Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / video ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / video ?

    Een tijd geleden kwam iemand parlofoon installeren voor onze 3 appartementen, blijkt dat mijn bel enkel werkt als de hoorn eraf ligt en die persoon is niet meer te vinden nu en hij kon er niet zoveel van.

    Zou ik dit zelf kunnen fixen op mijn intercom parlofoon in mijn appartement zelf, bvb 2 draden omwisselen dat de bel werkt als de telefoon erop ligt ?
    Want zie het niet zitten om te prutsen aan de gemeenschappelijke beneden. Eén buurvrouw heeft zelfs een met camera.

    -Zou ik proberen 2 draden om te wisselen zodat de bel gaat als de parlofoon erop ligt of zou dit niet lukken ?
    -Of een nieuwe parlofoon kopen, kun je al vinden voor €20 zag ik
    -Beneden is er dus een camera, zou ik in mijn appartement in de muur ook misschien een draad overhebben en welke precies, om videobeeld van de camera beneden te krijgen?
    -Is dit iets universeels of moet dit hetzelfde merk zijn om videobeeld te krijgen ?

    Zijn er mensen met ervaring hiermee, zou dit eens zelf willen proberen want die installateurs kosten geld.

  • #2
    Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

    Ga je er van uit dat alle parlofoons hetzelfde zijn?
    "een parlofoon", "2 draden" maar geen info wat betreft merk e.d. Hoe kan daar iemand een deftig antwoord op verzinnen? Het is zoals "mijn auto start niet, hoe komt dat?"
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Ga je er van uit dat alle parlofoons hetzelfde zijn?
      "een parlofoon", "2 draden" maar geen info wat betreft merk e.d. Hoe kan daar iemand een deftig antwoord op verzinnen? Het is zoals "mijn auto start niet, hoe komt dat?"
      Natuurlijk zijn die hetzelfde . Het zijn allemaal witte
      Last edited by notex; 1 januari 2020, 19:25.

      Comment


      • #4
        Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

        Op de parlofoon zelf staat "URMET" M. De lucchi design en op het bakje van de bel "Friedland"
        Een typenr staat er niet, weten jullie hiermee meer ?

        Comment


        • #5
          Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

          Ik denk eerder dat er in je binnen unit wat verleerd is aangesloten. Is het gewoon en parlefoon of zit er ook video bij?
          Hoeveel draden zijn er aangesloten op de binnen unit?

          Mcg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

            URMET catalogus (452 blz)

            Read Urmet 2017 nl by URMET BELGIUM on Issuu and browse thousands of other publications on our platform. Start here!

            Comment


            • #7
              Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

              Hieronder wat foto's, vroeger werkte dit precies wel, wij dachten altijd dat de hoorn er niet goed op lag, maar sinds dat die oudere man de videofoon voor buurvrouw heeft geinstalleerd werkt het dus omgekeerd.
              Enkel met hoorn eraf horen we de bel.

              Er zijn veel draden uit de muur met verschillende kleuren die niet gebruikt worden (zie 2e foto hieronder oranje, blauwe, roze, witte,....).
              Nu zitten er 2 groene draden onderaan vast, nog 1 groene in het midden, 2 donkerbruine en 2 lichtbruine (zie laatste foto onderaan).

              Mijn vraag is dus is dit universeel, kan ik bvb een andere parlofoon (telefoon/bel) aan mijn muur vastmaken of een parlofoon met videoontvanger met de juiste kleuren vastgemaakt ?
              Of moet dit ook van het merk Urmet zijn ?

              Het type nu is de Urmet 1745 herken ik aan de foto, maar wel de versie met 3 bellen.
              Модуль с цветной TV камерой стандартного разрешения, переговорным устройством и одной клавишей вызова, линия Sinthesi.


              Ik neem aan dat die gekleurde draden al langer in de muren van de appartementen zaten en dat er lukraak een merk uitgekozen werd.





              Last edited by KevinVdd; 1 januari 2020, 20:39.

              Comment


              • #8
                Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

                Het staat op de achterkant geschreven, wat de aansluitingen zijn.
                1-2 parlefoon gedeelte, waarop ook de spanning staat vermoed ik.
                9-10 is om het deurslot aan te sturen.

                Het is raar dat het probleem begonnen is nadat er bij de buren gewerkt is.

                Normaal kan je een andere binnenpost plaatsen.
                Dat moet niet hetzelfde merk zijn.
                Video gaat zo maar niet lukken tenzij alles hiervoor al aanwezig is.

                Mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

                  Misschien 1-2 dan omwisselen ofzo gezien de bel pas werkt als de hoorn er niet op ligt.

