Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

    is een visum van 1jaar oud geldig om in Egypte binnen te komen?
    onze identiteitskaart loopt namelijk af binnen enkele maanden, en daarom vroegen we ons af of het visum dat we vorig jaar hebben aangeschaft voor ZA ook goed zou zijn...

  • #2
    Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

    Ja het moet minsten nog drie maanden geldig zijn bij terugkeer.
    Het probleem zal zich doen met je paspoort, bij het inchecken, die moet minsten 6 maanden ( voor Belgie ) in order zijn.

    Mijn vrouw heeft juist een nieuwe aangevraagd voor die reden.

    Save spelen, en zeker dit in order brengen.
    In Egypte moet je nog een pas-foto mee hebben ,je krijg daar nog een pasport

    goede reis
    Groeten
    Efex

    Comment


    • #3
      Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

      dus, als ik het goed heb dan hoef ik nu niet dringend mijn identiteitskaart te hernieuwen, aangezien ik dat volgens jou niet hoef mee te nemen...
      klopt het wat ik zeg?

      Comment


      • #4
        Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

        Bij het inchecken op de luchthaven moet je ook je Belgische paspoort ook afgeven ter controle.
        En die moet ook in order zijn.
        Op het gemeentehuis kan je ook deze informatie verkrijgen.

        om zeker te spelen, zorgen dat de beiden oké zijn
        Groeten
        Efex

        Comment


        • #5
          Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

          Belgische Nationaliteit
          •Paspoort: minimaal 6 maanden geldig bij terugkomst (zowel voor toeristen als zakenreizigers). Verplicht indien verblijf meer dan 1 maand betreft.
          •Identiteitskaart: nog minimaal 6 maanden geldig bij terugkomst. Indien u met een identiteitskaart reist, dient u twee pasfoto's mee te nemen. Voor kinderen jonger dan 12 jaar wordt een identiteitsbewijs met foto aanvaard indien de kinderen vergezeld van hun ouders reizen.
          •Visum: u heeft een visum nodig om naar Egypte te mogen afreizen. Bij aanvraag ter plaatse heeft u 2 pasfoto's nodig.

          Meer visum- en paspoortinformatie kunt u krijgen bij de Egyptische ambassade in Brussel:

          Ambassade van Egypte
          Woudlaan 101
          1000 Brussel
          Tel : +32 (0)2 - 6635800
          Last edited by VerSeg; 13 februari 2012, 00:52.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

            Ik vrees dat je hier 2 begrippen door elkaar haalt. Je vraag moest niet zijn of je visum geldig is voor Egypte maar wel je paspoort.
            Of je nu een paspoort hebt met visums voor Zuid-Afrika, Saoedi-Arabië, dat maakt voor Egypte niks uit.
            Dus als je een paspoort hebt dat nog 6 maand geldig is bij je aankomst in Egypte is alles OK en heb je je ID-kaart niet nodig

            Comment


            • #7
              Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

              Blijkbaar ken jij het verschil niet tussen een paspoort, een identiteitskaart of een visum.
              Een identiteistskaart is geldig binnen alle landen van de EEG.
              Een paspoort is geldig over de hele wereld, op voorwaarde dat het voorzien is van een visum voor het land waar je wenst binnen te komen.
              Reis je bv naar China, dan moet je in Brussel naar de Chinese ambassade met de nodige bewijsdocumenten (uitnodiging van het bedrijf dat je wil bezoeken of bewijsstukken van een reisagentschap). Er wordt dan een visum in je paspoort gekleefd (na goedkeuring en betaling).
              Reis je naar Rusland, dan moet je met een bewijs van Europe Assistance of DKV naar de Russische ambasade. Dit bewijs moet je repatriëring waarborgen. Je krijgt dan een visum in je paspoort.
              Reis je naar de USA, dan moet je eerst een ESTA document aanvragen via internet. Bij immigration (eerste luchthaven waar je land in de USA) krijg je na het aanbieden van het ESTA dokument (of het nummer als je dat kent) een visumstempel in je paspoort.

              Reis je naar Egypte, dan heb je 2 keuzes.
              1)met identiteitskaart die nog minimum 6 maand geldig is : 2 pasfoto's meenemen en op de luchthaven een visum kopen @ 15€. Je krijgt dan een papier dat je als toerist maximum 90 dagen in Egypte mag verblijven.
              OF
              2)met paspoort dat nog 6 maanden geldig is : Na betaling van 15€ zet men een visumstempel in je paspoort.

              Buiten de EU heb je altijd een paspoort nodig voor zakenreizen. Binnen de EU kan je kiezen tussen een identiteitskaart of een paspoort.
              Last edited by notex; 13 februari 2012, 19:35.

              Comment


              • #8
                Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                Om het helemaal save te spelen laat je een tweede reispas tegen je eerste nieten, om genoeg plaats te hebben voor alle stempels. Want wie komt er nu al terug voor die vol is?

                Comment


                • #9
                  Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                  ik heb jullie allemaal wat in de war gebracht met verkeerde info.
                  sorry daarvoor.
                  het gaat me inderdaad om de vraag of ik met enkel een "paspoort" (het bruin lederen zakboekje waar men stempels in zet) het land in en uit kom zonder problemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht


                    Buiten de EEG heb je altijd een paspoort nodig.
                    Is dat zo...?
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Is dat zo...?
                      Nee, de EEG bestaat al niet meer sinds 1993.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        .......................

                        Reis je naar Egypte, dan heb je 2 keuzes.
                        1)met identiteitskaart die nog minimum 6 maand geldig is : 2 pasfoto's meenemen en op de luchthaven een visum kopen @ 15€. Je krijgt dan een papier dat je als toerist maximum 90 dagen in Egypte mag verblijven.
                        OF
                        2)met paspoort dat nog 6 maanden geldig is : Na betaling van 15€ zet men een visumstempel in je paspoort.

                        Buiten de EEG heb je altijd een paspoort nodig. Binnen de EEG kan je kiezen tussen een identiteitskaart of een paspoort.
                        Dank u da's duidelijk genoeg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Nee, de EEG bestaat al niet meer sinds 1993.
                          Inderdaad, mea culpa. Ik bedoel de Europese Unie

                          Comment


                          • #14
                            Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            Om het helemaal save te spelen laat je een tweede reispas tegen je eerste nieten, om genoeg plaats te hebben voor alle stempels. Want wie komt er nu al terug voor die vol is?
                            Dan moet je wel eerst naar het politiekantoor een valse diefstalaangifte van je paspoort gaan doen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                              Het antwoord kon in een handomdraai gevonden worden op de mooie site van buitenlandse zaken: http://diplomatie.belgium.be/nl/Dien...eisdocumenten/
                              Alles staat er heel duidelijk in aangegeven wat je nodig hebt.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X