Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik wil me uitschrijven

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ik wil me uitschrijven

    Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
    Ik weet niet wat er speelt maar je kan de andere rubrieken toch links laten liggen als alleen de fotohoek je interesseert ?
    Steeds minder belangstelling voor de fotohoek - klopt - maar door eruit te stappen doe je wel mee aan die trend.
    Er is nood aan mensen die posten maar vooral ook commentaren schrijven.
    Groeten,
    Peter
    Steeds minder belangstelling misschien niet, maar wellicht eerder een gebrek aan tijd. Fotograferen is één ding, dan nog de tijd (kunnen) nemen om ze online te plaatsen is iets anders.
    Ik zie van mezelf dat ik steeds minder tijd heb om zelfs maar iets met m'n hobby's te doen. 't Leven wordt alsmaar drukker ; ik spreek nu wel voor mezelf maar ik denk dat dat wel ietwat veralgemeend mag worden.

    Het is inderdaad zo dat TS ook gewoon kan wegblijven en dan eens weer komen piepen wanneer hij meer tijd heeft
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: ik wil me uitschrijven

      Je hebt toch een paar goeie moppen geschreven in de moppenafdeling van "een fotografieforum".
      Gelukkig gaan deze niet in rook opgaan dan
      We kunnen er beter mee lachen hé

      Greetz,

      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #18
        Re: ik wil me uitschrijven

        Dit is een zaak voor onze Admin. Een Mod kan zoiets niet.
        Wat er gebeurt, is dat je nick wordt vervangen, bv door Guestxxx. Je posts blijven dus staan, maar jouw nick is weg!
        Als je dit via een ticket hebt aangevraagd, zal onze Admin het wel oppikken. Indien niet, zal ik 'm over een paar dagen wel 'ns aanporren.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: ik wil me uitschrijven

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Met GDPR mogen ze uw persoonlijke gegevens niet verwerken zonder toelating en moeten ze op verzoek verwijderd worden uit de database.
          Echter zijn teksten (reacties in topics) die je zelf online gezet hebt geen persoonlijke gegevens en een nickname ook niet.
          Persoonlijke gegevens zijn naam, adres, rijksregisternummer, ip-adres, ...
          Het zijn geen persoonlijke gegevens maar persoonsgegevens. Nuance misscchien, maar een nick is wel een persoonsgegeven want het kan via je inschrijving etc terug aan jou gelinkt worden (je hebt op zijn minst een email adres moeten opgeven). En het is niet omdat je dat vraagt dat het ook zal gebeuren want er kunnen wettelijke vereisten zijn die maken dat die gegevens nog x tijd moeten bijgehouden worden. Ik denk bvb niet dat de fiscus je gaat wissen als je dat vraagt

          Dus je posts anoniem maken is eigenlijk de beste oplossing.

          Comment


          • #20
            ik wil me uitschrijven

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Het zijn geen persoonlijke gegevens maar persoonsgegevens. Nuance misscchien, maar een nick is wel een persoonsgegeven want het kan via je inschrijving etc terug aan jou gelinkt worden (je hebt op zijn minst een email adres moeten opgeven).
            Klopt, al zou een e-mailadres ook niet mogen bijgehouden worden want het is een link waarmee naar iemand verwezen wordt.
            Al bestaan daar veel discussies over of een e-mail als info@ hetzelfde is als naam@.

            En het is niet omdat je dat vraagt dat het ook zal gebeuren want er kunnen wettelijke vereisten zijn die maken dat die gegevens nog x tijd moeten bijgehouden worden. Ik denk bvb niet dat de fiscus je gaat wissen als je dat vraagt

            Dus je posts anoniem maken is eigenlijk de beste oplossing.
            Klopt ... maar niet elk bedrijf of elke vereniging heeft wettelijke verplichtingen op dat gebied.
            Voldoende anoniem maken is inderdaad een manier dat opgenomen is in de GDPR regelgeving.
            Ook uw IP-gegevens mag men dan niet bijhouden (tenzij wettelijk verplichte BU).

            Dat betreft dan gegevens in een database, maar stel dat ik ooit iets post van ik ben Freddy en dit is mijn website ... zelfs met wissen van de nickname en andere gegevens blijf ik traceerbaar in de “database” want berichten staan ook in een “database” en kan er een link gemaakt worden met mijn nieuwe anonieme nickname.
            Dat laatste lijkt me al moeilijker op te lossen en is niet zo duidelijk opgenomen in de regelgeving.
            Trouwens als iemand post dat hij gewist wil worden en men ziet er daarna een andere naam bij staan, dan weet nog iedereen over wie het gaat.
            En vooral een eventuele signature niet vergeten. [emoji6]

            Het beste is vooral zelf opletten wat men schrijft zodat het geen kwaad kan dat het online staat ... daarna gewoon niet meer reageren indien er geen interesse meer is. [emoji106]
            Last edited by VerSeg; 11 mei 2019, 11:29.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: ik wil me uitschrijven

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Dus je posts anoniem maken is eigenlijk de beste oplossing.
              Je kan natuurlijk ook de inhoud van posts zelf wissen maar dat heeft geen invloed op de quotes die anderen dan van die posts maakten.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #22
                Re: ik wil me uitschrijven

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Je kan natuurlijk ook de inhoud van posts zelf wissen maar dat heeft geen invloed op de quotes die anderen dan van die posts maakten.
                Je kunt met de gewone privileges van geregistreerde BD-forumlid niet zover teruggaan in de tijd.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: ik wil me uitschrijven

