Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gezocht ivm garmin gps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gezocht ivm garmin gps

    zijn der hier die iets kennen van gps ?
    ik heb het volgende probleem , (en in de handleiding is niks te vinden)
    mijn gps garmin nuvi 550 kan niet met tracs werken wel met route's, nu heb ik enkele leuke route's van het net gehaald die normaal zonder problemen zouden moeten gelezen worden door mijn gps...
    ik heb een extra geheugenkaartje geplaatst en daar op enkele gpx route's gezet om te gebruiken op de fiets...
    maar hoe spreek je die nu aan , ik kan maar niet vinden hoe je die laad, ik heb ze via de computer rechtstreeks op het kaartje gezet (gps aangesloten op pc)
    ook heb ik geprobeerd deze in het geheugen van het toestel zelf te plaatsen maar ook hier kan ik ze niet aanspreken/laden
    ergens doe ik iets fout en heb me er al suf achter gezocht....wat moet ik nu verder doen?

    iemand?

    grtz
    Johnny
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: hulp gezocht ivm garmin gps

    Staan de gpx bestanden op het geheugenkaartje in een map met de naam GPX ?
    ALs er zo geen map aanwezig is moet je die aanmaken.

    Groetjes,

    Comment


    • #3
      Re: hulp gezocht ivm garmin gps

      Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
      Staan de gpx bestanden op het geheugenkaartje in een map met de naam GPX ?
      ALs er zo geen map aanwezig is moet je die aanmaken.

      Groetjes,
      heb ik ook geprobeert maar ook dat lukt niet, evenzo heb ik de gpx route's op de gps zelf gezet in de gpx map, ook dat brengd geen oplossing, het zal wel niet zo eenvoudig zijn want op verschillende gps forums kunnen ze er ook niet aan uit blijkbaar....
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: hulp gezocht ivm garmin gps

        probeer ze eens door middel van windows verkenner op je gps te zetten maar niet op de geheugenkaart die erin zit.
        Zet ze manueel over naar de root van je gps en niet door comunicatie tussen gps en pc.

        Groeten,
        wistofus
        Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
        iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
        Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

        Comment


        • #5
          Re: hulp gezocht ivm garmin gps

          Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
          probeer ze eens door middel van windows verkenner op je gps te zetten maar niet op de geheugenkaart die erin zit.
          Zet ze manueel over naar de root van je gps en niet door comunicatie tussen gps en pc.

          Groeten,
          wistofus
          ook die weg heb ik reeds gevolgd....zonder suc6
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: hulp gezocht ivm garmin gps

            Het kan ook zijn dat de gedownloade routes niet leesbaar zijn voor je toestel.
            sommige routes die je kan vinden op internet zijn omgezette tracks en bevatten veel te veel 'viapunten' voor sommige toestellen.
            Heb je al geprobeerd om zelf een eenvoudige route aan te maken in mapsource als test (met slechts een 5-tal 'viapunten')?

            groetjes,

            Comment


            • #7
              Re: hulp gezocht ivm garmin gps

              Welke routekaart gebruik je? De deze die in de root van je gps staat of
              staat er ook ene op je geheugenkaart?
              M.a.w met wat start hij op?

              Groeten,
              wistofus
              Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
              iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
              Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

              Comment


              • #8
                Re: hulp gezocht ivm garmin gps

                op mijn gps staat standaard "city navigator europe NT 2009"
                op mijn geheugenkaartje staat geen kaart.....
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: hulp gezocht ivm garmin gps

                  Misschien de gpx-files eerst converteren via GPSies.com naar gpx garmin
                  en ze dan op de gps zetten.
                  Nu zit ik ook blok.

                  Veel succes!

                  groeten,
                  wistofus
                  Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                  iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                  Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp gezocht ivm garmin gps

                    toch bedankt voor het meedenken , helaas op geen enkele manier aan de praat te krijgen...
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulp gezocht ivm garmin gps

                      als ik me goed herinner : eerst de gpx-bestanden op je garmin zetten onder \garmin\gpx met verkenner

                      ontkoppel je gps van de computer en zet hem aan
                      ga naar het menu extra (sleuteltje)
                      ga naar beneden tot je het mapje "mijn gegevens" ziet staan en kies voor "importeer route uit bestand"

                      dat zou het moeten doen volgens mij

                      kijk ook eens : http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=224397

                      mvg
                      Eddy
                      Last edited by preetje; 20 juni 2010, 17:16.
                      Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

                      Comment


                      • #12
                        Re: hulp gezocht ivm garmin gps

                        Oorspronkelijk geplaatst door preetje Bekijk bericht
                        als ik me goed herinner : eerst de gpx-bestanden op je garmin zetten onder \garmin\gpx met verkenner

                        ontkoppel je gps van de computer en zet hem aan
                        ga naar het menu extra (sleuteltje)
                        ga naar beneden tot je het mapje "mijn gegevens" ziet staan en kies voor "importeer route uit bestand"

                        dat zou het moeten doen volgens mij

                        kijk ook eens : http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=224397

                        mvg
                        Eddy
                        inporteer route uit bestand, kan alleen als de gps het bestand "ziet" en dat was niet het geval...
                        probleem is opgelost hoor, met de software "basecamp" geconverteerd met minder trackpoints, omdat de nuvi er maximaal 200 herkend.....nu werkt het feilloos....

                        tja, zo kan je lang zoeken natuurlijk want dat van die 200 wist ik ook niet.....
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: hulp gezocht ivm garmin gps

                          Je kan natuurlijk ook via Mapsource gaan openen.
                          Gedownload bestand open in Mapsource onder bestand -openen.
                          Dan zie je reeds de track die je dan kunt versturen naar je apparaat waarbij je kan kiezen of naar intern geheugen ("K" vb) of bijkomend kaartje ("L" vb.)
                          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                          BD0290BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: hulp gezocht ivm garmin gps

                            Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                            Je kan natuurlijk ook via Mapsource gaan openen.
                            Gedownload bestand open in Mapsource onder bestand -openen.
                            Dan zie je reeds de track die je dan kunt versturen naar je apparaat waarbij je kan kiezen of naar intern geheugen ("K" vb) of bijkomend kaartje ("L" vb.)
                            idd maar dan moet je wel mapsource hebben natuurlijk, en die was niet bijgeleverd met mijn toestel
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: hulp gezocht ivm garmin gps

                              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              idd maar dan moet je wel mapsource hebben natuurlijk, en die was niet bijgeleverd met mijn toestel
                              En waarom dan niet downloaden op de site van Garmin?
                              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                              BD0290BE

                              Comment

                              Working...
                              X