Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 51

Standaard Re: Husqvarna robot grasmaaiers

Deze heb ik al eens in demo gezien en blijken ook redelijk goed te werken: https://www.greentools.be/nl/2-websh...4-robotmaaiers
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dit soort toestellen evolueert ook nog redelijk snel, zeker met de komst van steeds meer concurrentie ... is verwijzen naar een ondertussen 4 jaar oud filmpje dan wel nog correct?
    Dat geldt voor beide toestellen ! Maar als een topmerk toen al "klappen " kreeg door een (minder dure) concurrent ! ? Persoonlijk zou ik dan toch één en ander concluderen ! ?

( toch zeker als er mogelijk twee toestellen dienen aangekocht te worden )

Groetjes
    Luc
    Groetjes

Lukathi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Dat geldt voor beide toestellen ! Maar als een topmerk toen al "klappen " kreeg door een (minder dure) concurrent ! ? Persoonlijk zou ik dan toch één en ander concluderen ! ?

( toch zeker als er mogelijk twee toestellen dienen aangekocht te worden )

Groetjes
    Luc
    Inderdaad, die Worx ziet er goed uit in de voorstelling van 2014. Die zal dan ook mee geëvolueerd zijn, dat is een punt.
    Wat wij willen is een bedrijf dat een alles in één oplossing biedt, d.w.z. dat, als wij de overstap doen tussen zelf laten maaien en robot, niet meer hoeven tussen te komen. Een tuinman die tussen de 20 en de 35€ per uur vraagt en gedurende 7 maand per jaar op "soms" wekelijkse basis komt maaien kost ook wat. Neem nu 700€ per jaar uitgeven aan grasmaaien. Dan wordt het dus hoogtijd om te overwegen een robot aan te kopen, te laten installeren en de service ervan te laten doen denk ik. Een tuin goed onderhouden als je het zelf niet doet/kunt doen kost veel geld, daar kunnen wij van meespreken.
    Onze grasoppervlakte is achteraan goed afgeboord met boorstenen die voldoen aan een perfect afmaaien zonder zelf nog te moeten tussenkomen met een boordmaaier. Vooraan is een andere zaak. Een gedeelte van de boordstenen moet aangepast worden om de robot het maaiveld volledig te kunnen laten maaien.
    Wij kijken dus uit naar de prijsofferte die wij zullen krijgen.
    Laatst gewijzigd door enero; 8 april 2018 om 12:55
    Leeft en LAAT LEVEN !

Standaard Husqvarna robot grasmaaiers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Als het echt een topmerk betreft, dan zeker niet ... want als een topmerk klappen krijgt, dan doen die er alles aan om terug op nummer 1 te staan.

Maar het geldt voor alle merken, vier jaar oude informatie is niet echt relevant voor de huidige toestellen, tenzij fabrikanten ondertussen geen verbeteringen hebben aangebracht.
    Ook op de site van Worx staat te lezen: “De nieuwe Landroid S. Volledig herontworpen”.
    Dus ook daar geen echt vergelijk mogelijk met vroeger.
    Mogelijks wijzen recente tests hetzelfde ofwel iets heel anders uit ... ik zou toch eerder recente toestellen vergelijken in dit geval.

Echter verwees u eerder naar de juiste reactie (#17) want dat is een vergelijk tussen Worx en Gardena, daar waar Pol het eerder had over Husqvarna.

En buiten het merk is er ook nog de service dat een impact kan hebben ... als men jaren ergens een tevreden vaste klant is, dan is men soms ook wat geneigd om voor de merken te kiezen dat daar verkocht worden.
    Persoonlijk zou ik zoiets nooit in een Brico of Makro kopen, maar dat is eigen keuze.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Als het echt een topmerk betreft, dan zeker niet ... want als een topmerk klappen krijgt, dan doen die er alles aan om terug op nummer 1 te staan.

Maar het geldt voor alle merken, vier jaar oude informatie is niet echt relevant voor de huidige toestellen, tenzij fabrikanten ondertussen geen verbeteringen hebben aangebracht.
    Ook op de site van Worx staat te lezen: “De nieuwe Landroid S. Volledig herontworpen”.
    Dus ook daar geen echt vergelijk mogelijk met vroeger.
    Mogelijks wijzen recente tests hetzelfde ofwel iets heel anders uit ... ik zou toch eerder recente toestellen vergelijken in dit geval.

Echter verwees u eerder naar de juiste reactie (#17) want dat is een vergelijk tussen Worx en Gardena, daar waar Pol het eerder had over Husqvarna.

