuks, een actie die maar twee dagen duurde.
    Tijdens Black Friday werden ze aangeboden met de fantasieprijs van € 251,- voor €69,- per stuk. Overal bij elke sale of uitverkoop zijn de van voor prijzen uit de duim gezogen: de van prijzen zijn altijd hoger dan voor de uitverkoop. Als er bij de MediaMarkt op zaterdag een 'aanbieding' gaat komen ga dan een dag eerder kijken wat dan de prijzen zijn, dan zie je dat je niet die korting krijgt die ze beloven.

  • #2
    Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    Laat je toch niet gek maken met die uit de VS overgewaaide onzin van Black Friday.
    Bij Media Markt en vele andere winkels duurt Black Friday zelfs drie dagen tot een week. Vroeger hete dat gewoon uitverkoop maar die heb je tegenwoordig ook al tien keer per jaar maar dan noemen ze het Sale.
    Wanneer je internet doorzoekt is het elke dag Black Friday en vaak met grotere korting.
    Ik krijg aanbiedingen zelfs thuisgestuurd van BV: Ibood; KoopjesDeal; Kamera Expres; Paradigit.
    Een week geleden kocht ik bij Kamera Expres twee led Video/foto lampen voor een aanbiedingsprijs van €90-, per twee stuks, een actie die maar twee dagen duurde.
    Tijdens Black Friday werden ze aangeboden met de fantasieprijs van € 251,- voor €69,- per stuk. Overal bij elke sale of uitverkoop zijn de van voor prijzen uit de duim gezogen: de van prijzen zijn altijd hoger dan voor de uitverkoop. Als er bij de MediaMarkt op zaterdag een 'aanbieding' gaat komen ga dan een dag eerder kijken wat dan de prijzen zijn, dan zie je dat je niet die korting krijgt die ze beloven.
    Inderdaad, dit jaar worden we ook in Europa overstelpt met het fenomeen van Black Friday.
    Ik koop alleen iets dat ik echt nodig heb én waarvan ik de "echte" prijs ken.

    Soms zijn de kortingen wél groot, maar dan vraag ik me af hoe schandalig het wel is dat je tijdens het jaar véél meer moet betalen....

    In heb onlangs een Macbook Pro 13" gekocht, maar ik heb die bewust niet op Black Friday gekocht omdat ik die dan toch niet kon configureren zoals ik zelf wilde. Een MBP 13" met een SSD van 512 GB kan je in haast elke winkel vinden, maar wil je 1TB, dan moet je dit speciaal aanvragen bij Apple.

    Nu dit jaar dacht ik dat Apple kortingsbons gaf - pfff... dat vind ik ook niet een "echte" korting.
    Buiten mijn MBP heb ik niet echt veel nodig uit de Apple-store.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

      Ik heb donderdag een nieuw kledingstuk gekocht en niks aangetrokken (behalve dat kledingstuk) van enige solden, voordeel is quasi alleen in de winkel, geen drukte
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

        Er staat hier op dit eigenste forum, bij "Camera's", nochtans een Black Friday aanbieding, een Nikon D810, die toch de moeite lijkt:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
        D850

        Comment


        • #5
          Laat je niet gek maken door Black Friday

          Die kortingen zijn vaak zever ... live vanuit de MM.









          Die papierkes hangen over de standaard prijs ... even wat duidelijker gemaakt. [emoji1]
          Last edited by VerSeg; 25 november 2017, 20:48.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

            Boerenbedrag dus. Mij kan BlFr in geen geval bekoren. Manier om klanten te foppen. Schiet zijn herkomst uit de US volledig voorbij. Wordt zelfs belachelijk. Trouwens, wie echt iets nodig heeft moet niet wachten tot het BlFr is. Dus goed voor koopverslaafden.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

              My photo's

              Comment


              • #8
                Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

                Oorspronkelijk geplaatst door 515 Bekijk bericht
                lol !
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

                  We weten allemaal dat Black Friday media-hype is - toch een paar mooie aanbiedingen tegengekomen en eentje gescoord voor onder de boom (de echten die slim zijn kopen echter in oktober voor de waanzin begint - dan is't zo een stille maand en zijn er vaak nog veel interessantere acties om cadeau's in te slaan - oh ja - fikse korting op een pan met nog add-ons de deegrol erbij en een doos plakkers tegen de pijn).
                  De fun van BF is net dat je weinig opdoet - en toch een koopje weet te scoren voor onder de boom - wees gerust in december worden de prijzen naar omhoog gejackt!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Er staat hier op dit eigenste forum, bij "Camera's", nochtans een Black Friday aanbieding, een Nikon D810, die toch de moeite lijkt:
                    http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...al-554407.html
                    Die scherpe aanbieding bij Kamera Express van de D810 is al een week oud en heeft dus niets met BF van doen.
                    Het is wel zo dat ze regelmatig scherpe aanbiedingen hebben, ik heb in september bij hen tijdens een weekend aanbieding een Stealth Gear Transport Trolley voor fotospullen gekocht voor €69 die elders tussen de € €118 en €149 kost.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

                      kamera express BFD deal; de nikon D750 Body van 2199 naar 1839; bij konijnenberg de normale prijs 2199 min gebruikelijke korting 1839, BDF deal = 0,0

                      niet alles zijn koopjes
                      Last edited by Josca; 26 november 2017, 11:18.
                      D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                      https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                      Grt. Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

                        Zou deze in aanbieding geweest zijn ? (Ik bedoel wel de bracket, mecano )

                        https://www.proximustv.be/fr/info/ph...teur-de-tueurs
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

                          Na Black Friday is er Cyber Monday (toch in Spanje)

                          Panasonic TX 55EX633E 55" 4K
                          Mediamarkt België : normale winkelprijs 949€ aan de kassa te betalen en daarna 200€ cashback van Panasonic = 749€
                          Mediamarkt Spanje : normale winkelprijs 749€. Op Cyber Monday 599€ aan de kassa te betalen !

                          't Is natuurlijk nogal lastig om even naar Spanje een 55" TV te gaan kopen. Maar als je daar het grootste gedeelte van het jaar woont ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laat je niet gek maken door Black Friday

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ik koop alleen iets dat ik echt nodig heb én waarvan ik de "echte" prijs ken.
                            De beste raad die je kunt geven bij om het even welke koopjes

                            Ik heb dit weekend een bepaalde scanner gezocht bij de black friday koopjes.
                            Uiteindelijk bij amazon gevonden met 35% korting maar stond vreemd genoeg niet bij de black friday of andere sales.
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laat je niet gek maken door Black Friday



                              Vannacht in Spanje bij Mediamarkt "Red Night". Prijzen zijn deze keer niet zo laag als op Black Friday.
                              Verkoop is enkel via internet en loopt van vanavond 22h tot morgenvroeg om 10h.
                              Verleden jaar had ik niet gelezen dat de nachtverkoop enkel online was, en ik stond daar om 22h moederziel alleen voor de winkel

                              De Panasonic TX 55EX633E 55" 4K (zie #13) die op Black Friday 599€ kostte, wordt vannacht verkocht aan zijn normale prijs van 749€.
                              Last edited by notex; 4 december 2017, 20:55.

                              Comment

                              Working...
                              X