Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 31 van 31

Standaard Re: Koffie-percolator bizar defect.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Normaal vertrek je van een schijf filterpapier die je dubbel vouwt en dan nog eens plooit (maar niet helemaal terug dubbel). Dan vouw je die boven open. Langs 1 kant heb je dan een dikkere rand. Daar plakt je filter zeker niet tegen de trechter en blijft er dus altijd iets lopen. In de les chemie in het middelbaar geleerd.

Maar in koffiezet toestellen maken ze daarom ribbels in de filterhouder.
    Voila ... kort en goed ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Probeer nu eens gewoon water zonder filter en koffie,dan gewoon water met filter,en dan water met filter en koffie,en zie wat er gebeurt.
    Goed gedacht... Heb ik al gedaan. Filter alleen -loopt direkt door, met filterpapier ook geen probleem, enkel bij het koffie maken. Ik heb al de hoeveelheid koffie verminderd - maar toch nog altijd gruis.

@verseg: ben blij te horen dat de waterverzachter geen problemen veroorzaakte. Uiteindelijk neig ik naar een defect maar vind het toch nog raar dat 2 koffiezetapparaten tegelijk stuk gaan.

Maar zoals reeds gezegd: nog eens ander filters en andere soort koffie... Morgen shoppen!
    Bedankty iedereen.

Het kan ook zijn dat door het ontkalken er wat grotere "schalen" of schilfers zijn losgekomen die nu een regelklep blokkeren.Weinig aan te doen behalve... opnieuw ontkalken.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Normaal vertrek je van een schijf filterpapier die je dubbel vouwt en dan nog eens plooit (maar niet helemaal terug dubbel). Dan vouw je die boven open. Langs 1 kant heb je dan een dikkere rand. Daar plakt je filter zeker niet tegen de trechter en blijft er dus altijd iets lopen. In de les chemie in het middelbaar geleerd.

Maar in koffiezet toestellen maken ze daarom ribbels in de filterhouder.
    Klopt volledig, ook voor gladde (glazen) trechters zijn er geribbelde filtreerpapiertjes te koop. Maar het ging me in feite over het waarom van het omplooien van de filterranden.

Ik moet zeggen dat ik dit toch een eigenaardig ding vind. Meestal is het resultaat na enkele malen ontkalken dat de boel begint te lekken.

Uiteindelijk heb ik het opgegeven... Na 2 maal ontkalken, andere koffie, ander filters (heb nu een hele collectie thuis) druppelstop verwijderen (nu teruggeplaatst), en andere koffiezet.

Nu werkt het min of meer (soms nog een probleem) met maximum aroma (dus trager), minder water, en wat minder koffie, en origineel filters van melitta
    Ik bespaar nu op koffie maar moet langer wachten om er te drinken.
    Op het risico af dat ik hetzelfde ga hebben, ga ik een nieuwe kopen. Ik heb gezien dat er zijn met waterhardheid-instelling. Ik vraag mij af of dat werkelijk iets doet of dat alleen dient om de frequentie van het ontkalken te berekenen.
    Ik laat nog iets weten.
    Dank iedereen!!!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Defect geheugenkaart of defect camera ?
    Door nele76 in forum Accessoires
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 7 maart 2014, 21:44
  2. Bizar...
    Door enero in forum Chit Chat
    Reacties: 59
    Laatste bericht: 21 januari 2013, 08:03
  3. Bizar defect aan auto
    Door notex in forum Chit Chat
    Reacties: 58
    Laatste bericht: 17 november 2012, 06:54
  4. bizar-it