Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inductiekookplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inductiekookplaat

    Hallo ik heb een vraagje over een inductiekookplaat.
    We zijn aan het kijken voor een nieuw inductiekookplaat.
    Ons oog viel op een aeg met 4 dezelfde kookzones van 21 cm.
    We zijn met 4 personen en t´vrouwke gebruikt graag haar tefal pan van 24 cm.
    Dus als ik het goed begrijp zouden we deze nog kunnen gebruiken echter zal de buiten rand van 1,5 cm niet opwarmen?

  • #2
    Re: Inductiekookplaat

    Die 1,5 cm zal wel opgewarmd worden vanuit de wel opgewarmde zone, maar uiteraard minder.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Inductiekookplaat

      Oorspronkelijk geplaatst door yeplahoi Bekijk bericht
      Hallo ik heb een vraagje over een inductiekookplaat.
      We zijn aan het kijken voor een nieuw inductiekookplaat.
      Ons oog viel op een aeg met 4 dezelfde kookzones van 21 cm.
      We zijn met 4 personen en t´vrouwke gebruikt graag haar tefal pan van 24 cm.
      Dus als ik het goed begrijp zouden we deze nog kunnen gebruiken echter zal de buiten rand van 1,5 cm niet opwarmen?
      Ik heb ook zo een maar van Siemens....21cm hoogte/breedte...altijd een gesukkel als je iets grotere pan/potten wil gebruiken...
      Voorheen had ik een Miele met 4 afzonderlijke ronde inductie vlakken van mekaar met verschillende groottes...vond ik stukken beter

      Comment


      • #4
        Inductiekookplaat

        Hier een AEG en geen enkel probleem als de pan iets groter is.
        In dagelijks gebruik merk je daar niets van.
        Trouwens sommige oude halogeen kookplaten hadden ook maar 2 parallelle lampen, dat warmde ook voldoende de pan zonder dat er tot op de boord een verwarmingselement zat. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Inductiekookplaat

          Ik heb een novy, maar daarvoor ook een AEG.
          Daar staat/stonden geen zones op. Enkel een puntje of bij de AEG een kruisje.
          Je gaat dit niet merken.

          Wat je wel gaat merken is dat je in het begin je boter gaat laten aanbranden en veel gaat laten overkoken omdat inductie wel heel snel warm wordt

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Inductiekookplaat

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Hier een AEG en geen enkel probleem als de pan iets groter is.
            In dagelijks gebruik merk je daar niets van.
            Trouwens sommige oude halogeen kookplaten hadden ook maar 2 parallelle lampen, dat warmde ook voldoende de pan zonder dat er tot op de boord een verwarmingselement zat. [emoji6]
            inductie heeft geen lampen

            Comment


            • #7
              Re: Inductiekookplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier een AEG en geen enkel probleem als de pan iets groter is.
              In dagelijks gebruik merk je daar niets van.
              [emoji6]
              Klopt, maar het wordt lastig als je 4 stuks gebruik tegelijk dan passen ze ineens niet meer...toch niet met 4 keer 21cm
              Onze pan is 24 of 28cm en sommige kookpotten 20, 22,24 cm..als je dan een iets grotere wil gebruiken dan wordt het lastiger waar ik vroeger met de miele en uiteenliggende zones geen last van had...

              Comment


              • #8
                Re: Inductiekookplaat

                Je plaat zal wel evengroot zijn dan je vorige vuur denk ik.
                Als vervanger moet de plaat toch passen in het bestaande gat.
                Met een kookzone bedoelen ze de zone waar de spoelen onder zitten die een stroom door de bodem van je pan laten lopen.
                Die zone zal bij jouw dan 21 cm zijn. Maar daar kan je gerust een grotere pan opzetten.
                En een plaat van 42 cm breed zou toch maar smal zijn.

                Mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: Inductiekookplaat

                  Toch een ander model aangekocht.
                  Met verschillende zone die ik kan samen voegen.
                  Toch bedankt voor de info.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Inductiekookplaat

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    inductie heeft geen lampen
                    Dat weet iedereen nu ook wel zeker? [emoji849]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Inductiekookplaat

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Klopt, maar het wordt lastig als je 4 stuks gebruik tegelijk dan passen ze ineens niet meer...toch niet met 4 keer 21cm
                      Onze pan is 24 of 28cm en sommige kookpotten 20, 22,24 cm..als je dan een iets grotere wil gebruiken dan wordt het lastiger waar ik vroeger met de miele en uiteenliggende zones geen last van had...
                      De vraag was volgens mij of het een probleem was dat de pan iets groter is dan de zone.
                      Met zone versta ik hier het afgelijnd gedeelte waar de pan moet staan.
                      Uiteraard hoe meer plaats, hoe eenvoudiger om alles te plaatsen.

                      Als men vier extra grote pannen tegelijk wil gebruiken, dan zal men wel op de meeste kookplaten in de problemen komen.
                      Dat het dan vier zones van 21 of vier zones van 24 cm zijn zal op zich niets uitmaken mits de pannen best centraal op de zone moeten staan.

                      Met een kookplaat van 60 breed is er sowieso niet veel reserve, eentje van 90cm breed is dan wel een groter voordeel zijn,maar niet iedereen heeft daarvoor de plaats.
                      Wat soms wel een grote impact kan hebben is de zone waar de bedieningsknoppen staan ... bij sommige kookplaten staan die wel heel slecht geplaatst of nemen ze te veel plaats in beslag.

                      Hier twee zones van 21 en eentje tot 31 en een iets kleinere ervoor en +/- 80cm breed.
                      Maar ieder gezin is anders en ieders kookkunsten (behoeften) ook. [emoji6]
                      Last edited by VerSeg; 21 januari 2021, 21:01. Reden: Typfout
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Inductiekookplaat

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat weet iedereen nu ook wel zeker? [emoji849]
                        Nochtans stond er op die andere soort "halo, geen lampen".

                        Comment


                        • #13
                          Re: Inductiekookplaat

                          Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
                          Nochtans stond er op die andere soort "halo, geen lampen".
                          Kan je even decoderen wat je bedoelt met deze reactie?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X