Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

    Ik bestelde een nekrien en moest 17 dagen wachten voor ze het zouden opsturen.
    Ik kocht er een digitale schuifpasser en moet 17 dagen wacht voor ze het gaan opsturen.
    Hebben ze dat onlangs aangepast?
    Ook al ondervonden hoe duurder je bestelling is hoe sneller ze geleverd word.
    Dezelfde spullen vind je bij Amazon maar dan 50% duren en je moet nog fors betalen om op te sturen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik bestelde een nekrien en moest 17 dagen wachten voor ze het zouden opsturen.
    Ik kocht er een digitale schuifpasser en moet 17 dagen wacht voor ze het gaan opsturen.
    Hebben ze dat onlangs aangepast?
    Ook al ondervonden hoe duurder je bestelling is hoe sneller ze geleverd word.
    Dezelfde spullen vind je bij Amazon maar dan 50% duren en je moet nog fors betalen om op te sturen.
    Klopt, meestal 3 weken tot zelfs een maand, maar nog nooit problemen gehad.
    Bij Ali moet je niks kopen als het niet dringend is en als het meer dan 21 euro kost.

    Tussen haakjes: deze week staat er een digitale schuifmaat in de folder van Aldi. Ik dacht iets van een 10 euro.

    Maar bij Amazon heb ik toch ook al dingen gekocht die véél goedkoper waren dan elders.
    O.a. Een Gardena muurhaspel op li-ion batterij: bijna 100 euro goedkoper dan elders. En die werd dan ook nog gratis aan mijn voordeur geleverd.

    Edit: ik heb je post verkeerd gelezen.
    Verbetering: meestal is de levertijd bij mij 3-4 weken, maar onlangs heb ik ook bericht gekregen over iets dat ik een hele tijd geleden betaald had, en nu dus pas zou verzonden worden.
    Ja, dat is natuurlijk niet zo eerlijk, want ondertussen loopt ook de tijd dat je een dispute kunt openen mocht er iets mis gaan.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

      Heb er iets besteld op 12/01/2020 en object is gisteren binnengekomen ... op mijn vraag werd mijn termijn van dispute verlend tot 18/02..’.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

        Je kan niet alles willen, hé !

        Veel Aldi spullen vind je nog veel goedkoper bij Action trouwens (oa de schuifmaat).

        Comment


        • #5
          Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

          Ooit een schuifmaat gekocht bij den Aldi, na korte tijd batterijtje luize plat, kan gebeuren dacht ik.
          Een nief ingestoken en 14 dagen later plat, niet normaal dacht ik dan.
          Weer een nief ingestoken en gecontroleerd of het wel gaf wat erop stond en dat klopte maar korte tijd weer zo plat als een luis.
          Als daar geen aan/uit knop op staat moet ik die rommel niet meer hebben.
          Deze die ik bestelde bij den ali is er eentje met een aan/uit, mm/inch en een zero knop.
          De maten staan op het staal en niet op een plastieken inleg plaatje en het ding kost €10,27 gratis aan huis afgeleverd.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Bij Ali moet je niks kopen als het niet dringend is en als het meer dan 21 euro kost.
            Joe sei wath?
            Est ni djuste ommegekjeird?
            Wat ik er koop zijn dingetjes van 10 euro, maar ook mooie Chineese pyjama van tegen de 30 euro, onderhemden en slips.
            Maar ook dingen voor de fotografie zoals filters (om te prutsen) schouderriemen (kosten ook meestal rond de 30 euro en hier rond de 50 à 60 euro).
            Maar een telefong zou ik er nie kopen. bijvoorbeeld.
            Maar eigenlijk heb ik nog nooit geklaag over wat ik er gekocht heb.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Joe sei wath?
              Est ni djuste ommegekjeird?
              Wat ik er koop zijn dingetjes van 10 euro, maar ook mooie Chineese pyjama van tegen de 30 euro, onderhemden en slips.
              Maar ook dingen voor de fotografie zoals filters (om te prutsen) schouderriemen (kosten ook meestal rond de 30 euro en hier rond de 50 à 60 euro).
              Maar een telefong zou ik er nie kopen. bijvoorbeeld.
              Maar eigenlijk heb ik nog nooit geklaag over wat ik er gekocht heb.
              Ma how zeg, en hedde ghi nog nooit moetn’ bijbetoale??
              Ze hebben mij altijd wijsgemaakt dat er tot 21 euro geen probleem is, maar als je hoger gaat je wel extra kosten zal hebben.
              Nu ja, misschien pikken ze er misschien at random een paar uit.

              Ik koop daar ook alleen minder dure doch wel goede dingen: kabeltjes, microvezeldoekjes en washandschoenen veur den otto, telefoonhouder, iPhone hoesjes, iPad hoesje, redelijk veel eigenlijk....
              Maar ik reken gemiddeld 1 maand wachttijd. Echter ik koop nooit zaken die ik onmiddellijk nodig heb, dus het geeft niet.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Je kan niet alles willen, hé !

