Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik zoek de ideale tip...

    Hallo,


    Bij ons was het belangrijk dat het systeem probleemloos uit te breiden was naar andere kamers/terras en daar naar andere bronnen kon geluisterd worden.
    Terwijl de TV aanstaan kan je via de Bose binnen naar dat geluid luisteren, iemand op het terras kan naar een favoriete CD luisteren en de keukenpiet kan naar het radionieuws luisteren.
    Dat was voor ons ook belangrijk.

    Jaja

    Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
    Sorry was niet kwaad bedoelt ;-)
    En zoals je zegt, zolang jullie er tevreden over zijn... En één ding zijn ze wel top, qua design en tevens compact zijn, zijn ze een winner ;-)
    Als ik hier met mijn 50kg wegende sub die groter is dan een mini frigo, bij een vrouw kom aanzetten krijg je dat maar moeilijk verkocht om dat in de woonkamer te plaatsen
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #17
      Re: Ik zoek de ideale tip...

      Maar dit kan tegenwoordig op de meeste receivers ook hoor.
      Ik kan hier drie zones aansturen waarvan 2 met video signaal.

      Dus in de keuken CD luisteren, woonkamer BluRay en bureau TV kijken.
      Zolang ik het bij een 5.1 hou, kan ik de 2 overige kanalen gebruiken voor een andere zone, dus geen bijkomende versterker nodig. Voor de derde zone heb ik wel nog een extra versterker nodig.


      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Hallo,


      Bij ons was het belangrijk dat het systeem probleemloos uit te breiden was naar andere kamers/terras en daar naar andere bronnen kon geluisterd worden.
      Terwijl de TV aanstaan kan je via de Bose binnen naar dat geluid luisteren, iemand op het terras kan naar een favoriete CD luisteren en de keukenpiet kan naar het radionieuws luisteren.
      Dat was voor ons ook belangrijk.

      Jaja
      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

      Comment


      • #18
        Re: Ik zoek de ideale tip...

        Het is me allemaal duidelijk hoor.
        Als niet kenner van audio materiaal zal ik met mijne maat toch eens eerst moeten gaan luisteren vrees ik. Maar een oor is snel gevuld denk ik... Allez dat van hem toch. Ik moest gewoon even polsen hier wat jullie hier allemaal te vertellen hadden zodoende ik met deze expertise aan de slag kan.. Ik moet het toch niet betalen en das maar goed ook.

        Het geluid wat hij nodig heeft is gewoon om zijn tv geluid van de digicorder te versterken en af en toe eens wat muziek op te zetten.. ..ook via die decoder. Dus geen hoogstaande cinema taferelen maar toch het gevoel krijgen dat je er toch een beetje inzit...snappie?
        Dus...zodoende mijn uitleg.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #19
          Re: Ik zoek de ideale tip...

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Enne ik denk dat er in hifi dikwijls fel overdreven wordt....
          Inderdaad ... het meeste waarmee ze overdrijven is "het moet klein zijn, geen draden hebben of zien en het moet perfect spelen".
          Sorry maar klein en goed gaat niet samen in audioland ... enkel klein en aanvaardbaar volgens vereisten is dan mogelijk.
          Een luidspreker heeft een klankkast nodig ... daar kan je niet tussenuit.
          Dat wil niet zeggen dat mensen niet tevreden kunnen zijn met wat ze hebben.
          Last edited by VerSeg; 7 november 2012, 12:06.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Ik zoek de ideale tip...

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Het geluid wat hij nodig heeft is gewoon om zijn tv geluid van de digicorder te versterken en af en toe eens wat muziek op te zetten.. ..ook via die decoder. Dus geen hoogstaande cinema taferelen maar toch het gevoel krijgen dat je er toch een beetje inzit...snappie?
            Dus...zodoende mijn uitleg.
            Hij moet dan wel de tv aansluiten op de receiver voor het geluid van de digicorder, anders heb je veel kans op lipsync.
            Voor de radio kun je die wel rechtstreeks aansluiten.
            Het tv beeld is nou eenmaal langzamer op het scherm dan het geluid bij de receiver.

            Ruud
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #21
              Re: Ik zoek de ideale tip...

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,


              Bij ons was het belangrijk dat het systeem probleemloos uit te breiden was naar andere kamers/terras en daar naar andere bronnen kon geluisterd worden.
              Terwijl de TV aanstaan kan je via de Bose binnen naar dat geluid luisteren, iemand op het terras kan naar een favoriete CD luisteren en de keukenpiet kan naar het radionieuws luisteren.
              Dat was voor ons ook belangrijk.

