Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kopen op ebay USA en invoerkosten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kopen op ebay USA en invoerkosten

    Vroeger als je iets buiten EU kocht was het altijd een gok. Soms had je geluk en moest je geen invoerkosten betalen. Maar tegenwoordig als je iets op ebay koopt buiten de EU worden door de verkoper die invoerkosten al toegevoegd bij de aankoop. Dit maakt het natuurlijk veel minder interessant om nog een gokje te wagen en iets buiten de EU te kopen.

    Is dat nu standaard bij elke aankoop buiten de EU? Iemand ervaring hiermee?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

    Particuliere of professionele verkoop?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

      Ik vind het zoekertje niet meer terug, denk professionele. Lijkt op zo iets : https://www.benl.ebay.be/itm/ICOM-ID...UAAOSwmZJfc9uW

      Zou dit verplicht zijn voor professionele verkopers ?
      mir
      Last edited by mir; 29 december 2020, 13:55.
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

        Ik kocht recent een lens in Japan via eBay en de invoerkosten waren exorbitant. Ik herinner me het niet meer precies maar de kosten waren bijna 50% van de kost van de lens denk ik. De 2dehands-lens werd als nieuw beschouwd en zelfs de verzendingskosten werden in rekening gebracht om de waarde van de lens te berekenen. Gelukkig kreeg ik de mogelijkheid om de invoerkosten te weigeren. Ik heb daarop de lens teruggestuurd van waar ze kwam met als resultaat dat ik wel opdraaide voor de verzendingskosten en achterbleef zonder lens... Ik denk niet dat ik nog snel iets buiten Europa zal kopen. En dat geldt wellicht vanaf januari ook voor de UK.
        https://www.instagram.com/aschoewever/?hl=en
        https://www.flickr.com/photos/191275694@N02/

        Comment


        • #5
          Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

          Ik heb ooit eens een SCSi-USB adapter besteld in de VS,omdat ik nergens anders één vond.
          Koste iets van 22 dollar.(toen)

          Uiteindelijk heeft mij dat een telefoon van 3/4 uur gekost,omdat niemand juist wist waarover het ging bij de douane.Maar had wel bericht gekregen dat ik dat nummer moest contacteren.
          Uiteindelijke rekening: BTW,invoer,dossierkosten etc. tussen de 70 en 80 euro.
          Dus viermaal de kostprijs van het item.
          Als men dat nu systematisch gaat doorrekenen:bezin er je daar nog iets besteld.
          Als de invoerkosten al in rekening gebracht zijn in de aankoopprijs,geen verrassing meer.Maar waarschijnlijk wordt alles veel minder interessant.
          Last edited by LesC; 29 december 2020, 23:06. Reden: code gecorrigeerd

          Comment


          • #6
            Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

            ik kocht begin dit jaar in de US een tussenstuk om een EF-lens aan een EOS-body te kunnen koppelen. De firma stuurde me het stuk via reguliere post (hun kosten, mijn 8 weken wachten, Corona weet je wel) . Ik mocht het afhalen in het postkantoor mits een supplement aan douanekosten en dossierkosten voor B-Post (om die som te innen !) wat ongeveer 60% van de waarde van het stuk zelf was.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

              Ik heb jaren geprint met navulinkt van Precision Colors (de beste die er is).
              Bestelde elke keer 2 kleuren zodat het pakje niet te groot was, die stuurde dat met de gewone post op en nooit iets extra moeten betalen.
              Nu doet hij dat niet meer.

              Hij raadde aan om via MyUS.com te bestellen, die doen de hele afhandeling. Dat duurt een tijdje (zeker nu) en je mag inderdaad 50-60% bijtellen (maar ook US klanten betalen verzending en taksen naargelang de staat).
              Wel heel netjes verzorgd, ze sturen je foto's van de inhoud van je pakje wanneer het bij hen aankomt en ze regelen alle invoerkosten op voorhand zodat je hier niets meer moet bijbetalen. Al bij al zeker niet duurder dan alles zelf te doen.
              Voordeel van deze dienst is vooral dat je kan aankopen bij shops die niet willen leveren naar het buitenland vanwege alle rompslomp.

              Comment


              • #8
                Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

                En binnen kort dezelfde cinema als men iets uit de UK bestelt! Wordt een "derde" land net zoals de USA of China ! tel uit je winst!

                BTW die "import kostenteller" pagina bestaat al jaaaren op de gov.be bladzijden .. je hebt dan een goed idee wat het kan kosten als men "tegen de lamp loopt"

                Comment


                • #9
                  Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  En binnen kort dezelfde cinema als men iets uit de UK bestelt! Wordt een "derde" land net zoals de USA of China ! tel uit je winst!

                  BTW die "import kostenteller" pagina bestaat al jaaaren op de gov.be bladzijden .. je hebt dan een goed idee wat het kan kosten als men "tegen de lamp loopt"
                  Mijn laatste bestelling uit de UK is binnen...

                  Voor een Amerikaan zal het niet veel uitmaken of hij al dan niet "abroad" kan verkopen (aan "aliens" inderdaad), maar ik zou niet graag een webshop in het Verenigd Koninkrijk hebben.
                  Ze kunnen wel de BTW aftrekken, maar de buitenlandse koper zal die opnieuw betalen met bovenop inklaringskosten.
                  Maar er zijn systemen om dat op voorhand af te rekenen (zoals Pitney Bowes op eBay).

