Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

    Hoes over banden, morgen eens naar zoeken!!!
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #17
      Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Hoes over banden, morgen eens naar zoeken!!!
      Niet wachten tot wanneer het te laat is ... meteen rond de banden doen. [emoji16]

      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Via de merkgarage kan men dat inderdaad bekomen, maar originele zijn heel duur en om ze te bevestigen heeft men meestal een speciale tang nodig.
        Maar ik veronderstel dat TS het vooral over overtrekhoezen heeft.
        TS zijn hoezen beginnen wat te slijten zegt hij en hij zoekt inderdaad naar goed zittende hoezen.
        Ik heb het echter niet over hoezen van zijn automerk maar aan hoezen gemaakt door een garnierder.
        Alleen een goede garnierder heeft het materiaal om dat te doen en als de zetels doorzeten zijn kan alleen hij dat terug in orde brengen.
        Ik heb één keer bij mijn eerste wagen (een occasiewagen) op maat gemaakte hoezen laten plaatsen en de bestuurderstoel laten herzien.
        Awel dat scheelde een dag en een nacht hoor.

        Merkeigen nieuwe overtrekken zullen waarschijnlijk zeer duur zijn, ik ken daar eigenlijk niks van.
        Die van mijn Citroën GS versleten zo door de zon die erop scheen. Ik heb ze nooit vervangen en ook nooit hoezen voor gekocht.
        Hopelijk zijn de Citroën hoezen nu van betere kwaliteit.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Niet wachten tot wanneer het te laat is ... meteen rond de banden doen. [emoji16]

          https://www.bol.com/nl/p/bandenhoeze...33/?country=BE
          Geek gear, geek gifts, geek chic ... we got it all! At low low prices. Geek shopping made fun. Wish.com.

          Comment


          • #20
            Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            TS zijn hoezen beginnen wat te slijten zegt hij en hij zoekt inderdaad naar goed zittende hoezen.
            Ik heb het echter niet over hoezen van zijn automerk maar aan hoezen gemaakt door een garnierder.
            Alleen een goede garnierder heeft het materiaal om dat te doen en als de zetels doorzeten zijn kan alleen hij dat terug in orde brengen.
            Bij TS begrijp ik dat het de originele bekleding is dat begint te slijten, vraag blijft hoeveel natuurlijk.
            De hoezen die hij aankaart zij een stuk goedkope stof met een elastiek in en een paar haken.
            Als dat niet perfect vast zit op de zit, dan is dat een gevaar op zich.
            Op de rugleuning is dat al minder een probleem.

            Bij recente wagens kan men vaak zelfs geen hoezen gebruiken wanneer er een airbag in de zetels verwerkt zit ... hoe kan die anders nog correct dienst doen?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Bij TS begrijp ik dat het de originele bekleding is dat begint te slijten, vraag blijft hoeveel natuurlijk.
              De hoezen die hij aankaart zij een stuk goedkope stof met een elastiek in en een paar haken.
              Als dat niet perfect vast zit op de zit, dan is dat een gevaar op zich.
              Op de rugleuning is dat al minder een probleem.

              Bij recente wagens kan men vaak zelfs geen hoezen gebruiken wanneer er een airbag in de zetels verwerkt zit ... hoe kan die anders nog correct dienst doen?
              Yep klopt, zelf zover niet aan gedacht.
              Wat TS ook zou kunnen doen is goede zetels zoeken bij een autokerkhof (geen schroot bedrijf natuurlijk).
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Yep klopt, zelf zover niet aan gedacht.
                Wat TS ook zou kunnen doen is goede zetels zoeken bij een autokerkhof (geen schroot bedrijf natuurlijk).
                En als de hoezen echt versleten zijn en hij nog lang de wagen wil houden, in de garage prijs vragen voor nieuwe originele bekleding.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Misschien ook een autohoes over de wagen, hoezen over de banden/wielen en schapenvel over het stuur. [emoji16][emoji16][emoji16]
                  Een schapenvel??? Ha, ha, dan wordt men direct een "sjonnie" hoor
                  Doet me zo aan "Flodder" denken
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Een schapenvel??? Ha, ha, dan wordt men direct een "sjonnie" hoor
                    Doet me zo aan "Flodder" denken
                    Moet je wel een roze slee hebben hé.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Moet je wel een roze slee hebben hé.
                      Vooral zes spoilers, reuze wieldeksels, verlaagd dat ge geen drempel meer kunt nemen, drie antennes, een uitlaat van een witloofkachel, zonneband voor en achter en een Arbre magique of vijf. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Niet wachten tot wanneer het te laat is ... meteen rond de banden doen. [emoji16]

                        https://www.bol.com/nl/p/bandenhoeze...33/?country=BE
                        Doemmetoch, geen gele met paarse bollekes
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                          Hier ervaring met zetelhoezen (gebruik in een 4x4, omdat ik er dikwijls inzit met vuile of natte kleding).
                          Had een set goede (en dure!) hoezen van bij Trekk 4x4 in Zaventem; na 3 jaar gebruik zijn ze stilaan aan vervanging toe. Niet door sleet, maar door UV schade: de auto staat altijd buiten.

                          Daarvoor heb ik verschillende goedkope alternatieven geprobeerd; nooit iets gevonden dat zowel stevig als waterdicht was.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                            Weer zetelhoezen in Aldi vanaf zaterdag 19.99, op site Lidl 17, voor wie er nog zoekt :-)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                              Ik heb op mijn vorige 4x4 verschillende zetelhoezen geprobeerd, van erg goedkoop tot >200€ - nooit hoezen gevonden die goed pasten. Model was ook te oud om nog zetelhoezen specifiek voor die wagen te vinden.

                              De duurdere versie was wel duurzaam en bleef waterdicht. Verschoot wel van kleur door UV licht na twee jaar.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand zetelhoezen in zijn wagen ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                                Ik heb op mijn vorige 4x4 verschillende zetelhoezen geprobeerd, van erg goedkoop tot >200€ - nooit hoezen gevonden die goed pasten. Model was ook te oud om nog zetelhoezen specifiek voor die wagen te vinden.

                                De duurdere versie was wel duurzaam en bleef waterdicht. Verschoot wel van kleur door UV licht na twee jaar.
                                Hier in Roeselare zat vroeger een bedrijf waar je zetelhoezen op maat van je auto kon laten maken, jaren geleden kreeg ik deze
                                van mijn firma omdat ik mijn auto sporadisch voor het werk gebruikte, zal nog wel ergens bestaan zeker.
                                Was topkwaliteit en paste perfect, gezien ze zelf de maat namen.

                                Comment

                                Working...
                                X