Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben een voorbeeldige chauffeur

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ben een voorbeeldige chauffeur



    "De enquête lijkt het cliché te bevestigen: sportwagens, SUV’s of auto’s van het merk BMWworden het vaakst aangeduid als de ‘schuldigen’. In een overtuigende 97% van de gevallen werd een BMW-rijder gezien als storende bumperklever. Maar ook Audi-rijders (77%) of Mercedes-eigenaars (50%) kunnen er wat van. Ter vergelijking: slechts 1% gaf aan dat een bestuurder met een Opel kwam aandringen."

    Persoonlijk vind ik dat Audi's zeker niet moeten onderdoen voor BMW's, integendeel.

    Ik rijd al m'n ganse leven met Opel, voorbeeldige chauffeur dus

    Waar ik me persoonlijk enorm aan stoor, is het niet gebruiken van de richtingaanwijzers. Is nu een 1ste graads overtreding, maar voor mij mag dit gerust een 3de graads overtreding worden, op het niveau van over een ononderbroken witte lijn rijden, rood licht negeren enz., dwz nét niet naar de politierechter.

    Waar zitten al die wegpiraten met BMW's en Audi's hier ?
    Last edited by Kaneda; 28 januari 2015, 09:14.
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150128_01497964

    "De enquête lijkt het cliché te bevestigen: sportwagens, SUV’s of auto’s van het merk BMWworden het vaakst aangeduid als de ‘schuldigen’. In een overtuigende 97% van de gevallen werd een BMW-rijder gezien als storende bumperklever. Maar ook Audi-rijders (77%) of Mercedes-eigenaars (50%) kunnen er wat van. Ter vergelijking: slechts 1% gaf aan dat een bestuurder met een Opel kwam aandringen."

    Persoonlijk vind ik dat Audi's zeker niet moeten onderdoen voor BMW's, integendeel.

    Ik rijd al m'n ganse leven met Opel, voorbeeldige chauffeur dus

    Waar ik me persoonlijk enorm aan stoor, is het niet gebruiken van de richtingaanwijzers. Is nu een 1ste graads overtreding, maar voor mij mag dit gerust een 3de graads overtreding worden, op het niveau van over een ononderbroken witte lijn rijden, rood licht negeren enz., dwz nét niet naar de politierechter.

    Waar zitten al die wegpiraten met BMW's en Audi's hier ?
    Hier is een zware BMW- en dito Audi rijder. En er wordt soms wat afgevloekt tegen al die richtingaanwijzerverkrachters..., de jeugd heeft er een handje van weg. Maar ja dat is zeker de mentaliteit, mee leren leven zullen ze dan zeggen. Verder wordt er geen bumper gekleefd. Te gevaarlijk om op je voorligger in te rijden.
    Dit wordt zeker een maatschappelijke discussie. Ben benieuwd hoelang dit kan blijven duren.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      En er wordt soms wat afgevloekt tegen al die richtingaanwijzerverkrachters...
      Er zijn er ook enorm veel die hun richtingaanwijzers wel gebruiken, maar pas wanneer ze al aan het indraaien zijn. Even gevaarlijk als ze niet gebruiken...
      Anderzijds zijn er dan ook die ze al een kilometer op voorhand aanzetten, of die kilometers aan een stuk blijven rijden met richtingaanwijzers aan...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

        Wat een lang woord, richtingaanwijzers, ik schrijf gewoon pinkers of nog korter, RAW : is het nu nog een maatschappelijke (nog zo'n lang woord) discussie ?

        Maar ja, TS heeft gelijk, alleen ik zie het de bestuurders van alle merken van wagens doen .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Wat een lang woord, richtingaanwijzers, ik schrijf gewoon pinkers of nog korter, RAW : is het nu nog een maatschappelijke (nog zo'n lang woord) discussie ?

          Maar ja, TS heeft gelijk, alleen ik zie het de bestuurders van alle merken van wagens doen .
          Met dank voor de objectieve benadering van het gegeven.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

            Ja, het is gewoon een feit.
            Wat ik wel wil toevoegen is dat er ook tegenwoordig meer Hyundai rijders het doen.
            Afgelopen zaterdagochtend naar mijn werk, E40 van Landen naar Tienen, toen er redelijk sneeuwval was, was mijn gevoel van ideale snelheid op autostrade rond de 70km/u.
            Er staken mij soms anderen op het 2de rijvak mij voorbij, geen probleem als hun gevoel zegt dat ze sneller kunnen rijden in de sneeuw maar er was daar een hyundai rijder die van de oprit in Landen zo dicht in mijn gat geplakt heeft dat ik zijn koplampen niet eens zag net zolang tot ik er in Tienen af ging en die bekeek mij dan zo van zoooot.
            Had die er in Tienen af gegaan, was ik verhaal gaan halen.
            Ik rij graag in de sneeuw en nu er eindelijk eens lag wou ik een ontspannen rustig ritje tot aan mijn werk maar dat was volledig verpest met dank aan die hyundai rijder die heel de rit een nerveus gevoel moest geven.
            Er was verder bijna geen verkeer dus kon makkelijk naar het 2e vak gaan om voorbij te steken.

