Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand hier een 11” iPad Pro ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand hier een 11” iPad Pro ?

    Op de site van Apple reppen ze er met geen woord over, maar in verschillende reviews en op technische sites lees ik dat deze een RAM geheugen heeft van 4 GB, enkel de 1 TB versie beschikt over 6 GB RAM.

    De meeste tablets van andere merken doen het gemiddeld met 4 GB RAM.

    1) Wat zou de reden zijn van dit verschil ?

    2) Doe je daar op een iPad een ( merkbaar ? ) voordeel mee ?

    ( Als we even de prijs abstraheren . )
    Last edited by Alfa Centauri; 26 april 2019, 23:23.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

    Ahum, 6 TB RAM ???
    6 GB RAM zeker, nee?
    Men denkt teveel in termen van een snelle processor en een teveel aan RAM geheugen.
    Maar hoe het mobo is opgebouwd schenken er weinig aandacht aan.
    Tussen 4 en 6 GB RAM zal je niet zo geweldig veel verschil zien en al zeker niet als ze beiden hetzelfde mobo hebben.
    Maar wat is 4 of 6 GB RAM tegenwoordig nog eigenlijk?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

      Ja natuurlijk, GB

      Ik heb wat rondgesurft maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Iemand hier een 11” iPad Pro ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Tussen 4 en 6 GB RAM zal je niet zo geweldig veel verschil zien en al zeker niet als ze beiden hetzelfde mobo hebben.
        Ahhh neen?
        Het is maar 50% meer. [emoji6]
        Hetzelfde moederbord maakt in dit geval veel minder uit dan meer geheugen of een snellere processor.

        Een iPad mini 5 heeft nu ook 4 GB RAM en de vorige 2 GB ... foto’s bewerken gaat toch veel vlotter en met minder beperkingen.
        Elk extra beetje geheugen maakt het net wel interessanter.

        Maar wat is 4 of 6 GB RAM tegenwoordig nog eigenlijk?
        Voor een tablet dat enkel met apps werkt, betekent dat veel meer dan bij een PC dat met volwaardige programma’s werkt en ook veel grotere bestanden moet openen.
        Natuurlijk zien we eerder 16 GB, 32 GB of nog veel meer in een PC en daar tegenover lijkt 4 GB of 6 GB inderdaad weinig.

        Of men het nodig heeft is een ander punt, maar 50% meer RAM kan alleen maar een positieve impact hebben.
        Met de 1TB versie (voor zover de info klopt) moet,men er wel veel geld voor neerleggen.
        Last edited by VerSeg; 26 april 2019, 23:44.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ja natuurlijk, GB

          Ik heb wat rondgesurft maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.
          Apple zelf zet er standaard weinig van in de specificaties ... spijtig want anders wel nuttige info vind ik.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

            Yep, anderzijds zou ik ook niet weten wat ik met 1TB zou doen, films kijken bv doe ik online of vanop de Nas. Dus zoveel opslag is overkill. En met kan er bijna zeker van zijn dat Apple zijn volgende generatie iPad allemaal zal uitprinten met 6 GB RAM.....
            Wel een slimme zet en typisch Apple om uitsluitend hun topmodel te voorzien van 6 GB RAM
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Yep, anderzijds zou ik ook niet weten wat ik met 1TB zou doen, films kijken bv doe ik online of vanop de Nas. Dus zoveel opslag is overkill. En met kan er bijna zeker van zijn dat Apple zijn volgende generatie iPad allemaal zal uitprinten met 6 GB RAM.....
              Wel een slimme zet en typisch Apple om uitsluitend hun topmodel te voorzien van 6 GB RAM
              Oplossing gevonden op een youtube review - je moet de irritante stem erbij nemen, maar het lijkt me wel een zinvolle review.
              Eindconclusie is dat de 2 extra GB niets toevoegt in snelheid, maar dat ze ze wellicht is om het gigantische opslaggeheugen van 1TB de managen.

              Is 1TB iPad Pro with 6GB of RAM faster than 64, 256 or 512GB iPad Pros with 4GB of RAM? What you don't know may hurt your pocket!Here is the unboxing and In-...


              Dus ik denk dat een 256 GB of desnoods een 512 GB voor de meeste mensen ruimschoots zal volstaan.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Iemand hier een 11” iPad Pro ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Eindconclusie is dat de 2 extra GB niets toevoegt in snelheid, maar dat ze ze wellicht is om het gigantische opslaggeheugen van 1TB de managen.
                De conclusie is vooral dat het voor die specifieke bewerking niets uitmaakte ... mocht het nergens impact op hebben, dan zou het gek zijn dat ze er geld in steken.
                Maar voor standaard gebruik zoals bij ons zullen we daar weinig van merken ... toch niet om online een filmpje te bekijken of een bericht te typen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  De conclusie is vooral dat het voor die specifieke bewerking niets uitmaakte ... mocht het nergens impact op hebben, dan zou het gek zijn dat ze er geld in steken.
                  Maar voor standaard gebruik zoals bij ons zullen we daar weinig van merken ... toch niet om online een filmpje te bekijken of een bericht te typen.
                  Wellicht daarom dat Apple er geen melding van maakt - gewoon omdat het niet relevant is voor de eindgebruiker.
                  De kans was toch héél klein hoor dat ik voor die 1TB ging - ik zou gewoon niet weten waarmee ik die zou vol zetten.
                  Maar een tablet op zich kan ik écht niet meer missen, zeker thuis.
                  Ik vind het één van de beste uitvindingen van de eeuw