                Veel Aldi spullen vind je nog veel goedkoper bij Action trouwens (oa de schuifmaat).
                Het gaat wel over Ali, niet over Aldi. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                  Bij Ali staat er vaak toch bij hoelang de verkoop nog loopt voor verzending?
                  Onlangs eens iets besteld en op 12 dagen hier.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                    Nee nee, ook over den Aldi: digitale schuifmaat voor 10 euro.
                    Maar ik heb er al eentje van de Nubo
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Nee nee, ook over den Aldi: digitale schuifmaat voor 10 euro.
                      Maar ik heb er al eentje van de Nubo
                      Met de aan/uit knop of de batterijhouder van die van den Aldi is er inderdaad iets fout.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                        In China zijn ze nog nieuwjaar aan het vieren (toch de Chinezen die geen last hebben van het coronavirus), in die periode duurt het altijd veel langer vooraleer je bestelling vertrekt, en ook de afhandeling nadien kan vertraging oplopen.
                        Na het Chinese nieuwjaar duurt het soms nog wat langer voor alles terug wat sneller verstuurd wordt, ze moeten ook nog de achterstand inhalen want terwijl ze aan het vieren waren zijn er ook nog bestellingen binnengekomen die verwerkt moeten worden.

                        De wat duurdere spullen van Aliexpress worden inderdaad meestal sneller geleverd, voor de goedkoopste dingen gebruiken ze waarschijnlijk ook de goedkoopste verzendmethode (soms duurt het dan zo lang dat ze er met de fiets sneller zouden geraken).
                        Last edited by Black B@ndit; 4 februari 2020, 15:49.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ma how zeg, en hedde ghi nog nooit moetn’ bijbetoale??
                          Ze hebben mij altijd wijsgemaakt dat er tot 21 euro geen probleem is, maar als je hoger gaat je wel extra kosten zal hebben.
                          Nu ja, misschien pikken ze er misschien at random een paar uit.

                          Ik koop daar ook alleen minder dure doch wel goede dingen: kabeltjes, microvezeldoekjes en washandschoenen veur den otto, telefoonhouder, iPhone hoesjes, iPad hoesje, redelijk veel eigenlijk....
                          Maar ik reken gemiddeld 1 maand wachttijd. Echter ik koop nooit zaken die ik onmiddellijk nodig heb, dus het geeft niet.
                          Die 21 euro klopt volgens de douane. Maar ik heb er al voor meer besteld zonder problemen (lees douanekosten). Alleen moet je niet overdrijven en zeker niets waarvan de prijs direct op het eerste gezicht vast te stellen is. Als ik voor 60 euro elektronica componenten koop, dan is het niet te zien wat en hoeveel dat waard is als je daar niet in thuis bent. Vooral dat de beschrijving en kost die ze erop zetten nogal random is. Maar een oscilloscoop van 300 euro en je hebt problemen. Een telefoon is ook simpel om weten dat dat meer dan 20 euro kost. Een riem voor je fototoestel?

                          Ik reken ook 1 maand levertermijn. Meestal is het iets minder.

                          Die on/off knop op schuifmaten zet enkel de display uit. Al de rest blijft werken. De meting gaat gewoon verder als die OFF staat...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Die 21 euro klopt volgens de douane. Maar ik heb er al voor meer besteld zonder problemen (lees douanekosten). Alleen moet je niet overdrijven en zeker niets waarvan de prijs direct op het eerste gezicht vast te stellen is. Als ik voor 60 euro elektronica componenten koop, dan is het niet te zien wat en hoeveel dat waard is als je daar niet in thuis bent. Vooral dat de beschrijving en kost die ze erop zetten nogal random is. Maar een oscilloscoop van 300 euro en je hebt problemen. Een telefoon is ook simpel om weten dat dat meer dan 20 euro kost. Een riem voor je fototoestel?

                            Ik reken ook 1 maand levertermijn. Meestal is het iets minder.

                            Die on/off knop op schuifmaten zet enkel de display uit. Al de rest blijft werken. De meting gaat gewoon verder als die OFF staat...
                            Ik haal het batterijtje van de schuifmaat er gewoon uit en steek dat in zo’n plastic doosje waar je SD kaartjes in bewaart. Schuifmaat heb ik ook niet dagelijks nodig, dus voor mij is dat geen probleem. Doosje met de batterij ligt er gewoon naast.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Met de aan/uit knop of de batterijhouder van die van den Aldi is er inderdaad iets fout.
                              De mijne light hier al 3 of 4 jaar en nog steeds met de "originele" batterij (CR2032) niks mis mee, werkt nog steeds zoals op dag 1 ... maar bij Al(d)i is de ene aanbieding duidelijk de andere (nieuwere) niet ...

                              Comment

                              Working...
                              X