En buiten het merk is er ook nog de service dat een impact kan hebben ... als men jaren ergens een tevreden vaste klant is, dan is men soms ook wat geneigd om voor de merken te kiezen dat daar verkocht worden.
    Persoonlijk zou ik zoiets nooit in een Brico of Makro kopen, maar dat is eigen keuze.
    Yap service, heel belangrijk ! Vandaar dat ik geen fotomateriaal koop in de Mediamarkt, tenzij je wilt aanschuiven tussen de defecte microgolfovens en stofzuigers igv defect :-)
    Voor mij was het destijds een no brainer, gezien hetgeen ik terugvond ( vergelijking met n bekend merk) en de prijs ( incl. installatie ! )

Als het dan al een complexer project wordt zoals bij Eneco, dan kan het de moeite zijn om hun offerte af te wachten en (uiteraard) de meerprijs in ruil voor een goede service te betalen
    Groetjes
    Luc
    Groetjes

Lukathi

Grasmaaier heeft het begeven, was een dikke 20 jaar oud, maar toch.....( een Honda en niet van de goedkoopste.... ) ik stop er geen geld meer in.
    We hebben besloten ook voor een robotmaaier te gaan, maar we gaan er zeker nog een lichte gewone grasmachine bijkopen.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Husqvarna en Miimo. Maar ik ga zeker ook die Worx eens bekijken. Brico zal ook wel onderhoud doen veronderstel ik, en zo'n robomaaier steek je gemakkelijk in de koffer.
    Onze grasmachine kwamen ze (bijna) jaarlijk$$$ halen....

Dus als er nog nieuwe ontwikkelingen zijn. ( Freddy ? ) shoot !
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

Ja Marc, ik heb het u al eens gemeld in een ander schrijven.

Omdat we twee gescheiden delen hebben wat gras betreft, vooraan een goedkopere Worx geplaatst na hier wat positieve reacties over te lezen.
    Voor niet complexe tuinen en geen grote hellingen werkt dat ook.

Achteraan uiteindelijk gekozen voor Husqvarna omdat die meer mogelijkheden biedt en beter hellingen aankan.
    Ik wou een toestel bediend via een app en dat is bij Honda enkel met het duurste model.
    Voor die prijs hadden we een Husqvarna met app, GPS tracking en controle via een SIM-kaart (standaard vast gemonteerd en actief voor 10 jaar).
    De winkel heb ik,u ook al eerder gemeld ... super service, vriendelijk, geen geldwolven .... bestellen en installeren zonder voorschot pas betalen nadat men tevreden is van de werking.

Ik zou gezworen hebben bij Honda en ook de winkel, maar heb deze visie herzien.
    Ben nu na meer dan 25 jaar meer tevreden van die andere winkel, daar hebben ze het tenminste niet zo hoog in hunnen bol zoals die vrouw bij de Honda-dealer.

Uw maaier is nu na 20 jaar stuk, onze Honda was na 7 of 8 jaar perte totale.
    Ik heb wel de indruk dat z3 er een schepje bij gedaan hebben om een nieuwe te verkopen.

Als je een robotmaaier gebruikt en enkel voor af en toe een grasmaaier nodig hebt, dan moet je daar geen 1500€ of meer aan geven.

Soit, ieder zijn visie natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ja hij is 20 jaar oud geworden, maar hij is ondertussen al zeker 3 keer zo duur geworden.
    Ik had hem destijds gekocht omwille van de veilige motorstop.
    Had hem al veel vroeger moeten wegdoen.
    Dat van die app zag ik ook. Enkel bij het allereerste model van Honda.

Ik weet niet dat ik het zou gebruiken, maar ik weet wel dat ik het mis aan ze robotstofzuiger.

De Honda winkel waar ik denk dat je het over hebt ken ik nog niet zo heel goed, maar het personeel is er wel vriendelijk. Met madam nog nooit gesproken.

Maar die waar onze Honda van komt ga ik toch ook niet meer. Geldwolven tot en met.

Vriendelijk zijn ze wel bij Honda, maar duur en dat zeggen ze zelf ook.
    Een mooie grote winkel kost geld natuurlijk.

Wat die app betreft ... even uw toestel pauzeren, een extra maaibeurt, schema aanpassen, waarschuwingen, hoogte, ...
    Is dat nodig?
    Dat moet ieder voor zich uitmaken, maar ik vind dat goed passen bij mijn verwachtingen en zou het niet willen missen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Vriendelijk zijn ze wel bij Honda, maar duur en dat zeggen ze zelf ook.
    Een mooie grote winkel kost geld natuurlijk.

