Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

    Vanmorgen bij het surfen begint mijn computer raar te doen. plots loopt alles vast en ben ik verplicht de stekker uit te trekken.

    Nu wil ik die terug opstarten maar na het scherm van windows xp moet normaal het bureaublad komt, maar telkens slaat de computer af en start hij opnieuw op.

    Op mijn scherm komt bij het opstarten acctom bootrom..............

    Ik kan wel nog in mijn bios (F2) en in de (F12)


    Wie kan mij helpen en ik hoop dat ik mijn gegevens niet kwijt ben.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

    opstarten van cd en repair?
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      opstarten van cd en repair?
      Bedoel je opstarten via de cd van windows xp? want een backup cd heb ik niet.
      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
      De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

        heb je een originele XP CD, of zijn het (typisch 2 of 3) CD's die je hebt moeten aanmaken toen je de PC voor het eerst aangezet hebt?
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          heb je een originele XP CD, of zijn het (typisch 2 of 3) CD's die je hebt moeten aanmaken toen je de PC voor het eerst aangezet hebt?

          Het is 1 cd.
          Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
          De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

            1) trek nooit de stekker uit , druk in het ergste geval 10 seconden op de aan-uit knop (probeer eerst met CTRL-ALT-DEL te herstarten of in taakbeheer terecht te komen)

            2) probeer op te starten in veilige modus (F8 ingedrukt houden tijdens het opstarten en veilige modus zonder netwerk kiezen)

            Als dit lukt begin je met een schijfcontrole en probeer je daarna eens opnieuw gewoon op te starten

            3) probeer hierna pas met de cd van XP een herstel uit te voeren (deze laten je systeem niet bepaald proper achter)

            4) Besef dat backups noodzaak zijn, en geen noodzakelijk kwaad.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              1) trek nooit de stekker uit , druk in het ergste geval 10 seconden op de aan-uit knop (probeer eerst met CTRL-ALT-DEL te herstarten of in taakbeheer terecht te komen)

              2) probeer op te starten in veilige modus (F8 ingedrukt houden tijdens het opstarten en veilige modus zonder netwerk kiezen)

              Als dit lukt begin je met een schijfcontrole en probeer je daarna eens opnieuw gewoon op te starten

              3) probeer hierna pas met de cd van XP een herstel uit te voeren (deze laten je systeem niet bepaald proper achter)

              4) Besef dat backups noodzaak zijn, en geen noodzakelijk kwaad.
              Ik heb de stekker niet uitgetrokken, maar zoals je zegt de aan en uit knop ingedrukt.
              Ik heb geprobeerd op te starten via veilige modus maar computer blijft bij het opstarten uitvallen.
              Ik heb ook al geprobeerd om de laatst werkende configuratie te starten maar alles blijft hetzelfde.
              Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
              De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

                Als ik via de cd terug opstart, wat moet ik dan precies doen, want dit heb ik nog nooit gedaan en wil ook niets verkeerd doen, zodoende ik nog de kans heb om mjn documenten niet kwijt te spelen.
                Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

                  Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                  Als ik via de cd terug opstart, wat moet ik dan precies doen, want dit heb ik nog nooit gedaan en wil ook niets verkeerd doen, zodoende ik nog de kans heb om mjn documenten niet kwijt te spelen.
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

                    Persoonlijk zou ik eerst proberen de gegevens op de harde schijf veilig te stellen. De simpelste methode hiervoor is ze in een 2e pc te steken (of in zo'n harddisk case via USB).
                    En die harddisk dus zo weinig mogelijk belasten met foutcontroles, of wat dan ook.

                    Als windows niet meer opstart, is dat meestal omdat de harddisk de geest gegeven heeft (hopelijk niet natuurlijk)...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

                      Ik vrees dat je met zo'n zogenaamde "merk PC" opgescheept zit, anders kon je efkes op de reset knop duwen, maar die stomme merken achten die knop overbodig. Dit terzijde.

                      In uw plaats zou ik gewoon een nieuwe harde schijf gaan kopen, die in de PC monteren en dan daarop de hele zaak terug installeren. De huidige schijf steek je in een ICY box (heb je meteen een backup) en dan kan je na de herinstallatie uw data van de oude schijf ophalen.

                      Het steeds herstarten van XP of Vista kan 101 oorzaken hebben. Treedt dat verschijnsel opnieuw op na herinstallatie dan is er fundamenteel iets fout met de PC zelf.

