Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al nieuwe deuren geplaatst ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand al nieuwe deuren geplaatst ?

    4 van mijn 5 oude deuren zijn 201.5cm en eentje 200.5cm hoog.
    De breedtes zijn 81cm, 81.5cm en 82cm (die laatste en één van 81.5cm geraakt zelfs niet meer dicht na te hebben geschilderd)

    In de Brico planet reclame zag ik mooie nieuwe deuren zelfs met deurlijsten inbegrepen, zou ideaal zijn zo in 1 volledige set.
    Toevallig zijn deze ook 201.cm hoogte, maar jammer genoeg springen hun breedtes van 78 naar 83 cm (en dus geen 81 a 81.5cm).
    Zelf deuren bijzagen op maat zie ik niet zitten.

    Is dit moeilijk om zelf deurlijsten en nieuwe deuren te plaatsen?
    Hebben die nog wat speling eventueel of moet dit exact de juiste afmetingen zijn ?
    Last edited by KevinVdd; 7 september 2021, 12:28.

  • #2
    Iemand al nieuwe deuren geplaatst ?

    Normaal plaatst men de lijsten dan op de juiste plaats zodat de deur past zoals ze is.
    Meestal is er nog wat ruimte om dit te doen.
    In het slechtste geval een stukje van de muur slijpen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Iemand al nieuwe deuren geplaatst ?

      Heb ooit zelf binnendeuren geplaatst, maar ik zou het niet opnieuw doen. Herinner me een hoop gepriegel om alles juist te krijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand al nieuwe deuren geplaatst ?

        Verleden jaar….ik voel het nog steeds
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Iemand al nieuwe deuren geplaatst ?

          Ik heb al onze oude deuren in bestaande metalen deurkozijnen vervangen door vlakke tubespaan deuren. Ik heb deze helemaal op maat gezaagd, alle scharnieren uitgefreesd + ook 3 ruitfiguren uitgefreesd voor een fris design. Ik had eerst een offerte gevraagd maar door het zelf te doen heb ik toch netjes €4000 uitgespaard. Ik had eerder al wel het nodige houtbewerkingsmateriaal gekocht voor de constructie van muren en plafonds op onze bovenverdieping/verbouwing.

          1 raad: als je niet over het geschikte materiaal beschikt en je weinig doe-het-zelf ervaring hebt, niet aan beginnen!

          Comment


          • #6
            Re: Iemand al nieuwe deuren geplaatst ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Verleden jaar….ik voel het nog steeds
            Een achterdeur? [emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Iemand al nieuwe deuren geplaatst ?

              3 jaar geleden 4 deuren vervangen. Er zat genoeg hout aan het Frame om de boel op maat te (laten?) zagen en dat is waarschijnlijk ook hier wel het geval. Wel zorgen voor een schuine hoek aan de zaag/scharnierzijde in verband met makkelijk sluiten. Ik vond het niet zo lastig.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment

              Working...
              X