Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

    Aan de mannen (of vrouwen) van de IT:

    Ik heb me net een Lacie 2TB externe HD gekocht die ik wil gaan gebruiken in RAID1 (dus halve capaciteit) voor back-ups. Volgens het boekje geen probleem. Tot ik 'm aan mijn laptopje hing:
    - De schijf wordt herkend als schijf, maar krijgt geen drive letter toegewezen.
    - Bij apparaatbeheer gecheckt of alle USB poorten naar behoren werken: geen problemen.
    - Bij schijfbeheer vind ik dat Schijf 1 niet is toegewezen. Als ik kies voor de optie 'schijf initialiseren' vraagt hij of het MBR of GPT moet zijn. Even gaan zoeken op 't net en wat ik ervan heb begrepen is dat als je de schijf initialiseert in welke partitiestijl dan ook, het een schijf wordt die als intern wordt gezien. Maar da's nu niet echt mijn bedoeling...

    Iemand hulp? Ik kan dus niet aan de handleiding of de bijgeleverde software (want die staat voorgeïnstalleerd op de schijf)
    Alvast bedankt!

    Grtz,
    Palladio

    Ps: O ja, voor de goede orde: ik werk met Vista en ben uiteraard admin op eigen PC
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

  • #2
    Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

    De HD is geformateerd voor een ander systeem.
    Bvb als u met Windows werkt, en uw HD is geformateerd vor MAC zal die niet herkent worden.

    het is op te lossen hoor.

    greetzzz

    Kris
    www.kris-sinnaeve.be

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

      Oorspronkelijk geplaatst door Krisss Bekijk bericht
      De HD is geformateerd voor een ander systeem.
      Bvb als u met Windows werkt, en uw HD is geformateerd vor MAC zal die niet herkent worden.
      In de uiterst beknopte installatiehandleiding staat er nochtans uitleg voor Mac en Windows... Ik zou LaCie Setup Assistant moeten uitvoeren, maar ja, daar geraak ik voorlopig nog niet
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

        Ik kan even niet volgen met je RAID 1...

        Als ik het goed begrijp zitten dus 2 harde schijven is die Lacie, die je dus in mirroring wilt laten werken ? Als je iets anders bedoelt, dan kan ik moeilijk volgen...
        Je kan niet on the fly eens veranderen van RAID 0 naar RAID 1 en omgekeerd. Als je dat bv. wel gedaan hebt, dan zal je die harddisk moeten partitioneren en formateren. Pas dan wordt hij "vindbaar" door je vista...
        Dat geldt voor alle nieuwe harde schijven (intern of extern speelt daarbij geen rol).

        Ik ben niet bijster thuis met Lacie (nog nooit iets gekocht van dat merk), maar ik veronderstel dat je die handleiding en setuptools evengoed van hun website kan downloaden...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Ik kan even niet volgen met je RAID 1...

          Als ik het goed begrijp zitten dus 2 harde schijven is die Lacie, die je dus in mirroring wilt laten werken ? Als je iets anders bedoelt, dan kan ik moeilijk volgen...
          Je kan niet on the fly eens veranderen van RAID 0 naar RAID 1 en omgekeerd. Als je dat bv. wel gedaan hebt, dan zal je die harddisk moeten partitioneren en formateren. Pas dan wordt hij "vindbaar" door je vista...
          Dat geldt voor alle nieuwe harde schijven (intern of extern speelt daarbij geen rol).

          Ik ben niet bijster thuis met Lacie (nog nooit iets gekocht van dat merk), maar ik veronderstel dat je die handleiding en setuptools evengoed van hun website kan downloaden...
          Goed plan!
          Ik ga eens een bezoekje brengen aan hun webstek.
          Er zitten idd 2 schijven van 1TB in de behuizing die ik in mirroring wil laten werken.
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

            Voila, 't is al gefixt!
            Heb inderdaad gewoon moeten initialiseren en formatteren. Software stond zoals gesuggereerd gewoon op de website.

            Bedankt voor de snelle hulp!
            Nu kan ik naar hartelust eens al mijn foto's veilig stellen...

            Grtz,
            Palladio
            You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

              Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
              Nu kan ik naar hartelust eens al mijn foto's veilig stellen...
              'Lacie' én 'veilig stellen' zal altijd wel een utopie blijven, vrees ik... Alsnog succes ermee

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                'Lacie' én 'veilig stellen' zal altijd wel een utopie blijven, vrees ik... Alsnog succes ermee
                Ach, nu staan ze in mirror op de LaCie en nog eens gewoon op een WesternDigital. 't Zal in alle geval beter zijn als voorheen...

                btw: welke merken zijn dan wel betrouwbaar?
                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

                  Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht

                  btw: welke merken zijn dan wel betrouwbaar?
                  Als ik mag?
                  Zelf heb ik nog nooit last gehad met schijven van externe WD' s.
                  Die schijven zijn wel niet constant in gebruik.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Als ik mag?
                    Zelf heb ik nog nooit last gehad met schijven van externe WD' s.
                    Die schijven zijn wel niet constant in gebruik.
                    Hier ook WD, zowel intern als extern. Ben er altijd al super tevreden over geweest!