                      Ook eens kijken of de koelventilatoren niet vegreven zitten van stof.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Persoonlijk zou ik eerst proberen de gegevens op de harde schijf veilig te stellen. De simpelste methode hiervoor is ze in een 2e pc te steken (of in zo'n harddisk case via USB).
                        En die harddisk dus zo weinig mogelijk belasten met foutcontroles, of wat dan ook.

                        Als windows niet meer opstart, is dat meestal omdat de harddisk de geest gegeven heeft (hopelijk niet natuurlijk)...

                        Heb juist gebeld met de computerzaak en dat is ook wat zij voorstellen.
                        De data die er op staat is van groot belang en zou deze zeker niet willen verliezen.
                        Heb mij ook onmiddellijk een externe harde schijf aangeschaft om deze problemen in de toekomst te vermijden. (qua data).

                        en dit te weten dat ik dit weekend er nog iemand op wees dat een backup zo belangrijk is......moe mij hier nu zien staan. Van het zelfde laken en broek.
                        Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                        De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik vrees dat je met zo'n zogenaamde "merk PC" opgescheept zit, anders kon je efkes op de reset knop duwen, maar die stomme merken achten die knop overbodig. Dit terzijde.
                          Dan duw je gewoon een paar seconden op de aan/uitschakelaar en start je daarna opnieuw op ... resultaat is toch hetzelfde hoor in dit geval.
                          En hoe dikwijls heb jij die reset-knop dan nog nodig dat je die zo mist?
                          Ook eens kijken of de koelventilatoren niet vegreven zitten van stof.
                          Dit kan hier nooit de oorzaak van zijn probleem zijn. Hij heeft het al voor Windows gestart is en dan is die processor nog niet zo heet dat die crasht.
                          Akkoord dat het problemen kan geven maar dan eerder na enkele minuten.
                          Een Intel zou (in principe) zelfs niet mogen crashen door warmte maar gewoon trager worden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

                            Dat Windows niet meer opstart of in een loop draait is meestal te wijten aan een systeemfout en daarom niet altijd aan een kapotte schijf.
                            BarTpe is een zeer goed en gratis programma waarmee je de harde schijf altijd kan bereilen en zo de data kan back-uppen. Een nieuwe schijf kopen en daarop Windows installeren lijkt me toch te omslachtig en daarom het laatste redmiddel. Het herstellen van een schijf is zeer dikwijls mogelijk zonder te formateren op voorwaarde dat de schijf niet stuk is natuurlijk. Wat ik ook kan aanraden is, als je moederbord deze functie heeft, S.M.A.R.T op enable te zetten in het bios. Je krijgt dan een melding wanneer je schijf bijna de geest gaat geven. Zo heb je nog voldoende tijd om je gevoelige data te back-uppen. Geloof niet altijd wat ze in een computerwinkel zeggen. Sommigen willen maar al te graag verkopen en als ze merken dat je niet veel van computers kent, zijn ze snel geneigd om je de duurste oplossing te geven. Wat ik zelf ook ervaar is dat vele computerwinkels goed zijn om te verkopen maar als het op herstellen aankomt, weten ze niet al te veel.
                            Zoals hier eerder al vermeld zou ik eerst een repair proberen te doen vanop de originele Windows Xp cd.
                            Nog een tip: windows heeft een backup van de boot.ini, system.ini en win.ini opgeslagen in de map C:\windows\pss.
                            Je kan de originele bestanden hiermee herstellen.
                            Last edited by nomino; 26 september 2008, 19:14.
                            Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gevraagd....... computer start niet meer op.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dan duw je gewoon een paar seconden op de aan/uitschakelaar en start je daarna opnieuw op ... resultaat is toch hetzelfde hoor in dit geval.
                              En hoe dikwijls heb jij die reset-knop dan nog nodig dat je die zo mist?
                              Ha, ik gebruik ze soms eens als in Vista één of ander programma hangt en Vista eindeloos naar een "oplossing" zit te zoeken, tot ik het wachten zo beu ben dat ik de reset knop induw. Dat duurt dan veel minder lang dan dat eindeloze wachten....
                              En een warme restart is minder belastend dan eerst alles uitschakelen en dan onmiddellijk terug starten.
                              Blijf het onnozel vinden dat de "merk" PC's op dat ene knopje zitten kniezen (de pinnen zitten op elk moederbord klaar.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X