Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 85
  1. Standaard Re: IP range voor dummies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Thx, maar let op dat je jezelf niet in problemen brengt, hé Rudy....
    Zal misschien ook maar iets gaan eten.
    BTW, had je al eens geprobeerd om het IP-adres te gebruiken die je had ingesteld ipv de naam. dus \\192.168.0.xxx?
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

2. Standaard Re: IP range voor dummies

Ik heb het hier even getest, maar zelfs zonder een Gateway en DNS server in te stellen blijf ik toegang hebben tot de NAS, via de naam en zijn IP-adres.

Mvg,
    Rudy Mas

Standaard Re: IP range voor dummies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
    Ik heb het hier even getest, maar zelfs zonder een Gateway en DNS server in te stellen blijf ik toegang hebben tot de NAS, via de naam en zijn IP-adres.

Dat zal ik straks eens proberen, maar er is ondertussen een (kleine) doorbraak !

Er zijn 2 NAS-toestellen die zo niet werken en dus onbereikbaar zijn voor de Synology-assistant. ( het witte startscherm )

MAAR... als ik ( en heb het gecontroleerd voor beide toestellen ) - ik de UTP kabel even uittrek en terug inplug, dan wordt de NAS wél gevonden door de assistant !!! ???
    Vraag is nu waar de instellingen fout zitten....

De computer zegt: "Bezig met ophalen van verbindingsstatus"

Als alles OK is, wordt de NAS binnen de 4"" gevonden.

Nu zoekt hij zeker 20" en zegt "de verbinding is mislukt"

Trek ik de UTP 1 seconde uit en plug hem weer in, is alles OK.
    Laatst gewijzigd door Alfa Centauri; 6 juli 2018 om 19:39
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

4. Standaard Re: IP range voor dummies

Dat zal ik straks eens proberen, maar er is ondertussen een (kleine) doorbraak !

Er zijn 2 NAS-toestellen die zo niet werken en dus onbereikbaar zijn voor de Synology-assistant. ( het witte startscherm )

MAAR... als ik ( en heb het gecontroleerd voor beide toestellen ) - ik de UTP kabel even uittrek en terug inplug, dan wordt de NAS wél gevonden door de assistant !!! ???
    Vraag is nu waar de instellingen fout zitten....

De computer zegt: "Bezig met ophalen van verbindingsstatus"

Als alles OK is, wordt de NAS binnen de 4"" gevonden.

Nu zoekt hij zeker 20" en zegt "de verbinding is mislukt"

Trek ik de UTP 1 seconde uit en plug hem weer in, is alles OK.
    En heb je al opnieuw kunnen inloggen om de settings juist te zetten?

PS: ben nu naar Brazilië - België aan het kijken.
    Laatst gewijzigd door Rudy Mas; 6 juli 2018 om 19:53
    Mvg,
    Rudy Mas

En heb je al opnieuw kunnen inloggen om de settings juist te zetten?
    Ben er nu mee bezig. Kan het iets met dat DNS nummer te maken hebben ?

Jij sprak van 195.130.131.3, dus ik zal er zo eens eentje instellen.

Maar dat duurt allemaal, want nu zet ik en de computer én de NAS uit om zeker te zijn.

Hoe moet men een Gateway en een DNS trouwens kiezen . Is dat in functie van het IP adres ?

Even geduld. Ben zo terug

Ik heb de DNS zo gezet:

DNS server: 195.130.131.3

maar geen verbetering. Ik probeer nog 1 keer iets anders.

Ik heb hem van miserie terug in DCHP gezet !
    Ga nu efkes mijn gras maaien want we krijgen morgen bezoek.
    Enfin, het is meer "onkruid" maaien dat boven het gras uitkomt

Echte DNS servers (zoals de 8.8.8.8) vragen gemiddeld 24h om alles te updaten en die werken enkel voor het publieke netwerk. Dus je privé netwerk op 192.168.x.x wordt zelfs niet eens door die servers in acht genomen. Die IP adressen mogen niet tot op het publieke internet komen. Het probleem zit in je pc die de routing tabellen nog niet in orde heeft. Beste is als je die even wist.

Je moet de arp cache wissen en je dns tables. Hoe je dat juist moet doen in Windows weet ik niet direct (gebruik zelf windows thuis), maar zoek eens "flush arp cache" gevolgd door je windows versie. Dat is de cache die gebruikt wordt om IP adressen te vinden. Beste is om ook de routing table in je router te wissen, maar hoe dat gaat in die telenet/proximus dingen? Dan de dns tables wissen. Zelfde systeem: google "flush dns table" gevolgd door de windows versie.

Je kan ook gewoon lang genoeg wachten tot de timers verlopen maar dat kan dagen duren.

Black Friday vandaag grasmachine heeft het ook opgegeven !

