Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPTV in Belgie ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IPTV in Belgie ?

    Vanavond maakt mijn vrouw de opmerking dat ze bijna nooit meer naar play kijkt op telenet. Op het info kanaal ziet ze reclame voor films die ze wel zou willen bekijken maar deze zijn er enkel voor play more klanten. Het aanbod van play vind ze gene vette.
    We hebben hier ook Netflix en ik merk dat ze daar meer naar kijkt. Dus we overwegen play op te zeggen. Natuurlijk hebben we dan ook de terugkijk functie niet meer, die gebruiken we soms wel eens.

    Als we dan toch bezig zijn, waarom ook mijn TV abonnement niet opzeggen en enkel internet houden bij telenet fiber 200 en TV kijken via iptv?
    Ons TV toestel is een Philips met android dus dat moet wel lukken of anders met een tv decoder.

    Heeft er iemand al ervaring met iptv? Ik denk dat de prijs rond de 100 euro per jaar is ? En hoeveel data verbruikt dat ongeveer per maand?

    Van de digicorder van telenet zijn we wel tevreden maar als ik op ongeveer dezelfde manier tv kan kijken maar dan stukken goedkoper zou ik wel overstappen op iptv. Of is het gras niet altijd groener aan de overkant en blijf ik beter op de klassieke manier digitale tv kijken?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: IPTV in Belgie ?

    Tvvlaanderen maakt nu reclame om via de app naar tv te kijken.
    Deze app werkt prima op een Philips tv met Android.

    Ik kijk al jaren TV Vlaanderen via de schotel en kon de app al een paar jaar gebruiken op een tablet.
    Sinds een aantal maanden nu dus ook op de tv.

    Je zou het een tijdje gratis mogen proberen volgens de reclame.

    Je kan er ook mee terugkijken en restanten..
    Ze bieden ook films aan, maar of daar wat interessants bijzit weet ik niet. Nog niet echt bekeken.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: IPTV in Belgie ?

      TV Vlaanderen spreek van alle sportzenders met de smart TV app, maar ik zie daar de Eleven 1, 2 en3 zenders niet bijstaan.
      Die zijn dan enkel te ontvangen met de schotelantenne?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: IPTV in Belgie ?

        Ook geen zenders uit de Discovery-groep, dan valt TV-Vlaanderen al af vrees ik. Is de kwaliteit van het beeld met de smart-tv app vergelijkbaar met deze van Telenet?
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: IPTV in Belgie ?

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Vanavond maakt mijn vrouw de opmerking dat ze bijna nooit meer naar play kijkt op telenet. Op het info kanaal ziet ze reclame voor films die ze wel zou willen bekijken maar deze zijn er enkel voor play more klanten. Het aanbod van play vind ze gene vette.
          We hebben hier ook Netflix en ik merk dat ze daar meer naar kijkt. Dus we overwegen play op te zeggen. Natuurlijk hebben we dan ook de terugkijk functie niet meer, die gebruiken we soms wel eens.

          Als we dan toch bezig zijn, waarom ook mijn TV abonnement niet opzeggen en enkel internet houden bij telenet fiber 200 en TV kijken via iptv?
          Ons TV toestel is een Philips met android dus dat moet wel lukken of anders met een tv decoder.

          Heeft er iemand al ervaring met iptv? Ik denk dat de prijs rond de 100 euro per jaar is ? En hoeveel data verbruikt dat ongeveer per maand?

          mir
          Met een Telenet Wigo abo heb je wel nog terugkijk tv mir maar geen twee weken, slechts drie dagen meen ik.
          Wigo is "voor ons" de goedkoopste formule, snel internet (300 mb/s) huur TvBox, vaste lijn, twee smartphones met onbeperkt bellen
          en gezamenlijk 9 GB data via 4G plus virus scanner en FW van op de modem (safespot Guard) kost alles samen 109€
          Voordeel van de TvBox tegenover een digicorder is dat die niets meer opslaat op een interne HD maar bewaard op de Telenet servers,
          je kan er ook meerdere zenders tegelijk mee opnemen (niet beperkt tot twee) dat ding heeft ook een RF gestuurde afstand bediening met spraaksturing,
          je kan het dus weg steken in bv een kast (de afstand bediening hoeft hem dus niet te zien)
          Nog een bijkomend voordeel, stel je bent op vakantie en zet alles stroomloos, modem, tv enz. dan kan je toch een programma opnemen of
          een opgenomen programma bekijken op je tablet of smartphone via de app "Telenet TV", daar alles op de Telenet servers wordt uitgevoerd.
          Kom je thuis, dan staat alles netjes bij je opgenomen programma's.
          Last edited by Guest42; 24 juni 2020, 08:41.