                  De moeilijkheid is nog (moest ik een nieuwe kopen met video-ontvanger) : hoe te weten als de overblijvende draden in de muur genoeg zijn voor video.
                  Weet niet welke kleuren enzo bij video horen. Maar het werkte dus wel van mijn ex-buurvrouw, nu kan ik niet meer checken want woont voorlopig niemand.
                  Ik denk dat de kabels aanwezig waren net zoals bij mij, want ze gaan niet zomaar kabels bijtrekken denk ik...

                  Zou de camera/bel bvb werken met deze :


                  Hier staat dat het een 4-wire systeem is, gebruik 4-core kabel voor de camera monitor.
                  Groen = call, yellow = video, blue = audio, zwart = aarding, rood = power.

                  Zoiets zou ideaal zijn (zonder camera inclusief dus, want die hangt al bij de deur).
                  Ik weet dus enkel niet als die draden zoals bij electriciteit compatibel zijn of de camera/bel beneden ij de deur en de video/bel ontvanger boven hetzelfde merk moeten zijn.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                  Het staat op de achterkant geschreven, wat de aansluitingen zijn.
                  1-2 parlofoon gedeelte, waarop ook de spanning staat vermoed ik.
                  9-10 is om het deurslot aan te sturen.

                  Het is raar dat het probleem begonnen is nadat er bij de buren gewerkt is.

                  Normaal kan je een andere binnenpost plaatsen.
                  Dat moet niet hetzelfde merk zijn.
                  Video gaat zo maar niet lukken tenzij alles hiervoor al aanwezig is.

                  Mvg
                  Last edited by KevinVdd; 1 januari 2020, 23:16.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

                    U kunt twee dingen doen: een vakman er bij halen of een draadloze bel met video kopen. https://www.amazon.de/dp/B07317YDRC/...K1BJPJQGJK19MC

                    Comment


                    • #11
                      Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

                      Vakmannen zijn véél te duur, er zitten hier vast en zeker kenners van electriciteit.
                      Draadloze bel met video kan ik niet kopen, er is reeds een camera beneden voorzien, is ingebouw in de unit met 3 bellen.

                      De link die u stuurt hebben ze overal met camera ingebrepen, deze die ik postte is enkel de videofoon.
                      Ik vroeg me af of die universeel zou werken, is gewoon een wired.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      U kunt twee dingen doen: een vakman er bij halen of een draadloze bel met video kopen. https://www.amazon.de/dp/B07317YDRC/...K1BJPJQGJK19MC

                      Comment


                      • #12
                        Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

                        Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                        Vakmannen zijn véél te duur, er zitten hier vast en zeker kenners van electriciteit.
                        Draadloze bel met video kan ik niet kopen, er is reeds een camera beneden voorzien, is ingebouw in de unit met 3 bellen.

                        De link die u stuurt hebben ze overal met camera ingebrepen, deze die ik postte is enkel de videofoon.
                        Ik vroeg me af of die universeel zou werken, is gewoon een wired.
                        Voor mijn werk heb ik vroeger er tientallen aangelegd bij particulieren in vrijstaande huizen als wel in grote flatgebouwen. Ik heb geen zin om hier een halve dag bezig te zijn om uit leggen hoe u dat zelf kan doen daarbij komt nog dat er diverse systemen zijn.
                        Dus haal er een vakman bij: dat doe je toch ook wanneer je pech krijgt met je auto? Ik in elk geval wel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

                          Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                          Vakmannen zijn véél te duur, er zitten hier vast en zeker kenners van electriciteit.
                          .
                          Parlofonie is een vak apart waar niet elke elektricien aan begint te werken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Parlofonie is een vak apart waar niet elke elektricien aan begint te werken.
                            Een parlofonist bestaat anders ook niet. [emoji16]

                            Elektriciens maken vaak wel keuzes in de producten die ze al dan niet plaatsen, maar een parlofoon wordt in de meeste gevallen wel door een elektricien geplaatst.
                            Idem voor domotica, de ene biedt het aan en de andere niet.
                            Het is vooral een kwestie van ermee te willen beginnen, er ook eens de moeite voor doen om het te begrijpen en al dan niet een opleiding van de fabrikant/verdeler te volgen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Intercom parlofoon appartement : bel werkt omgekeerd bij telefoon van hoorn / vid

                              Als je een schema kan lezen, kan je ook wel een parlefoon of videofoon instaleren.
                              Alleen hebben we hier geen schema, of weten we niet wat er geplaatst is..
                              Een videofoon werkt tegenwoordig vaak over twee draden met daartussen een voeding en een module die het video en audio signaal verwerkt.

                              Ik zou dus ook maar een hulplijn inschakelen.

                              Mvg
                              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                              Comment

                              Working...
                              X