Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inische Loopeendjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inische Loopeendjes

    Ik heb hier 8 jonge loopeenden voor mensen die intresse hebben
    Ze zijn gratis, wel zelf afhalen want met de post is dat een beetje moeilijk die facteurs doen nogal moeilijk over levende post
    Hierbij een foto van de kroost rechtsonder das de mama en neen de kip is niet de papa
    Dus wie intresse heeft laat maar weten.
    ps hier link wikipeda over deze eendjes http://nl.wikipedia.org/wiki/Indische_loopeend

    PS op een PS ze zijn handgevoerd dus tamme beestjes die het eten uit uw hand komen halen en als je blootvoets erbij gaat zijn je tenen een lekkernij voor hun dus effe opletten

    En hier de foto

  • #2
    Re: Inische Loopeendjes

    Niemand ???
    Als je weet hebt van een kinderboerderij in uw buurt mag je laten weten kan ik ook daar eens vragen of ze ze willen.

    Comment


    • #3
      Re: Inische Loopeendjes

      Is daar een bereidingswijze bij?

      't Zou handig zijn, als eventuele liefhebbers weten in welke streek jij woont.
      Last edited by Jos Vanhengel; 6 augustus 2013, 11:52.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Inische Loopeendjes

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Is daar een bereidingswijze bij?

        't Zou handig zijn, als eventuele liefhebbers weten in welke streek jij woont.
        Regio Waasland noord in De Klinge dus ik ben een voddenraper of smokkelaar of klompenmaker je mag zelf kiezen

        Comment


        • #5
          Re: Inische Loopeendjes

          Ha! van De KLinge!
          Ik ga ze niet komen halen want het is een beetje ver...
          Op de Hollandse Clinge is toch een kinderboerderij. Enfin, 7 jaar geleden toch. In de hoofdstraat die naar Hulst loopt.
          Maar ik laat het wel weten aan iemand die misschien interesse heeft in Sint-Gillis-Waas
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: Inische Loopeendjes

            Weet het De ster is vlakbij maar ze zitten nu al overvol met loopeendjes
            Was daar al eens om een lading te lossen dus die zien mij niet graag meer komen, er lopen er nu al een 30 tal rond

            Comment


            • #7
              Re: Inische Loopeendjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Is daar een bereidingswijze bij? ..................
              Hier staan twee van de beste snelkookpannen klaar om die loopeendjes hier te ontvangen.

              PS: en nu eens zien wie er hier eerst aan de deur staat: Bompie met die lekkere eendjes of de Amerikaanse inlichtingendienst NSA.
              LINK
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Inische Loopeendjes

                Ik volg Jos VH en Skitch: http://kookrecepten.wordpress.com/20...ard-a-lorange/
                Iemand?
                Wat zijn trouwens Inische Loopeendjes? Bedoel je Indisch? In dat geval: zeker serveren met rijst en curry.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Inische Loopeendjes

                  Neh ik kan wat ik kweek niet zelf opeten
                  Ze zijn weg, dat kom je niet snel tegen he dat een kinderboerderij er zelf omkomt.
                  Maar ze hebben een nieuwe thuis in Laarne gevonden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Inische Loopeendjes

                    Nochtans, wat zelf gekweekt is, is het lekkerste. Vraag het (bij ons zeker!) maar aan de boer die aan de consument heel wat anders verkoopt, dan wat-ie voor zichzelf "opzet". Ik vrees dat dat een zware maatschappelijke discussie wordt, en daarom dus niet.
                    Wij hadden vroeger een kalkoen, Joepie genoemd. Awel: wij hebben maanden van onze Joepie gegeten (ingevroren weliswaar).
                    Maar is het echt "Inische"? Want dat is nergens te vinden, hoor.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Inische Loopeendjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Nochtans, wat zelf gekweekt is, is het lekkerste. Vraag het (bij ons zeker!) maar aan de boer die aan de consument heel wat anders verkoopt, dan wat-ie voor zichzelf "opzet". Ik vrees dat dat een zware maatschappelijke discussie wordt, en daarom dus niet.
                      Wij hadden vroeger een kalkoen, Joepie genoemd. Awel: wij hebben maanden van onze Joepie gegeten (ingevroren weliswaar).
                      Maar is het echt "Inische"? Want dat is nergens te vinden, hoor.

                      lol daarom werd mijn dochter vegetarier omdat we zelf beestjes hadden en grapte dat we ze gingen opeten

                      En de officele benaming is Indische Loopeend, in volksmond worden ze flesseneenden genoemd.
                      Omdat ze zo recht lopen
                      Maar nu nog een paar weken wachten en ik heb weer een nestje pffffff die dingen zijn nog slechter dan konijnen

                      PS dit vond ik ook leuk de Engelse benaming http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Runner_Duck
                      Last edited by Bompie; 13 augustus 2013, 22:20.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Inische Loopeendjes

                        Aha... en zo ken ik ze weer! Lekker, man!

                        Onze twee zoons zijn ook eens vegetariër geweest... onder invloed van slechte vrienden!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Inische Loopeendjes

                          Ik had geen probleem met dat vegetariër van mijn dochter zo kon ik 2 verschillende dingen opeten
                          Kreeg gisteravond telefoon van mijn vriend die mijn Hollands kwakers oppast doordat ik met die jonge loopeendjes zat.
                          Met de vraag of ik ze terug wilde halen ......... te samen met hun 5 jongskes.
                          Ben ergens ingesukkeld met die eenden waar ik geen eind meer in zie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Inische Loopeendjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                            ......
                            Maar nu nog een paar weken wachten en ik heb weer een nestje pffffff die dingen zijn nog slechter dan konijnen
                            schudden een optie.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Inische Loopeendjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              schudden een optie.
                              grt,bouk.
                              Weet het maar mijn kleinkids wilde een keer jonge eendjes zien en bij deze dus maar ik had niet verwacht dat ik 3 nesten had
                              Dat was van het goede teveel.
                              De verlofgangers zijn ook al terug maar zonder dat nestje jongskes die zijn ook al weg.
                              Volgende is nog een loopeend en dan is het gedaan, dan gooi ik de mannekes buiten
                              Neen volgende eenden eitjes worden geschud, had echt niet verwacht dat die andere ook ging broeden maar nu zijn de
                              eitjes mooi opgepoetst dus moet ik wachten tot ze uitkomen. (en dat zijn er maar 5 oef )
                              Ik heb 2 hokken een voor de kippen en een voor de eendjes maar om de haverklap wisselen ze van plaats.
                              Dan liggen er kip eitjes in het eenden hok en eenden eitjes in het kippen hok

                              Comment

                              Working...
                              X