10. Standaard Re: IP range voor dummies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Echte DNS servers (zoals de 8.8.8.8) vragen gemiddeld 24h om alles te updaten en die werken enkel voor het publieke netwerk. Dus je privé netwerk op 192.168.x.x wordt zelfs niet eens door die servers in acht genomen. Die IP adressen mogen niet tot op het publieke internet komen. Het probleem zit in je pc die de routing tabellen nog niet in orde heeft. Beste is als je die even wist.

Je moet de arp cache wissen en je dns tables. Hoe je dat juist moet doen in Windows weet ik niet direct (gebruik zelf windows thuis), maar zoek eens "flush arp cache" gevolgd door je windows versie. Dat is de cache die gebruikt wordt om IP adressen te vinden. Beste is om ook de routing table in je router te wissen, maar hoe dat gaat in die telenet/proximus dingen? Dan de dns tables wissen. Zelfde systeem: google "flush dns table" gevolgd door de windows versie.

Je kan ook gewoon lang genoeg wachten tot de timers verlopen maar dat kan dagen duren.
    DNS flush in command prompt: > ipconfig /flushdns
    ARP flush in command prompt: > netsh interface ip delete arpcache

Dit zou je kunnen proberen op je PC, maar als je Windows herstart worden de DNS en ARP cache ook gereset. Die commando's zijn enkel nuttig als je niet weer eens wil wachten tot je Windows is herstart.
    Laatst gewijzigd door Rudy Mas; 6 juli 2018 om 22:04
    Mvg,
    Rudy Mas

11. Standaard Re: IP range voor dummies

Ik heb hem van miserie terug in DCHP gezet !
    Ga nu efkes mijn gras maaien want we krijgen morgen bezoek.
    Enfin, het is meer "onkruid" maaien dat boven het gras uitkomt
    Als je de NAS terug op DHCP hebt gezet, dan kun je in de instellingen altijd checken wat de gateway en DNS server is. Als je dan manueel je IP instelt, blijven die gateway en DNS server sowieso dezelfde.
    Laatst gewijzigd door Rudy Mas; 6 juli 2018 om 22:05
    Mvg,
    Rudy Mas

Als je de NAS terug op DHCP hebt gezet, dan kun je in de instellingen altijd checken wat de gateway en DNS server is. Als je dan manueel je IP instelt, blijven die gateway en DNS server sowieso dezelfde.
    Ah ja, zo had ik het in het begin gedaan, tot ik trachtte het IP adres te plaatsen tussen 192.168.0.1 tot 192.168.0.99
    Via DHCP kiest hij blijkbaar altijd hoger.

Pfff.... nu op zoek naar een grasmachine want dat machien vliegt hier zo rap mogelijk buiten; mijn schouder ligt half uit de kom door het te willen starten.
    Bestaan er in feite geen machines met een "knopke" ?

Er zijn er met een startmotor op batterij.
    Of je koopt een grasmachien op batterij.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

14. Standaard Re: IP range voor dummies

Ah ja, zo had ik het in het begin gedaan, tot ik trachtte het IP adres te plaatsen tussen 192.168.0.1 tot 192.168.0.99
    Via DHCP kiest hij blijkbaar altijd hoger.

Pfff.... nu op zoek naar een grasmachine want dat machien vliegt hier zo rap mogelijk buiten; mijn schouder ligt half uit de kom door het te willen starten.
    Tja, wij gebruiken hier een elektrische. Dat werkt ook wel goed maar dan moet je wel opletten dat je niet over de verlengkabel gaat, want dan...
    Mvg,
    Rudy Mas

Tja, wij gebruiken hier een elektrische. Dat werkt ook wel goed maar dan moet je wel opletten dat je niet over de verlengkabel gaat, want dan...
    Ja dat is het properste en daar komen het minste defecten aan. Maar ik heb al eens met een electrische haagschaar in mijn draad gezeten, dus niks voor mij.
    En onze tuin is daar ook te groot voor. Maar anderzijds dan weer te klein voor een zitmaaier.
    En ik heb zowel links als rechts een frozen shoulder gehad, dus een grasmaaier moet van de eerste keer starten voor mij....

Rudy, alles loopt hier weer als een zonnetje: alles in DHCP gezet en die instellingen overgenomen voor een vast IP adres. Zal er nu zo toch moeten voor dienen
    Alleszins bedankt voor al je geduld

Rudy, alles loopt hier weer als een zonnetje: alles in DHCP gezet en die instellingen overgenomen voor een vast IP adres. Zal er nu zo toch moeten voor dienen
    Met DHCP wordt inderdaad alles automatisch ingevuld, als je naar een vast IP-adres overgaat dan moet je alle instellingen behouden (overnemen), enkel het IP-adres mag je dan veranderen.

