Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit wel legaal ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is dit wel legaal ?

    Wie mijn naam intikt op Google krijgt als eerste zoekresultaat de website
    "publigids" waarop in volle glorie mijn adres prijkt, telefoonnummer, btw nummer, en een stratenplan.
    Dat stuit me al een tijd tegen de borst en ik ben daar absoluut niet mee gediend.
    Weet er iemand of dit wel legaal is dat ze mijn privégegevens zomaar te grabbel gooien zonder mijn toestemming?
    Kan ik daar iets tegen doen?
    Kan ik eisen dat ze mijn gegevens uit hun database verwijderen?

  • #2
    Re: is dit wel legaal ?

    Ook mijn naam ingetikt en er zijn er zoveel met de zelfde naam dan ik dat ik zelf nergens ben terug te vinden.
    In ons boerengat dorpje alleen zijn er al 5 met dezelfde naam dan ik, geen enkele is bovendien familie van mij.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: is dit wel legaal ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Ook mijn naam ingetikt en er zijn er zoveel met de zelfde naam dan ik dat ik zelf nergens ben terug te vinden.
      In ons boerengat dorpje alleen zijn er al 5 met dezelfde naam dan ik, geen enkele is bovendien familie van mij.
      Goed en wel, maar daarbij is de TS zijn zaak nog niet opgelost.
      Legaal of niet, daar kan ik niet op antwoorden.
      Irritant zeker en vast.
      Je kan alvast een 'vriendelijk' mailtje sturen als ze je willen verwijderen.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: is dit wel legaal ?

        Waarom contacteer je hen niet eens en stel je gewoon de vraag?
        De kans dat de juiste persoon van die dienst net ook lid van BD is zou een pure luk zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: is dit wel legaal ?

          Als ik op publigids je naam typ, krijg ik ook ( en dat heb je toch zelf ingevuld? of niet soms? want dan neem ik dit terug ) je gegevens.. Dus heb je ze toch openbaar gemaakt?
          Google is op het ogenblik heeeel rap, nen topic hier , staat op 2 dagen in google, zelfs al gehad, ne foto op onze website, stond de volgende dag in afbeeldingen bij google..
          Je maakt je gegevens zelf openbaar, ( Volens mij heb je dat toch gedaan want je btw nummer dat gaat google er niet bij verzinnen... maar dan mag men ze niet zien als men...

          Ik neem de gouden gids : geef je naam in, en krijg je telefoonnummer en straat en zo ook ( gratis) dan ga ik naar google maps typ je adres in en ik weet waar je woont, dus enkel het btw nummer is iets dat erbij is gekomen, en daar ben jij .....

          Comment


          • #6
            Re: is dit wel legaal ?

            wie me wil vinden op internet, kan me vinden.
            maar dat is via gegevens waarover ik zelf heb beslist om ze te publiceren.
            die Publigids is een commercieel ding, die zomaar via de zoekresultaten van Google mijn privegegevens publiceren.
            zonder mijn toestemming. en je hoeft er niet eens de website zelf voor aan te klikken. gewoon Googelen.
            dat is toch wel eover, niet?
            ik zal ze inderdaad een mailtje sturen zoals VerSeg en jumpforjoy zeggen.
            Last edited by Control-Z; 15 mei 2011, 08:05.

            Comment


            • #7
              Re: is dit wel legaal ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              wie me wil vinden op internet, kan me vinden.
              Inderdaad, als je jouw naam googelt (tussen aanhalingstekens) kom je zelfs je toekomstige sterfdatum al te weten!

              Comment


              • #8
                Re: is dit wel legaal ?

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Inderdaad, als je jouw naam googelt (tussen aanhalingstekens) kom je zelfs je toekomstige sterfdatum al te weten!
                ja, dat klopt, dat heb ik ook al gemerkt.

                Comment


                • #9
                  Re: is dit wel legaal ?

                  Ik kan verkeerd zijn maar wordt publigids niet uitgegeven in samenwerking met de gemeente waar je woont? Hier bij ons heeft mijn vrouw eenmalig haar gegevens moeten invullen op een formulier dat door de gemeente werd toegestuurd. Of dit bij elke editie herhaald wordt weet ik niet.
                  Over het legitiem zijn weet ik niets.

                  Comment


                  • #10
                    Re: is dit wel legaal ?

                    Komen die dingen niet gewoon uit het staatsblad?

                    Comment


                    • #11
                      Re: is dit wel legaal ?

                      Hey juppekes

                      Op PIPL kom je ook wel van alles te weten
                      Bootjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: is dit wel legaal ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        btw nummer .... dit wel legaal is dat ze mijn privégegevens zomaar te grabbel gooien zonder mijn toestemming?
                        BTW privégegevens????
                        Bedrijfsgegevens zijn nooit privé gegevens bij mijn weten.
                        Op eenvoudig verzoek moeten ze wel je gegevens verwijderen van hun site, zelfs google is dat verplicht.




                        edit: als men mijn naam intypt vind je me nergens zelf mijn naamgenoot niet, hoe zou da komen denk je, maak niks bekend gelijk waar. Enkel bedrijven worden opgenomen in gidsen en sommigen zetten nog eens expres een fout in de gegevens zodat het betreffen bedrijf verzoekt om die fout aan te passen en hebben dan een factuur aan hun been.
                        Last edited by foto4fun; 15 mei 2011, 21:34.
                        Never resist temptation or it could go away...
                        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                        Comment


                        • #13
                          Re: is dit wel legaal ?

                          als je een btw nummer hebt staan die gegevens toch standaard op de site van de kruispuntbank?
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: is dit wel legaal ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                            Hey juppekes

                            Op PIPL kom je ook wel van alles te weten
                            Niet alles. Met een search op mijn naam zie ik......

                            Helen Forbes is a Western Australian artist whose lifelong dedication to drawing and painting has seen her honoured with recent wins at the prestigious Cossack Art Award...
                            Dus ben ik nog niet bekend genoeg.
                            vriendelijke groeten, Helen
                            Updated WWW.HELENICA.NL
                            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                            Comment


                            • #15
                              Re: is dit wel legaal ?

                              Ik begrijp het probleem nog steeds niet.

                              Google indexeert gewoon alles.
                              En als die data nu alleen via publigids beschikbaar is of ook via Google? Ik zie niet in dat je privacy zo beter beschermd wordt.

                              Als je het aan Google vraagt: Zullen zij antwoorden dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de gegevens die een andere site ter beschikking stelt. Zij verwijzen uiteindelijk door naar die site. Let op er zijn meerdere diensten/personen die dit niet leuk vinden, maar je zal ze niet snel van gedacht kunnen doen veranderen.

                              Als je het aan Publigids vraagt: Dan zullen je alleen aanbieden om al je data op hun site verdwijnen. Maar dan staat het nergens meer. Ook wel zien of het weg is uit de gele/witte gids natuurlijk.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X