Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

    Gisteren werden er weer "essentiele" updates uitgevoerd op mijn pc, maar daarna wil mijn computer geen jpeg bestanden meer openen.
    Ze hebben dus weer een fout gemaakt bij Microsoft...

    Na een systeemherstel werkt alles terug zoals het hoort, maar dan kan ik geen updates meer uitvoeren, want dan krijg ik weer hetzelfde probleem.
    Ik heb de updates er weer opgezet om te controleren of het daar aan lag, en dat is inderdaad zo.
    Daarom is mijn pc nu terug een systeemherstel aan het uitvoeren (ik gebruik nu de tablet).

    Ik kan de updates zo instellen dat ze niet automatisch gebeuren, maar dat is voor de toekomst waarschijnlijk ook niet de beste oplossing.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Gisteren werden er weer "essentiele" updates uitgevoerd op mijn pc, maar daarna wil mijn computer geen jpeg bestanden meer openen.
    Ze hebben dus weer een fout gemaakt bij Microsoft...
    Ook niet via Irfan View te openen ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

      De jepeg bestanden zijn met niets te openen, er komt dan zelfs geen "openen met" bij te staan als je rechtsklikt op een thumbnail.
      De thumbnails blijven wel zichtbaar.
      Als ik er op dubbelklik, dan komt er een venstertje met de melding dat ik daarvoor een programma moet zoeken op het internet, maar als ik dat doe, dan geraak ik ook niets verder, want er staat dan dat de programma's die daarvoor nodig zijn, dat die al standaard in Windows zitten.
      Dat weet ik zelf ook wel, maar de update heeft die onbruikbaar gemaakt .

      Na de tweede systeemherstel heb ik de updates geblokkeerd, want anders heb ik terug hetzelfde probleem.
      Het eigenaardige is dat er op mijn laptop geen problemen zijn, maar op de pc wel (die hebben allebei Windows 7 als besturingssysteem).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De jepeg bestanden zijn met niets te openen, er komt dan zelfs geen "openen met" bij te staan als je rechtsklikt op een thumbnail.
        De thumbnails blijven wel zichtbaar.
        Als ik er op dubbelklik, dan komt er een venstertje met de melding dat ik daarvoor een programma moet zoeken op het internet, maar als ik dat doe, dan geraak ik ook niets verder, want er staat dan dat de programma's die daarvoor nodig zijn, dat die al standaard in Windows zitten.
        Dat weet ik zelf ook wel, maar de update heeft die onbruikbaar gemaakt .

        Na de tweede systeemherstel heb ik de updates geblokkeerd, want anders heb ik terug hetzelfde probleem.
        Het eigenaardige is dat er op mijn laptop geen problemen zijn, maar op de pc wel (die hebben allebei Windows 7 als besturingssysteem).
        Vreemd, ik kreeg gisteravond ook de melding mijn computer niet af te sluiten want er waren 8 updates. Maar: hier geen enkel probleem met het openen van jpeg's, gaat zowel met PS als met Capture NX of Windows picture viewer. Ook Windows 7 als besturingssysteem.

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

          Geen enkel probleem, noch met de updates noch met het terugopenen van jpg bestanden. Windows home premium. Ligt het mogelijk aan het programma dat je gebruikt?

          Comment


          • #6
            Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

            Hier ook geen enkel probleem na de updates, kan/mag je die updates niet verwijderen en her installeren?

            Comment


            • #7
              Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Geen enkel probleem, noch met de updates noch met het terugopenen van jpg bestanden. Windows home premium. Ligt het mogelijk aan het programma dat je gebruikt?
              Ik gebruik normaalgezien alleen de Windows Photo viewer om foto's te bekijken, die zit standaard in Windows, maar na de update werkt die niet meer.
              En het is ook onmogelijk om de jpeg's met bijvoorbeeld Photoshop Elements te openen, want "openen met" komt er zelfs niet meer bij staan als je rechtsklikt op de thumbnail.

              Er zitten hier geen speciale programma's op de computer die voor problemen kunnen zorgen, ik heb er trouwens nog nooit problemen mee gehad, tot nu, als ik de updates er terug opzet, dan kan ik geen enkele foto meer open krijgen...
              Als dat een essentiële update is, dat ik mijn eigen foto's meer kan bekijken, dan hoeven die updates voor mij niet meer, dan zal ik de computer zo wel blijven gebruiken zonder updates.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

                Probeer dit eens.



                Jan

                Comment


                • #9
                  Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

                  Dit krijg ik te zien als ik op een thumbnail dubbelklik om een foto te bekijken, met de laatste updates geïnstalleerd:



                  Als ik daarna nog eens een systeemherstel uitvoer, dan werkt alles terug zoals het hoort.
                  Het ligt dus wel voor 100% zeker aan de updates, want het is nu al de derde keer dat ik een systeemherstel heb uitgevoerd om die terug weg te krijgen.
                  Elke keer is alles terug in orde na het systeemherstel, met de updates geïnstalleerd is er een probleem .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

                    Kies voor de tweede optie...

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik gebruik normaalgezien alleen de Windows Photo viewer om foto's te bekijken, die zit standaard in Windows, maar na de update werkt die niet meer.
                      ..
                      Dat is wel bijzonder vreemd ... ik gebruik die namelijk ook voor "quick&dirty" kijkgenot ... ik ben het speciaal gaan nakijken na uw initeele boodschap omdat ik hier plots ook op twee machines een "niet bewust gespot" update gedrag vaststelde ... Ik heb echter totaal geen enkel propbleem noch op W7 home premium noch op W7 ultimate ...
                      Een registry clean riskeren? (ja, ik weet het een extreem lange "long shot" ... en na een systeem herstel, waar ik, oh irrelevantie, zelf een grondige hekel aan heb)

                      Comment


                      • #12
                        Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

                        Probeer het volgende.

                        Klik rechts op de foto daarna openen met selecteer daar photo viewer.

                        Vriendelijke groet, jessey

                        Comment


                        • #13
                          Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

                          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                          Probeer het volgende.

                          Klik rechts op de foto daarna openen met selecteer daar photo viewer.

                          Vriendelijke groet, jessey
                          "Openen met" komt er niet bij staan, anders had ik dat al lang gedaan.

                          Ik zal in de loop van de volgende week nog wat uittesten, voorlopig ben ik het beu om telkens die updates er terug op te zetten, en daarna weer een systeemherstel uit te voeren, daar verlies ik veel teveel tijd mee (ik heb dat nu al 3 keer gedaan, elke keer duurt dat zo'n drie kwartier).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

                            En via "standaardprogramma's" in het configuratiescherm (of via het startmenu natuurlijk) (link) ?
                            Last edited by polleke_cgc; 16 mei 2014, 20:28.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: jpeg bestanden niet meer open te krijgen na update Windows 7

                              Bart, Microsoft Fixit als geprobeerd?
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X