Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

    Het verzenden van brieven en pakjes met de post tussen Europa en China is gratis.

    Na de tweede wereldoorlog kwam het verzenden van brieven tussen Europese landen en China op gang.
    Men ging er vanuit dat voor elke brief die vertrok, er ook een antwoord terug kwam. Dus kwam men overeen dat er niet extra moet betaald worden voor de zendingen, want se extra kosten werden gecompenseerd door de brief die retour kwam.
    Deze afspraak bestaat nog steeds. Vandaar dat de verzending gratis is.
    Wil je het pakje geleverd door DHL, UPS....dan betaal je wel extra voor het verzenden.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
      Het verzenden van brieven en pakjes met de post tussen Europa en China is gratis.

      Na de tweede wereldoorlog kwam het verzenden van brieven tussen Europese landen en China op gang.
      Men ging er vanuit dat voor elke brief die vertrok, er ook een antwoord terug kwam. Dus kwam men overeen dat er niet extra moet betaald worden voor de zendingen, want se extra kosten werden gecompenseerd door de brief die retour kwam.
      Deze afspraak bestaat nog steeds. Vandaar dat de verzending gratis is.
      Wil je het pakje geleverd door DHL, UPS....dan betaal je wel extra voor het verzenden.

      Mvg
      Het is gratis tussen China en Europa en niet omgekeerd.
      Het is trouwens de Chinese staat die het gelag zelf betaald om de economie aan te zwengelen.
      En meer en meer van die zogezegde kleine winkeltjes versturen vanuit verschillende Europese staten en de verzending blijft gratis.
      Mijn schouderriem is hier aangekomen met een Europese koerierdienst en zeker Bpost niet.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        En meer en meer van die zogezegde kleine winkeltjes versturen vanuit verschillende Europese staten en de verzending blijft gratis.
        Er komt in Luik ook een distributiecentrum voor Alibaba/Aliexpress https://www.tijd.be/nieuws/archief/a.../10017641.html
        Dan moeten we niet meer zo lang wachten op onze pakjes...

        En dan zullen de importkosten ook al bij de prijs inbegrepen zijn, geen dure douanekosten meer als je van daaruit iets bestelt dat meer dan 22 euro kost.
        Last edited by Black B@ndit; 22 februari 2020, 08:51.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Er komt in Luik ook een distributiecentrum voor Alibaba/Aliexpress https://www.tijd.be/nieuws/archief/a.../10017641.html
          Dan moeten we niet meer zo lang wachten op onze pakjes...

          En dan zullen de importkosten ook al bij de prijs inbegrepen zijn, geen dure douanekosten meer als je van daaruit iets bestelt dat meer dan 22 euro kost.
          Die schouderriem die ik bij ali aangekocht heb koste iets meer dan €30 verzending inbegrepen en ik heb geen douanekosten moeten betalen.
          Die onderlijfjes die ik besteld heb (8 stuks) is ook iets van € 35 en daar ik hoogstwaarschijnlijk ook geen verdere kosten op moeten betalen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Die schouderriem die ik bij ali aangekocht heb koste iets meer dan €30 verzending inbegrepen en ik heb geen douanekosten moeten betalen.
            Die onderlijfjes die ik besteld heb (8 stuks) is ook iets van € 35 en daar ik hoogstwaarschijnlijk ook geen verdere kosten op moeten betalen.
            Als ze tijd genoeg hebben om alle pakjes nauwkeurig te bekijken dan wordt de kans dat je moet bijbetalen voor pakjes die duurder zijn dan 22 Euro groter (nu is de kans groter omdat er niet veel pakjes meer door komen), want 22 Euro is het maximumbedrag dat zonder BTW en andere invoerkosten ingevoerd mag worden van buiten de Europese unie.
            Omdat er onder normale omstandigheden zoveel pakjes vanuit China komen dat ze die niet allemaal nauwkeurig kunnen controleren heb je in de praktijk wel kans dat een duurder pakje er zo mee door geraakt.
            Als ik bestellingen kan opsplitsen om onder die limiet van 22 Euro te blijven, dan doe ik dat ook altijd, maar het is niet altijd mogelijk (je kan moeilijk iets laten doorzagen om het in twee delen te laten opsturen).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Die schouderriem die ik bij ali aangekocht heb koste iets meer dan €30 verzending inbegrepen en ik heb geen douanekosten moeten betalen.
              Die onderlijfjes die ik besteld heb (8 stuks) is ook iets van € 35 en daar ik hoogstwaarschijnlijk ook geen verdere kosten op moeten betalen.
              Hier tot nu toe nooit moeten betalen uitgezonderd één keer onterecht zoals hier eerder gemeld.

              Weet dat bPost (24€ + BTW) of andere vervoerder wel het recht heeft om een administratieve kost aan te rekenen zelfs al is het pakje vrij van import en BTW is, gelukkig doen ze dat niet altijd of elk pakje zou duur komen te staan.

