Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik wil een Mac.... help !

    Het zit zo; ik wil overstappen van Windows naar Mac, maar...

    - Ik zou eventueel toch eens het gebruik ervan in de praktijk willen zien door een ervaren gebruiker. De meest eenvoudige zaken zoals gebruik van Internet, mail, bewerkingsprogramma's enz... zijn misschien niet zo evident voor iemand (zoals ik) om het allemaal zelf uit te zoeken (ben namelijk geen wizzard op het gebied van pc's ed ).

    Daarom, mocht er iemand zijn uit het Brugse die mij eens een rondleiding zou willen geven zou dit zeer gewaardeerd worden.

    Mvg,
    Peter
    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

  • #2
    Re: Ik wil een Mac.... help !

    Bon je bent niet alleen in ben da gpruts met Vista moe.
    Ik heb al veel info opgezocht over Mac's en ze lijken me wel wat.
    Best eens langs een reseller gan van Apple daar kunnen U wel raad geven denk ik.
    Ik het grote voordeel dat je nu bootcamp hebt op deze nieuwe laptops?
    Als ik me er eentje aanschaf dat zet ik zeker en vast XP op zodat ik kan terugvallen voor sommige progamma's te draaien.
    Mijn collega die heeft al een 3 tal jaar een mac book en die is er uitermate tevreden over.
    Ik weet niet wel model je op het oog hebt ik heb mijn keus gemaakt denk ik.
    Ik zou voor de mac book pro gaan 15 inch scherm 2.5 dual core en 320 harde schijf .
    groetjes
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

    Comment


    • #3
      Re: Ik wil een Mac.... help !

      Overschakeling naar Mac zou naart schijnt heel gemakkelijk zijn... ff wennen maar da went snel
      Met vmware: http://www.vmware.com/download/
      kan je een Mac OS draaien..

      Hier info:
      ~ Visit my Blog ~
      ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

      Comment


      • #4
        Re: Ik wil een Mac.... help !

        Ga eens langs bij GCA, er is een winkel in Brugge centrum maar ik raad deze op de sint pieterskaai aan (veel rustiger). Je mag daar gerust even een uurtje een mac uitproberen.

        Voor de doorsnee applicaties zoals surfen, mailen, etc is een mac veel gebruiksvriendelijker en intuitiever dan een PC. Een overstap voor de algemene 'office-toepassingen' vormt dan ook geen enkel probleem. Het complete office pakket (uitzondering: Access) en Adobe pakket zijn beiden verkrijgbaar voor Apple en werken daar net hetzelfde (voor Adobe durf ik zelf zeggen beter) als op een PC.

        Er is eigenlijk pas echt een 'probleem' als je software of randapparatuur wenst te gebruiken die niet beschikbaar is voor een Mac. Bijvoorbeeld in mijn job gebruiken we software die enkel op PC verkrijgbaar is.. Ook moeilijk zijn programma's die moeten samenwerken met Windows servers of Windows computers. Er bestaan daar dan wel omwegen voor.. maar op den duur kon je zowel bij een windows computer gebleven zijn. Ohja, ook games voelen zich beter op een PC (naar mijn ervaring toch).

        Er bestaat wel niets zoals een 'budget mac', de keuze is beperkt maar je krijgt wel topklasse. Ikzelf gebruik een MacBook Pro 15" en daarvoor een Powerbook 12" G4, en daarvoor jarenlang PC gebruiker. Naar mijn ervaring blijft een mac veel langer meedraaien dan een PC... mijn Powerbook heb ik 3 jaar gebruikt en kon nog steeds de nieuwste software aan, bovendien verkocht aan nog 50% van wat ik ervoor had betaald..

        Succes, Michiel.
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: Ik wil een Mac.... help !

          Ik ben een 3tal weken ook eindelijk overgestapt naar een macbook pro 15", en ik zou hem eerlijk gezegd niet meer kwijt willen. Persoonlijk vind ik het werken op mac sneller en efficienter dan op pc, alles wijst zichzelf uit.
          En zoals al gezegd, de meeste programma's zijn er ook voor mac of er bestaat een alternatief voor, en als het echt nodig is kan je bootcamp nog gebruiken.

          Voor de moment zijn er door de komst van de nieuwe modellen ook grote kortingen op het vorige model van de macbook pro, dus snel beslissen heeft nu wel zijn voordelen
          Canon EOS 40D | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | EF 50mm f/1.8 II

          Poedelzalm ?

          Comment


          • #6
            Re: Ik wil een Mac.... help !

            Er is minder verschil in 't overstappen van XP naar Mac dan in 't overstappen van XP naar Vista .

            Comment


            • #7
              Re: Ik wil een Mac.... help !

              Ik werk intussen een 10 tal jaar met Mac. Ik zou in ieder geval de omschakeling naar PC nooit van mijn leven nog doen... Ik denk dat de overstap naar Mac niet zo'n overdreven grote stap is.

              Eenmaal je de functionaliteiten en de voordelen van mac gezien en gebruikt heb vind je gegarandeerd Windows Vista het grootste misbaksel dat er op de wereld rondloopt ;-))

              Ik ben spijtig genoeg van de regio Sint-Niklaas anders zou ik je graag eens rondleiden in OSX hoor...

              Groetjes



              Dany

              Comment


              • #8
                Re: Ik wil een Mac.... help !