Wat die app betreft ... even uw toestel pauzeren, een extra maaibeurt, schema aanpassen, waarschuwingen, hoogte, ...
    Is dat nodig?
    Dat moet ieder voor zich uitmaken, maar ik vind dat goed passen bij mijn verwachtingen en zou het niet willen missen.
    Ja dat is imho nodig, want als je altijd tegen de grond moet liggen om die dingen in te stellen is de goesting er al snel af.

Ik heb het van de IP problemen even hier gekopieerd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ja maar hoe lang gaan die dingen mee ? Ik twijfel er sterk aan of ik heel mijn tuin op 1 batterijlading kan maaien ? Volgens wat ik al zo gelezen heb spreekt de documentatie van die dingen over 50 minuten. Neem dan max 40 minuten in werkelijkheid....
    Niet altijd slecht denken.

Die zou goed moeten zijn voor ongeveer 7 are en die 50 minuten doet hij echt.

Zelfs die kleine Worx robotmaaier met een autonomie van 40 minuten houdt het in realiteit een uur uit.
    Hangt af van de belasting natuurlijk, laat ge uw gras eerst 20 cm groeien, dan zal dat veel korter zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Spreekt ge nu over de Husqudinges?
    En hoe lang houdt de ie-go het uit?

Marc zijn beslissing is al voor de helft gevallen

Spreekt ge nu over de Husqudinges?
    En hoe lang houdt de ie-go het uit?
    Neen, dat ego-gedoe.

Voor de Husky moet ge daarmee niet inzitten, indien bijna leeg gaat die bijtanken en dan doet die voort.
    Al doet die ook,meer dan opgegeven, waarschijnlijk wegens niet zwaar belast.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Neen, dat ego-gedoe.

Voor de Husky moet ge daarmee niet inzitten, indien bijna leeg gaat die bijtanken en dan doet die voort.
    Al doet die ook,meer dan opgegeven, waarschijnlijk wegens niet zwaar belast.
    Oei, weer een type te zwaar gekocht, Freddy?

Voor de Ego: fijn. 50 min is voldoende voor mij, dan moet ik toch even gaan rusten

Oei, weer een type te zwaar gekocht, Freddy?
    Bewust ... met die forse helling bij ons en ook om al de mogelijkheden te hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Was een graptje hé
    Ik hou ook van veel toeters & bellen, en laat me ook vaak "vangen" door een full-option

Is beredeneerde keuze Marc, niet “laten vangen”.
    Ik ken mezelf na de jaren ... als ik iets niet neem, dan beklaag ik het me achteraf en blijft dat door mijn hoofd spoken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Is beredeneerde keuze Marc, niet “laten vangen”.
    Ik ken mezelf na de jaren ... als ik iets niet neem, dan beklaag ik het me achteraf en blijft dat door mijn hoofd spoken.
    Mijn vrouw legt dat meestal zo uit. "laten vangen"

Mijn vrouw legt dat meestal zo uit. "laten vangen"
    Dat ligt dan aan uw vrouw hé.
    Voor verkeerde optie gekozen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat ligt dan aan uw vrouw hé.
    Voor verkeerde optie gekozen.
    Nee, mij vrouw was "full-option" - alhoewel, ik misschien beter voor een aangepaste config was gegaan (optie "schoonmoeder" uitvinken

Beter nog de “spraak”-optie uitgevinkt.

Nu heeft zij voice-control over u.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Mijn vrouw heeft de optie gras afrijden, alhoewel ze het af en toe outsourcet naar de kinderen.
    Ik moet alleen zorgen dat er olie in de moteur zit, want daar kijkt ze niet naar.
    Een defautke is er altijd wel.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Ja maar hoe lang gaan die dingen mee?
    De Husky net anderhalf uur uitgelaten se ... hij had het nodig om wat rond te ravotten.

Awel, na anderhalf uur waren er 60% spierbundels resterend.
    Ik vind dat helemaal niet zo slecht en na een goede 10 minuten in zijn bench zit die al terug met 71% reserve om morgen zijn volgende wandeling te maken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Da's goed !
    En hoe lang is hij dan bezig met je (achter) tuin ?
    Komen er nu niet te veel motten op zijn ogen zitten ?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. De Robot
    Door Medussa in forum Stilleven & Abstract
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 20 augustus 2012, 16:22
  2. Mr.Robot
    Door meknoy in forum Stilleven & Abstract
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21 juni 2011, 18:43
  3. Grasmaaiers