          Comment


          • #6
            Re: IPTV in Belgie ?

            Bij TVV kan je via de app ook opnemen in de cloud.

            Inderdaad de Discovery zenders met daarbij Eurosport worden niet meer aangeboden.
            De onderhandelingen waren afgesprongen omdat Discovery te veel vroeg ( om hun rechten op de olympische spelen te kunnen terug verdienen).
            De maatschappij boven TVV ging er niet meer op in want dan moest het abonnement omhoog.
            Drie jaar terug deed Discovery hetzelfde en ook toen dreigde de Discovery zenders te verdwijnen, maar zijn ze uiteindelijk toch tot een akkoord gekomen.
            Nu dus niet.

            Maar even later dreigde toen ook Telenet om de zenders niet meer door te geven.
            En ook daar zijn ze dan uiteindelijk tot een akkoord gekomen.
            Ik weet niet wat Telenet gaat doen als het contract afloopt en Discovery meer gaat vragen.

            In het buitenland zien we dat steeds meer (kabel) aanbieders niet meer willen ingaan op de eisen van dergelijke bedrijven.
            En daardoor deze zenders niet meer willen doorgeven.

            mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

            Comment


            • #7
              Re: IPTV in Belgie ?

              overschakelen naar scarlet voor tv (proximus maar met minder aanbod)? voor ons is dat voldoende, dingen die we echt willen zien nemen we op, tot 2 dingen tegelijk opnemen gaat via het basis abo, meer functies zijn apart aan te vragen en te betalen natuurlijk maar zeker het bekijken waard!
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: IPTV in Belgie ?

                IPTV in België ? Dat werkt toch overal in de wereld, wanneer je een internetaansluiting hebt . Voor probleemloos kijken in HD zonder blokjes, heb je minimaal een aansluiting van 20Mb nodig. Ik heb hier in Spanje een schotelontvanger van TVV. Als het eens heel hard stortregent, komen er storingen in beeld. Als ik dan overschakel op IPTV dan is het beeld hierop perfect. 8000 tv kanalen inclusief de sportkanalen waar je bij Telenet en TVV extra moet voor betalen, 4000 films (die dikwijls nog maar pas in de bioskoop te zien zijn), 2000 kinderfilms, tv series, enz. Kortom alles van de wereld behalve de Scandinavische zenders. Die zijn er verleden jaar afgehaald en nu moet je daar apart voor betalen.
                Hoeveel Mb het gebruikt, weet ik niet. Wij hebben hier echt geen datalimieten met de 600Mb fiberaansluiting. De enige voorwaarde is dat je geen server voor commerciëel gebruik mag aansluiten. Met mijn Telenet Express van 120Gb/maand zou ik wel wat pakketjes moeten bijkopen. Dat moet nu zelfs als de kleinkinderen teveel filmpjes op hun gsm hebben bekeken.

                Comment


                • #9
                  Re: IPTV in Belgie ?

                  Ik denk dat ze hier wel legaal willen kijken.

                  Al die verkopers die je vertellen dat je bij hen een legaal abonnement kan kopen met > 8000 kanalen en die nieuwste films voor een paar Euro bij hen kan afsluiten zijn leugenaars.
                  Het wordt zo vaak verkocht samen met een satelliet ontvanger of android boxje.
                  Regelmatig worden er wat servers uit de lucht gehaald en dan stopt je beeld ook.

                  ik kijk als hobby heel af en toe ook eens uit nieuwsgierigheid wat er allemaal mogelijk is om te kunnen zien.
                  Je kan inderdaad veel "gratis" kijken, maar zeker niet legaal.
                  En als je geen digitale achtergrond hebt loopt het snel mis.

                  mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Re: IPTV in Belgie ?

                    Al heel wat antwoorden gelezen waarvoor dank. Een andere provider die via de telefoon lijn werkt zal hier niet lukken. Er komt enkel coax binnen. Dus ik zou enkel internet en eventueel nog mijn vaste lijn willen houden bij telenet. Maar voor tv overschakelen op zo een android box of als het kan via een app op mijn Philips oled tv.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: IPTV in Belgie ?

                      Dit draadje interesseert me wel en ben dus een beetje aan het Googlen geslagen en ben uitgekomen bij "GoFast IPTV".
                      Een hoop zenders en veel sport maar geen Belgisch voetbal, is dat zo of heb ik erover gekeken?
                      Voor mij is IPTV een onbekend gebied maar ik meen toch begrepen te hebben dat je ook een box van hen nodig hebt om iets te ontvangen?
                      De meeste forums zijn quatsch, daar geraak ik niet veel wijzer uit.
                      Mocht hier iemand zich geroepen voelen om een Dummy op weg te helpen dan heel graag.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: IPTV in Belgie ?