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

                      met seagate harde schijven heb ik nog nooit problemen gehad
                      maxtor,ibm al meermaals problemen mee gehad
                      ik blijf bij seagate harde schijven ,de barracuda reeks

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        'Lacie' én 'veilig stellen' zal altijd wel een utopie blijven, vrees ik... Alsnog succes ermee

                        Mvg,
                        Frederic
                        Ook niet overdrijven hé. Lacie maakt voor zover ik weet geen harde schijven. Een WD in een Lacie is voor zover ik weet even betrouwbaar als 1 in een case van WD zelf...
                        Maxtor is zogezegd ook onbetrouwbaar, alleen heb ik al meer WD's voortijdig versleten dan Maxtor schijven. Mijn diamondmax 9 schijf (Maxtor) werd veel te warm, een diamondmax 10 (ook Maxtor) bleef 10°C koeler in dezelfde PC ondanks dat ze juist boven die diamondmax 9 schijf gemonteerd was (dus zowat de slechtste plaats).
                        Die 9 is al een tijdje stuk, die 10 blijft gewoon doorbollen...
                        Maxtor zit bij mij aan 2 kapotte stuks, WD aan 4 stuks (levensduur bij elke schijf redelijk vergelijkbaar)...
                        Elk merk heeft ooit wel eens iets minder goed gemaakt, dat is niet direct een reden om alles van dat merk af te schieten.
                        Seagate heeft een redelijk tijd geleden Maxtor overgenomen. 1 van de redenen was dat Maxtor op dat ogenblik een aantal technologieën had ontwikkeld waar Seagate ook op belust was...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Ook niet overdrijven hé. Lacie maakt voor zover ik weet geen harde schijven. Een WD in een Lacie is voor zover ik weet even betrouwbaar als 1 in een case van WD zelf...
                          Maxtor is zogezegd ook onbetrouwbaar, alleen heb ik al meer WD's voortijdig versleten dan Maxtor schijven. Mijn diamondmax 9 schijf (Maxtor) werd veel te warm, een diamondmax 10 (ook Maxtor) bleef 10°C koeler in dezelfde PC ondanks dat ze juist boven die diamondmax 9 schijf gemonteerd was (dus zowat de slechtste plaats).
                          Die 9 is al een tijdje stuk, die 10 blijft gewoon doorbollen...
                          Maxtor zit bij mij aan 2 kapotte stuks, WD aan 4 stuks (levensduur bij elke schijf redelijk vergelijkbaar)...
                          Elk merk heeft ooit wel eens iets minder goed gemaakt, dat is niet direct een reden om alles van dat merk af te schieten.
                          Seagate heeft een redelijk tijd geleden Maxtor overgenomen. 1 van de redenen was dat Maxtor op dat ogenblik een aantal technologieën had ontwikkeld waar Seagate ook op belust was...
                          Seagate heeft een lange tijd een slechte naam gehad.
                          Maar ok dat is gelukkig voorbij nu.

                          Op mijn interne schijven blaast geruisloos een Zalman
                          (schijven: Samsung en WD)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

                            lacie komt er bij mij ook niet meer in!!!

                            mij schijf van 1TB overlaatst om zeep gegaan.
                            ben zeker een aantal zaken kwijt, weet wel niet wa, maar ooit zal ik ze wel es nodig hebben.

                            schijf laten repareren, de dag erna weer om zeep zelfde probleem!!!!


                            nu een netgear readynas duo met 2x500GB erin en gaat gelijk een trein.
                            schijven zijn seagate barracuda.
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gevraagd: externe HD niet herkend

                              In al mijn USB-disks en NAS zitten schijven van hetvolgende type :
                              1TB SEAGATE BARRACUDA ES.2

                              Dit zijn high-end schijven, die meestal worden geinstalleerd in bedrijven voor NAS-applicaties en high-critical omgevingen. (oke de prijs was er ook naar)

                              Deze combineer ik met een NAS van Synology en ik ben zeer tevreden van de combinatie.

                              Iedereen krijgt wel eens iets aan de hand met 1 of ander merk en afhankelijk van wat er allemaal verloren is gegaan, weegt dat zwaarder door in zijn mening over dat merk.


                              Voor wat betreft HDD ben ik van mening dat de grote gekende merken zeer dicht in elkaars buurt liggen. Soms heeft de ene net een iets beter product en dan weer de andere, dit is eigenlijk de synergie die ervoor zorgt dat ze zichzelf steeds weer opnieuw moeten verbeteren en dat is dan weer in ons voordeel.
                              Mvg,David
                              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                              Comment

                              Working...
                              X