Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben een voorbeeldige chauffeur

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    en ik erger me dan weer aan die middenvakrijders die het rechtse rijvak gebruiken te lastig vinden. Verder geef ik toe dat ik net als alle anderen regelmatig foutjes maak tegen de wegcode. Wie een halve dag op de baan is geweest en zegt geen enkele overtreding gedaan te hebben is of een leugenaar of kent het verkeersreglement niet :-)
    Volledig mee eens, iedereen ziet wel eens zaken over het hoofd En je behoort de rechter rijbaan te gebruiken als deze ruimte heeft
    Maar, Ik rijd gemiddeld over de snelwegen 110 km/u en dat wil zeggen dat ik ook wel eens 100km/u rijd en als ik moet inhalen dus meestal 120km/u om de snellere baan links niet op te houden Hoe vaak ik het meemaak, en niet overdreven hoor, dat ik van rechts naar de linker middenbaan inhaal met een snelheid van 120km/u en achter mij komt er eentje(en met de nodige excuses, maar het zijn 'vaak'(en niet altijd dus) BMW-s en Merce-s) die dan met een snelheid van 140km/u eraan komen in mijn achterbumper duwen en me nog geeneens de tijd gunnen om mijn inhaalmoment op een verantwoorde manier af te maken. Mijn vraag is nu: Ben ik ook zo een irritante midden-vaks rijder en wie maakt hier de verkeersovertreding? Niet slecht bedoeld hoor Luie Charel Neem het aub niet verkeerd op, want ik wil absoluut dat dit topic op een leuke manier en met respect verder gaat
    Last edited by Guest4; 28 januari 2015, 12:22.

    Comment


    • #17
      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Dus als ik met mijn Audi rij ben ik een hooligan op de weg, en als ik in de Renault van mijn vrouw stap ben ik een schaapje...

      Ik klasseer dit onder autoracisme. Er is geen enkele statischtische basis om aan te nemen dat het rijgedrag wordt beïnvloedt door het merk van de auto.
      Niet noodzakelijk. Iemand die geen wegpiraat is, kan in een Audi of BMW ook hoffelijk rijden, maar wegpiraten gaan sowieso eerder snelle bolides van BMW of Audi gaan kopen... En ja, ook zij die er de centen niet voor hebben. Ik ken er veel die nogal een zware voet hebben, die niet het geld hebben om een nieuwe zware BMW of Audi te kopen, en daarom liever 25000 euro uitgeven aan een tweedehands eerder vernoemde BMW of Audi van ettelijke jaren oud dan aan een splinternieuwe Opel En da's niet alleen om snel te rijden maar ook om indruk te maken.

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Wat ik wel weet is dat er per jaar maar héél weinig Ferrari's en Lambo's geflitst worden, laat staan Bugatti's. Dus allemaal met zoiets de baan op?
      'k Ben 't niet zeker, maar 'k denk dat dat is omdat er maar héél weinig Ferrari's en Lambo's rondrijden. Als ik op een jaar drie Lamborghini's of Ferrari's tegenkom, is 't al heel uitzonderlijk.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #18
        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150128_01497964

        "De enquête lijkt het cliché te bevestigen: sportwagens, SUV’s of auto’s van het merk BMWworden het vaakst aangeduid als de ‘schuldigen’. In een overtuigende 97% van de gevallen werd een BMW-rijder gezien als storende bumperklever. Maar ook Audi-rijders (77%) of Mercedes-eigenaars (50%) kunnen er wat van. Ter vergelijking: slechts 1% gaf aan dat een bestuurder met een Opel kwam aandringen."

        Persoonlijk vind ik dat Audi's zeker niet moeten onderdoen voor BMW's, integendeel.

        Ik rijd al m'n ganse leven met Opel, voorbeeldige chauffeur dus

        Waar ik me persoonlijk enorm aan stoor, is het niet gebruiken van de richtingaanwijzers. Is nu een 1ste graads overtreding, maar voor mij mag dit gerust een 3de graads overtreding worden, op het niveau van over een ononderbroken witte lijn rijden, rood licht negeren enz., dwz nét niet naar de politierechter.

        Waar zitten al die wegpiraten met BMW's en Audi's hier ?
        Als je een Opel voor je rijden hebt, is de kans groot dat je deze moet duwen,
        sommigen weten dat

        Comment


        • #19
          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Als je een Opel voor je rijden hebt, is de kans groot dat je deze moet duwen,
          sommigen weten dat
          En daar zit misschien ook waarheid in.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Als je een Opel voor je rijden hebt, is de kans groot dat je deze moet duwen,
            sommigen weten dat
            Hela manneke
            Eerlijk gezegd, 'k steek liever m'n geld in een full option Insignia dan in een BMW 3 of Audi A4. En ja, de Insignia is een topauto (de Astra trouwens ook ), qua kwaliteit zeker op het niveau van Audi of BMW. Meer auto voor minder geld. 'k Spreek niet over Audi A6 en BMW 5 en hoger, want dat is een segment waar Opel niet aanwezig is.
            Ik rij met een bescheiden Astra J Sports Tourer Ecoflex met 110 pk. Ik verzeker u dat ge die niet zult moeten duwen...

