Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: I-Cloud vraagje

Standaard I-Cloud vraagje

Mijn schoonbroer krijgt al een paar keer volgende mail: (verzender: noreply@email.apple.com). Hij heeft een i-phone maar wel een Windows desktop.

Chère/Cher ...............
    Votre espace de stockage iCloud est saturé. Comme vous avez dépassé la quantité d’espace comprise dans votre forfait de stockage, vos documents, contacts, e-mails et données d’appareil ne sont plus sauvegardés sur iCloud. Vos photos et vidéos ne sont plus chargées dans Photos iCloud et la mise à jour d’iCloud Drive et des apps iCloud n’est plus effectuée sur vos appareils.
    Pour continuer à utiliser ces services iCloud, veuillez mettre à niveau votre forfait de stockage iCloud ou réduire l’espace de stockage que vous utilisez.
    Passez à 50 Go pour 0,99 € par mois
    Important : Si vous n’augmentez pas votre espace de stockage ou ne réduisez pas le contenu sauvegardé, vous ne pourrez bientôt plus envoyer ni recevoir d’e-mails avec votre adresse iCloud[/EMAIL]).
    Cordialement,
    L’équipe iCloud

We hebben al eens nagekeken en na opkuis zit hij ver onder de gratis aangeboden stockageruimte (ik dacht dat die 5GB is ?)

Is dit OK of phising ?
    Kan je apple ergens via mail bereiken ?

Bedankt om mee te denken.
    Laatst gewijzigd door nete; 29 juni 2021 om 18:54
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Standaard I-Cloud vraagje

Via instellingen kan je duidelijk zien of je echt onder de limiet zit.
    Als je foto’s en video’s verwijdert, vergeet dan ook niet de recent verwijderde items te verwijderen.

Het e-mailadres van de afzender is alvast correct zo te zien.

Een bericht van Apple (wel met een hoger abo) ziet er zo uit:

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Re: I-Cloud vraagje

En als je opslag wil bijkopen, ga via instellingen naar iCloud en daar naar “Beheer opslag”, dan ben je 100% zeker dat je op je eigen account bezig bent en het geen phishing is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ga naar iCloud.com en log in met je Apple Id, dan kijk je bij opslag.
    Simpel hoor, het is en blijft Apple.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Ga naar iCloud.com en log in met je Apple Id, dan kijk je bij opslag.
    Simpel hoor, het is en blijft Apple.
    Ietwat verkeerde inschatting bij jullie reacties: we gaan kijken in iCloud en zien ongeveer 2GB gebruikt, dus zeker geen nood om nog ruimte bij te kopen.

Dus blijft de vraag:

Is die mail OK of phising ?
    Kan je Apple ergens via mail bereiken ? Want ze blijven die mail regelmatig sturen, niettegenstaande we ver onder de 5GB zitten.

Voor de volledigheid: mijn schoonbroer heeft ooit wel boven die 5GB gezeten, maar nu dus niet meer.
    Als hij niets doet mag ik aannemen dat zijn 2GB bestaande bestanden intact gaan blijven ?
    Laatst gewijzigd door nete; 29 juni 2021 om 18:52

Inderdaad, als je enkel gebruik maakt van je gratis opslagruimte op iCloud, is dat beperkt tot 5GB. Ik gebruik daar niet eens de helft van, maar ik beperk wel wat ik aan iCloud wil toevertrouwen. Bv gegevens uit agenda, contacten... die ik met mijn iPad en iMac wil synchen.
    In principe laad ik slechts enkele foto's op die ik met mijn iPhone gemaakt heb, een z.g. "gedeeld album"
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.7.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.7.1)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    ...
    Kan je Apple ergens via mail bereiken ? Want ze blijven die mail regelmatig sturen, niettegenstaande we ver onder de 5GB zitten....
    Een email-adres is er niet. Ik stel m'n vragen via de Apple Communities (forum), of loop 'ns langs bij mijn plaatselijke  winkel (Switch Turnhout).
    Ik meende echter dat je ook met Apple Support kon chatten. Nooit gebruik van gemaakt.

How do I email Apple support?
    Call them at Customer Relations 800-767-2775 and ask them. Apple has no published email address for Customer Service. Apple handles most issue, technical and customer service, only via telephone or in-person at an Apple Store.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.7.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.7.1)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ik meende echter dat je ook met Apple Support kon chatten. Nooit gebruik van gemaakt.
    Uiteraard, ook bellen.

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ietwat verkeerde inschatting bij jullie reacties: we gaan kijken in iCloud en zien ongeveer 2GB gebruikt, dus zeker geen nood om nog ruimte bij te kopen.

Dus blijft de vraag:

Is die mail OK of phising ?
    Kan je Apple ergens via mail bereiken ? Want ze blijven die mail regelmatig sturen, niettegenstaande we ver onder de 5GB zitten.

Voor de volledigheid: mijn schoonbroer heeft ooit wel boven die 5GB gezeten, maar nu due niet meer.
    Als hij niets doet mag ik aannemen dat zijn 2GB bestaande bestanden intact gaan blijven ?
    Nope, alle links in jouw oorspronkelijk bericht zijn legitiem, zelfs het email adres van je schoonbroer.
    Wees toch voorzichtig als je zo'n dingen op een forum post, Herman gaat nu een pak meer spam krijgen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Wees toch voorzichtig als je zo'n dingen op een forum post, Herman gaat nu een pak meer spam krijgen.
    Bedankt om te melden, ik had zijn e-mail voor de @ veranderd in ............., maar erachter bleef zijn iCloud mailadres blijkbaar staan, lesje geleerd.

Allen bedankt om mee te denken !

Soortgelijke discussies

1. Cloud +1Tb
    Door JuLi in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 oktober 2017, 15:31
  2. On a Cloud
    Door Annik in forum Mensen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 8 februari 2015, 03:37
  3. Cloud 9
    Door Tigra-boy in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 5