              Jaja
              Dat kan prima met verschillende recente versterkers ook

              Het is goed dat je tevreden bent over je systeem, het is zeker goed geluid, maar prijs/kwaliteit is het niet zo fantastisch. Een aantal maanden geleden kochten we thuis een nieuwe geluidsinstallatie. Bose draagde de initiële voorkeur weg, voornamelijk vanwege de compactheid. Na het luisteren naar verschillende Bose systemen (van de goedkope 123 setjes tot de duurste met jewel cube boxen) en het luisteren naar zuilen van B&W en Kef, was duidelijk dat Bose erg ver weg was van deze kwaliteit. Compactheid heeft een prijs. Uiteindelijk kozen wij voor een middenoplossing, 2 B&W CM8 zuilen en een Rotel RCX-1500 receiver, waar een cdspeler, internetradio en mediaspeler via usb in geïntegreerd is. De geluidskwaliteit hiervan is veeeeeel beter als eender welk Bose setje (mss niet hun dure, professionele boxen, maar alleszins de setjes met de 'melkpakjes').
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #22
                Re: Ik zoek de ideale tip...

                Een goeie middenklasse receiver met nogal wat mogelijkheden via netwerk is de Pioneer VSX 921 of 922.
                Ik heb die samen met 2 vloerstaanders van KEF, en een center speaker.
                De vloerstaanders heb ik als eindereeks gekocht aan de helft van de nieuwprijs, de center gewoon tweedhands voor een prikje.
                Alles samen toch een 1500€ aan uitgegeven.

                De speakers kunnen zeker goedkoper, maar je moet luisteren.
                Mijn vloerstaanders gaan tot 33Hz, en daarom zou een goedkope subwoofer bijna niks toevoegen. Om nog een verschil te horen zou ik een sub van 1000€ moeten toevoegen, en dat vind ik net iets te veel.

                Ik vind het fantastisch klinken.

                Comment


                • #23
                  Re: Ik zoek de ideale tip...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Een goeie middenklasse receiver met nogal wat mogelijkheden via netwerk is de Pioneer VSX 921 of 922.
                  Ik heb die samen met 2 vloerstaanders van KEF, en een center speaker.
                  De vloerstaanders heb ik als eindereeks gekocht aan de helft van de nieuwprijs, de center gewoon tweedhands voor een prikje.
                  Alles samen toch een 1500€ aan uitgegeven.

                  De speakers kunnen zeker goedkoper, maar je moet luisteren.
                  Mijn vloerstaanders gaan tot 33Hz, en daarom zou een goedkope subwoofer bijna niks toevoegen. Om nog een verschil te horen zou ik een sub van 1000€ moeten toevoegen, en dat vind ik net iets te veel.

                  Ik vind het fantastisch klinken.
                  Inderdaad Full range speakers die 33Hz aankunnen klinken kun gemakkelijk mee met de goedkope subs, en doen het soms zelfs stukken beter.
                  Wel even meegeven voor wie speakers gaat kopen, naast het frequentie bereik staat er vaak -3dB of zelfs -6dB. Dat wil zeggen dat je bij die frequenties het volume al 3/6 dB stiller is. Dus sommige fabrikanten gebruiken graag de waardes van -6dB om een groter frequentie bereik te kunnen meegeven.

                  Een goede sub kost inderdaad wat geld. Maar deze brengen ook echt een extra dimensie die je niet met vloerstaanders kan bereiken. Je mag toch snel rekenen op een 565€, daarvoor heb je een BK XXLS400, gaat onder de 20Hz (-3dB). En beschikt over een ingebouwde 400W continu discrete Bipolar versterker. Want ook het vermogen van zo'n sub is belangrijk. Ik ben aan mijn 4e toe. De eerste had 110W en heb ik nog 22000Bfr (550€) voor betaald. Nooit tevreden over geweest, en mijn huidige vloerstaanders zijn beter. Dan vervangen door een 25000Bfr (625€) kostende 250Watt Subwoofer was iets beter maar nog niet wat je er van verwacht. Dan ben ik overgestapt op SVS subwoofers, de eerste was de SVS SB12-Plus, koste zo'n 750€, haalde 22Hz (-3db) en was voorzien van een 450 Watt Bash Amp versterker. En hij was compact en mooi van design en passeerde zonder problemen de WAF (Wife Acceptance factor ). Wawww dat was hoe een subwoofer moet klinken. Omdat ik later de kans kreeg om zijn grotere broer te kopen en die van mij door te verkopen zonder veel opleg heb ik nu naar maximale tevredenheid een SVS PB12-Plus, 525 Watt en haalt 12Hz (-3dB). Als ik nu naar Jurasic Park kijk, voel ik ook de dinosaurus rondlopen, en bij explosies voel ik echt een drukgolf door de woonkamer gaan.

                  Maar inderdaad iedereen moet voor zichzelf zeggen waar hij de lijn trekt, in wat hij wil en in wat hij eraan wilt uitgeven. Ik heb veel geld gestoken in mijn audio-video installatie, terwijl anderen hier dan weer kapitalen uitgeven aan hun foto apparatuur en dan zijn er anderen die kapitalen uitgeven aan hun wagen. Ieder zijn ding zeker ? ;-)
                  Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Er is maar één tip.
                    Koop gewoon géén Bose.