                        Wat ik al gezien heb bij klanten is dat ze idd een kleine ip box hebben , dit zou bij nieuwere tv toestellen dan weer niet nodig zijn omdat je daar dan de juiste app op kan installeren.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: IPTV in Belgie ?

                          Veel iptv apps zijn gewoon een verzameling van tv stations die gratis te ontvangen tv zenders in hun lijst zetten.
                          Soms is er een of ander Arabisch station dat ook rechten heeft om Belgisch voetbal uit te zenden. Dat kan soms fta zijn. Die zenders zijn dan te zien via die app.

                          Als je een klein bedrag moet betalen om veel betaal zenders te kunnen zien, klopt er iets niet.

                          Voor zover ik weet zijn er geen legale aanbieders van iptv in Vlaanderen, buiten Tvvlaanderzn.

                          Mvg
                          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                          Comment


                          • #14
                            Re: IPTV in Belgie ?

                            Zeker eens Tadaam bekijken, dit is een telenet spinoff. De gebruikers daarvan zijn bijna allemaal super tevreden. Vandaag besteld, morgen geleverd. Gewoon in stopcontact steken en het werkt. Ook meneembaar op reis, in de caravan, aan zee. En werkt via gsm masten, zonder kabel. Zie ook op userbase forum.

                            Zelf heb ik al drie jaar edpnet als provider met Stievie premium als tv abonnement. En netflix. En amazon prime. Stievie is zeker niet perfect, maar finaal heb je dat alleen nodig om naar de Vier zenders te kijken of voor de handige terugkijkfunctie. Al de rest kan je bekijken via vtm go op android tv of vrtnu via castfunctie.

                            De tvvlaanderen app vind ik niet ok. Heb ik recent getest. Zag er goed uit op eerste zicht, maar na een week test toch weer afgezegd. Terugkijk werkt vaak niet. Vtm is niet doorspoelbaar. De hd zenders zijn ok, maar de andere hebben belabberde kwaliteit. De klantendienst en support is nog voorhistorisch qua reactietijd en werking (veel via post wat ook digitaal kan).
                            Last edited by JuLi; 28 juni 2020, 08:48.
                            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                            Comment


                            • #15
                              Re: IPTV in Belgie ?

                              Zoals hierboven al aangegeven:

                              > Een netwerk van meer dan twee miljoen IPTV-abonnees werd begin juni ontmanteld. Het Europees agentschap voor politiesamenwerking is niet van plan om op te geven!

                              Europol, het Europese agentschap voor de samenwerking op het vlak van politiediensten, heeft begin deze maand aangekondigd dat de ontmanteling van een groot netwerk voor de verdeling van audiovisuele content in Europa, Azië en het Midden-Oosten goed is verlopen. Volgens het gerechtelijk samenwerkingsverband van de Europese Unie, Eurojust, werden een vijftigtal servers buiten gebruik gesteld in Frankrijk, Duitsland, België, Zweden, Tsjechië, Polen, Spanje en ook in Nederland en Denemarken.

                              Maar het is vooral vanuit Spanje dat een groep sinds 2014 opereerde, en via het gebruik van verschillende Europese websites toegang verschafte tot betalende televisiekanalen door hun signaal te hacken. Elf mensen werden tijdens de operatie gearresteerd. Voor meer dan twee miljoen klanten bood dit netwerk illegaal toegang tot meer dan 40.000 televisiekanalen, maar ook films, series en documentaires. Het illegaal gebruik maken van streamingplatformen zoals Netflix, Amazon en HBO was eveneens mogelijk.
                              Het vangnet sluit zich

                              In het kader van de politieoperatie werd beslag gelegd op € 4,8 miljoen aan goederen, waaronder vastgoed, auto’s, luxehorloges, cash geld en elektronische uitrusting voor het beheer van cryptomunten. Elf bankrekeningen met een totale waarde van € 1,1 miljoen werden bevroren.

                              Volgens Europol had het netwerk zelfs een klantendienst uitgebouwd voor abonnees en aanvaardde het betaling via PayPal. Het zou voor ongeveer € 15 miljoen aan inkomsten gezorgd hebben. Het is niet de eerste keer dat een operatie van zo’n omvang plaatsvond. In september vorig jaar werkten de Europese autoriteiten al mee aan de ontmanteling van een ander illegaal IPTV-netwerk door het buiten werking stellen van meer dan 200 servers in Europa!
                              <

                              https://immo.vlan.be/nl/nieuws/33989...tent=article_3

                              Comment

                              Working...
                              X