Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

    Vroeger kreeg ik altijd rond de €1000 terug, nu plots +-€550, er is niets veranderd in mijn situatie qua werk/afbetaling appartement enz.
    Ik moet het nog eens bekijken vanwaar het komt.

    Mijn vriendin krijgt normaal meestal rond de €2000 terug en nu plots €1300 ook.
    Ze denkt dat de overheid de corona maatregelen wat probeert terug te winnen.

    Krijgen jullie ook plots veel minder terug of zijn wij de enigen ?

  • #2
    Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

    Wel ik moet opeens een 900€ meer betalen dan andere jaren en er is in mijn situatie ook niks verandert
    Wel heb ik gemerkt dat de aanslagvoet met 2% gestegen is sinds vorig jaar, dus tjah het geld moet van ergens komen hé dat ze uitdelen ...
    Controleer bij jouw ook even de aanslagvoet, ik denk dat daar ook het verschil zal zitten

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 15 mei 2023, 16:12.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

      Dat terugkrijgen of opleggen: wat uw aanslag is, is het gevolg van wat je moet betalen en wat er al is ingehouden. Over de belastingsvoeten zelf ga ik me niet uitspreken, ik had ze liever een stuk lager, maar ik heb nog nooit een foutieve berekening van mijn aanslag ervaren.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

        Raar, ons beider pensioenuitkering is (lichtjes) verhoogd, wij doen voor hetzelfde bedrag aan langetermijnsparen en we gaan ongeveer een 300 euro meer terugkrijgen dan vorig jaar.
        Mij hoor je niet klagen alleszins .

        Comment


        • #5
          Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

          Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
          Vroeger kreeg ik altijd rond de €1000 terug, nu plots +-€550, er is niets veranderd in mijn situatie qua werk/afbetaling appartement enz.
          Maakt de aftrek van uw hypothecair krediet ook geen verschil?
          Met de jaren verandert de verhouding intrest/kapitaal toch?
          En werd uw loon niet geïndexeerd waarbij er mogelijks ook net iets minder dan noodzakelijk afgehouden werd?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

            Bedankt voor de info, zal het eens bekijken.
            Last edited by KevinVdd; 16 mei 2023, 09:52.

            Comment


            • #7
              Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

              Op sociaal media verbaast me niets meer maar hier kunnen ze er ook wat van.

              Privacy bestaat niet meer: gaan mensen hier op een openbaar forum ook al hun financiën bespreken. Ga naar een belastingconsulent of naar het belastingkantoor: zij leggen het onder vier ogen haarfijn uit.
              Last edited by Binnenuit; 16 mei 2023, 09:32.

              Comment


              • #8
                Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Op sociaal media verbaast me niets meer maar hier kunnen ze er ook wat van.

                Privacy bestaat niet meer: gaan mensen hier op een openbaar forum ook al hun financiën bespreken. Ga naar een belastingconsulent of naar het belastingkantoor: zij leggen het onder vier ogen haarfijn uit.
                Het is maar een vraag die je gelijk waar kan zetten, en er wordt helemaal niks omschreven waar je iets mee bent
                Dus ik snap uw opmerking totaal niet ...

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Op sociaal media verbaast me niets meer maar hier kunnen ze er ook wat van.

                  Privacy bestaat niet meer: gaan mensen hier op een openbaar forum ook al hun financiën bespreken. Ga naar een belastingconsulent of naar het belastingkantoor: zij leggen het onder vier ogen haarfijn uit.
                  Net als Sieg snap ook ik uw opmerking totaal niet. Als ik zelf zeg dat ik nu 300 euro meer terugkrijg dan vorig jaar... wat weet je daar dan meer mee buiten dat ik 300 euro meer terug krijg.
                  Van mij mag heel Vlaanderen, en bij uitbreiding België, zelfs heel de wereld dat weten. Who cares ? Bovendien, 'niemand' weet wie ik ben, ik weet niet wie jij bent, ik weet niet wie KevinVdd en wie alle anderen hier zijn. Wie of wat ze zijn, dat interesseert me niet. En over mijn privacy geef ik toch prijs wat ik wil prijsgeven, of niet ?

                  Als er hier iemand een foto plaatst, dan weet je of hij/zij een toestel heeft van 50 euro of eentje van 25.000 euro... en dan ? Dan veronderstel ik dat de eerste het minder breed heeft dan de tweede, ofwel dat de eerste minder centen wil besteden aan zijn toestel dan de tweede, maar meer ook niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Krijgen jullie ook plots minder terug vd belastingen dit jaar ?

                    Ik krijg niets terug, ik zal iets meer dan 2000 euro moeten bijbetalen omdat er te weinig werd afgehouden bij de uitbetaling van mijn loon (dat was bijna een volledig netto maandloon vorig jaar...).
                    Dat is eigenlijk altijd zo geweest, zolang ik daar heb gewerkt, alleen tijdens de periode dat ik mijn woning heb afbetaald kreeg ik gewoonlijk een beetje terug van de belastingen.
                    Vorig jaar ben ik nog wat tijdelijk werkloos geweest, en dan wordt er ook veel te weinig afgehouden, het verschil wordt dan altijd nog groter dan in jaren waar ik niet tijdelijk werkloos ben geweest.

                    Vandaag heb ik mijn eerste uitbetaling van mijn pensioen gekregen, dat mag ik dan al volledig terugstorten (+ nog een deel, want ik krijg als ex-arbeider geen 2000 Euro pensioen per maand).
                    Volgend jaar zal dat weer een flink bedrag zijn, want bij de uitbetalen van het pensioensparen (pensioensparen betaald door het bedrijf waar ik heb gewerkt) zie ik dat er ook een veel te laag percentage wordt ingehouden.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X