Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kano Tochten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kano Tochten

    Ik heb vorig weekend een occasie canadese kano gekocht en ben nu een beetje aan het rondkijken waar ik daar mee kan gaan varen.

    Ik heb ondertussen de volgende links al gevonden




    De meeste mensen hebben vooral interesse in white water dus van die rustige toertochten met een open kano zijn niet zo dik gezaaid.

    Iemand nog suggesties ?

    Thanks,
    Greg
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

  • #2
    Re: Kano Tochten

    In een ver verleden ben ik nog hevig "kayakker" geweest. Ik meen me te herinneren dat er in Niel een club was die regelmatig rustige toertochten organiseerde. Misschien eens met de sportraad bellen ?

    Mvg,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Kano Tochten

      mijn buur is een canadese kano fanaat. Heeft er al mee in Canada gevaren, meermaals ook in Noorwegen. Maar ook hier houdt hij zich niet in. Die is minstens één keer per maand gaan varen, weer of geen weer. Weliswaar minder in de winter.

      Waar heb ik hem al weten gaan varen : de binnenwaters van Gent, bvb tijdens odegand, of op 't water dat passeert langs 't natuurpark puyenbroek te wachtebeke.

      Geen idee wat zijn infobronnen zijn.
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: Kano Tochten

        bedankt voor de reacties.

        zo een kano clubt trekt me minder aan, ik ben niet zo'n massa dier....

        dat water naast he domein puyenbroek staat op de website van de provincie (wegvanwater oid).

        Dat ga ik volgende weekend eens proberen (als het weer meezit).

        Enkel durf ik mijn camera niet direct meenemen ... daar moet ik nog iets op vinden
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: Kano Tochten

          Grf, ik kan altijd eens bij de buur informeren hoe hij zich informeert eh
          Know what you know, and don't know what you don't know.

          Comment


          • #6
            Re: Kano Tochten

            Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
            Grf, ik kan altijd eens bij de buur informeren hoe hij zich informeert eh
            het zou geweldig informatief zijn als je me die informatie kan bezorgen
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

            Comment


            • #7
              Re: Kano Tochten

              er is kanovaart traject op de moervaart en Zuidlede, startende in provinciaal domein Puyenbroek. meer info op website van provincie oost-vlaanderen

              Comment


              • #8
                Re: Kano Tochten

                Tis misschien wat uit de buurt maar wel de moeite waard denk ik: http://www.natuurlijk.nl/kopvanoveri...weerribben.htm

                Comment


                • #9
                  Re: Kano Tochten

                  Nationaal Park De Biesbosch in Nederland is ook een heel mooi gebied om met de kano te varen. Je kan daar gerust 2 dagen vullen, en er is ook een kampplaats voorzien. Op enkele plaatsen vaar je door 30cm water, dus dan moet af en toe wel eens uitstappen om je kano verder te krijgen . Voor de rest zijn het smalle kanaaltjes van 1 à 2 meter breed, die deels begroeid zijn met riet. Op de bredere grachten kan je wel enkele motorboten tegenkomen. Een aanrader!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kano Tochten

                    okay

                    ik heb eens bij m'n buur gehoord.

                    het eerste wat hij zei was: "ik vaar niet graag meer in België", met als verklaring dat alles tegenwoordig zo schandalig erg gereglementeerd is. Er zijn tegenwoordig vastgelegde aanlegplaatsen, er zijn vis-,jagers- en andere seizoenen om rekening mee te houden, de kalenders zijn tegenwoordig van dag tot dag en soms zelfs van uur tot uur vastgelegd. Aja, zegt hij, want niet alleen de kanovaarders willen erop varen, ook vissers willen erin vissen. En die twee tesamen gaat natuurlijk niet.

                    Allez bon, hij haalt zijn info van het internet. Gewoon in "google" wat spelen met de woorden kano, kajak, varen enzo levert al heel wat info op naar 't schijnt. Vooral nederlandse sites zijn er blijkbaar sterk in. Waarom ook het woord kajak gebruiken? Omdat dat populairder is dan canadese kano's....

                    hopelijk ben je er wat mee.

                    greetz,

                    Muug
                    Know what you know, and don't know what you don't know.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kano Tochten

                      Wouw das spannend, ik dacht net om eens te komen kijken of er nog reacties waren om mijn topic.
                      En dat op het moment dat jij een antwoord schrijft .. telepathie ?

                      In elk geval bedankt om het na te vragen !
                      Eigenlijk was ik in de veronderstelling dat als er geen verbodsborden staan je dan eigenlijk in elk water kon beginnen peddellen .... blijkbaar niet dus, lang leve onze politiestaat.

                      Langs den andere kant, is het ergste dat ze kunnen doen u terug naar huis sturen zeker ?

                      alhoewel ik wel al gelezen had dat er in de ardennen minimum waterstanden zijn om te mogen varen, wat natuurlijk redelijk voor de hand liggend is !


                      O ja die zuidlede route hebben we van't weekend geprobeerd, jammer genoeg waren daar bagger werken aan de gang en was het water daar nogal zwart van het slib.


                      G
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kano Tochten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                        Langs den andere kant, is het ergste dat ze kunnen doen u terug naar huis sturen zeker ?
                        1 + uw spullen aanslaan (als punt 3 niet van toepassing is kan je tevoet verder)
                        2 + een boete uitschrijven ('t moet geld opbrengen hé)
                        3 + arresteren wegens weerspannigheid (moet je echt niet veel voor doen)
                        4 + nen hele hoop zever achteraf om alles terug te krijgen (waarschijnlijk "licht" beschadigd)

                        (allemaal zelf meermaals meegemaakt)

                        Best is om je goed te informeren ...

                        Mvg,
                        TravelToy.
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kano Tochten

                          Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                          Best is om je goed te informeren ...

                          Mvg,
                          TravelToy.
                          Heb jij enig idee waar ik een lijst kan vinden waar er wel en niet mag gevaren worden ?
                          Heb me al rot gezocht maar da blijkbaar niet zomaar online te vinden (of ik zoek op de verkeerde plaats

                          Ik zou idd nie graag willen meemaken dat ik mijn spullen kwijtraak en te voet naar huis moet

                          G
                          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                          like.no.other

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kano Tochten

                            'k ben er nu al een hele tijd uit, maar ik zal eens rondvragen bij mensen die er nog actief in zijn.

                            Maar, zoals eerder gezegd, loop eens langs bij de club in Niel (als die nog bestaat), je kan daar de info vragen en je hoeft dan nog niet per se in groep de vaart op.

                            Mvg,
                            TravelToy.
                            www.christian-bailleul.be | Blog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kano Tochten

                              ok thanks, ik ga iig es bij de nielse kanoclub informeren.
                              volgens die hun website bestaan ze nog

                              G
                              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                              like.no.other

                              Comment

                              Working...
                              X