                  Al bij al gaat het nog meevallen.
                  Net zoals vanuit China. Als een stukje dat hier 10 of 15 EUR kost op Aliexpress voor 2 of 3 wordt verkocht wil ik er wel 21% BTW op betalen.
                  Last edited by palombian; 29 december 2020, 17:38. Reden: China

                  Comment


                  • #10
                    Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

                    Wel ik weet het niet hoe het ineen zit, maar onlangs was ik op zoek naar een moederbord met LGA 1155 slot en dat koste € 70,00, verzending stond in $ en invoerrechten ook in $ en dat was dus $35,--.
                    Toch redelijk veel en de verkoper waarschuwde nog voor douane kosten.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      kopen op ebay USA en invoerkosten

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Al bij al gaat het nog meevallen.
                      Net zoals vanuit China. Als een stukje dat hier 10 of 15 EUR kost op Aliexpress voor 2 of 3 wordt verkocht wil ik er wel 21% BTW op betalen.
                      De BTW op zich is nu ook niet het grootste probleem.
                      Koop iets van 24,86€ in China en je betaalt er 5,23€ op ... enkel komt er ook nog een inklaringskost bovenop
                      Die 21% op die 2€ of 3€ maakt zeker niet veel uit ... maar welke kosten gaan ze er nog bijtellen? [emoji848]
                      Last edited by VerSeg; 29 december 2020, 19:25.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Wel ik weet het niet hoe het ineen zit, maar onlangs was ik op zoek naar een moederbord met LGA 1155 slot en dat koste € 70,00, verzending stond in $ en invoerrechten ook in $ en dat was dus $35,--.
                        Toch redelijk veel en de verkoper waarschuwde nog voor douane kosten.
                        Op 70€ betaalt men hier (heden) toch geen invoerrechten?
                        BTW op het totaalbedrag inclusief transport.
                        Inklaringskosten komen er wel bij.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          De BTW op zich is nu ook niet het grootste probleem.
                          Koop iets van 24,86€ in China en je betaalt er 5,23€ op ... enkel komt er ook nog een inklaringskost bovenop
                          Die 21% op die 2€ of 3€ maakt zeker niet veel uit ... maar welke kosten gaan ze er nog bijtellen? [emoji848]
                          De pakjes van Ali komen al met bepaalde invoercodes. Bpost doet nu al de dedouanering (het is mij door de douane bevestigd dat die niet door hun handen gaan), dus als de verkoper direct de BTW bijrekent (en met de correcte codes doorstort) zie ik niet waarom er meer inklaringskosten zouden zijn.
                          Had Aliexpress trouwens geen eigen terminal in Luik gebouwd ?
                          Wees gerust dat de Chinezen het zo goedkoop mogelijk zullen regelen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: kopen op ebay USA en invoerkosten

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Op 70€ betaalt men hier (heden) toch geen invoerrechten?
                            BTW op het totaalbedrag inclusief transport.
                            Inklaringskosten komen er wel bij.
                            Dat weet ik niet Freddy, ik schrijf enkel wat er stond te lezen.
                            Ik heb dat bordje uiteindelijk niet gekocht en alles ineens vernieuwd.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              kopen op ebay USA en invoerkosten

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              De pakjes van Ali komen al met bepaalde invoercodes. Bpost doet nu al de dedouanering (het is mij door de douane bevestigd dat die niet door hun handen gaan), dus als de verkoper direct de BTW bijrekent (en met de correcte codes doorstort) zie ik niet waarom er meer inklaringskosten zouden zijn.
                              Had Aliexpress trouwens geen eigen terminal in Luik gebouwd ?
                              Wees gerust dat de Chinezen het zo goedkoop mogelijk zullen regelen.
                              Maar bpost (bijvoorbeeld) moet hier nazien of aan alles voldaan werd, dat is een administratief werk en zal betaald moeten worden.
                              Dat die kosten naar de verkoper gaan of naar de koper maakt op zich niets uit ... ofwel betaalt de koper aan bpost de onkosten ofwel betaalt de verkoper ze maar die telt het door aan de koper bij zijn prijsbepaling.
                              Het zal altijd de eindklant zijn dat voor de kosten opdraait ... rechtstreeks of onrechtstreeks.
                              Als de verkoper daar in de toekomst extra administratie mee heeft, dan zal die dat ook doorrekenen.
                              Of dacht je dat alles plots gratis gedaan zal worden? [emoji6]

                              Als voorbeeld van wat je aankaart even de website van DHL erbij nemen. [emoji848]
                              Iets online besteld? Dan bestaat de kans dat je invoerrechten moet betalen. Hier een antwoord op de vragen van elke online shopper.


                              WIE BETAALT?
                              Normaal gezien is de ontvanger verantwoordelijk voor de betaling van de heffingen en belastingen. DHL Express biedt afzenders met een DHL-account echter ook de mogelijkheid om die zelf te betalen. In dat geval krijgt de afzender na levering van de zending een factuur voor de heffingen en belastingen die DHL namens hem op bestemming heeft betaald, vermeerderd met een kleine administratieve vergoeding.

                              Lees vooral dat laatste ... vermeerderd met een kleine administratieve vergoeding.
                              Dit zal altijd doorgerekend worden naar de klant, niet enkel de BTW en/of invoerrechten.
                              Ik heb al meerdere zaken gezien op de website van Ali waar de goederen maar een paar Euro kosten maar verzending naar België plots 37€ of zo voor een prul.

                              Beetje zoals bij CB ... gratis verzending, maar de,kosten zitten dan in de prijs verrekend.
                              Ze kunnen ook alle producten 20€ goedkoper maken en dan 20€ afleverkosten aanrekenen. [emoji6]
                              Klant betaalt altijd!

                              Tot nu toe was er op pakjes tot 22€ weinig werk ... maar als die nu ook erbij komen is er meer administratie.
                              Ik hoop van niet, maar vrees van wel dat dit de prijzen extra omhoog zal duwen.
                              We zullen binnen een paar maand wel zien. [emoji6]
                              Last edited by VerSeg; 30 december 2020, 01:00.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X