Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

    Ben zelf geen brildrager, maar mijn vrouw klaagde vaker over beslagen brillenglazen tijdens het rennen. Hadden al flink gegoogled maar niets gevonden.Totdat ik dit vandaag tegen kwam : http://www.optifog.nl/
    Je hebt iets wat je aan moet brengen op het glas maar er zijn ook brillenglazen van dit merk waar de coating al op verwerkt is.
    Kennen jullie dit middel en hebben jullie daar ervaring mee?

  • #2
    Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

    Een brildrager hier. Kort gezegd: ik geloof er niet in.

    "Gezien op TV" staat er op de site, ok, en dan? Al zeker geen referentie voor mij . In de "wetenschappelijke" uitleg hebben ze het over anti-condens moleculen. Ik ben geen scheikundige (PaulM, waar ben je...) maar ook dit is weer zo'n woord waar ik het op mijn heupen van krijg. Verder hebben ze het over nano technologie. Dit ken ik van Nikon glas maar ook dat gaat aanslaan van koud --> warm.

    Veel beloven maar ik vrees dat er weinig waargemaakt zal worden.

    Comment


    • #3
      Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

      Het probleem stelt zich hooguit een paar keer per dag in een bepaalde periode van het jaar. En dat duurt dan nog maar een klein minuutje. Ik kan er dus mee leven.

      Comment


      • #4
        Een truuk die ik gebruikte om bij het duiken geen aangeslagen maskerglas te hebben.....spuwen op het glas, aandamping bleef toen weg....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Een brildrager hier. Kort gezegd: ik geloof er niet in.............
          Veel beloven maar ik vrees dat er weinig waargemaakt zal worden.
          Ik heb er ook mijn vraagtekens bij maar wilde toch graag er meer van weten...ervaringen.
          Maar je leest op internet ook weinig/tot geen gebruikerservaringen

          Zal de truuk van Franciskine eens aan mijn vrouw vertellen, neem aam dat zij er zelf op kan spuwen en dat jij daarvoor niet speciaal hoeft te komen

          Comment


          • #6
            Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

            Glazen insmeren met minuscuul stipje haarshampo, géén water gebruiken maar gewoon met een ouwe zakdoek droog wrijven.
            Ideaal voor als je op een koude zondagmorgen bebrild bij de warme bakker binnen komt bijvoorbeeld.
            Of onder de helm.
            Of tijdens het sporten.

            Comment


            • #7
              Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Glazen insmeren met minuscuul stipje haarshampo, géén water gebruiken maar gewoon met een ouwe zakdoek droog wrijven.
              Inderdaad Pol, ook steeds geweten dat dat het beste is, wat vloeibare zeep of champo liefst van een soort zonder kleur,
              en met een nieuwe zakdoek opwrijven gaat ook.

              Comment


              • #8
                Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

                Ook de moeite waard om te proberen....zal maar een nieuwe (schone) zakdoek pakken anders komen er krasjes op het glas

                Comment


                • #9
                  Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

                  Een drupje parfum/after shave werkt ook hoor
                  Echt waar.
                  In die dingen zit een klein percentage "olie" en het is net dat die een film op je glas maakt en condensatie voorkomt.

                  Het ruikt lekker en laat nagenoeg geen sporen achter, daar de alchol voor een snelle verdamping zorgt.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

                    Niet goedkoop, en geen prettige procedure, maar ik heb dé oplossing gevonden voor mezelf: laseroperatie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Een drupje parfum/after shave werkt ook hoor
                      Echt waar.
                      In die dingen zit een klein percentage "olie" en het is net dat die een film op je glas maakt en condensatie voorkomt.

                      Het ruikt lekker en laat nagenoeg geen sporen achter, daar de alchol voor een snelle verdamping zorgt.
                      En tijdens de zomer een drupje citronella, houdt de muggen weg, waar een forum al niet goed voor is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Een drupje parfum/after shave werkt ook hoor
                        ....
                        Het ruikt lekker en laat nagenoeg geen sporen achter, daar de alchol voor een snelle verdamping zorgt.
                        Maar tast de alcohol dan niet de coating aan ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

                          Ik heb vroeger verschillende middeltjes geprobeerd om het vizier van mijn motorhelm dampvrij te houden, en heb in al die jaren geen enkel middel gevonden dat ook werkelijk werkte.

                          Het enige dat wel werkte was een soort film om langs de binnenkant van het vizier te kleven zodat je "dubbel" glas" kreeg.
                          De binnenste laag warmde daardoor sneller op, door de wat hogere temperatuur is er dan ook minder condensvorming.
                          Er was wel een nadeel, die sticker was vrij duur, en er kwamen heel gemakkelijk krassen op.

                          Voor mijn bril heb ik nog geen antidamp middeltjes nodig gehad, met een leesbril wandel je niet zoveel van buiten naar binnen.
                          Een bril met coating kan je best niet met eender welk middel behandelen, toch zeker niet als het een dure bril is.

                          Sinds gisteren heb ik voor aan de computer een bril van brillen24.be, en die kost maar 40 euro, dan is het wat minder erg om te experimenteren dan met een bril van 200 euro of meer.
                          Mijn nieuwe leesbril (200 euro) was te sterk voor aan de pc, en de oude niet sterk genoeg meer, daarom heb ik er eentje besteld die daar juist tussenin zit van sterkte, en die is wel goed (voor 40 euro wou ik wel het risico nemen).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kennen jullie dit middel tegen beslagen brillenglazen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                            Maar tast de alcohol dan niet de coating aan ?
                            Daarom dat ik shampoo adviseer. Dat is helemaal niet agressief, integendeel.

                            Comment

                            Working...
                            X