Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kakariki overleden na bek- en vederziekte. Goede vogelzaken in West/Oost-Vlaanderen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kakariki overleden na bek- en vederziekte. Goede vogelzaken in West/Oost-Vlaanderen ?

    Normaal koop ik meestal valkparkieten, maar 1.5j geleden kocht ik voor het eerst een een Kakariki bij de Gouldamandine in Jabbeke en na 1.5j al overleden.
    Zij zat daar afzonderlijk in een niet te groot kotje, dit jaar begonnen de pluimen van het kopje wat uit te vallen (ik dacht rui periode), en zij legde ook eieren waardoor vermoeid en het sliep veel.
    Plots begon de bek wat donker/paarsachtig te worden en ik zag online dat dit de bek- vederziekte is en er niets meer aan te doen viel, de vogel ging sterven las ik en vandaag wat dit helaas het geval.
    Zopas gans het kot ontsmet en de stokken.

    1j geleden kocht ik een valkparkiet om erbij te steken, die roept nu constant achter de andere.
    Toevallig zag ik een kweker op 2e hands.be en daar gekocht, de valkparkiet is volledig in orde.
    Maar de omstandigheden waren niet ideaal daar, zij zaten buiten in hokjes maar de zon kon binnenschijnen en een zomer geleden had hij door de hitte een grote sterfte van wel 40 vogels.
    Had hem beter aangegeven, want is eigenlijk dierenmishandeling, niet investeren in een geschikt afdak tegen de zon.

    Binnenkort zal ik kijken om een nieuwe vogel te halen, ofwel een valkparkiet ofwel ook iets papegaai-achtigs, niet te groot en niet te duur.
    Een zonparkiet vind ik supermooi, maar te duur.

    Er zijn nog andere mooie, een beetje zoals en valkparkiet, die wat tam zijn, halsbandparkieten zijn nog mooi, de andere ben ik de naam vergeten.
    Welke goede vogelzaken zijn er nog in West- of Oost-Vlaanderen met veel keus ?
    Last edited by KevinVdd; 23 februari 2021, 09:31.

  • #2
    Re: Kakariki overleden na bek- en vederziekte. Goede vogelzaken in West/Oost-Vlaander

    Tragisch... Dit is wel het forum dat zich bezig houdt met de determinatie of zebras wit zijn met zwarte strepen of zwart zijn met witte strepen.
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment

    Working...
    X