Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

    Hallo,

    Zoals de titel aangeeft had ik graag goede tips om mollen van uit onze boomgaard te verjagen.
    Koddige diertjes maar zeer vervelend als het gans uw tuin helemaal rond gaat!
    Ik wil ze niet meteen naar Sinte Pieter sturen dus ben op zoek naar een middel om ze te verjagen.

    Iemand tips?

    Alvast bedankt.
    Groetjes, Beauke
    Mijn foto's

  • #2
    Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

    is al aan bod gekomen:

    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


    Ik ben een tijd molvrij geweest in mijn tuin, maar nu is hij/zij en de rest van de familie terug ;). Iemand enig tips om ze richting buren te verwijzen :D Vangen en doden interesseert me niet, iedereen heeft recht op leven. Ik had zo een vibrator uit de makro, om in de grond te steken, maar dit werkt dus blijkbaar niet,


    Comment


    • #3
      Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

      Wegwijzers plaatsen naar de buren zodanig dat jij ervanaf bent
      Dju dat is waar mollen zijn stekeblind, dan maar een plastik fles op een ijzeren staaf omgekeerd opzetten.
      Door de wind en het getik van de flessenhals tegen de staaf,
      die trillingen daar worden ze een beetje bang van en gaan elders wat tunnels graven

      Comment


      • #4
        Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
        is al aan bod gekomen:

        Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


        Ik ben een tijd molvrij geweest in mijn tuin, maar nu is hij/zij en de rest van de familie terug ;). Iemand enig tips om ze richting buren te verwijzen :D Vangen en doden interesseert me niet, iedereen heeft recht op leven. Ik had zo een vibrator uit de makro, om in de grond te steken, maar dit werkt dus blijkbaar niet,


        http://forum.belgiumdigital.com/f16/...ker-81720.html
        Sorry, had niet gezien maar toch bedankt voor de links
        Groetjes, Beauke
        Mijn foto's

        Comment


        • #5
          Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

          Zou je die mollen niet beter uit jouw tuin verbannen?
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

            briefje met de boodschap geven "onmiddelijk mijn land verlaten "
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              briefje met de boodschap geven "onmiddelijk mijn land verlaten "
              Weet niet of je het weet maar mollen zijn stekeblind
              Dus tenzij jij Braille kan mag je het eens proberen

              En zet er dan bij op straffe van een geldboete als ze er te lang verblijven.
              Kwestie van er toch iets aan over te houden he


              Gewoon klem halen, meestal zijn het maar 1 of 2 en als ze zin hebben om te graven word het leuk in de tuin van U
              Kan ons allemaal eens vragen om als ze boven komt ze terug te stampen
              Hoe meer volk er op uw grasmat staat des te groter de kans dat er enen raak stampt

              Comment


              • #8
                Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Zou je die mollen niet beter uit jouw tuin verbannen?

                mvg,
                Wim

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

                  heb je geen huiskat, die pakken da normaal als ze wat jachtinstinct hebben
                  deze week nog een dode mol gratis aan huis geleverd gehad door een van de katten
                  even schrikken; dat wel
                  smile ! ...it confuses people ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

                    't Is 25 jaar geleden.....
                    We hadden mollen in de tuin.
                    We hadden een Whippet.

                    Elke ochtend lag die whippet voor zo'n een molshoop, tegen windrichting.
                    Roerloos kijkend en geduldig wachtend op iets........ Zoals een kat in het gras roerloos naar haar prooi kijkt.
                    Enkele maanden, en vele op te ruimen dode mollen, later was de tuin molvrij. (En eigenlijk ook konijn vrij...)

                    Een whippet vraagt wel veel aandacht en soms sterke zenuwen.

                    Sterke zenuwen ?? : Als een whippet aan 80 km/h op jou afstormt om je een vriendelijk likje te geven...... Blijf maar eens roerloos staan...
                    btw: 'k Mis "mijn" whippet nog altijd......... Zalige vriendschap heb je er van.....
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Beauke Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Zoals de titel aangeeft had ik graag goede tips om mollen van uit onze boomgaard te verjagen.
                      Koddige diertjes maar zeer vervelend als het gans uw tuin helemaal rond gaat!
                      Ik wil ze niet meteen naar Sinte Pieter sturen dus ben op zoek naar een middel om ze te verjagen.

                      Iemand tips?

                      Alvast bedankt.
                      Een scheermes in de mollegang plaatsen en dan een keer stevig op het gazon stampen, dan fileert de mol zichzelf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Zou je die mollen niet beter uit jouw tuin verbannen?
                        Ja Jos mollen van IN de tuin, UIT de tuin verbannen (zo goed?)
                        Groetjes, Beauke
                        Mijn foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                          heb je geen huiskat, die pakken da normaal als ze wat jachtinstinct hebben
                          deze week nog een dode mol gratis aan huis geleverd gehad door een van de katten
                          even schrikken; dat wel
                          We hadden geen kat maar sedert we hier wonen hebben we er eentje (blijkbaar achtergelaten door vorige eigenaar) Dat beestje heeft er al 2 gevangen en ergens aan een struik gedumpt.
                          Er zullen waarschijnlijk meerdere mollen zitten.

                          We hebben 3 honden en die laten we best niet bij de kat want dan hebben waarschijnlijk nog mollen maar geen kat meer
                          Groetjes, Beauke
                          Mijn foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

                            Het beste middel blijven toch die bommetjes die in de handel te verkrijgen zijn. Als ze met hun neus tegen het mechanisme komen hoor je een plof ... en stoppen ze met graven... Het klinkt vreselijk maar het is effectief.

                            Slakken op een vriendelijke manier verwijderen lukt niet, luizen op rozen verjagen zonder te doden gaat ook niet , ... Wat teveel in de tuin is en schade aanricht moet echt wel verdolven worden.

                            Maak even van je hart een steen.
                            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                              heb je geen huiskat, die pakken da normaal als ze wat jachtinstinct hebben
                              deze week nog een dode mol gratis aan huis geleverd gehad door een van de katten:l
                              over jachtinstinkt gesproken:
                              al 12 Mollen-300 Muizen-21gevogelte een Vleermuis en een jong Konijn, binnen gebracht(in een jaar tijd) door een van onze katten.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X