Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

infra-rood kabeltje (verlengstuk)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • infra-rood kabeltje (verlengstuk)

    Onze Telenet digicorder staat in een houten kastje. Als we deze nu bedienen (met de afstandsbediening) moet steeds het deurtje van het kastje open staan.
    Er zouden verlengstukjes bestaan die je aan de ene kant aansluit aan de digicorder en aan de andere kant zou een infra-rood oogje zitten, dat je dan naast de tv kan kleven ofzo, zodat je via dat oogje de digicorder kan bedienen.
    Weet iemand waar ik aan zo'n kabeltje kan geraken ?
    En werkt het op een digicorder (Telenet) ?

    Volgens de installateur zou dit in de handel bestaan maar hij wist ook niet waar je er aan zou kunnen geraken.

  • #2
    Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

    Ik heb ze pas nog gezien bij Globo, een electrozaak te Bree.
    Volgens mij kan je ze in elke winkel kopen waar ze TV/video/DVD-toestellen verkopen.
    Fuji FinePix S100fs

    Comment


    • #3
      Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

      Ik ben al in twee zaken hier in de buurt geweest. Ze wisten wel dat zoiets bestond, maar ze konden er niet aan geraken ... ze wisten toch niet waar ze er aan konden geraken.
      Ter info : het is in de westhoek (west-vlaanderen) dat ik geweest ben

      Comment


      • #4
        Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

        Ik denk dat jij dit zoekt van Marmitek. Toch ?
        Ze hebben nog andere (handige) spullen. Veel surf en leesplezier.

        Slu !

        Tjerri

        Comment


        • #5
          Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
          Ik denk dat jij dit zoekt van Marmitek. Toch ?
          Ze hebben nog andere (handige) spullen. Veel surf en leesplezier.

          Slu !

          Tjerri
          Dat lijkt me nogal een duur en complex dingetje. Volgens de Telenet installateur zou het niet meer dan een kabeltje zijn, dat je aansluit aan je digicorder.

          Comment


          • #6
            Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

            Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
            Dat lijkt me nogal een duur en complex dingetje. Volgens de Telenet installateur zou het niet meer dan een kabeltje zijn, dat je aansluit aan je digicorder.
            Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
            Volgens de installateur zou dit in de handel bestaan maar hij wist ook niet waar je er aan zou kunnen geraken.
            Dus hij weet dat het bestaat maar niet waar je eraan kan geraken en ... het is niet complex dus niet duur

            Jusst my 2 cents : hetgeen wat ik je voorstel is hetgene wat technisch mogelijk is. Dat je goedkoper kan vinden weet ik niet, het is het goedkoopste dat ik gevonden heb, en geloof me, ik ben er een tijdje op zoek naar geweest. Dat zoiets niet meer dan een kabeltje is is zever Je moet je IR signaal met minimaal verlies kunnen doorsturen en zoiets kunt ge niet met "een kabeltje", zelfs niet met glasvezel, omdat je een zeker oppervlakte nodig hebt om je receiver aan te sturen.

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

              @ Tjerri : ik ken er niet zoveel van, dus ik zeg maar wat men mij zegt.
              In elk geval bedankt voor het opzoekwerk en de info.

              Comment


              • #8
                Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Ik denk dat jij dit zoekt van Marmitek. Toch ?
                Ze hebben nog andere (handige) spullen. Veel surf en leesplezier.

                Slu !

                Tjerri
                Dit is er zo eentje wat ik heb gezien bij onze lokale elektrowinkel.
                Het was wel het duurste model, ze hadden er nog eentje waarbij het nieuwe 'oogje' niet zo compact was, maar meer ingebouwd in een zilvergrijs plastic bakje ter grootte van ongeveer een computermuis (maar platter).
                Dat kwam op ongeveer 25 euro.

                Bel anders eens naar die winkel om te vragen welk merk/leverancier het was. Dan kan je zoeken naar een verdeler in je buurt.


                Succes met je zoektocht!
                Fuji FinePix S100fs

                Comment


                • #9
                  Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

                  is dat wel verstandig, van telenetdigicorders en dvd spelers en aanverwante, in een gesloten kastje te zetten ?

                  Die dingen produceren nog wat warmte, die hebben dus ook lucht circulatie nodig.
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    is dat wel verstandig, van telenetdigicorders en dvd spelers en aanverwante, in een gesloten kastje te zetten ?

                    Die dingen produceren nog wat warmte, die hebben dus ook lucht circulatie nodig.
                    Opzet bij mij : alles in de kamer ernaast maar uit het zicht.
                    Indien niet mogelijk : kast voorzien van achter onderaan grote verluchtingsgat(en) en bovenaan. Natuurlijke ventilatie (systeem ingekastte koelkast)

                    Tjerri

                    Comment


                    • #11
                      Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                      Dat zoiets niet meer dan een kabeltje is is zever Je moet je IR signaal met minimaal verlies kunnen doorsturen en zoiets kunt ge niet met "een kabeltje", zelfs niet met glasvezel, omdat je een zeker oppervlakte nodig hebt om je receiver aan te sturen.

                      Tjerri

                      Zo een infrarood kabelke is echt een prul van niks :



                      Heb er hier zo verscheidene liggen..... Worden steevast meegeleverd bij elke PCI- TV kaart van 40 € met bijbehorende afstandsbediening. Weet niet of de aansluiting past voor je Digicorder; is namelijk 3.5 mmstereojack. Mocht het passen kan ik je er eentje opsturen teamen met de remote (enkel verzendingskost te betalen). Gebruik namelijk mijn toetsenbord voor de TV.
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

                      Comment


                      • #12
                        Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

                        @ Defenderke : ik ken niet veel van IR systemen, maar als ik zo'n kabeltje zoals dat van jou zou gebruiken, kan ik dan de originele telenet afstandsbediening nog gebruiken of niet ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

                          Ik denk het wel want dat IR oogje is enkel maar de "postbode"
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

                          Comment


                          • #14
                            Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

                            Zo een infraroodkabeltje is volgens mij niet wat je zoekt.
                            Je moet een verlengstuk van je infraroodoogje op je digicoder hebben.
                            Fuji FinePix S100fs

                            Comment


                            • #15
                              Re: infra-rood kabeltje (verlengstuk)

                              Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                              Zo een infraroodkabeltje is volgens mij niet wat je zoekt.
                              Je moet een verlengstuk van je infraroodoogje op je digicoder hebben.
                              En hoe ziet dat er dan uit ?
                              Van IR ken ik niets hé.
                              Ik had begrepen dat het een kabeltje was, waarvan je het oogje naast de tv ofzo kon kleven.
                              Dju toch, de zoektocht is moeilijker dan ik dacht

                              Comment

                              Working...
                              X