                  Ik volg dit nu al een tijdje.
                  TS wilt een statement maken,dat BD niet meer is wat het geweest is.
                  Hij geeft dit aan door de te willen uitschrijven.
                  Het eenvoudigste wat hij kan doen,is niet meer inloggen etc.
                  Maar daardoor blijft zijn opinie anoniem en kan hij zijn gevoelens niet ventileren.
                  Ik kan wel hem ergens volgen.
                  Maar wie gaat:"ik wil mij uitschrijven" blijven lezen.
                  Na het eerste bericht was de boodschap al duidelijk:iemand die het helemaal niets meer vindt.Maar misschien met een ondertoon (tov. bepaalde mensen op dit forum),die de meesten van ons niet snappen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: ik wil me uitschrijven

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Je kunt met de gewone privileges van geregistreerde BD-forumlid niet zover teruggaan in de tijd.
                    OK. dat is op sommige fora zo, blijkbaar ook hier (en ook op een forum dat ik beheer). Soms kan het wel.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #25
                      ik wil me uitschrijven

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Ik volg dit nu al een tijdje.
                      TS wilt een statement maken,dat BD niet meer is wat het geweest is.
                      Hij geeft dit aan door de te willen uitschrijven.
                      Het eenvoudigste wat hij kan doen,is niet meer inloggen etc.
                      Maar daardoor blijft zijn opinie anoniem en kan hij zijn gevoelens niet ventileren.
                      Ik kan wel hem ergens volgen.
                      Maar wie gaat:"ik wil mij uitschrijven" blijven lezen.
                      Na het eerste bericht was de boodschap al duidelijk:iemand die het helemaal niets meer vindt.Maar misschien met een ondertoon (tov. bepaalde mensen op dit forum),die de meesten van ons niet snappen.
                      Niemand is verplicht om chit chat te volgen of te lezen, iedereen is daar vrij in en kan zich beperken tot andere onderdelen.
                      Langs de andere kant als er zoveel gepost wordt in chit chat, dan zijn er mensen die wel interesse hebben.
                      Verder zal het uitschrijven van een lid niets veranderen voor wie blijft.
                      Ander voorbeeld, ik zeg mijn abonnement op kabel tv niet op omdat Franstalige zenders mij niet interesseren ... ik kijk enkel deze dat mij wel interesseren.
                      Ik zeg ook internet niet op omdat er zeversites bestaan, ik zoek de sites op die mij wel interesseren.
                      Zo is dat met alles ... maar iedereen is vrij een keuze te maken. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: ik wil me uitschrijven

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Dit is een zaak voor onze Admin. Een Mod kan zoiets niet.
                        Wat er gebeurt, is dat je nick wordt vervangen, bv door Guestxxx. Je posts blijven dus staan, maar jouw nick is weg!
                        Als je dit via een ticket hebt aangevraagd, zal onze Admin het wel oppikken. Indien niet, zal ik 'm over een paar dagen wel 'ns aanporren.
                        Ja Lesc, de nickname wordt vervangen, maar alle quotes met de basisnick erin blijven de basisnick behouden ....
                        Men vervnagt de Nikckname nergens in de topicinhouden.
                        Zelf heb ik daar geen probleem mee, maar ik wou het toch even melden.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: ik wil me uitschrijven

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Ja Lesc, de nickname wordt vervangen, maar alle quotes met de basisnick erin blijven de basisnick behouden ....
                          Men vervnagt de Nikckname nergens in de topicinhouden.
                          Zelf heb ik daar geen probleem mee, maar ik wou het toch even melden.
                          Maar de TS heeft hier enkel kenbaar gemaakt zich te willen uitschrijven, niet zozeer dat hij volgens de GDPR regels volledig gewist wil worden.
                          Tenzij zijn aanvraag naar de admin anders is natuurlijk. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: ik wil me uitschrijven

                            Wie invloed wil, moet zich engageren. Een forum als dit, vraagt veel inspanning en tijd van te weinig mensen. Het is dan ook logisch dat de vorm en de werking bepaald wordt door die mensen. Ik ben er ook niet altijd gelukkig mee hoe de dingen verlopen, maar ik heb niet de tijd (en ook niet de bedoeling) om aan te kloppen en te vragen: mag ik meedoen ? Ik ga ook nooit naar bijeenkomsten. Hoe zou ik dan willen dat mijn mening gehoord wordt ? Dus ik kom af en toe kijken, volg bepaalde topics, soms aktief, soms van aan de zijlijn, ik post soms een foto, maar krijg daar zelden reactie op. En als er een dag zou komen dat het niet meer mijn ding is, tja, dan log ik niet meer in hé, simpel.

                            Comment


                            • #29
                              Re: ik wil me uitschrijven

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Maar de TS heeft hier enkel kenbaar gemaakt zich te willen uitschrijven, niet zozeer dat hij volgens de GDPR regels volledig gewist wil worden.
                              Tenzij zijn aanvraag naar de admin anders is natuurlijk. [emoji6]
                              Ik zou nu wel eens willen weten wat TS nu echt wilt ?
                              1) Als je uit logt, kan je alles volgen, weet niemand dat je mee kijkt(kan ook in je profiel) en kan je niet meer reageren. Dit zolang je weer in logt.
                              2) Wil je niet meer je eigen nicknaam dragen, maar een andere, dan kan dat ook, maar dan wijzigt die nickname voor alle topics waar je actief hebt aan mee gewerkt. Blijkbaar heeft TS dit gevraagd en is hij nu Guest13. Kost een fluijtje van een cent om zijn vroegere nick terug te vinden en al zijn topics blijven bestaan. Nu moet me iemand vertellen wat voor nut dit dan heeft ? Persoon blijft inlogbaar en kan verder volgen ... kan zelf antwoorden, inloggen , topics starten ... DUs, feitelijk een soort boeernbedrog tov het topic-item en TS hemzelf
                              Maar soit, ik heb geen besluiten te trekken.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: ik wil me uitschrijven

                                Disabled account. Kan niet meer inloggen.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X