Tenzij je ook andere instellingen van je netwerk gaat veranderen natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Met eentje op batterij heb je dat probleem niet natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ja maar hoe lang gaan die dingen mee ? Ik twijfel er sterk aan of ik heel mijn tuin op 1 batterijlading kan maaien ? Volgens wat ik al zo gelezen heb spreekt de documentatie van die dingen over 50 minuten. Neem dan max 40 minuten in werkelijkheid....

20. Standaard Re: IP range voor dummies

Geen probleem.

Ik ben trouwens heel tevreden van die Synology NAS-en. 1x een HD gehad die de geest begon te geven, gewoon een nieuwe ingestoken en de migratie gebeurde feilloos. Voor de toekomst plan ik wel om eens een 6 of 8 HD versie aan te kopen. Die kan ik dan gebruiken als backup voor al mijn toestellen. En die gaat dan waarschijnlijk ook in een raid gaan met een 2-disk fout tolerantie.

Op dit moment gebruik ik nog mijn oude WD MyClouds als backup, zolang die nog net groot genoeg zijn om als backup te dienen.
    Mvg,
    Rudy Mas

Geen probleem.

Ik ben trouwens heel tevreden van die Synology NAS-en. 1x een HD gehad die de geest begon te geven, gewoon een nieuwe ingestoken en de migratie gebeurde feilloos. Voor de toekomst plan ik wel om eens een 6 of 8 HD versie aan te kopen. Die kan ik dan gebruiken als backup voor al mijn toestellen. En die gaat dan waarschijnlijk ook in een raid gaan met een 2-disk fout tolerantie.

Op dit moment gebruik ik nog mijn oude WD MyClouds als backup, zolang die nog net groot genoeg zijn om als backup te dienen.
    Ik vind wel dat die DSM én de applicaties wel héél veel upgrades hebben. Voor de rest geen klagen over. Heb onlangs nog wat schijven bijgestoken, duurde een paar dagen dacht ik, maar kwam netjes in orde.

Ik begrijp het probleem niet goed. Ik heb ook een NAS en die is gewoon aangesloten op de het netwerk van uit de TN modem.
    Niets ingesteld, niets verandert. Alleen toegevoegd op mijn iMac als zijnde server. met de naam (afp://NASGEERTS.local)
    Ah ja, wel in de NAS ingesteld dat hij benaderd mag worden.
    Nog nooit een probleem gehad met zoeken naar de NAS.
    Ik kan er zelfs mijn films, foto's en muziek van afspelen op de beide digicorders via DLNA.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Ik begrijp het probleem niet goed. Ik heb ook een NAS en die is gewoon aangesloten op de het netwerk van uit de TN modem.
    Niets ingesteld, niets verandert. Alleen toegevoegd op mijn iMac als zijnde server. met de naam (afp://NASGEERTS.local)
    Ah ja, wel in de NAS ingesteld dat hij benaderd mag worden.
    Nog nooit een probleem gehad met zoeken naar de NAS.
    Ik kan er zelfs mijn films, foto's en muziek van afspelen op de beide digicorders via DLNA.
    Gaat ook bij mij, maar héél af en toe was de Nas niet zichtbaar in "netwerk" via Windows Explorer - dan moest ik computer/Nas even uitschakelen en daarna was het probleem opgelost.
    Heb me laten wijsmaken dat een vast IP adres beter zou zijn. Vandaar

Hier heeft alles wat bedraad is een vast IP, eerste verdieping tussen xxx en xxx+10, 2e verdieping tussen yyy en yyy+10. Wireless (overal) krijgt via DHCP een IP tussen zzz en zzz+20 en geeft hetzelfde apparaat steeds hetzelfde IP (lease= onbeperkt en always assign same IP). Zo goed als nooit problemen.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Standaard IP range voor dummies

Gaat ook bij mij, maar héél af en toe was de Nas niet zichtbaar in "netwerk" via Windows Explorer - dan moest ik computer/Nas even uitschakelen en daarna was het probleem opgelost.
    Heb me laten wijsmaken dat een vast IP adres beter zou zijn. Vandaar
    Dat heeft niet speciaal iets met IP te maken hé.
    Een vast IP zal voor een NAS wel de beste keuze zijn, maar daarom niet specifiek de oplossing.
    Trouwens zelfs met DHCP, als je heel even uitschakelt en meteen terug start ... dan heb je 99% kans dat alles hetzelfde IP-adres krijgt als voordien.

Ik heb dat soms ook eens met mijn netwerkprinter en die heeft een vast IP-adres.

Edit: Kan je op dergelijke momenten met een ander toestel wel aan je NAS?
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 8 juli 2018 om 13:30
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Fotografie voor dummies
    Door Knuffie in forum Algemeen
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 31 juli 2009, 01:26
  2. Photoshop 6 voor dummies
    Door Grupello in forum Aangeboden
    Reacties: 0