Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone / iTunes kenners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: iPhone / iTunes kenners

    Even wachten op Lieven Lema dus.
    Even erover gelezen.
    Dus bij jou staat er dat onder en bij 12.0.1, vreemd.
    Last edited by rufus1964; 21 oktober 2018, 12:33.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #17
      Re: iPhone / iTunes kenners

      Schakel Touch-id eens uit?
      ...leeg...

      Comment


      • #18
        Re: iPhone / iTunes kenners

        Oké, hier een update.
        Ben toch even verder gaan googlen op dat aankopen via ww. En ben wat verder, denk ik.
        Dat extra menu krijg je idd niet te zien als je touch id hebt ingeschakeld. Dus dat heb ik even uitgezet.
        Nu terug gegaan en idd daar is het menu wachtwoorden.
        Daar staat dus bij gratis aankopen het schuifje op aan. Ik heb dat nu uitgezet en terug in het touch id menu aankopen terug aangezet.
        Nu even afwachten wat het gaat doen. Het menu is nu dus weer weg. Ik hoop dat dat de oplossing was.
        Laat het wel weten mocht het zo zijn, of niet.

        Bedankt alvast, de post van LL met zijn touch id bracht me op het idee.

        Hier de links:

        U kunt voor elke aankoop om een wachtwoord laten vragen, of na 15 minuten om een wachtwoord laten vragen.


        U kunt voor elke aankoop om een wachtwoord laten vragen, of na 15 minuten om een wachtwoord laten vragen.


        Lees hier meer over de configuratie en het gebruik van Touch ID, een sensor voor het identificeren van vingerafdrukken waarmee je je apparaat eenvoudig kunt ontgrendelen.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #19
          Re: iPhone / iTunes kenners

          lk heb hier alvast geleerd dat TouchID andere instellingen overrulet. Dank voor de links en LL's suggestie.
          Maar wat me nog steeds een raadsel is, is dat er bij TS (rufus1964) ogenschijnlijk geen sprake is van een aankoop. Als men wil aankopen, akkoord dat men zich hoe dan ook moet identificeren.
          Maar toch niet om een gedownload (dus niet een verwijderde) app te gebruiken?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: iPhone / iTunes kenners

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Als men wil aankopen, akkoord dat men zich hoe dan ook moet identificeren.
            Maar toch niet om een gedownload (dus niet een verwijderde) app te gebruiken?
            Dat was idd ook mijn raadsel. Tot nu toe nog niet moeten inloggen. Fingers crossed.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #21
              Re: iPhone / iTunes kenners

              Ook bij updates wordt het wachtwoord gevraagd, dat is misschien de oorzaak. Bij de honderd iPads op school is dat zo, en dat is knap lastig.
              ...leeg...

              Comment


              • #22
                Re: iPhone / iTunes kenners

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Ook bij updates wordt het wachtwoord gevraagd, dat is misschien de oorzaak. Bij de honderd iPads op school is dat zo, en dat is knap lastig.
                Oei, dat zal wel ja. En er zijn apps die iedere dag wel een update hebben. Pfffff....
                Maar hier nog steeds geen inlog scherm gezien.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #23
                  Re: iPhone / iTunes kenners

                  Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  Oei, dat zal wel ja. En er zijn apps die iedere dag wel een update hebben. Pfffff....
                  Ooit kreeg ik daar veel opmerkingen over dat Apple op dat gebied veel beter was dan Android.
                  Maar na al de jaren Android heb ik nu bijna twee jaar een iPhone en iPad en het aantal updates is net hetzelfde. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: iPhone / iTunes kenners

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ooit kreeg ik daar veel opmerkingen over dat Apple op dat gebied veel beter was dan Android.
                    Maar na al de jaren Android heb ik nu bijna twee jaar een iPhone en iPad en het aantal updates is net hetzelfde. [emoji1]
                    Het zijn dan ook de ontwikkelaars van de apps die de updates maken en niet Apple IOS of Android.
                    Maar helaas moet ik melden dat ik wederom terug moest inloggen bij een gewone gratis app zoals Dropbox of Google Maps.
                    Nu weet ik het niet meer.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #25
                      Re: iPhone / iTunes kenners

                      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                      Het zijn dan ook de ontwikkelaars van de apps die de updates maken en niet Apple IOS of Android.
                      Wat de apps betreft inderdaad wel, maar wat OS betreft doet Apple ook niet onder op Android. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: iPhone / iTunes kenners

                        Apps zijn altijd gekoppeld aan de Apple ID waarmee je ingelogd was op het moment dat je de app installeerde.
                        Als je die app dan opent terwijl je met een andere Apple ID bent ingelogd gaat iTunes moeilijk doen.

