Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

    Wij hebben een Visa bij de ING
    -€18 per jaar
    -Geldopnames forfait van 4,96 euro + 1% van het opgenomen bedrag.
    -Buiten de eurozone betaalt u een wisselmarge van 1,6% op het opgenomen bedrag.
    -Begin vd maand gaat dit dus vd rekening zonder interesten

    Vroeger dachten wij al eens aan de overstap naar Argenta (geen jaarlijkse kosten), maar onze lening is bij de ING en je moet een zichtrekening openen bij hen gekoppeld aan hun VISA.

    Vandaag kregen wij een reclame in de bus van een Cofidis Mastercard
    -€5 per jaar
    -Gratis geldopnames.
    -Hierbij moet je geen extra zichtrekening hebben.
    -De terugbetalingsformules zijn percentages van 4.2%, 5.6%, 7% of 10% van het resterende verschuldigde saldo op eigen tempo van uw afbetaling.
    -Een getrouwheidsprogramma met punten
    -kredietopening van €2.500 is het minimale maandelijkse te betalen bedrag 5,6% van het resterende verschuldigde saldo verhoogd met de kaartkosten als het geval zich voordoet.
    Het Jaarlijks KostenPercentage (JKP) van toepassing op de kredietopening bedraagt 12,50%, de jaarlijkse actuariële debetrente van 12,07%.

    -Betekent dit dat je altijd interesten moet betalen, vb die 4.2% minimum en je niet de maand erop zonder interesten kan betalen zoals visa ?
    -Heeft iemand zo'n kaart en geen addertjes onder het gras ?
    Last edited by CanonYouCan; 9 oktober 2018, 18:42.

  • #2
    Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

    Cofidis is een organisatie die leeft van de miserie van anderen. Ze publiceren relatief lage rentes, maar verplichten je verzekeringen te nemen en rekenen uiteindelijk jaarinteresten van ca 18-20% aan.

    Met hun reclame maak ik de stoof aan.

    Probeer het, en je zal zien dat je actuele bank spotgoedkoop is. (Alhoewel ik ING ook een slechte bank vind)

    Comment


    • #3
      Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      kredietopening van €2.500 is het minimale maandelijkse te betalen bedrag 5,6% van het resterende verschuldigde saldo verhoogd met de kaartkosten als het geval zich voordoet.
      .../...
      -Betekent dit dat je altijd interesten moet betalen, vb die 4.2% minimum en je niet de maand erop zonder interesten kan betalen zoals visa ?
      -Heeft iemand zo'n kaart en geen addertjes onder het gras ?
      Dat betekent dat wat niet direct betaald wordt bij de maandelijkse afrekening zal verhoogd worden met intrest.

      Stel dat je 1000€ gebruikt hebt en bij de maandelijkse afrekening wordt een van volgende sommen meteen betaald:
      200€ => dan intrest op 800€
      550€ => dan intrest op 450€
      1000€ => dan geen intrest

      De intrest is op het “resterend” openstaand bedrag.

      Zelfde principe als met een kredietkaart van bijvoorbeeld de Makro (samenwerking met Fortis BNP).

      Het is goed als je geen geld hebt en niet kan terugbetalen die maand, maar zo’n systeem kost altijd geld want de verleiding wordt te groot om dat als een lening te gaan gebruiken.

      Persoonlijk gebruik ik een kredietkaart liever als “comfortmiddel” en met een maandelijkse volledige terugbetaling zonder kosten.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

        Deze kredietkaart bedrijven weigeren om een volledige terugbetaling automatisch te laten verlopen. Zo rekenen erop dat je een paar dagen te laat alles terugbetaalt waardoor ze exorbitante intresten aanrekenen.

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

          De enige kredietkaart die ik gebruik is die van de bpost.
          Oké, die kost ook €15,00 per jaar. Maar ik stort daar gewoon een bedrag op en dat kan ik gebruiken.
          Op is op, en dan moet er bijgestort worden.
          Ik weet van te voren wat ik nodig heb om iets te kopen wat niet anders kan dan met een kaart.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

            Moet je bij de prepaid kredietkaart van bpost dan ook nog niet betalen voor elke herlading ?

