Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker) ?

    Ik heb vroeger al eens een aantal apps getest (ingebouwde universele afstandsbediening, Peel,..).
    Nu heb ik een Philips app geinstalleerd en kan mijn telefoon ook als remote gebruiken om mijn tv aan/uit te schakelen.

    Iemand die hier alle 3 kan bedienen, tv/digicorder/versterker met een universele app of afstandsbediening ?
    Er zijn ontelbare apps, maar kan ze moeilijk allemaal testen, welke zouden de beste/betere zijn?
    Ik verwacht niet teveel, gewoon aan/uitschakelen van de 3 toestellen en zappen op de digicorder (als dat al niet teveel is )

    Kwestie van 3 afstandsbedieningen aan de kant te kunnen leggen daar de telefoon zoals bij de meesten toch in de buurt is.

    Update : ondertussen gevonden, Peel vond alles, topapp!
    Last edited by CanonYouCan; 26 maart 2018, 22:16.

  • #2
    Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

    Met de Telenet afstandsbediening zet ik de DigiCorder aan, dan gaat automatisch de TV en versterker mee aan.
    Met dezelfde afstandsbediening regel ik het volume, kan ik zappen en ook TV uitschakelen waardoor alles uit gaat.
    Dus al jaren maar 1 afstandsbediening voor de meest gangbare standaard bedieningen om TV te kijken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

      Ja de CEC functie ken ik, lukte destijds enkel maar met m'n TV & Digicorder samen, maar niet mijn versterker (bluray combinatie) die nochthans ook via HDMI aan mijn tv vastgemaakt is.
      Mijn vrouw luistert regelmatig muziek via de digicorder die op de versterker aangesloten is, vroeger liet ze de tv gans de ochtend aan met die CEC functie bij het inschakelen vd digicorder, dus heb die CEC terug uitgeschakeld.

      Hier staat wel dat het maar voor 2 toestellen zou kunnen, TV & digicorder :
      Last edited by CanonYouCan; 27 maart 2018, 00:04.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Ik heb vroeger al eens een aantal apps getest (ingebouwde universele afstandsbediening, Peel,..).
        Nu heb ik een Philips app geinstalleerd en kan mijn telefoon ook als remote gebruiken om mijn tv aan/uit te schakelen.

        Iemand die hier alle 3 kan bedienen, tv/digicorder/versterker met een universele app of afstandsbediening ?
        Er zijn ontelbare apps, maar kan ze moeilijk allemaal testen, welke zouden de beste/betere zijn?
        Ik verwacht niet teveel, gewoon aan/uitschakelen van de 3 toestellen en zappen op de digicorder (als dat al niet teveel is )

        Kwestie van 3 afstandsbedieningen aan de kant te kunnen leggen daar de telefoon zoals bij de meesten toch in de buurt is.

        Update : ondertussen gevonden, Peel vond alles, topapp!
        En wat heeft Peel dan wel gevonden ?
        Zou leuk zijn om ook de oplossing van je probleem hier te mogen lezen.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

          Ik heb met die CEC miserie gehad. Soms werkt dat, soms gaat niet alles aan, en dan loopt het deftig verkeerd.

          Nu werk ik met een Logitech Harmony Ultimate of Elite.
          Dat is perfect, en kan je ook nog eens met je telefoon bedienen.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik heb met die CEC miserie gehad. Soms werkt dat, soms gaat niet alles aan, en dan loopt het deftig verkeerd.

            Nu werk ik met een Logitech Harmony Ultimate of Elite.
            Dat is perfect, en kan je ook nog eens met je telefoon bedienen.
            Heb dezelfde ervaringen met CEC...
            Ook ik kan die Logitech Elite aanraden... werkt perfect...

