Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie ?

    Een collega zei dat firma's de mogelijk hebben om vrij €200 (per maand?) uit te keren bij mensen die thuiswerken sedert de lockdown, maar is niet verplicht.
    Onze firma doet dit echter niet.

    Ik werk al +-4 maand thuis en mijn collega ook, hij zegt dat wij onze hypotheek, electriciteit of ander kosten kunnen inbrengen in onze volgende belastingaangifte.
    Klopt dit?

    Lijkt me nogal ingewikkeld, is dit dan een % van je hypotheek ofzo en hoe geef je dan je electriciteit in, volgens aantal werkuren ofzo?
    Welke andere kosten ook evt ?
    Moet je dan een attest aan de personeelsdienst ofzo vragen als bewijs hoeveel dagen dat je hebt thuisgewerkt?

  • #2
    Re: Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie

    De fiscus geeft je elk jaar een korting op je aangifte om je onkosten die je maakt om te gaan werken te neutraliseren.
    Als je denkt dat je meer kosten maakt dan de forfaitaire aftrek, dan kan je je onkosten ingeven.

    Zo kan je een stuk van je wagen je brandstof die je nodig hebt om te gaan werken, je kleding.....indienen.
    Natuurlijk met de nodige bewijzen.
    En die worden wel gevraagd.
    Of je hypotheek daar ook inzit weet ik niet.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie

      Bedankt, ja dit wist ik, maar het gaat specifiek over de thuiswerkers tijdens de lockdown.

      Comment


      • #4
        Re: Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Een collega zei dat firma's de mogelijk hebben om vrij €200 (per maand?) uit te keren bij mensen die thuiswerken sedert de lockdown, maar is niet verplicht.
        Onze firma doet dit echter niet.
        Blijf steeds op de hoogte van het recente nieuws uit de tax en finance sector. Verkrijg nieuwe inzichten met onze expertanalyses, video’s, one-pagers.


        De tijdelijke onkostenvergoeding voor thuiswerk is een bureauvergoeding van 126,94 euro per maand. Dit bedrag is voor alle thuiswerkers gelijk.
        De bureauvergoeding dekt een resem kosten: de bureau in de privéwoning, klein kantoormateriaal, elektriciteit, water, verwarming, verzekering, onroerende voorheffing... Om dubbel gebruik van de onkostenvergoedingen te vermijden, moeten werknemers wel afstand doen van de al bestaande maandelijkse thuiswerkvergoeding.
        Bovenop de bureauvergoeding mag de werkgever ook een kostenvergoeding tot 40 euro per maand terugbetalen voor het gebruik van een privé internetaansluiting met abonnement (maximum 20 euro) en een privécomputer (maximum 20 euro).
        Als de werknemer andere kosten moet maken zoals het gebruik van een eigen telefoon of de aankoop van een scherm, dan mag de werkgever die ook terugbetalen. Maar die terugbetaling is gebaseerd op de werkelijke kosten. Daarvoor geldt er geen algemeen forfait.
        Je gaat waarschijnlijk geen profijt doen met die maandelijkse 126,94€ te aanvaarden of te eisen. Je forfaitaire aftrek voor werkingskosten is hoger.

        Comment


        • #5
          Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie ?

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Een collega zei dat firma's de mogelijk hebben om vrij €200 (per maand?) uit te keren bij mensen die thuiswerken sedert de lockdown, maar is niet verplicht.
          Onze firma doet dit echter niet.
          Mijn schoonzoon werkt reeds meer dan een jaar van thuis uit, kreeg de keuze, ofwel kleine 130€ per maand of 200€ van een soort onbelaste winkelcheques per maand +20€ internet vergoeding per maand.
          Bovendien hebben ze op hun kosten van Telenet een speciale router komen plaatsen het ding is ongeveer 30cm hoog en 12 X 12cm vierkant, (staand model dus) ook nog een speciaal beveiligde vaste telefoon.
          En bovendien kreeg hij 2 maand geleden nog een nieuwe Skoda Kodiaq waar ook mijn dochter ten volle gebruik mag van maken en waar hij nog geen kilometer voor zijn werk mee heeft gereden.
          Zijn werk, grote kredieten onderzoeken en goedkeuren of afkeuren,
          veel met de advocaten van zijn werk bellen en om de gaten te vullen problemen proberen op te lossen met onterecht uitgekeerde huur waarborgen uitgekeerd door OCMW’s en de Vlaamse huisvesting maatschappij.
          Last edited by Guest42; 6 februari 2021, 19:08.

          Comment


          • #6
            Re: Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie

            Altijd leuk te lezen hoe sommigen gratis luxe krijgen op kosten van de baas. Vraag me wel af hoe je schoonzoon al eerder begon met thuiswerken dan de start van corona, maar dat terzijde.
            Ik werk thuis van vrijdag 13 maart vorig jaar, daags voor de verplichte lockdown, als ik me niet vergis op woensdag 18 maart. Ik heb mijn laptop mogen meenemen en krijg een vergoeding van .... tadaaa, de ronde som van 0 euro. Geen bijdrage, geen modem of router. Laat staan dat hier een bedrijfswagen op de oprit staat,

            Comment


            • #7
              Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Altijd leuk te lezen hoe sommigen gratis luxe krijgen op kosten van de baas. Vraag me wel af hoe je schoonzoon al eerder begon met thuiswerken dan de start van corona, maar dat terzijde.
              Ik werk thuis van vrijdag 13 maart vorig jaar, daags voor de verplichte lockdown, als ik me niet vergis op woensdag 18 maart. Ik heb mijn laptop mogen meenemen en krijg een vergoeding van .... tadaaa, de ronde som van 0 euro. Geen bijdrage, geen modem of router. Laat staan dat hier een bedrijfswagen op de oprit staat,
              Hij werkte voordien reeds vrij veel thuis nabi, sinds januari vorig jaar volledig en door Corona, werkt voor Febelfin afdeling Belfius. En cert.be
              En die bedrijfswagen is reeds de derde, telkens voor vier jaar, zeg maar een soort verworven recht.
              Last edited by Guest42; 6 februari 2021, 23:09.

              Comment


              • #8
                Re: Hypotheek,electriciteit,.. in belastingaangifte bij lang thuiswerk zonder premie

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Vraag me wel af hoe je schoonzoon al eerder begon met thuiswerken dan de start van corona, maar dat terzijde.
                Waarom zou dat niet kunnen? [emoji848]

                Ik werk thuis van vrijdag 13 maart vorig jaar, daags voor de verplichte lockdown, als ik me niet vergis op woensdag 18 maart. Ik heb mijn laptop mogen meenemen en krijg een vergoeding van .... tadaaa, de ronde som van 0 euro. Geen bijdrage, geen modem of router. Laat staan dat hier een bedrijfswagen op de oprit staat,
                Op zich is dat niets zeggend, er zijn zoveel mogelijke situaties.
                Sommigen krijgen een vergoeding voor internet, anderen hebben al een representatievergoeding, nu geen verplaatsingskosten, ...

                Je kan aan je baas altijd eens proberen zeggen dat het niet kan omdat je geen internet hebt of dat je dat enkel privé gebruikt. [emoji848]
                Met wat geluk mag je dan elke dag naar het werk of je baas zet je (technisch) werkloos. [emoji849]

                Eerlijk gezegd werk ik liever thuis op eigen kost dan elke dag drie uur te verliezen in verplaatsingen of (tijdelijk) werkloos te worden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X