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              De enige kredietkaart die ik gebruik is die van de bpost.
              Oké, die kost ook €15,00 per jaar. Maar ik stort daar gewoon een bedrag op en dat kan ik gebruiken.
              Op is op, en dan moet er bijgestort worden.
              Ik weet van te voren wat ik nodig heb om iets te kopen wat niet anders kan dan met een kaart.
              Jij hebt dan een ander gebruik van de kredietkaart, maar de mensen die hun kaart effectief gebruiken zoals het merendeel … die zijn het geld vooraf kwijt van hun rekening ook al kopen ze (tijdelijk) niets.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                Ik gebruik volop de witte World Mastercard en de purperen Visakaart (voor internetaankopen) van Beobank. De twee eerste kaarten als je de link onderaan aanklikt.
                Kosten per jaar ook 5 euro, maar je krijgt cashback op je aankopen.

                Ook geen zichtrekening nodig en ongeveer 3 weken tijd om je uitgaven minus de cashback van vorige maand te vereffenen. Ik dacht dat je er ook geld kan op storten om het dan waar ook zonder kosten te kunnen afhalen.
                Nu, voor afhaling cash gebruik ik bij voorkeur Maestro en geen creditkaart.
                Info vindt je hier: https://www.beobank.be/nl/particulie...UaAtTTEALw_wcB
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  die zijn het geld vooraf kwijt van hun rekening ook al kopen ze (tijdelijk) niets.
                  Beetje raadselachtig.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Beetje raadselachtig.
                    Neen, heel duidelijk.

                    Als men geld van de rekening moet halen om die prepaid kaart op te laden, dan leent men renteloos geld aan de uitgever van die kaart zolang men niets koopt.

                    De bank kan dan beschikken over dat geld en op duizenden klanten loopt dat totaal snel op.

                    Nu niet dat men zelf veel rente misloopt, maar de rekening staat dan toch al lager.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Neen, heel duidelijk.

                      Als men geld van de rekening moet halen om die prepaid kaart op te laden, dan leent men renteloos geld aan de uitgever van die kaart zolang men niets koopt.

                      De bank kan dan beschikken over dat geld en op duizenden klanten loopt dat totaal snel op.

                      Nu niet dat men zelf veel rente misloopt, maar de rekening staat dan toch al lager.
                      Da's duidelijker, maar als datzelfde geld op een zichtrekening staat is dat toch net hetzelfde ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Da's duidelijker, maar als datzelfde geld op een zichtrekening staat is dat toch net hetzelfde ?
                        Tenzij ik me vergis natuurlijk ...

                        Toch niet hetzelfde denk ik want zolang het op de zichtrekening staat, dan kan het ook gebruikt worden voor BC betalingen, domiciliëringen en dergelijke.
                        Zal drie voorbeelden geven om te verduidelijken.

                        Stel ik heb 1000€ op mijn rekening (voorbeeld hé) en er gaat deze maand 700€ af aan betalingen, dan staat er nog 300€ op.
                        Ik gebruik geen Visa deze maand, er wordt dus ook geen geld gereserveerd of afgehaald en de rekening blijft positief.

                        Stel dat ik 500€ op die kaart zet als provisie en er gaat diezelfde 700€ van mijn rekening, dan staat mijn rekening wel op -200€ ook al heb ik die provisie nog niet gebruikt.
                        Die 500€ op de kaart blijft natuurlijk gereserveerd voor betaling met die kaart, maar ik betaal intrest op mijn rekening.

                        Stel dat ik een gewone Visa heb met afrekening eind van de maand.
                        Er gaat terug 700€ van de rekening en er blijft 300€ op staan.
                        Ik geef ook nog 500€ uit met Visa ... mijn rekening blijft op dat moment nog steeds positief, ook al geef ik meer uit dan wat ik op dat moment heb.
                        Op het eind van de maand krijg ik de afrekening en Visa neemt die 500€ begin van de volgende maand van de rekening ... wel nadat mijn loon gestort werd, dan heeft mijn rekening nooit onder nul gestaan.

