Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IMac 2010 black screen of death?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IMac 2010 black screen of death?

    Als ik mijn Imac opstart krijg ik eerst een wit scherm met het appeltje, en het startgeluid.

    Na een minuutje krijg ik een zwart scherm met de muiswijzer. Draadloze muis werkt, en alls ik op het toetsenbord begin te tokkelen krijg ik na een tijdje ook de tikken of soort gong.

    Wat heb ik al geprobeerd?

    Nieuwe installatie
    Terugzetten van de backup was geslaagd

    Maar na herstart is het altijd weer hetzelfde.

    Iemand tips?

  • #2
    Re: IMac 2010 black screen of death?

    Moeilijk te zeggen. Zou wel eens hardware kunnen zijn. Heb je een externe harde schijf van waarmee je kunt booten?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: IMac 2010 black screen of death?

      Zou je hiermee (klik) het probleem niet kunnen achterhalen?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: IMac 2010 black screen of death?

        Goeie tip, Luc! Mijn raad in een dergelijk geval is een externe harde schijf "met alles d'erop en d'eraan". Ik beschik zowel over een 'bootable' Thunderbolt HD waar een systeem en basisconfiguratie op geïnstalleerd zijn, als een gepartioneerde HD met een kloon van de interne HD (bij mijn sprong van 10.8 naar 10.9 heb ik een eerst een kloon gemaakt; later bij de stap van 10.9.1 naar 10.9.2 heb ik -omdat ik dat kon, niet omdat het echt nodig was- een nieuwe kloon gemaakt op de andere partitie. Uiteraard ga je eerst na of een en ander werkt (en dus 'bootable' is). Die harde schijven zijn voorzien van de nodige utitities: buiten de basis "Disk Utility" zijn dat bij mij zowel Disk Warrior als Drive Genius.
        Als, bv in het geval van TS "terugzetten van de backup" resulteert in hetzelfde (na rebouten), zou er een probleem kunnen zijn met de software.
        Je hebt bij de nieuwere systemen ook de ingebouwde (onzichtbare) recovery partitie, maar daarmee heb ik nog geen ervaring. ()

        Maar zolang we niet meer informatie krijgen, kunnen we vanop afstand niet veel doen, vrees ik. Bovendien, als het hardware is (bv extra RAM dat problemen geeft - heb dat ooit zelf meegemaakt), is het niet voor mij (), en is mijn enige raad: terug naar de winkel ermee.
        Last edited by LesC; 11 maart 2014, 10:08.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: IMac 2010 black screen of death?

          Bedankt voor de tips.

          Ik heb eerst een schijfcontrole gedaan, dan herstel schijfbevoegdheden, maar nog steeds niks.

          In de nacht van zaterdag op zondag heb ik dan de backup teruggezet, maar zonder resultaat.

          Dus, nu is die terug in de winkel, laat ze maar eens zoeken.

          Comment

          Working...
          X