                  En je weet het Freddy ( net als jij ) heb ik al heel wat tablets in huis gehad - maar er is er geen één waarover zo goed is nagedacht als de iPad.
                  Het iOS is hierin zeker dé grootste troef.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Iemand hier een 11” iPad Pro ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Wellicht daarom dat Apple er geen melding van maakt - gewoon omdat het niet relevant is voor de eindgebruiker.
                    De hoofdreden ligt volgens mij elders.
                    Apple heeft toestellen met 2, 4 of 6 GB RAM, andere merken steken al langer 4, 6 of 8 GB RAM in hun toestellen ... ze kunnen bij Apple toch moeilijk uitpakken met iets dat “minder” oogt dan bij een ander?
                    Maar het beheer van apps ligt vermoedelijk beter bij Apple dan bij anderen ... maar dat krijg je moeilijker verkocht aan een klant.
                    Dus zwijgen ze er liever over dan te melden dat het minder is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De hoofdreden ligt volgens mij elders.
                      Apple heeft toestellen met 2, 4 of 6 GB RAM, andere merken steken al langer 4, 6 of 8 GB RAM in hun toestellen ... ze kunnen bij Apple toch moeilijk uitpakken met iets dat “minder” oogt dan bij een ander?
                      Maar het beheer van apps ligt vermoedelijk beter bij Apple dan bij anderen ... maar dat krijg je moeilijker verkocht aan een klant.
                      Dus zwijgen ze er liever over dan te melden dat het minder is.
                      Dat is een feit - het iOS zit volgens mij super goed in mekaar - en de doorsnee Apple gebruiker wil gewoon dat zijn spullen werken, zonder wakker te liggen van technische details - imho ook de filosofie van Steve Jobs.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Dat is een feit - het iOS zit volgens mij super goed in mekaar - en de doorsnee Apple gebruiker wil gewoon dat zijn spullen werken, zonder wakker te liggen van technische details - imho ook de filosofie van Steve Jobs.
                        Eerlijk gezegd heb ik bij aankoop van een smartphone of tablet van Apple nog niet veel stil gestaan bij het RAM geheugen, wel bij de mogelijkheden, kwaliteit van het scherm (belangrijk) en de opslag en jawel, de kleur. [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Eerlijk gezegd heb ik bij aankoop van een smartphone of tablet van Apple nog niet veel stil gestaan bij het RAM geheugen, wel bij de mogelijkheden, kwaliteit van het scherm (belangrijk) en de opslag en jawel, de kleur. [emoji1]
                          Kwaliteit van het scherm ga ik zeker niet betwisten, maar ik heb hier ook een kleintje van Samsung liggen ( met OLED ) en dat is toch nog een stapje hoger hoor.
                          Operating systeem is dan weer andere koek

                          Trouwens we hebben hier een zeer goede LCD TV, maar ook een OLED.
                          Kijk je op de LCD vind je dat een zeer goed beeld, maar als je even later iets op de OLED bekijkt is dat toch een verademing - vooral de contrasten vind ik heerlijk
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Kwaliteit van het scherm ga ik zeker niet betwisten, maar ik heb hier ook een kleintje van Samsung liggen ( met OLED ) en dat is toch nog een stapje hoger hoor.
                            Operating systeem is dan weer andere koek
                            Samsung staat al jaren voor op dat gebied met hun Super Amoled schermen, al goed dat de iPhone X een Amoled scherm kreeg.
                            In vergelijking met andere merken moet ik wel toegeven dat de huidige TFT- schermen van Apple niet slecht zijn
                            Voor de prijs van een iPad zou er anders ook wel een Amoled in kunnen. [emoji17]

                            Wat TV betreft ... eens OLED gewoon, dan is terugkeren naar TFT heel moeilijk.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand hier een 11” iPad Pro ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Samsung staat al jaren voor op dat gebied met hun Super Amoled schermen, al goed dat de iPhone X een Amoled scherm kreeg.
                              In vergelijking met andere merken moet ik wel toegeven dat de huidige TFT- schermen van Apple niet slecht zijn
                              Voor de prijs van een iPad zou er anders ook wel een Amoled in kunnen. [emoji17]

                              Wat TV betreft ... eens OLED gewoon, dan is terugkeren naar TFT heel moeilijk.
                              Dat is waar- vroeger waren we ook tevreden met onze flatscreen CRT-appelsienkist....maar als je dan ziet wat er beter kan, ben je weer niet meer happy .
                              Nu maar hopen op een spoedige panne in onze LCD TV
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X