Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invoer uit USA: kans op douanecontrole?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • invoer uit USA: kans op douanecontrole?

    Hallo :-)

    ik zou graag een pakketje via ebay willen kopen van een betrouwbare powerseller. Nu is de vraag hoeveel kans ik heb dat ik extra invoerkosten zal moeten betalen op dit pakketje? De verkoper kan het wel als GIFT aanduiden en geen factuur erbij steken, weet niet of dat helpt?

    Het is electronica (gps) dat een pak goedkoper is dan hier wegens de vele tussendealers en hoge taxen.

    Dank u
    Last edited by Franciskine; 12 april 2009, 09:32.

  • #2
    Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

    Wij hebben maand terug wat games voor ps3 gekocht. betaling ok, levering ok en maand later factuur van FedEx met duanekosten
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

    Comment


    • #3
      Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

      Veel kans dat je kosten betaalt. Hoe het pakje ook verzonden wordt.
      T.

      Comment


      • #4
        Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

        Sinds gisteren de trotse eigenaar van een US iPod Touch

        Was verzonden op 14/12, aangekomen bij Belgische douane op 20/20
        Daar blijven liggen tot maandag 14/1/2008

        Te betalen 82,06 EUR

        Als tegemoetkoming voor mijn lange wachten (was mijn Kerstcadeautje) heeft de verkoper mij de transportkosten (toch 35 USD) terugbetaald

        Was ook als "geschenk" aangegeven.

        Enfin, zit er niets mee in om de BTW te betalen zoals het hoort, maar 25 EUR "verhandelingskosten" ?

        Soit, 'k heb me'n speeltje...via wifi ideaal om op BD te surfen met Safari uiteraard.

        Comment


        • #5
          Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

          hier is de mail van de verkoper:


          Thank you for your email. We can ship via USPS EMS and the s/h/insurance fee is $60. This amount does not include the customs duty taxes.

          We can mark the item as a gift, however this may not save on customs duty tax. If there's any other question, please feel free email us.
          Thank you for your business.

          Tja, een GPS die 100 euro goedkoper is dan hier in België... ben zwaar aan't twijfelen om het te doen.

          Comment


          • #6
            Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

            ik heb 60€ betaald op een lensje van 120€ incl verzending.
            en idd ook 25 Eurokes voor de Post in Belgie.
            Nochtans werd ie niet met een gouden Cadillac afgeleverd

            Comment


            • #7
              Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

              Dan zal ik het ter plaatse moeten gaan kopen in de zomer als ik naar de VS ga, jammer toch, al die verdomde duane- en andere nutteloze kosten.

              Comment


              • #8
                Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

                De kans is groot dat je prijs gaat hebben.

                Van wat ik ervaren heb, wordt alles dat een echt pakje is (kilopost, geleverd door abx, niet door de postbode) goed gecontroleerd.

                Enkel als iets in een platte enveloppe zit en door de postbode kan meegenomen worden (formaat dat in belgie als niet-genormaliseerde brief telt) heb je kans dat het wel zonder kosten binnen raakt.. (zolang het ook als gift is aangeduid met lage opgegeven/verzekerde waarde)

                Ik vermoed dat je met de lage $-koers beter af bent van een relatief lage waarde te laten opgeven op factuur die nog aanvaardbaar is door de douane en daarop de invoerrechten te betalen, dan dat je probeert er zonder kosten af te raken en ze zelf bepalen hoeveel kosten 't worden..

                Bv op een gps die hier 250 euro kost kan je een factuur van $100 of $150 laten bijsteken en daarop invoerrechten/btw betalen, zal je waarschijnlijk goedkoper uitkomen dan proberen te foefelen, de douane te laten ontdekken dat het een gps is, die hier 250 euro kost, en op dat bedrag dan invoerrechten+btw + eventuele boete te betalen..

                Als je echt wil foefelen en valse verklaringen afleggen (iets dat ik niet aanraad - doe het volgende op eigen risico):
                Je kan ook proberen ipv als gift het als reparatie aan te duiden, maar dan moet je kunnen bewijzen dat je een pakje naar daar hebt gestuurd en eventueel betalingsbewijs voor die reparatie (en dan betaal je enkel op dat bedrag kosten).. zal waarschijnlijk ook niet pakken als de gps in de originele ongeopende doos zit en ik vermoed dat ze in het geval van een gps uit de usa dan willen weten of je er oorspronkelijk wel invoerrechten op hebt betaald..

                Had ik eens een probleem mee toen ik echt iets voor reparatie naar de usa had gestuurd en het op de terugweg door de douane werd tegengehouden, ik had geen bewijs dat ik het naar daar had gestuurd, gelukkig wou de reparateur een verklaring doormailen, is uiteindelijk wel zonder kosten (op 10 euro levering na) bij mij terechtgekomen. Ging wel over een specifieke printplaat, geen consumenten produkt..
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

                  aankopen uit de VS steeds douane aan mijn rekker
                  aankopen uit het oosten (hongkong, singapore,....) nooit douanekosten
                  reden
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

                    Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                    Dan zal ik het ter plaatse moeten gaan kopen in de zomer als ik naar de VS ga, jammer toch, al die verdomde duane- en andere nutteloze kosten.
                    In principe heb je dan nog dezelfde kosten als je wordt tegengehouden aan de douane...
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      aankopen uit de VS steeds douane aan mijn rekker
                      aankopen uit het oosten (hongkong, singapore,....) nooit douanekosten
                      reden
                      Misschien het verhoogde terreuralarm

                      Comment


                      • #12
                        Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                        In principe heb je dan nog dezelfde kosten als je wordt tegengehouden aan de douane...
                        Hmm toch niet hoor... Tenzij je zo dom bent om het product in originele, ongeopende doos met je mee te sleuren met de factuur er nog in

                        Comment


                        • #13
                          Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

                          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          aankopen uit de VS steeds douane aan mijn rekker
                          aankopen uit het oosten (hongkong, singapore,....) nooit douanekosten
                          reden
                          Ik koop ook geregeld uit het verre oosten, maar meestal zijn dat prulletjes die gemakkelijk in een enveloppe kunnen. Heb je er al grotere objecten gekocht?

                          Comment


                          • #14
                            Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            aankopen uit de VS steeds douane aan mijn rekker
                            aankopen uit het oosten (hongkong, singapore,....) nooit douanekosten
                            reden

                            Nooit douanekosten voor het Oosten.
                            Hoeveel keer heb je daar al iets gekocht om tot die conclusie te komen
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

                              Uit het Oosten: zaken van 1 € tot 600 € => nog extra douane tarieven (ebay teller staat op 98 )

                              Misschien het verhoogde terreuralarm
                              => nochtans meer namaak en heroinesmokkel uit het oosten
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment

                              Working...
                              X