Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad air kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipad air kopen.

    Ik ben van plan tegen het einde van het jaar de nieuwe Ipad air te kopen, (komt volgende maand beschikbaar)
    meteen de 128 Gb versie, deze zal een 64 bit proc. aan boord hebben, en zou een stuk sneller werken.
    Maar ik zit met een vraag, naar het schijnt, kan je op de NIET 4G geen gps software gebruiken,
    weet iemand daar meer van ? Ik bedoel dan wel de volledige aangekochte cartografie.

    120 € méér uitgeven voor 4G die ik toch op mijn Iphone heb zitten vind ik dan wat zot, als blijkt dat
    de gewone wifi Ipad air een gps antenne aan boord zou hebben.

  • #2
    Re: Ipad air kopen.

    Ik vrees dat dit zo zal zijn: de gps-chip zit namelijk in de cellular chip ingebakken.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Ipad air kopen.

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Ik vrees dat dit zo zal zijn: de gps-chip zit namelijk in de cellular chip ingebakken.
      Dus, het is dan toch waar dat er geen gps antenne zit in de niet 4G versies.

      Comment


      • #4
        Re: Ipad air kopen.

        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Ipad air kopen.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Dus, het is dan toch waar dat er geen gps antenne zit in de niet 4G versies.
          Dat is inderdaad zo; enkel de 4G modellen hebben een ingebouwde GPS.
          Voor mij was dit nu wel de grootste reden om de 4G versie te kopen.
          De GPS werkt wel erg snel en juist.
          Er zijn trouwens een aantal gratis navigatie-apps te downloaden: bvb Navfree (heel tevreden van).

          Keuze te over : Ipad Mini of Ipad air - zilver of gijs - 16,32,64 of 128 - 4G of Wifi...
          Het blijft moeilijk kiezen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Ipad air kopen.

            Dat is altijd al zo geweest: de gewone wifi modellen hebben géén GPS.

            Hier nog steeds een zeer tevreden iPad1 gebruiker.

            Ha ha ha - binnenkort is het VINTAGE en tellen ze er veel geld voor neer .
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Ipad air kopen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Dat is altijd al zo geweest: de gewone wifi modellen hebben géén GPS.

              Hier nog steeds een zeer tevreden iPad1 gebruiker.

              Ha ha ha - binnenkort is het VINTAGE en tellen ze er veel geld voor neer .
              Ik heb ook nog een iPad1, maar die werkt toch niet goed meer.
              Sommige apps crashen, en hij wordt te traag.

              Comment


              • #8
                Re: Ipad air kopen.

                Als Ipad-leek even gebruik maken van dit interessante draadje,
                is dergelijk toestel geschikt voor (indien je zo mogelijk de nodiga apps dowload)
                a: thetered shooting
                b: bekijken van raw/nef bestanden
                ik heb nl een oude slechte noteboek waar ik mij dood aan erger en die wil ik vervangen door iets lichters en beters ?
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Ipad air kopen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda
                  Hoezo ?
                  Hi hi, als ik aan SIRI vraag "what is the best smartphone ? "

                  Dan krijg ik als antwoord:

                  * Wait ... there are other phones ?

                  * Seriously ?

                  * The one you're holding !
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ipad air kopen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Als Ipad-leek even gebruik maken van dit interessante draadje,
                    is dergelijk toestel geschikt voor (indien je zo mogelijk de nodiga apps dowload)
                    a: thetered shooting
                    b: bekijken van raw/nef bestanden
                    ik heb nl een oude slechte noteboek waar ik mij dood aan erger en die wil ik vervangen door iets lichters en beters ?
                    Ik heb dit vorig jaar ook proberen zoeken voor mijn IPad, niet gevonden.
                    Voor dat gebruik zou ik persoonlijk een Surface Pro 2 aanschaffen. Dan kan je zelfs al onmiddellijk importeren in Lightroom en beginnen met bewerken.
                    Ik werk met een Dell XPS 12 en heb deze gedeeltelijk voor deze reden aangekocht (licht, lange batterijduur en zeer krachtig). Toen ik deze kocht was er nog geen Surface Pro 2, anders was dit zeker een uitstekend alternatief geweest zijn (zeer content van de XPS trouwens, maar de Surface is nog een stuk kleiner en heeft ook een pen met 1000 drukniveaus).

                    PS: was vorige week in de Fnac, daar vertelde de verkoper dat ze zelfs veel meer Surfaces verkopen dan Ipads. Het was er stil rond de Ipad's, maar er stonden wel 6 mensen rond 1 Surface.
                    Last edited by playerofwar; 23 november 2013, 21:08.

                    Comment


                    • #12
                      Re: Ipad air kopen.

                      Bedankt om mijn blik te verruimen playerofwar, van die Surface had ik nog niet gehoord ... ik zal ook eens naar de Fnac moeten
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #13
                        Re: Ipad air kopen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                        Ik ben dan toch gegaan voor de wifi versie zonder 4G en met 128 Gb opslag, blijkbaar kan ik dat ding
                        verbinding laten maken met mijn Iphone, waar ik die cartografie kan in laden.
                        De Ipad air werkt wel verassend snel, en heeft een heel vlotte internetverbinding.
                        Iphone verbinden om de positie door te geven naar de ipad, is mij nog niet gelukt, ook al beweren sommigen dat dat gaat. De dataverbinding gaat prima, het gps signaal word niet doorgegeven, wat dus wil zeggen dat je niet zult kunnen navigeren met je air.
                        Ikzelf heb daarvoor een mini met 4G gekocht. Dat werkt prima. Ook mijn tomtom traffic info komt dan via de hotspotfunktie van de I5 op de Ipad mini. Maar het gps gebueren komt van de ipad zelf.
                        Werkt het wel bij jou, dan hoor ik graag hoe.
                        Greetttzzzz

                        Comment


                        • #14
                          Re: Ipad air kopen.

                          Bedankt, ik zal dat allemaal eens rustig bekijken en er proberen wijs uit te geraken
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #15
                            Re: Ipad air kopen.

                            Wat heb je trouwens aan navigatie op zo een groot apparaat, ik zie me al op de voorruit met een ipad ....

                            Wel een mooi toestel die ipad air, is blijkbaar sneller dan eender welke android tablet en dat met 'slechts' een dual core.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment

                            Working...
                            X