            Comment


            • #7
              Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              En wat heeft Peel dan wel gevonden ?
              Zou leuk zijn om ook de oplossing van je probleem hier te mogen lezen.
              Peel is de naam van de app. Maar gebruikers melden irritante reclame tot op het vergrendelscherm toe.
              Verderop lees ik dat je het zelfs niet meer kan verwijderen op een normale manier, dus best afblijven denk ik.
              Lijkt dus eerder SPAM dan een app...
              Last edited by nete; 27 maart 2018, 14:33.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

                Waarom de TV bedienen met een telefoon, bij een moderne TV bedien je deze met je stem.

                Comment


                • #9
                  Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker) ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Waarom de TV bedienen met een telefoon, bij een moderne TV bedien je deze met je stem.
                  Misschien omdat men tegen de Digicorder nog niet kan babbelen en niet elke TV stembediening heeft?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

                    Totaal geen problemen noch overbodige reclames op Peel, op het startscherm staan standaard wat films die je kan betellen maar stoort totaal niet, enkel 1x de vraag om gebruikerservaring in te vullen.

                    Dit is de enige app die meteen mijn Phiips TV, Digicorder & LG versterker vond.
                    Ik kan alles bedienen hiermee dus, zelfs de Telenet digicorder werkt onverwachts perfect vanaf de telefoon, zappen, geluid, opnames bekijken/wissen, doorspoelen, nieuwe opnames enz.
                    Zeer tevreden van, superapp & gratis, al op mijn vrouw & dochter hun telefoon gezet ook, aanrader !

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Peel is de naam van de app. Maar gebruikers melden irritante reclame tot op het vergrendelscherm toe.
                    Verderop lees ik dat je het zelfs niet meer kan verwijderen op een normale manier, dus best afblijven denk ik.
                    Lijkt dus eerder SPAM dan een app...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

                      Volgens mij zijn er speciale opzetstukjes voor telefoons. Waardoor je er ook infrarood mee kon uitzenden en dan met de juiste app heb je gelijk voor alle apparaten een universeel afstand bediening.



                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        Totaal geen problemen noch overbodige reclames op Peel, op het startscherm staan standaard wat films die je kan betellen maar stoort totaal niet, enkel 1x de vraag om gebruikerservaring in te vullen.

                        Dit is de enige app die meteen mijn Phiips TV, Digicorder & LG versterker vond.
                        Ik kan alles bedienen hiermee dus, zelfs de Telenet digicorder werkt onverwachts perfect vanaf de telefoon, zappen, geluid, opnames bekijken/wissen, doorspoelen, nieuwe opnames enz.
                        Zeer tevreden van, superapp & gratis, al op mijn vrouw & dochter hun telefoon gezet ook, aanrader !
                        OK, ik had mijn post gebaseerd op wat schrikbarends er in 90% van de recensies staat. Zeker de herhaalde melding dat het niet te verwijderen zou zijn baarde me zorgen.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          OK, ik had mijn post gebaseerd op wat schrikbarends er in 90% van de recensies staat. Zeker de herhaalde melding dat het niet te verwijderen zou zijn baarde me zorgen.
                          Dat is ook zo op tenminste een reeks toestellen ... men kon het dan wel uitschakelen maar niet verwijderen.
                          Op zich had men er dan ook geen last meer van.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Misschien omdat men tegen de Digicorder nog niet kan babbelen en niet elke TV stembediening heeft?
                            OMG ! Bestaan er nog toestellen zonder stembediening ? - lol !

                            Hier werkt haast alles via Siri / Alexa / Google Home

                            Alleen mijn vrouw is niet compatibel Daar werkt voice control niet altijd perfect
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Iemand een werkende universele app of afstandsbediening (TV/digicorder/versterker) ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              OMG ! Bestaan er nog toestellen zonder stembediening ? - lol ! [emoji6]
                              Blijkbaar hé, anders zou je Siri / Alexa / Google Home niet nodig hebben voor alles. [emoji1]

                              Hier werkt haast alles via Siri / Alexa / Google Home
                              Tenzij dit allemaal TV-merken of Digicorders zijn. [emoji41]

                              Alleen mijn vrouw is niet compatibel [emoji6] Daar werkt voice control niet altijd perfect [emoji6] [emoji4]
                              Zij is de voice zeker? [emoji16]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X