                        Enkel bij dat derde geval vind ik de kredietkaart dan echt een “krediet” ... ik heb even een overbrugging (krediet) gekregen voor een bedrag zonder daar intrest op te moeten betalen.
                        In de eerste twee gevallen is dat niet echt de benaming krediet waardig.

                        Ja ik weet het ... als er 100.000€ op de rekening staat en je geeft minder uit, dan is er ook geen probleem. [emoji6]

                        En het hangt inderdaad af waarvoor en hoe men de kredietkaart wil gebruiken.
                        Indien enkel om specifieke betalingen te kunnen doen en alleen laden wanneer nodig, dan is er geen probleem met prepaid.
                        Maar om echt een “krediet” te benuttigen of om de kaart op elk moment in winkels of restaurant te gebruiken, dan heeft men enkel met postpaid kaarten het effectieve gebruikscomfort en het voordeel van het “krediet”.

                        Er is natuurlijk altijd een probleem indien men meer uitgeeft dan wat men heeft of zal hebben. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                          Ge maakt geen vergissing in dit specifiek voorbeeld.
                          Maar ikzelf zou in het voorbeeld het halsstarrig niet gebruiken van de prepaid Visa om een negatieve stand van je zichtrekening te vermijden eigenlijk wel een vergissing noemen... Ongeveer overal wordt tegenwoordig Visa aanvaard (Colruyt wordt stilaan een witte raaf).

                          Ik heb één prepaid Visa via Revolut bank: https://www.revolut.com/be/pricing Je zal al begrijpen dat ik de variant links heb gekozen. Je krijgt kosteloos een VISA prepaid waarmee je interessant in non-Euro landen kan betalen omdat ze tot op zekere hoogte geen enkele "fee" aanrekenen, ook niet voor een (bescheiden) geldafhaling in de lokale munt.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Maar ikzelf zou in het voorbeeld het halsstarrig niet gebruiken van de prepaid Visa om een negatieve stand van je zichtrekening te vermijden eigenlijk wel een vergissing noemen... Ongeveer overal wordt tegenwoordig Visa aanvaard (Colruyt wordt stilaan een witte raaf).
                            We wijken wel wat af, maar allé.

                            Bijna overal kan men inderdaad met Visa betalen, maar dat voor ons kan nog veel eenvoudiger met een postpaid omdat ik dan niet vooraf verkeerd kan inschatten hoeveel ik moet voorzien op die kaart.
                            En de ene keer betaal ik, de andere keer mijn vrouw ... dan zou ik al twee kaarten moeten opladen. [emoji1]
                            Ook Paypal is daaraan gekoppeld.

                            Wij gebruiken Visa en Paypal heel veel omdat het handig is en ik wil zeker geen kaart dat ik continu moet opladen of waar niet elke maand het volledig bedrag automatisch wordt verrekend ... dat was ook waar dit topic mee begon.

                            Nu ja, iedereen heeft zowat zijn gewoontes en moet zelf uitmaken wat interessant is. [emoji106]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              We wijken wel wat af, maar allé.

                              Bijna overal kan men inderdaad met Visa betalen, maar dat voor ons kan nog veel eenvoudiger met een postpaid omdat ik dan niet vooraf verkeerd kan inschatten hoeveel ik moet voorzien op die kaart.
                              En de ene keer betaal ik, de andere keer mijn vrouw ... dan zou ik al twee kaarten moeten opladen. [emoji1]
                              Ook Paypal is daaraan gekoppeld.

                              Wij gebruiken Visa en Paypal heel veel omdat het handig is en ik wil zeker geen kaart dat ik continu moet opladen of waar niet elke maand het volledig bedrag automatisch wordt verrekend ... dat was ook waar dit topic mee begon.

                              Nu ja, iedereen heeft zowat zijn gewoontes en moet zelf uitmaken wat interessant is. [emoji106]
                              Volledig akkoord, maar je kan toch, als je prepaid Visa bedrag opgebruikt is, gewoon verder betalen met andere middelen. Je moet één en ander dan wel een beetje opvolgen, dat wel.

                              Maar je laatse zin zegt exact waar het op aan komt.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X