            Comment


            • #7
              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

              En dan zijn er de onwetenden, pinken naar R als ze de rotonde oprijden, maar niet als ze eraf rijden
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                Oorspronkelijk geplaatst door Sven V Bekijk bericht
                Ja, het is gewoon een feit.
                Wat ik wel wil toevoegen is dat er ook tegenwoordig meer Hyundai rijders het doen.
                Afgelopen zaterdagochtend naar mijn werk, E40 van Landen naar Tienen, toen er redelijk sneeuwval was, was mijn gevoel van ideale snelheid op autostrade rond de 70km/u.
                Er staken mij soms anderen op het 2de rijvak mij voorbij, geen probleem als hun gevoel zegt dat ze sneller kunnen rijden in de sneeuw maar er was daar een hyundai rijder die van de oprit in Landen zo dicht in mijn gat geplakt heeft dat ik zijn koplampen niet eens zag net zolang tot ik er in Tienen af ging en die bekeek mij dan zo van zoooot.
                Had die er in Tienen af gegaan, was ik verhaal gaan halen.
                Ik rij graag in de sneeuw en nu er eindelijk eens lag wou ik een ontspannen rustig ritje tot aan mijn werk maar dat was volledig verpest met dank aan die hyundai rijder die heel de rit een nerveus gevoel moest geven.
                Er was verder bijna geen verkeer dus kon makkelijk naar het 2e vak gaan om voorbij te steken.
                Heb ik ook al meegemaakt dat" hoogzitters" zich veiliger voelen en soms een onveilig gevoel overbrengen aan hun omgeving. Het is waarschijnlijk al gezegd hier, dat je niet moet denken omdat je hoog zit, met 4-wheeldrive rijdt en groot overkomt dat je dit moet uitspelen op je omgeving. Maar het gebeurt dus ook. Conclusie, alle middelen zijn goed zeker voor "gevaarlijke" chauffeurs.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  En dan zijn er de onwetenden, pinken naar R als ze de rotonde oprijden, maar niet als ze eraf rijden
                  Jawel, bizar gedrag, wie heeft hen dat dan wijsgemaakt...
                  En dan nog te zwijgen van de camionettekes waarin de bestuurder aan het GSM'en is, aan het zwalpen en ook nog eens zijn pinker vergeten afzetten is.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                    Eerlijk gezegd ga ik soms ook in de fout als ik rechts afsla op een T kruispunt waar je enkel naar rechts mag, normaal MOET je pinken, maar den deze soms niet hé ...
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                      Wat een objectiviteit...

                      Dus als ik met mijn Audi rij ben ik een hooligan op de weg, en als ik in de Renault van mijn vrouw stap ben ik een schaapje...

                      Ik klasseer dit onder autoracisme. Er is geen enkele statischtische basis om aan te nemen dat het rijgedrag wordt beïnvloedt door het merk van de auto.

                      Wat ik wel weet is dat er per jaar maar héél weinig Ferrari's en Lambo's geflitst worden, laat staan Bugatti's. Dus allemaal met zoiets de baan op?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                        Ik vier dit jaar een jubileum, nl. 40 jaar Opelrijder... PUNT .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                          en ik erger me dan weer aan die middenvakrijders die het rechtse rijvak gebruiken te lastig vinden. Verder geef ik toe dat ik net als alle anderen regelmatig foutjes maak tegen de wegcode. Wie een halve dag op de baan is geweest en zegt geen enkele overtreding gedaan te hebben is of een leugenaar of kent het verkeersreglement niet :-)
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            en ik erger me dan weer aan die middenvakrijders die het rechtse rijvak gebruiken te lastig vinden. Verder geef ik toe dat ik net als alle anderen regelmatig foutjes maak tegen de wegcode. Wie een halve dag op de baan is geweest en zegt geen enkele overtreding gedaan te hebben is of een leugenaar of kent het verkeersreglement niet :-)
                            Moet ik ook onderschrijven.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Heb ik ook al meegemaakt dat" hoogzitters" zich veiliger voelen en soms een onveilig gevoel overbrengen aan hun omgeving. Het is waarschijnlijk al gezegd hier, dat je niet moet denken omdat je hoog zit, met 4-wheeldrive rijdt en groot overkomt dat je dit moet uitspelen op je omgeving. Maar het gebeurt dus ook. Conclusie, alle middelen zijn goed zeker voor "gevaarlijke" chauffeurs.
                              Ik ben zelf zo'n 4 wheel drive grote auto rijder en ik ervaar het tegendeel zelfs.
                              Mijn wagen is een pickup. Niet zo snel van plaats als een golf, bmw of audi, en ik hou ook wel wat afstand van mijn voorligger omdat zo'n jeep nu eenmaal een langere remafstand heeft dan een nissan micra.
                              Plus ik hou wel van het "mij jaagt ge niet op ik doe op mijn gemak" gevoel met een goei jazz of blues plaat er bij. Ik rij 70 waar ik 70 mag maar ik zal zeker niet zo rap mogelijk aan die 70 zitten.

                              Bij mij zitten ze regelmatig in mijn gat te duwen omdat "het niet rap genoeg gaat". Ik trek me dat over het algemeen niet aan, maar soms zou je ze....
                              Ik ben absoluut geen aggresieve chauffeur maar wordt wel regelmatig agressief behandeld omwille van de wagen waar ik mee rijd. En dat is niet enkel op de weg... De keren dat zo'n "groen geval" komt vragen waarom ik die nodig heb en dat ik daar andere mensen mee in gevaar breng kan ik al op 5 handen niet meer tellen.

                              Ik trek het me in elk geval niet zodanig meer aan als in het begin, maar mensen zouden eens moeten leren om geen uitspraken te doen over iets wat ze zelf niet hebben of kennen. Je kan zoals je zegt met elk type wagen een gevaar zijn. Het is de persoon die het stuur vast heeft he.
                              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                              Comment

                              Working...
                              X