                OSX is eigenlijk enkel en alleen ontwikkeld om te draaien op een mac. Wanneer je op de één of andere manier OSX zou draaien op een gewone PC zit de kans er dik in dat OSX enorm zal tegenvallen en enorm traag zal werken. Dat is ook de reden waarom OSX niet als Operating System wordt aangeboden.

                Oorspronkelijk geplaatst door WouterVdV Bekijk bericht
                Overschakeling naar Mac zou naart schijnt heel gemakkelijk zijn... ff wennen maar da went snel
                Met vmware: http://www.vmware.com/download/
                kan je een Mac OS draaien..

                Hier info:
                http://wiki.osx86project.org/wiki/in.../Vmware_how_to

                Comment


                • #9
                  Re: Ik wil een Mac.... help !

                  Er bestaat wel niets zoals een 'budget mac' zoals Michiel Brugge schreef

                  Eigenlijk bestaat die wel hé. De mac Mini is daar ooit voor ontworpen.

                  Compatibiliteit met PC's en windowsomgeving???

                  Onze servers zijn allemaal NT-servers, ook printers allemaal in windowsnetwerk... Nog nooit problemen ondervonden... (Zijn een grafisch bedrijf waar de bediendes Windows gebruiken en de operators OsX)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik wil een Mac.... help !

                    Niet aarzelen, gewoon doen en je zal het je niet beklagen. Ben ook al een aantal maanden geswitcht.
                    Alles loopt zoals het hoort.

                    Groeten
                    Toyotacorolla

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik wil een Mac.... help !

                      Ik ben met dit probleem al enkele maanden bezig ,zou ik overstappen of niet ,nu in januari zal het voor mij dus echt gebeuren van een windows naar een mac ,heb vorige week nog meer als drie uurtjes bij een resseller geweest in turnhout ,en heb daar met de Imac mogen werken en ondervinden wat dit toestel in zijn mars heeft ,en was echt verstomd van het kunnen en eenvoud van een imac te werken .

                      Dus ik denk zelf hiermede ook een goede beslissing genomen te hebben ,en gaat voor mij al wat met windows te maken heeft de deur uit ,ook de kids werken hier met windows en linux ,en wordt het voor allemaal werken op Imac .

                      Het nieuwe office pakket voor mac ,kan nu ook documenten opslagen die je zonder moeite kan doorsturen naar iemand die met windows werkt ,dus ook weeral een goed zet van mac .

                      Zo een office pakket kost 140 euro nieuw aangekocht dus is een heel pak minder als het office pakket van windows .

                      Groetjes
                      Ardesign
                      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik wil een Mac.... help !

                        Je zal het je niet beklagen!
                        Ik heb de overgestapt een paar jaar geleden zelf gemaakt, heb eerst ibook 13" gehad, daarna de laatste generatie powerbook G4 15".

                        Dan noodgedwongen terug verkocht om mijn D200 te kunnen aankopen, en omdat ik een laptop van mijn werkgever heb.

                        Maar toch - het blijft kriebelen om terug naar Mac te gaan...

                        Qua hulp om over te stappen: kijk eens hier (macmiep, cursus) of hier (NL macfreak forum).

                        Aan die twee sites heb ik zelf veel gehad.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik wil een Mac.... help !

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Er is minder verschil in 't overstappen van XP naar Mac dan in 't overstappen van XP naar Vista .
                          Dus die Mac is nog het best te vergelijken met een OS van 7 jaar geleden?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik wil een Mac.... help !

                            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            Dus die Mac is nog het best te vergelijken met een OS van 7 jaar geleden?
                            , dat bedoel ik niet natuurlijk . Ik bedoel dat een Mac zooo gemakkelijk is dat je er sneller mee weg bent dan met de overstap van de éne Windows naar de andere.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik wil een Mac.... help !

                              Oorspronkelijk geplaatst door dandai Bekijk bericht
                              OSX is eigenlijk enkel en alleen ontwikkeld om te draaien op een mac. Wanneer je op de één of andere manier OSX zou draaien op een gewone PC zit de kans er dik in dat OSX enorm zal tegenvallen en enorm traag zal werken. Dat is ook de reden waarom OSX niet als Operating System wordt aangeboden.
                              ROTFL ... Ik denk dat je met (Free)BSD Unix al een heel eind in de buurt komt op een PC als je er al niet voorbij fietst "Point, click, never think" ..

                              "...Mac OS X is based on the Mach kernel and is derived from the Berkeley Software Distribution (BSD) and later, certain parts from FreeBSD's and NetBSD's implementation of Unix in Nextstep. Nextstep was the object-oriented operating system developed by Steve Jobs' company NeXT after he left Apple in 1985.[7] While Jobs was away from Apple, Apple tried to create a "next-generation" OS through the Taligent, Copland and Gershwin projects, with little success.

                              Eventually, NeXT's OS—then called OPENSTEP—was selected to be the basis for Apple's next OS, and Apple purchased NeXT outright.[8] Steve Jobs returned to Apple as interim CEO, and later became CEO again, shepherding the transformation of the programmer-friendly OPENSTEP into a system that would be adopted by Apple's primary market of home users and creative professionals. The project was first known as Rhapsody and was later renamed to Mac OS X.[9] ...

                              Comment

                              Working...
                              X