                    Als je toch 1000€ wil spenderen zonder te veel kabels, koop een deftige soundbar, of een AV receiver en een paar goede bookshelve speakers.
                    Bose is overprijsde rommel, en het mist een serieus stuk van het soundspectrum.
                    Grappig bose afraden een deftige soundbar aanraden terwijl er geen enkele soundar is met een deftig bereik? ook die van bose niet,1000 euro is wel wat weinig vind ik
                    Overprijsde rommel ok als jij dat vind ,ik ben er zeer tevreden van maar ik beluister dan ook geen zware klassieke stukken enkel stevige blues en rock.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                      Ik heb er weinig verstand van en bijgevolg eigenlijk niets toe te voegen, alleen een vraagje.
                      Ik heb al een set luidsprekers en een versterker/receiver (hoe jullie het ook moge noemen)
                      Ik ben enkel nog op zoek naar een degelijke center speaker, maar niet te duur (heb je al iets voor een 100 a 150 euro?).
                      Ik verwacht er dus ook niet de kwaliteit van een echte cinema van. Gewoon wat muziek in huis en af een toe een filmpje is het doel.

                      alvast bedankt
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        Ik heb er weinig verstand van en bijgevolg eigenlijk niets toe te voegen, alleen een vraagje.
                        Ik heb al een set luidsprekers en een versterker/receiver (hoe jullie het ook moge noemen)
                        Ik ben enkel nog op zoek naar een degelijke center speaker, maar niet te duur (heb je al iets voor een 100 a 150 euro?).
                        Ik verwacht er dus ook niet de kwaliteit van een echte cinema van. Gewoon wat muziek in huis en af een toe een filmpje is het doel.

                        alvast bedankt
                        Ook hier is de boodschap dat je ze moet beluisteren. De center speaker is bij film een heel belangrijke speaker. Alle spraak komt door die speaker. En ik vermoed dat je wel wil verstaan wat er gezegd wordt.
                        Voor die prijs kan je zeker iets vinden. Ik zou voorstellen draai de rollen om.
                        Ga naar de winkel en beluister enkele center speakers. Noteer deze die jou aanstaan. Daarna kan je ons nog altijd vragen wat onze mening is over de degelijkheid (zoals je merkt over smaken valt niet te discuteren).
                        Maar merken zoals KEF, Mordaunt-Short, B&W, KEF, Monitor Audio, Wharfedale, Dynaudio, Canton, Focal, Jamo, Boston Acoustics, Advance Acoustics, Klipsch, Mirage & Cabasse zijn stuk voor stuk goede luidspreker fabrikanten.

                        Het spreekt voor zich dat je een center van 125€ niet kan vergelijken met één van 1500€. Maar normaal zal je niet hoeven te klagen van die merken.
                        Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                          Grappig bose afraden een deftige soundbar aanraden terwijl er geen enkele soundar is met een deftig bereik? ook die van bose niet,1000 euro is wel wat weinig vind ik
                          Overprijsde rommel ok als jij dat vind ,ik ben er zeer tevreden van maar ik beluister dan ook geen zware klassieke stukken enkel stevige blues en rock.
                          Bij Bose betaal je véél te veel, en er zit een gat in het frequentiebereik.
                          Bij een soundbar is er geen gat, je mist gewoon wat lage frequenties.
                          En ... lage frequenties zijn duurder dan hoge frequenties. Dus goed laag mat 1000€ is niet realistisch.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                            Heb al ongeveer 20 jaar Bose acoustimass 5 series 2, ben meer als tevreden, zo tevreden dat ik de hoofdtelefoon QuietComfort® 15 Acoustic Noise Cancelling® gekocht heb, en weer tevreden.
                            Maar er zullen zeker beter toestellen bestaan dat ontken ik niet.
                            Canon Powershot G3

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                              Ik heb hier ook al jaren een set Bose 401 luidsprekers, en die klinken ook niet zo slecht.
                              Aan lage tonen is er zeker geen gebrek bij deze luidprekers, maar die zijn ook een heel stuk groter dan de "boekenkastluidsprekers" van tegenwoordig.

                              Ik gebruik niet alle aansluitmogelijkheden op mijn versterker, maar de luidprekers staan gewoon naast de tv, en dan komt het geluid ook van de juiste plaats.
                              Op mijn versterker kan ik dus 5 luidprekers + een subwoofer aansluiten, maar die twee luidprekers zijn voor mij al voldoende (de subwoofer heb ik zelfs helemaal niet nodig).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                                @Bart: wat jij hebt van Bose is dan ook het enige wat de moeite Waard is, samen met de 801 modellen .

                                Die speakers hebben dan ook een kast in hout, en geen plastieken stekkedoosje.

                                Comment

                                Working...
                                X