            Enfin, back on topic ?
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #21
              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

              BMW's of Audi's daar nog aan toe, maar de allerergste zijn toch de bestelwagens.
              Daar lijkt iedere voeling voor het verkeersreglement helemaal zoek.
              En op vrijdagavond wordt het allemaal nog een stuk erger.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                BMW's of Audi's daar nog aan toe, maar de allerergste zijn toch de bestelwagens.
                Daar lijkt iedere voeling voor het verkeersreglement helemaal zoek.
                En op vrijdagavond wordt het allemaal nog een stuk erger.
                Daar heb je helemaal gelijk in...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #23
                  Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Als je een Opel voor je rijden hebt, is de kans groot dat je deze moet duwen,
                  sommigen weten dat
                  En een Audi is nog beter afgewerkt dan een BMW. Onze eerste Audi is daar het bewijs van. Na lang getwijfel is mijn vrouw overgestapt naar Audi. en weet je waarom, omdat ze geen goeie zithouding kon aannemen in de nieuwe Mercedes modellen en bovendien haar rechter buitenspiegel niet kon regelen naargelang haar gestalte. Erg toch dat de aankoop van een merk daarop valt of staat. Maar veiligheid bovenal.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    En dan zijn er de onwetenden, pinken naar R als ze de rotonde oprijden, maar niet als ze eraf rijden
                    Of hun pinker naar Links opzetten om rotonde op te rijden.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Na lang getwijfel is mijn vrouw overgestapt naar Audi.
                      Had ze misschien eerst eens een Insignia moeten proberen Maar ik zal wel niet veeleisend genoeg zijn, zeker ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Maar veiligheid bovenal.
                      Dan moet je een Volvo kopen. Prachtige wagens, trouwens. Indien geen Astra of Insignia, dan een V40 of een V60...
                      Last edited by Kaneda; 28 januari 2015, 13:13.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Had ze misschien eerst eens een Insignia moeten proberen Maar ik zal wel niet veeleisend genoeg zijn, zeker ?



                        Dan moet je een Volvo kopen. Prachtige wagens, trouwens. Indien geen Astra of Insignia, dan een V40 of een V60...
                        Met veiligheid bedoelde ik hier enkel dat het niet kan dat je als chauffeur je rechter spiegel niet kan goed zetten, al een groot gevaar op zich. 40 jaar terug was een rechter buitenspiegel wel nog geen must, maar nu.., met de huidige drukte, een noodzaak.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          BMW's of Audi's daar nog aan toe, maar de allerergste zijn toch de bestelwagens.
                          Daar lijkt iedere voeling voor het verkeersreglement helemaal zoek.
                          En op vrijdagavond wordt het allemaal nog een stuk erger.
                          Dat is zeker waar. Vooral die eigenaars van zo een Audi RS6 bestelwagen trekken zich niets aan van het verkeersreglement

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Wat een objectiviteit...



                            Ik klasseer dit onder autoracisme. Er is geen enkele statischtische basis om aan te nemen dat het rijgedrag wordt beïnvloedt door het merk van de auto.
                            .
                            Bepaalde merken hebben wel veel aantrekkingskracht op aso's bijvoorbeeld BMW en oude Mercedes. Audi daarin tegen zie je vaak met rustige nette rijders. Dus niet een auto maakt van iemand een tokkie maar een tokkie heeft een voorliefde voor bepaalde merken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                              Het is niet de auto of liever het merk ervan, maar de bestuurder die in de fout gaat. Ik wil hier twee wijsheden meegeven door mijn vader aan moij al heel lang doorgegeven: als je een bocht kan nemen aan 100 km/per uur neem hem dan aan 90., en aan een auto zijn er maar enkele noodzakelijkheden: degelijke banden en remmen, en de stuurinrichting. Bij defect van de rest zal je eerder eens goed vloeken, maar is minder levensbedreigend. Over andere bestuurders en mezelf, we denken dat we de beste zijn.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ik ben een voorbeeldige chauffeur

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sven V Bekijk bericht
                                Of hun pinker naar Links opzetten om rotonde op te rijden.

                                Als ik het gevoel krijg dat er ene vlak voor mij een rotonde gaat oprijden, pink ik ook naar L hoor en dat is dan meestal de schuld van diegenen die R afslaan zonder te pinken, zodat die ene die vlak voor mij oprijdt denkt dat ik ook R wil afslaan....

                                maar idd , wie werpt de eerste steen ?
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X