              Een van de ALI pakjes dat ik kreeg, daar stond als adres van afzender Amsterdam op en zo was ook de tracking toen.
              Last edited by VerSeg; 23 februari 2020, 07:46.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                Invoerrechten, inklaringskosten, verzendkosten, het wordt hier allemaal op één hoop gegooid. Interessante info en calculator: http://www.invoercalculator.be/
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                  Ondertussen blijven ze de verzenddatum voor mijn pakketjes besteld op 8 en 9 februari maar opschuiven.
                  Midden vorige week zou het nog verstuurd worden binnen de 3 dagen, nu staat het weer op 15 dagen.
                  Blijkbaar hebben ze door dat virus toch problemen om hun spullen te kunnen versturen.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                    Ik heb nog twee pakjes die "onderweg" zijn, het ene heeft volgens de tracking info het land van oorsprong verlaten (bijna een maand geleden) en bij het andere pakje is de tracking info na twee weken nog altijd niet beschikbaar.
                    Het lijkt er dus op dat het nog een hele tijd gaat duren vooraleer er nog iets wordt geleverd.
                    Twee andere bestellingen heb ik ondertussen geannuleerd, als alles ooit weer normaal verloopt dan bestel ik die wel opnieuw.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                      Ik verwacht nog drie zendingen (2 bij dezelfde winkel) die zijn al een drietal weken verzonden, zo zegt de tracking toch maar er is nog niks aangekomen in den Belgiek.
                      Volgende besetelling zal bij amazon.de zijn, zijn dezelfde goederen als bij Ali maar iets duurder en verzendingskosten maar binnen een paar dagen heb ik ze.
                      Voorlopig bestel ik niks meer bij Ali.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Ik verwacht nog drie zendingen (2 bij dezelfde winkel) die zijn al een drietal weken verzonden, zo zegt de tracking toch maar er is nog niks aangekomen in den Belgiek.
                        Volgende besetelling zal bij amazon.de zijn, zijn dezelfde goederen als bij Ali maar iets duurder en verzendingskosten maar binnen een paar dagen heb ik ze.
                        Voorlopig bestel ik niks meer bij Ali.
                        Ik krijg nog regelmatig pakjes van Ali.
                        Akkoord, het kan misschien ( NOG ) 14 dagen langer duren dan normaal, maar het komt steeds toe.
                        En de risico’s zijn nu ook niet enorm want het zijn steeds kleine bedragen.

                        Ik denk dat 3 weken - zeker nu - zeer snel is bij Ali. Reken maar standaard 1 maand ( snel) tot 2 maanden ( traag ).

                        Nu Amazon is eveneens vaak goed bij prijs en natuurlijk veel sneller.
                        Maar dikwijls identiek dezelfde spullen als bij ome Ali. Echter dan wel ietsje duurder.
                        Ideaal als je het snel nodig hebt, maar anders kan je evengoed bij Ali kopen
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                          Ik heb nu ook een zending van een draadje (micro-usb naar usb-c) - en die is ook niet binnengekomen.
                          Besef dat bpost op dit ogenblik geen pakjes of goederen vanuit China wil aanvaarden.
                          Dat wil dus zeggen dat het oftewel niet doorkomt - of via omwegen.
                          Wellicht heeft men intern in China problemen - want er is ook geen verzenddatum voor dat item opgegeven. Dus heb ik een claim ingediend - en dat werkt gewoon goed. Het is heel belangrijk met chinezen dat je eigenlijk altijd probeert om ze eerst een berichtje te sturen. Of als je een claim plaatst - dat omzichtig en dipolomatisch te doen, dan doen die zelden moeilijk.
                          In dit geval is 't bij de maker Orico besteld (NVME ssd's uitlezen via usb-c) - en wellicht komen die draadjes van ergens anders - als die zone in lockdown gegaan is - dan krijgen die mensen gewoon geen onderdelen binnen.
                          Wellicht gaan in de EU de problemen nu beginnen - want de schepen/treinen zijn de buffers - en die buffer is 6 tot 8 weken dik - stilletjesaan gaan de tekorten gaan beginnen.

                          Uiteindelijk gaat het ook maar op 3€ - dat is hoogstens een pintje bier. Zelf hoop ik dat dit virus iets gaat veroorzaken in de VS (zoals de zoon van POTUS uitdrukt).

                          Comment


                          • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                            Ik heb vandaag een antwoord gehad op mijn vraag waarom het zolang duurde eer de items verzonden worden.
                            De fabrieken liggen blijkbaar plat. Er mag niets meer geproduceerd of verzonden worden tot nader order.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                              Ik heb nu ook een zending van een draadje (micro-usb naar usb-c) - en die is ook niet binnengekomen.
                              Besef dat bpost op dit ogenblik geen pakjes of goederen vanuit China wil aanvaarden.
                              Toch alleen maar versturen naar China is een probleem voor Bpost, van ontvangen uit China heb ik niets gelezen.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                                Ik heb vandaag een antwoord gehad op mijn vraag waarom het zolang duurde eer de items verzonden worden.
                                De fabrieken liggen blijkbaar plat. Er mag niets meer geproduceerd of verzonden worden tot nader order.
                                Gisteren besteld.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X