Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

    ik probeer enkele van mijn HD filmpjes af te spelen op mijn laptop (Dell latitude D830), maar het wil maar niet lukken. Ze spelen wel af, maar met zware shokken (ongeveer 0,5fps) en dus onmogelijk te bekijken.
    Ik denk dat dit ligt aan het feit dat mijn (T8100 dual core) processor altijd op 795mhz zit te draaien ipv de volle 2.10ghz. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop altijd op volle snelheid draait? Ik wil namelijk altijd zijn snelheid benutten, hij zit toch altijd in het stopcontact. Ik vind geen enkele manier om zijn snelheid op te drijven, wat ik ook doe, hoe zwaar het programma is dat ik ook draai, hij blijft altijd op 795mhz zetten. (heb alle verschillende settings van power management al geprobeerd)

    ook voor het foto's bekijken is dit zeer lastig, want het duurt een heeeel pak langer om mijn foto's te laden

    het is toruwens onmogelijk dat mijn processor te traag is, want dezelfde filmpjes spelen zo vlot als een gesmolten potje boter af op een andere laptop met slechts een 1.5ghz dual core
    Last edited by Matthias; 5 september 2008, 15:15.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

    Ga eens in je BIOS kijken naar iets dat lijkt op 'Cool n Quiet', geen idee hoe het precies noemt tegenwoordig.
    Delete rammen bij startup dus

    Succes
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

      Niet eerder uw videokaart dat aan de trage kant is ? Want die processor gebruikt normaal de snelheid waarvoor er beroep op gedaan wordt. Hoe meer belasting er is, hoe sneller de processor gaat draaien .... Je kan dat wel naar maximum forceren, maar 'k betwijfel of dat het veel nu gaat hebben, buiten wat meer enerige verbruik en wat meer warmte productie
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

        Zijn je codecs wel up to date? Op een (heel) oude laptop met video onboard (shared memory) lukt het om filmen (HD) vlekkeloos af te spelen...

        Proberen waard, dunkt me
        Groetjes, Jan
        BD0280BE

        Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

        Comment


        • #5
          Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

          Oorspronkelijk geplaatst door jbowie Bekijk bericht
          Zijn je codecs wel up to date? Op een (heel) oude laptop met video onboard (shared memory) lukt het om filmen (HD) vlekkeloos af te spelen...

          Proberen waard, dunkt me
          Juist en drivers van videokaart die up to date zijn, want als je daar met een algemene xp driver zit te werken, dat het dan niet vooruit te branden is, dat zou wel eens normaal kunnen zijn
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

            Of ook nog, scherm resolutie iets lager zetten

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

              Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
              Delete rammen bij startup dus
              Delete? Wat is dat?

              Nee, heb je wel genoeg ram? Want je hebt blijkbaar een GMI X3100 grafische chipset, en wanneer die te weinig werkkracht heeft, eist die RAM geheugen op.
              ook al je codecs nakijken en ev updaten. en VLC gebruiken

              Comment


              • #8
                Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Of ook nog, scherm resolutie iets lager zetten

                Grtz, RF
                Maar dan verlies je aan beeldkwaliteit.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

                  Jongens, het gaat hier om zijn processorsnelheid, wat komen jullie nu af met codecs. Op 700 Mhz kun je gewoon geen HD materiaal vlot draaien. Punt.
                  Schermresolutie lager... het noemt High Definition voor iets... HD op een lage resolutie, sterk!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

                    Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                    Jongens, het gaat hier om zijn processorsnelheid, wat komen jullie nu af met codecs. Op 700 Mhz kun je gewoon geen HD materiaal vlot draaien. Punt.
                    Schermresolutie lager... het noemt High Definition voor iets... HD op een lage resolutie, sterk!

                    Dat die processor maar op 700mhz draait, is omdat er geen belasting op die pc is, die meer processorsnelheid vraagt. Die processor op hogere snelheid gaan forceren gaat dus het probleem niet oplossen waarom zijn hd filmpjes traag zijn.
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

                      Als je je besturingssysteem niet opnieuw geinstalleerd hebt staan volgens Dell al je drivers op je laptop. Dus daar zou het zeker niet aan mogen liggen.
                      Waar vind je dat je processor maar op 795MHz draaid???
                      Als je dat bekijkt met Systeeminformatie van windows, dan bestaat de kans dat de processor snelheid enkel bij het opstarten gemeten wordt, en dan onafhankelijk van de belasting of voeding op 795MHz blijft. De werkelijke en momentele kloksnelheid is dus niet af te lezen.
                      Zat het stopcontact ook in de laptop wanneer je hem opstarte? (geen slaapstand/hibernate/standby....)
                      Start je laptop dus eens volledig opnieuw op MET de voeding in het stopcontact. De kans da je dan een andere kloksnelheid krijgt is groot.

                      Het feit dat je problemen hebt met de prestatie ligt volgens mij volledig aan de hardware en ondersteuning van de hardware... maar dit met zekerheid beweren durf ik nog niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Dat die processor maar op 700mhz draait, is omdat er geen belasting op die pc is, die meer processorsnelheid vraagt. Die processor op hogere snelheid gaan forceren gaat dus het probleem niet oplossen waarom zijn hd filmpjes traag zijn.
                        waarom niet?
                        mijn HD films schokken omdat mijn processor maar op 795mhz draait, daar ben ik 95% van overtuigd.
                        Het is niet alleen voor die filmpjes, ik wordt er zot van dat mijn laptop soms te traag reageert (vooral dan tijdens het laden van foto's etc.) omdat zijn processorsnelheid ondermaats is terwijl hij bijna 3x zo snel kan,maar het gewoon niet wil
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

                          Ik kan in mijn Powermanagement in Vista aanduiden wat de maximum is dat mag gebruikt worden. M.a.w. ik kan de klok terugschroeven, wat de applicaties ook vragen.

                          Het is mogelijk dat je dit in de BIOS ook kunt, en dat die setting in de BIOS eender wat je in het OS wil doen teniet doet. Zo had ik het probleem dat mijn backlight op 30% stond op batterij, wat ik in Power management ook instelde. Ik moest het in de BIOS op 100% zetten.

                          Kijk eens in je BIOS.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

                            Ga eens kijken in control panel -> power options en zet uw power scheme es op home/office desk als het op iets zou staan zoals portable of max battery. Dat lost dit probleem vaak al op.
                            Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: ik krijg mijn laptop maar niet op volle snelheid

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              Het is niet alleen voor die filmpjes, ik wordt er zot van dat mijn laptop soms te traag reageert (vooral dan tijdens het laden van foto's etc.) omdat zijn processorsnelheid ondermaats is terwijl hij bijna 3x zo snel kan,maar het gewoon niet wil
                              Laden van foto's verbruikt geen noemenswaardige processor snelheid, 'k bedoel gewoon open doen. Lezen van uw hd, en uw videokaart, en de doorstroom daar tussen, maar uw cpu . Die cpu zal normaal wel naar hogere snelheden gaan, als je die belast. Of die nu tegen 800 mhz of 2,10 ghz staat te wachten tot hij iets moet verwerken, dat gaat het verschil niet maken.
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X