                        Als dit het probleem is, is de oplossing eenvoudig: verwijder de app, log uit in de App Store en download de app opnieuw. Je moet dan inloggen met de Apple ID die je normaal gebruikt.
                        Je bent dan wel de data van die app kwijt denk ik.

                        Andere mogelijke oplossingen:
                        - de datum, tijd en je locatie moeten juist zijn
                        - uitloggen in iCloud, App Store en evt. andere apps die je Apple ID nodig hebben, herstarten en terug inloggen
                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: iPhone / iTunes kenners

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                          Apps zijn altijd gekoppeld aan de Apple ID waarmee je ingelogd was op het moment dat je de app installeerde.
                          Als je die app dan opent terwijl je met een andere Apple ID bent ingelogd gaat iTunes moeilijk doen.
                          Er is nooit een andere Apple id geweest.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                          Als dit het probleem is, is de oplossing eenvoudig: verwijder de app, log uit in de App Store en download de app opnieuw. Je moet dan inloggen met de Apple ID die je normaal gebruikt.
                          Je bent dan wel de data van die app kwijt denk ik.
                          iPhone is opnieuw hersteld naar fabrieksinstellingen, en de app opnieuw gedownload terug uit de cloud.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                          Andere mogelijke oplossingen:
                          - de datum, tijd en je locatie moeten juist zijn
                          - uitloggen in iCloud, App Store en evt. andere apps die je Apple ID nodig hebben, herstarten en terug inloggen
                          Datum e.d. staan perfect. Uitloggen en inloggen ook al gedaan hoor.
                          En dus ook gekeken naar die wachtwoord instellingen terwijl de touch id uit stond.
                          Kon ik nu maar inloggen via de touch id, dan had ik het niet zo erg gevonden. Maar het wachtwoord intypen is wat lastiger als je een (denk ik) redelijk sterk ww hebt.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #28
                            Re: iPhone / iTunes kenners

                            Als je het kan reproduceren, zou ik ermee naar Apple gaan, de genius bar is er voor iets hé. Je betaald er tenslotte ook voor. Ook telefonische support is mogelijk. Heb al 2x gebruik gemaakt van de diensten, en zeer goed geholpen, door vakmensen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: iPhone / iTunes kenners

                              De vraag gesteld aan Apple. Kreeg als antwoord dat mijn vrouw beter onder een andere apple id kan in loggen.
                              Niet het antwoord wat ik graag gehoord heb. Ben dus nog wat verder aan het prullen met de instellingen.
                              Als het niet anders meer kan zal het wel zo moeten. Maar het zou als met de 4 lukt toch ook met de 6s moeten lukken.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment


                              • #30
                                Re: iPhone / iTunes kenners

                                Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                                De vraag gesteld aan Apple. Kreeg als antwoord dat mijn vrouw beter onder een andere apple id kan in loggen.
                                Niet het antwoord wat ik graag gehoord heb. Ben dus nog wat verder aan het prullen met de instellingen.
                                Als het niet anders meer kan zal het wel zo moeten. Maar het zou als met de 4 lukt toch ook met de 6s moeten lukken.
                                Was ook mijn eerste idee: aparte accounts gebruiken (maar je kunt je apps/muziek 'sharen' via 'Delen met gezin').
                                iPhone 4 vs 6? Ik vermoed een andere iOS versie: mijn 4s staat voor de rest van zijn leven op 9.3.5. Maar ondertussen is er iOS 12, en jouw 6s kan dat zeker aan.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X